Ik ben bevallen met 34+6, maar omdat de bevalling niet helemaal goed ging en omdat de dames een laag geboortegewicht hadden moesten ze wel een tijdje in het ziekenhuis blijven. Ik moest eventjes rekenen, maar ze hebben 19 dagen in het ziekenhuis gelegen. In principe mag een baby naar huis als ze het ziekenhuis niet meer nodig hebben. En ons is verteld dat het afhangt van 3 factoren. Ze moeten op temperatuur kunnen blijven, ze moeten groeien en ze moeten zelf kunnen drinken. Wel moeten ze minimaal 2000 gram wegen. A.my woog ongeveer 2300 gram toen ze naar huis mocht en L.ynn krap aan 2000 gram.
Hier de mannen met 34+6 geboren en de mannen hebben 2 weken in het zh gelegen... Kyan is wel met sonde naar huis gekomen maar het beleid daarvan scheelt heel erg per ziekenhuis... De jongens zaten nog wel onder de 2500 gram
Kan me heel goed voorstellen hoor! Ik was het ook zò beu dat laatste eindje.... Was de gyn ook zo dankbaar dat ik bij de controle met 37 weken al een weke bmm had en dus inleidbaar was... kon hem wel om zn hals vliegen haha! Ik had die vrijdag dus ook gewoon zin om te bevallen! Achteraf gezien was het voor Lieke die met 2450gr geboren is misschien beter geweest als ze was blijven zitten... had moeite met haar temp... dronk niet heel goed.... maar omdat we "ervaren" ouders waren mocht ze mee naar huis.... Maar echt nog even doorbijten hoor, tis zoveel beter dat ze rond de 37 weken worden geboren, mag je ze mee naar huis nemen thuis kramen etc. Maar klagen mag hoor! Wij beuren je weer op
Hier met 33+1 bevallen. Jongens hebben precies 5 weken in het ziekenhuis gelegen. Mochten naar huis als ze op 7 (?? Weet het niet eens precies meer ) voedingen zaten en zichzelf op temperatuur konden houden. Al vanaf de eerste keer dat ik vroeg wanneer een kleintje gemiddeld genomen mee naar huis mag, kreeg ik te horen; ga maar uit van de uitgerekende datum.
Dames, sorry dat ik een tijdje niet echt gereageerd heb. Ik wilde jullie niet telkens lastig vallen met mijn geklaag enzo. Als mensen vroegen hoe het ging, zei ik eigenlijk altijd dat het goed ging. Want je hebt er 2 baby's bij, wat wil een mens nog meer? Daar hoor je toch ontzettend blij mee te zijn en dan hoort alles toch ook goed te gaan als je ze eindelijk thuis hebt? Maar heel eerlijk gezegd was ik helemaal niet blij en ging het helemaal niet zo goed. Misschien zat ik wel tegen een PND aan ofzo? Ik weet 't niet, maar wat me vooral sloopte is dat zo'n beetje de complete verzorging van de kids op mij neer komt. Nu de tweeling een beetje door begint te slapen begin ik zelf ook echt op te knappen. Kan eindelijk oprecht zeggen dat ik nu geniet van de kinderen en dat het goed gaat! Sorry voor het ego verhaal! Overigens wil ik niemand voor de borst stoten/onzeker maken Ik wou het gewoon ff kwijt
Zo zit de één te klagen en de klager weer iemand anders op te vrolijken dus je moet je niets kwalijk nemen. Daarvoor zijn we vrouwen. En idd vaak komt de zirg toch op voor de moeder, eerlijk gezegd.
hihi ff bij gelezen en wat zijn we toch een heerlijk clubbie ben exht blij dat ikvmn verhaaltje hier mag doen en dan lees ik al die andere dingetjes en danbdenk ik wat loop ik nou te zeuren man?????haha zwangere dames rustig aan...en als je op t eind loop mag je ook klagen hoor...das iets wat ik ook nog steeds niet vergeten ben...ik liep ook echt op mn tandvlees... allemaal dikke knuf vanuit de betuwe haha truste
@rave angel, geeft helemaal nix meid... Het is ook zwaar!!! Dus als er iets is, gooi het er hier maar uit!!!! De mama's hier weten allemaal hoe zwaar het soms kan zijn!!!!
Dames hier weer aan het infuus en krijg weer weeenremmers. M'n bm is niet korter geworden door de harde buiken,maar wel open. Nu weer 48uur aan de remmers en totaale rust!!! Ga slapen,ben kapot moe.na n hele dag die buiken/weeën.
@mysunshine, succes meid! Hoop dat ze nog heel lang lekker binnen blijven!!!! Hier brandt het kaarsje al
@dames van de meeting, geloof dat we nog met 5 zijn voor 8 januari... Wat doen we? Koffie drinken met zn 5 + 10 kids of gaan we de datum verzetten?
Maxje: oh zo herkenbaar en je merkt dat dat bijna voor iedereen geldt. Ik moest ontzèttend wennen aan het idee. Eerst reactie was heel blij en met een groot geluksgevoel, daarna begonnen de zorgen. Het worden ons 2e en 3e kindje, hoe gaan we dat doen? Financieel, kan ik het wel aan, kan onze relatie het wel aan etc etc. Ik lag toen in het zh op het moment dat ik erachter kwam dat het er 2 waren en elke keer als de verpleging mij kwam feliciteren werd ik kòtsmisselijk En nu? Nu verheug ik mij er alleen maar heel erg op dat het er twee zijn. Het is zo bijzonder! En de praktische zaken laten zich vaak wel regelen. Dat paniekgevoel verdwijnt dus, heb daar vertrouwen in. En je hebt niet voor niets zo'n 8 maanden (met een beetje geluk) de tijd om aan het idee te wennen...[/QUOTE] Bedankt voor deze en al jullie lieve reacties! Ik las er gister al een paar en kreeg er tranen van in mijn ogen ( zal ook wel de hormonen zijn maar toch! Het begint langzaam in te dalen..Ik heb gister maar alvast een erg leuke tweelingwieg uitgezocht, vandaag kwamen mijn ouders eten en die hebben mij die kado gedaan, heel lief! En ik geloof ook wel dat voor praktische problemen een oplossing komt maar het blijft spannend. Zo zullen we binnen 15 maanden moeten verhuizen omdat ons huis gesloopt en gerenoveerd gaat worden. Daar denk ik maar even niet aan én ook kinderopvangkosten wil ik nog niet weten...dat zal me wat worden. He belangrijkste is dat ze gezond op de wereld komen en dan zal ik wel verder zien. Fijn dit forum, ik blijf lekker meelezen met jullie! Liefs xxx
@maxje volgen??? Lekker meeschrijven ;-P Als er wat is of je hebt vragen, gewoon doen!!! Je moet wel met iets heel bijzonders komen willen wij gek opkijken haha
Breek even snel in... Josuus geen zorgen maken, ik had al veel ontsluiting met jou termijn en bmm was al volledig verstreken op 24 weken.. Toch ben ik pas met 36.2 ingeleid en bevallen... Ik had de hele dag door elke 3 min een harde pijnlijke buik.. Ik breek weer uit, buikpijn is overigens weg. Ik lees morgen ochtend even bij!
my sunshine hoe is je nacht gegaan sterkte meis!! rave jeetje meis..das niet niks je mag hier altijd klagen he!!voel je niet bezwaard hier Jax weer 4u wakker heb m tot kwart over 5 laten liggen....uiteindelijk werd Jade wakker toen heb k m er maar uitgehaald want Jade had de slaap echt nog niet uit pfff skye slaapt nog heerlijk dus we lopen ook weer lekker gelijk met flesjes NOT pffffffff meiden ben lekker een daggie weg fijne jaarwisseling xxx!
My sun: goed rusten!!! Laat je verzorgen endow idd helemaal niks!! Hou ze binnen! Ik duim voor je!!! Rave: ach meid toch! Wat vervelend dat je je zo voelt/gevoeld hebt! Kom alsjeblieft je hart hier luchten! Wij trekken je er wel door!! Moet je ook alweer bijna aan het werk? En hoe gaat het met je kleine kanjers?