Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Missa: alweer 33 welen! Jippie!
    Succes vanmiddag met de echo!

2. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik het zo lees, ga ik ze gewoon meteen inbakeren jeetje dat dat zo goed werkt en dan bij iedereen!

@ mama van 3, ik sluit me aan bij de rest, maar begrijp ook je gevoelmwel. Ik zat erook erg mee bij mijn dochter, wilde het zo graag, totdat de vk kwam en zei: ben jij gek!! Je gaat stoppen, anders ga je er zelf aan onderdoor. Dit was een Canadese, zij vond dat er door de Nederlanders behoorlijk geforceerd gedaan werd over bv geven, het goed in je vel zitten is minstens zo belangrijk!!

@ missa, succes weer vandaag!
    Het slapen hier gaat nog wel, maar elke draai merk je natuurlijk. Ben er maar 1 keer uit geweest, dus dat valt mee. Me voorgenomen om vandaag weinig tot niets te doen.... Beetje jammer dat er dan nog steeds vier manden met op te vouwen was voor me staan pfffff

3. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    ik heb nu sinds een week of 2 dat er al melk uit mijn borsten komt, hadden jullie dat ook al zo vroeg?
    Ik had zelfs deze week mn eerste 'lekvlek' in mn shirt, dus heb maar zoogcompressen gehaald....

herkenbaar? ik vind het namelijk zo vroeg!

4. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    zo ff mijn dikke buik plaatsen....

@nikkijane dat had ik ook nu is het minder maar als ik tegen mijn borst druk lekt hij

5. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @missa, mooie buik!!!!

@bietje, ik heb nooit iemand ingebakerd... Weet eigenlijk ook zo snel niet wat het precies is haha maar de meneren hier sliepen vrijwel meteen in een slaapzak!

@nikkijane, zo herkenbaar haha helaas werkt het bij mij steeds erger!!!

6. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Hier zijn de meiden snachts ook veel aan het spoken. Omdat vele van jullie het inbakeren aanraden, doe ik dit sinds 2 dagen en het werkt echt goed! Ik had van iemand een hele stapel inbakerdoeken gekregen, maar wist toen nog niet wat voor doeken het waren. Even gegoogeld! Het werkt super! Ze slapen veel sneller en langer. Voor snachts ideaal. Ze drinken nu per fles ook veel meer, dus kan een fles weglaten snachts.
    Ik ben helemaal blij met jullie inbakertip!

7. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    hier ook met Mathijs ingebakerd dit omdat hij onrustig was in zijn slaap en zichzelf steeds wakker sloeg... 3 maanden gedaan en daarna afgebouwd naar een slaapzak (1e paar keren de mouwopeningen dicht gemaakt met veiligheidsspelden)
    en zo heeft hij heel lang geslapen met slaapzak..pas sinds vorige zomer heb ik hem eruit gehaald en moest hij wennen aan slapen zonder slaapzak ;)

de tweeling sliepen meteen al rustig dus inbakeren was niet nodig

8. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie buik missa!!
    Hier geen lekkende borsten, nooit gehad ook trouwens.
    Mmmm ik ga de puck à baby alvast reserveren bij mijn schoonzus.
    Nu ff slaapje doen.

9. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    #489 missa, 16 jun 2011
    Laatst bewerkt: 16 jun 2011
    zo hier weer terug van controle alles was super en ja hoor de kleine uk was weer anders gaan liggen onderin nu het hoofd naar beneden gelukkig, maar had nog veel vruchtwater dus kan nog alle kanten op ;) qua gewicht doen ze het super de onderste woog 1884 gram en de bovenste 2046 gram heel mooi dus...morgen weer voor controle dan voor mezelf :)
    oja en ze hebben allebij haar :)

10. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Missa!!!Wow mooie buik hoor!!Je bent ook zo slank dus echt een bolletje!!
    Fijn dat alles goed was en dat ze nog alle kanten op kunnen!!dat is bij mij ook on voorstelbaar toch?haha!!
    Ik heb ook geen last van lekkende borsten bij de eerste ook niet gehad trouwens!!
    Verder aardig dagje hier!!Vind de kleintjes nog steeds rustig maar heb in het ziekenhuis wel gezien dat ze degelijk bewegen haha!!

Nou kga lekker verder met het eten!Xxsie

11. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat bewegen kan zo per dag schelen he! Ik kan ze nu ook niet meer van elkaar onderscheiden hoor, ze zijn zo aan het draaien dat ik er de kluts van kwijt ben. Ik probeer me er dan ook geen zorgen meer om te maken als ik ze iets minder voel....maar t blijft lastig....
    Hier heerlijk aan de zelfgemaakte goulash...heb er zin in!

12. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Ja idd!!En de echo van eergister gaf toch DUIDELIJK aan dat ze behoorlijk ewegelijk zijn nog!!Ik denk dat t komt doordat ze eerst heeeeel lang dwars hebben gelegen en nu niet meer het gewoon anders voelt!!Tis alleen jammer dat de onderste beeb nu met de benen naar beneden ligt en met het hoofdje boven!!Het jongetje ligt wel goed maar die ligt weer boven de voetjes van het meiske!Maargoed het kan nog draaien....

Eet smakelijk!!

X

13. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Mama van 3, goed besluit denk ik, ook al is het moeilijk. Ik ben na 2 weken gestopt, ik had niet genoeg, en kreeg dan als tip extra kolven, dus ik kolfde echt super veel, en moest daarna ook nog de flesjes geven, ik kreeg niet meer melk, dus toen ook gestopt en de babys waren gelijk meer tevreden, waardoor ik dus ook weer tevreden werd met mijn besluit.

Over het inbakeren, hier hielp dat echt superrrr... Ik deed het eerst met de normale inbakerdoeken, daarna heb ik 2x de ergococoon gekocht, heel makkelijk armpjes erin, slaapzakje dicht! Daarna nog te gebruiken als slaapzakje. Vind die dingen wel erg duur, maar als hier nog een twinmama is die op zoek is naar inbakerdoeken, of ergococoon, dan heb ik het volgende in de aanbieding ;
    1x inbakerdoek rood (bestaat uit 2 delen)
    1x inbakerdoek paars (bestaat uit 2 delen)
    Beide zijn van Cottonbaby. Ook heb ik 2x de ergococoon, in het wit, kleinste maat.

Hier druk druk druk.. Mijn twins willen niet meer alle flessen drinken, maar fruit en groente eten ze wel super. Ik ben benieuwd naar het voedings/slaap schema van jullie twins met 5 maanden...

14. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    We hebben 20 weken echo gehad, er zit sowieso een jongetje bij :D:D! En waarschijnlijk ook een meisje, ze konden het niet goed zien, maar we hebben een filmpje en bij het jongetje zag je echt 3 onderdelen zeg maar, en bij het meisje zag je juist heel weinig, dus wel heel duidelijk verschil dus we denken een meisje, maar over anderhalve week heb ik alweer echo's en dan gaan ze het nog een keer bekijken. Ze waren echt heel druk, de gyn kon ze haast niet bijhouden.
    Nou dat was het wel wou het even met jullie delen!

15. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Sjaantje volgens mij hebben we het wel over dezelfde, weet haar naam niet meer. Maar verder was iedereen aardig hoor alleen op de couveuseafdeling zijn ze soms nogal streng ivm bezoek. Dus ik was blij dat we na 3 dagen naar de kinderafdeling mochten. Daar zijn ze wat makkelijker en laten je zelf veel dingen doen. Op de couveuseafdeling staan ze constant op je vingers te kijken waar ik dus ontzettend nerveus van word.

Kindjes vinden het vaak fijn om ingebakerd te worden omdat ze in de baarmoeder ook weinig ruimte hadden en zo op deze manier ervaren ze weer het vertrouwde gevoel wat ze 9 maanden gehad hebben.

16. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Maybe: gefeliciteerd met jullie goeie echo!

17. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mm7 wat heeft jou doen besluiten om de ergococoon te nemen ipv de Puck?

18. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @mm7, schema met 5 maanden... Ik ben nu aan het werk maar ik zal thuis eens in het kdv boekje kijken hahaha

19. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hoe lang zijn ze eigenlijk bezig met de 20weken echo van een tweeling?

20. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Bij ons 1,5 uur maar omdat ze iets niet goed konden meten werden er meerdere mensen bijgeroepen waardoor het langer duurde omdat we op deze menden moesten wachten. Maar dus lekker lang kunnen spieken. Na 1,5 uur had ik het wel gehad, pijn in m'n rug van het liggen.

Deel Deze Pagina