Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rave angel

rave angel Actief lid

10 nov 2008
    437
    0
    16
    Hengelo
    Bij ons duurde het ongeveer 50 minuten. Er was een uur voor uitgetrokken.

2. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Haha, twee verschillende reacties! Hangt er dus een beetje vanaf hoe de kleintjes ervoor liggen...
    Ben benieuwd morgen!

3. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Nikkijane, jij bent morgen aan de beurt, spannend hoor!
    Hoe laat moet je...? Moet morgen wel werken maar ff af en toe hier spieken moet wel lukken, ben benieuwd wat het zijn :D

Zo ben je aan de poeperitus en zo krijg je het er amper uit, das ook niet leuk zeg :( Erg pijnlijk en voelde door het persen de babies ook niet erg bewegen meer gister... gelukkig vanacht en vandaag weer lekker leven in mn buik en wel 3x naar de wc met resultaat, dus daar ben ik ook weer vanaf :D Maar vervelend is het wel zeg.... Toch maar aan de pruimen van het weekend, of adviseren jullie iets anders...?

Fijn Raven dat alles goed was, en in iedergeval een jochie, leuk! Nog even wachten voor meer duidelijkheid dus ;)

Wauw bijna een uur naar je kindjes kijken, bijzonder! Aan de ene kant vind ik de 20 weken echo heel spannend, want stel dat.... Aan de andere kant wint mn nieuwsgierigheid het ook wel van wat voor geslachten het zijn... spannend!

hebben of gaan jullie het je omgeving (ops omas etc. ) ook vertellen wat het word of blijft het echt geheim....?

4. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    We moeten er om 13 uur zijn! Dus spiek zo nu en dan maar even!
    Wij gaan het iedereen vertellen wat voor geslacht ze hebben (als het te zien is natuurlijk), ik kan dat dan echt niet voor me houden! En ook qua aankleding en behang in het nieuwe huis... Dat krijgen de mensen toch ook te zien!

Vervelend Candijtje! Hier heb ik dat zo nu en dan ook! Ik geef de schuld aan de ijzertabletten! Veel drinken (glas lauw water op nuchtere maag), 's ochtends 2 kiwi's eten en genoeg bewegen.
    Ook word er elders op het forum gezworen bij activia...

5. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    20 weken echo duurde hier een klein uurtje!!!!

wat ik me afvroeg he...de bevalling van ons dochtertje is mij vrij goed afgegaan vondt het piitig maar heb niks te klagen...maar was toen tot op het eind best fit!!

Nu voel ik me net een oma....als ik een half uur mezelf inspan ben ik echt kapot!!!!Dus vraag mezelf af hoe ik de bevalling ga trekken....zie er ineens heel erg tegenop!!Komt ook doordat ik dan van de week op de afdeling ben geweest en daar mezelf al aardig groot moest houden ruim een uur stijf in bed aan de ctg te liggen,,,,De dames die normaal bevallen zijn hoe hebben jullie het ervaren?
    Ik weet dat er best een oerdrang bovenkomt maar dan nog wordt al moe als ik denk aan de weeen opvangen enz....
    haha(sorry voor mijn gezeur hoor)

Xx

6. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze 20 weken echo duurde ook 1,5 uur omdat ze ook niet alles in een keer goed zagen.
    De obstipatie herken ik ook, ik slik alleen geen ijzer. Ik drink laxo limonade, sochtends yoghurt met lijnzaad en een flesje yakult, dit werkt wel. En ik hoop dat de goulash van vandaag morgen zijn werk gaat doen.

Wat betreft de bevalling, dat us ook door mijn hoofd geschoten! Ook twee makkelijke bevallingen gehad, de derde niet want die moest worden opgewekt natuurlijk. Maar toen wel wat soepeler dan nu. Ik geloof idd in de oerkracht hoor en ga ervanuit dat dat helemaal goed komt!! Ben benieuwd naar de ervaringen.
    Rave angel, fijn dat de echo goed was, de beebs houden je nog even in spanning!!

7. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Ik slik ook nog geen ijzer, wel een multivitamine voor zwangere.... hmm glas lauw water ook maar eens proberen en anders maar eens van de andere middeltjes ;)

Oh 1300 uur al nikkijane, ik hou het in gedachte ;)
    wij gaan het ook vertellen hoor, kan het ook niet voor me houden ben ik bang ;)

Wat betreft bevalling, ik zie het allemaal wel, 2e bevalling is ook totaal anders gegaan, ks namelijk. Dus nu ligt het er helemaal aan hoe ze liggen... maar ga er een beetje van uit dat het weer een ks zal worden helaas... wil het wel erg graag zelf doen maar ja mochten ze goed liggen dan valt alles mee en mag ik het zelf proberen :)

8. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Bietje, ik heb gekozen voor de ergococoon op aanraden van cb, scheen ergens veiliger te zijn dan puck, daarbij is de puck losser, en de ergococoon zit net tussen de inbakerdoeken en de puck in, dus daarvoor onze keuze. Ook fijn dat je ze daarna als lekker dun slaapzakje kunt gebruiken, en het uitbakeren gaat ook met de ergococoon erg snel.

Maybe, gefeliciteerd met de goede echo, en een jongen en een meisje is zooooo leuk!

Linnepinneke, thnx alvast!

Sjaantje, ik was kapot, kreeg bijna geen lucht meer en had zeker al 3 weken niet meer dan 4 uur per nacht geslapen, maar het moment dat mijn vliezen braken (lag net in bed, en het was 3 uur snachts) was ik klaar wakker, helemaal fit, vol adrenaline geloof ik, ben vrolijk het ziekenhuis ingewandeld, totdat er een zuster kwam met een rolstoel, anders was ik zeker nog met de trap gegaan (hekel aan liften) de bevalling was ook easy, merkte niks van mijn oververmoeid zijn, en na de bevalling kon ik echt niet slapen hoor, heb de hele nacht naar de wiegjes naast mijn bed zitten kijken. Wij zijn er voor gemaakt om een baby te baren, in ons geval dan baby's dus het komt echt goed, je lichaam weet wat het moet doen!

Voor iedereen met obstipatie, elke ochtend op nuchtere maag ik glas pruimensap (naar een tijdje vond ik het ook echt heerlijk om te drinken) werkt naar mijn idee beter dan laxo, bijkomend voordeel is dat het ook ijzer in zit....

Candijtje nog even terug komend op jullie huis, vriend wil niet naar B. wil liever in omgeving Huizen, Laren, Hilversum, Bussum, helaas helaas...... mij maakt het namelijk niks uit!

9. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    MM7 dat klinkt lekker in de oortjes haha!!ben zo benieuwd hoop natuurlijk wel dat ik gewoon mag bevallen!!Ik weet dat we dr opgemaakt zijn maar als ik naar de conditie van mijn lichaam kijk nu haha!!

Obstipatie kan ik jullie niet mee helpen ik heb alleen maar ontzettende last van het omgekeerde!!Moet echt oppassen met wat ik eet anders kan ik op de wc blijven zitten....

Xx

10. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ja ik dacht ook, hoe ga ik in vredesnaam die 2 kinderen er uit werken, ik ben al zooo moe dat ik er niet eens aan moet denken... maar ja dat zal dan wel de adrenaline zijn, en je denkt echt niet meer aan je moeheid als je midden in de weeen zit.. althans ik niet, na mijn bevalling ben ik ook gelijk lekker gaan douchen en ik voelde me gelijk weer super fit, geen dikke zware baby buik meer waardoor ik amper kon ademen!

11. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    He maar ik was ff in de war, je bent al een keer bevallen natuurlijk, dan wordt dit vast een makkie joh! :D

12. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    haha ja vast en zeker!!!kijk er ook wel weer naar uit hoor!!En net wat je zegt je vergeet alles om je heen!!komt vast goed nu maar hopen dat meneer en mevrouw goed gaan liggen!!

X

13. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Ik ben echt niet bang voor de bevalling. Het is maar even denk ik dan hihi.

Al een goede 20 weken echo las ik!!

Het voelen van de kindjes.... Ik kwam er 2 weken geleden achter dat ik toch regelmatig mij buik zie bewegen of voel onder mijn hand terwijl ik in mijn buik niets voel. Dat is wel grappig vind ik hihi.

Ze zijn iig nog steeds goed actief!

14. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @nikkijane, hier heeft de 20-weken echo 40 minuutjes geduurd... Daarna moesten we 15 minuten wachten en toen kregen we te horen dat ik direct door moest naar het LUMC in leiden ivm vermoeden TTS... Was gelukkig niet maar heb er nog wel een aantal weken onder controle gestaan ivm vermoeden groeiachterstand Noah... Viel uiteindelijk gelukkig ook mee hahaha

@mm7, wat ik nu een beetje terug kan vinden is het volgende:
    07.30 Fles 180+6
    10.00 Fruithapje (potje per persoon)
    11.30 Fles 180+6
    15.30 Fles 180+6
    18.00 Groentjehapje (potje per persoon)
    20.00 Fles 180+6

15. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Jeetje linneke, hadden ze dat eerder met de controles dan niet gezien? Dan schrik je je ook wild!

16. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Jet en Mies zijn vandaag alweer 3 weken! Wat gaat het toch hard eigenlijk! Ze groeien nog steeds goed, wegen nu 2500 gr en 3000 gr. Nu Jet ook steeds meer vetjes aan haar lijf krijgt, gaan ze steeds meer op elkaar lijken.
    Even een foto van de meiden
    Bekijk bijlage 160071

17. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Wat een popjes Samloes!!

18. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @nikkijane, nou om te schrikken heb je weinig tijd voor... Ik ging ineens over op de automatische piloot... Maar daarvoor groeide de mannen even snel maar tijdens de 20 weken echo liep Noah ineens 150 gram achter... Voor zo'n kleintje is dat best veel!!! Uiteindelijk nog 8 weken in het LUMC gelopen voor controle... Nou ja de ene week Vlissingen en de andere week Leiden... Daarna mocht ik weer helemaal over op vlissingen met als eis van leiden dat ik iedere week een groei-echo had en een afspraak bij de gyn!!! Maar de eerste keer in Leiden kreeg ik wel doodleuk te horen als de groei van meneer te ver achter blijft halen we ze er vanaf 26 weken uit als dat nodig is... Daar schrik je wel ontzettend van!!! Dus de geboortekaartjes lagen met 23 weken al klaar bij de drukker en de kinderkamer stond helemaal klaar!!! Uiteindelijk de mannen geboren met 34+6 weken en Kyan woog 2280 gram en Noah 1910... Was meer dan dat ze verwacht hadden!!!

19. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @samloes, wat een mooie dametjes!!!

20. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    @linnepinneke ik ben ook bijna mijn hele zwangerschap in de gaten gehouden voor eventuele tts, omdat ze veel scheelde in gewicht/ groei. Ze zijn geboren met 500 gram verschil en zijn dat nu nog steeds. Maar ze groeiden goed in hun eigen curve en nu nog steeds. Ik ben benieuwd of Jet atijd de kleinste blijft.

Deel Deze Pagina