Welkom Smurfin, gezellig hoor! @Candijtje volgens mij zijn dat niet je banden maar je bekken hoor! In het begin had ik heel veel last van mijn stuitje, maar nu idd ook de liezen en bij de schaamstreek zeg maar, dat is echt de druk op het bekken. Als je eenmaal aan het lopen bent verdwijnt het weer. (maar ja als je dan weer even hebt gezeten of gelegen komt het gewoon weer lekker terug hihi) Is ook logisch dat we dat met een tweeling eerder hebben denk ik.
Oh ja zie je, ik twijfelde al eigenlijk.... sochtends opstaan uit bed is ook geen feestje moet ik zeggen, doet alles daar down under zeg maar zeer ) In de loop van de dag gaat het wel weer maar als je weer gezeten heb... Bij de andere zw-schappen niet echt veel last van gehad moet ik zeggen,wel van mn stuitje toen de 1e keer...
Welkom smurfin! Draaien:Elize heeft altijd als eerste gelegen met het hoofd naar beneden en Naomi heeftf lange tijd in stuit gelegen maar is op het laatste moment gedraaid.
Hallo! Welkom smurfin! gezellig! Candijtje: doe je wel rustig aan? Op tijd je rust pakken met dit soort klachten, en ook op je werk niet te lang mee wachten voor je het aangeeft! Hier een lekker dagje achter de rug. Gezellig met een vriendin wezen winkelen, en ik heb wat ideeën opgedaan voor het beddengoed van de twins! Ik ga nu slapen, moet morgen namelijk werken van 9 tot half 4... Trusten!
Oh ja, ik heb vandaag geboortekaartjes gemaakt. 2 verschillende kaartjes... Heb nu proefdruk besteld! Ben benieuwd!! Nu echt welterusten!!
Welkom smurfin! En wat leuk weer een 2 jongens mama. Hoe gaat het verdeR? Nikkijane: spannend 2 afdrukken van de kaartjes!! Draaien: hier lag Fleur vanaf week 18 al in stuit en is nooit meer gedraaid en Lieke heeft altijd goed gelegen. Bij zo 30 weken zei mn gyn dan ook dat de kans dat ze nog draaien heel klein was. Vanaf week 34 zeggen ze dat de meeste tweelingen toch geen ruimte meer hebben om te draaien. Dat is wat mn gyn zei. Zo hier een goede nacht gehad! Kids sliepen van half 9 tot half 1 toen flesje terug gelegd in hun eigen bedjes en toen sliepen ze tot kwart voor 5 heb ik ze even bij ons in bed gelegd en waren ze weer in slaap gevallen. Om kwart over 6 flesjes gegeven en even lekker liggen kroelen luiers gedaan en nu liggen ze weer lekker te tukken! We hebben ze nu in hun eigen kamer snachts liggen en dit gaat dus met combinatie van flesje eigenlijk heel goed! We houden vol!
Mama van 3: klinkt al heel goed! Idd volhouden! Maar dat moet goed komen! Wat ik me afvroeg: hoe hebben jullie je zoontje voorbereid op de komst van de twins? Ik merk dat ik wat onrustig word van het feit dat ik net weet hoe m'n zoontje zal reageren... Dus alle ervaringen zijn welkom! Zoontje is namelijk wel gek op andere kinderen, maar van baby's weet ik het niet! Dus beetje onzeker daarover! Ik zal gaan werken!
nikkijane: wij hebben hem zoveel mogelijk betrokken bij de zwangerschap. Hij riep altijd 2 babiesss in mamaaas buik! en we namen hem altijd mee naar de gyn en gingen we babytjes kijken! Wij hadden besloten dat alleen Timo dus als eerste bij ons mocht komen. We wisten al dat het een ks zou worden. Dit is ook gebeurd. Hij vond er niet veel aan en wilde alleen naar mij toe. Later vond die het geweldig. Hij wil ze vasthouden knuffelen kusjes geven enz. We laten hem soms nu ook mee helpen met flesje geven. En daarnaast heeft die nu een pop met eigen bedje en flesje en dan komt het regelmatig voor dat we alle 3 (ik, papa en hij) een baby aan het voeden zijn. Weetje het zal even wennen voor hem zijn, maar volgens mij went het snel. Het is alleen als er visite is en dan voornamelijk opa en oma's dat hij nog op een negatieve manier aandacht gaat vragen.. En verder hadden wij wat kleine kadootjes gekocht voor hem. En telkens als er visite was geweest of hij deed heel lief mocht die uit de mand een kadootje kiezen. Werkte hier heel goed!
Hoi Smurfin leuk dat je hier ook bent! Ik ben een paar weken korter als jou zwanger, ik ben eerst 7 kilo afgevallen en ondertussen zijn er nu 2 bij. Dus nog 5 kilo kwijt. Maar ik hoor dat het na de 20 weken heel snel gaat, dus die zullen er binnenkort ook wel weer aanzitten! @ Samloes, ik zag een paar pagina's terug dat je je afvroeg of de een altijd lichter blijft als de ander qua gewicht. Ik ben zelf ook een van een tweeling. Ik was ook 500 gram lichter dan mijn zusje. Ik bleef tot mijn 14de ongeveer veel lichter als mijn zusje. En toen begon ik heel erg te groeien (in de lengte zeg maar) En was ik een kop tot 2 koppen groter en werd dus ook zwaarder. Maar we verschillen echt in alles. Ik weet niet of je een eeneiige of tweeeiige tweeling hebt? Ik ben tweeeiig en werkelijk we hadden/hebben niets gemeen met elkaar. Niet meer dan andere broers of zussen, zelfs minder. Als ik A zeg zegt zij B. Ga ik rechts om gaat zijn links om. Heb ik het warm dan heeft zij het koud. Deed ik de Havo deedt zij VBO. ik heb blond haar zij bruin haar zij is kort ik ben lang. Ik kan nog wel even zo door gaan, we hebben werkelijk nog niets ontdekt waarin we hetzelfde zijn of hebben.
Ah gossie wat ziet dat er schattig uit! Hihi! Ik zie dat je zoontje een jaar ouder is dan de mijne... Dus die zal ws ook al meer begrijpen! Hier geeft ons zOontje soms kusjes op de buik, soms 'slaat' hij er tegen aan als hij geen kusjes wil geven... Echo foto's bekijkt hij wel, en hij zegt ook al zusje... Maar het is zo lastig om te begrijpen wat hij er allemaal van snapt en wat niet... Maar idd positieve aandacht, laten helpen, kleine cadeautjes en niks forceren... Iets anders dan afwachten kunnen we ook niet doen... Had ik trouwens al verteld dat onze meiden 1eiig zijn??
Hier wordt lekker veel gekletst! Merk, dat ik er naast de zorg voor de tweeling bijna niet aan toe kom om ook actief mee te schrijven.. Helaas! Net voor het eerst met de twee mannetjes buiten geweest-ze waren lekker aan het slapen, heerlijk rustig zo! Mamavan3: Ja, die persoonlijke aandacht... Tom wil altijd alleen maar eten als hij schreeuwt, maar Jurian wil inderdaad geknuffeld worden en op je borst in slaap vallen.. Ik geef ze vooralsnog volledige borstvoeding en leg ze overdag ook om en om aan (de eerste en laatste voeding allebei). 's nachts krijgen ze alleen afgekolvde melk zodat het wat sneller gaat, want ze drinken beiden ook nog steeds niet goed aan de borst, waardoor ze altijd nog een flesje afgekolvde melk na krijgen en daarna kolven, zijn we toch snel een uur bezig. Vooralsnog krijgen ze om de drie uur een voeding. Is dat bij jou ook zo? Weet je wat inmiddels de gewichten zijn van je meiden? En hoeveel drinken ze bij jou per voeding? Ons vertelden ze in het ziekenhuis dat ze 50ml per keer nodig zouden hebben. Nou.. ze drinken meestal 70, soms zelfs 100ml per keer! Oh, ik lees net dat je begonnen bent met flesvoeding! Kan me voorstellen dat je het op gegeven moment echt hebt gehad met bv. Zal zelf ook zien hoe lang ik het volhoud, zeker omdat manlief vanaf morgen weer gaat werken en dus niet meer de voeding van 6uur over kan nemen.. Ze zijn trouwens 2-eiig! Vind ze zelf best verschillend eruitzien en qua gedrag helemaal, maar er zijn inderdaad veel mensen die vinden dat erg op elkaar lijken! Inbakeren: heb ik al een paar keer geprobeerd met zo'n puckababy-achtig iets, maar ze lijken het echt niet fijn te vinden en beginnen te krijsen en proberen hun handen eruit te halen. hoort dat erbij en moeten ze gewoon wennen of zijn er gewoon baby's die het helemaal niets vinden? Komende vrijdag naar een bruiloft toe-vandaag nog even snel twee jurkjes in de aanbieding geshopt waarin mijn dikke buik niet zo opvalt Ik krijg nog steeds opmerkingen of ik zwanger bent, dus... :x
Buik is gevingerverft vanmiddag door ons zoontje... Zien of het zo lukt een foto te uploaden met iPhone!
jane zag idd je foto's op hyves!!Gewldig weer hoor echt zulke mooie meiden!! nikkijane wat leuk haha!!Ik ga woensdag voor t echie voor de geboortekaartjes!!Spannend Whoehoe hier vandaag 34 weken voelt wel een beetje als een mijlpaal!!vrijdag weer naar het ziekenhuis!!Ben erg benieuwd!! X
Emav:ja ben inderdaad gestopt met bv. Het koste mij zoveel energie en frustatie omdat ze gewoon weg niet goed wilde drinken en daarbij nog een dwarze peuter heb ik besloten om helemaal over te gaan op. De fles. En het is heerlijk! De dames drinken nu 6 flessen van 90 water en 3 scheppen voeding dus zo 100 ml per keer. En sinds gisteravond geven we de laatste fles nu meer dus 120 water en 4 schepjes dat komt neer op 135 ml voeding voor ze en hierdoor sliepen ze dus meteen in en 5,5 uur achter elkaar!! Hier kregen ze inderdaad ook eerst om de 3 uur. Nu zit er wat langer tussen omdat ze meer voeding krijgen. Knap dat je bv geeft hoor!! Hoe doen je mannen het verder?merk je veel dat ze toch te vroeg zijn geboren?hier weet ik het echt niet of ze nou 1 eiig of 2 eiig zijn. We zullen het zien. De ene keer denk ik ja ze lijken echt op elkaar en het volgende moment totaal niet. Ik weet niet hoe zwaar ze zijn. 2 weken geleden bijna 3 kilo ik hoef pas 5 juli naar het cb en daar zullen ze gewogen worden! Sjaantje: spannend geboortekaartje!! En inderdaad 34 weken had ik ook yes we hebbenhet gehaald!! Jane: hele leuke foto's van je meiden!! Wat groeien ze goed je zou echt niet zeggen dat ze ooit zo klein zijn geweest!!
Hier een-eiige mannen maar ik vind ze zelf ook niet sprekend op elkaar lijken hahaha de omgeving vind dat absoluut niet hahaha en qua gedrag lijken ze totaal niet op elkaar! Maar goed het zijn natuurlijk 2 verschillende kindjes dus dat zegt nix hahahaha
zo moest ff weer een stukkie terug lezen maar leuk dat er zoveel geschreven word!! @smurfin welkom en gefeliciteerd met je twee mannen!! @ mama van 3 goed om te lezen dat de nachten beter gaan @ jane wat toch mooi zeg vind ze wel op elkaar lijken @sjaantje wauw al weer 34 week zou blij zijn als ik dat donderdag ook heb @nikkijane wat grappig zeg!! leuk idee @hier gaat alles prima gister iets te veel gedaan veel vocht in mijn voetjes vandaag maar ff rustig aan doen