Goedemorgen! Nee, nog geen baby's hier. Gisteravond wel naar zh gegaan, omdat het erop leek dat het door ging zetten, maar was helaas niet het geval. Mocht weer naar huis en dat vond ik ook wel prettig, lekker in mijn eigen bedje geslapen. Opgestaan met gigantische spierpijn in mijn onderrug en bovenbenen, maar geen weeen meer. Dus vandaag lekker rustig aan doen, voorbereiden op morgen. Morgen de grote dag!
Spannend Samloes!!Ben benieuwd! Hier een onrustige nacht gehad. Toch even wennen...weet niet of ik alles wel goed doen. Vooral Fleur was erg onrustig en wilde na voedingen niet in der bedje slapen. Uiteindelijk is ze naast mij in slaap gevallen. Verder vanmorgen zoonlief die mijn hele bed onderkotst en weer uit het niets in slaap valt... Toch weer de drain of een griepje...bleeeghh onzekerheid! Iemand vroeg volgens mij hoe zwaar ze wogen: Fleur: 2745 Lieke: 2675 tja bevallingsverhaal: niet veel te vertellen. Woensdagmiddag opgenomen door lichte zwangerschapsvergiftiging en hoorde om 11 uur savonds dat donderdag mn meiden zouden worden gehaald. Tijd was niet bekend. En om half 9 smorgens kwam mijn gyn en die zei we gaan ze nu halen! En toen waren mn dames er!
@mama van 3 wauw wat een plaatjes zeg!! en wat een mooie gewichtjes echt super netjes!!! super gefeliciteerd!!!!!! this altijd spannend zo'n eerste nacht thuis!!! @samloes oo jammer dat het niet heeft doorgezet, maar goed morgen de grote dag!! @ hier yeah 30 week!!! gister liep het niet echt veel last van mijn buik beetje bleh gevoel hoop dat het vandaag beter gaat
@Samloes idd jammer, maar goed morgen gaat HET gebeuren, dus vandaag nog even de tijd om te rommelen! @Mama van 3, kan het me zooooo goed voorstellen die onzekerheid, ook al heb je al een kindje! Twee lijkt me zo anders dan 1. En als dan ook nog je oudste niet helemaal lekker is.... Is je man/vriend wel ook vrij of sta je er op kraamhulp na alleen voor? Prachtige gewichten ook inderdaad, teken ik voor. Enne ben je nu op natuurlijke manier bevallen of toch een keizersnede?
Bietje nee keizersnede want Fleur lag in stuit! Nopes alleen kraamhulp manlief is dinsdag weer begonnen met werken. En eigenlijk sta ik er morgen al helemaal alleen voor. Geen recht meer op kraamhulp..maar verloskundige komt zo en even kijken of we iets langer kunnen krijgen in ieder geval morgen ook nog want denk nog niet dat ik het alleen kan!
tjee zeg dat je er morgen al weer alleen voor staat!!! hoop voor je dat je nog wat extra dagen kan krijgen maar denk het wel this toch een max van tien en ze zijn vandaag toch 8 dagen??? dus 2 dagen moet kunnen, hoop het voor je!! Ik werk zelf in de kraamzorg en bij ons is het zo dat als je een keizersnee hebt gehad je dat t/m dag 10 zorg krijgt als je thuis komt of bij bijzondere situaties.... Maar doe kalm aan en als je het niet trekt misschien kun je iets met thuis hulp regelen voor een paar uur per dag??? denk met jullie situatie dat je daar wel voor in aanraking komt!!! nou geniet van de 2 prinsesje en ik waggel hier nog ff door
@mam van 3: Wat een mooie meiden heb je! Ik vind het ook eng, het idee, straks 2 baby's erbij en dan moet je allemaal zelf gaan doen! Ik ben erg benieuwd hoe ik erop ga reageren.
Vond het ook heel erg eng, zeker omdat het ook mn eerste kindjes zijn... De eerste dag dat mn man ging werken daar zag ik zo ontzettend tegenop! Maar dat ging achteraf super haha en nu is het alsof ik nooit anders heb gedaan hahahaha @Samloes, al weeën??? Of baby's, kan natuurlijk ook haha
Mama van 3, met hoeveel weken zijn ze ook alweer geboren? Zoals ik je begrijp zijn jullie nu dus samen thuis? Ik hoorde laatst iemand die zei dat een tweeling noooooooooit onder de 3000 naar huis moehten. die weet er toch ook niet veel van dan hihi
Mama van 3; weet niet of ik je al gefeliciteerd heb, maar anders nog een keer; van harte met je 2 meiden!! Als je geen recht hebt op extra kraamhulp, dan zou ik als ik jou was, zo snel mogelijk contact opnemen met de afdeling wmo van de gemeente voor een aanvraag voor huishoudelijke hulp. Je hebt een keizersnee gehad, dan mag je de eerste weken gewoon geen (zwaar) huishoudelijk werk doen. Je kunt 't altijd vragen; nee heb je, ja kan je krijgen....
****Breekin**** Sorry dat ik me er even mee bemoei: Bij ons in het ziekenhuis was de regel: - 36 weken (dus tot de dag dat je eigenlijk 36 weken zwanger zou zijn) - 2 kilo wegen - en goed voeding binnenkrijgen, of bv, of fles of eventueel sondevoeding aan ouders geleerd om zelf te geven Onze jongens (eeneiige tweeling) zijn met 33/6 geboren, wogen 2100 en 2190 gr. bij de geboorte, hebben een paar dagen in couveuse gelegen aan de bewaking maar zonder extra zuurstof. In het begin kregen ze sondevoeding + fles +bv na ruim een week alleen bv (aan de borst en via de fles). Ze mochten gelijk met 36 weken naar huis, de verpleging had liever gezien dat ze eerder naar huis mochten omdat wij de gehele verzorging deden en het prima met de jongens ging maar dat was nu eenmaal de regel. Als er vragen zijn ofz hoor ik het wel. Ps; aan alle (aanstaande) tweelingmoeders, geniet ervan, het is zo bijzonder twee van die wezentjes die samen opgroeien, zo close met elkaar, tuurlijk is het soms zwaar (merk ik eigenlijk nu pas nu ik er een eenling bij heb en ik zeker in het begin dacht moet ik niet weer voeden ofzo) maar je krijgt er veel voor terug. ****Breekuit*****
even heel kort voor het geval dat samloes inmiddels nog niet bevallen is: HEEL VEEL SUCCES MORGEN!!! hoop dat je een beetje een goede nacht hebt en de bevalling 'naar wens' verloopt!
ik ben bevallen bij 36 weken en 5 dagen. Kids zijn dan net rand-prematuur hierdoor moesten ze dus eerst naar de kinderafdeling daar lagen ze in gewone bedjes. de dag erop mochten ze al bij mij op de kamer. \ hier was het zo dat de kids minimaal 7 voedingen van 60 cc naar binnen kregen. Hun temp goed hielden. Samloes succes meid, hopelijk heb je ze snel in je armen nog even een foto View attachment 154192 Lieke links, Fleur rechts
Samloes toi toi vandaag!!!!!Vandaag zijn ze er waarsch gewoon whoehoe!!!!!!! Ik ben hier ook zo benieuwd wanneer ze gaan komen enz....hoe dichterbij het komt hoe nieuwschieriger haha!! Ik mag vlg week weer op controle ben benieuwd wat ze gegroeid zijn weer!! Xxx
@mama van 3, hele mooie foto! @samloes, succes vandaag meid! Hoop dat je snel je kindjes vast hebt!!! @sjaantje, spannend he haha vond ik ook hoor!!!