grappig, jongens mama's eerder...leuk he statistieken hihi @Jane, is er nu nog iets van te merken bij je meiden of niet? En hoe lang moesten ze in het ziekenhuis blijven? @Sjaantje, hoelang duurt het nu voordat jouw ijzer werkt? Nog ergens gelezen?
Hey meiden!! Ik weet het heel eerlijk gezegt niet?!Maar volgens de apothekers assistente lag het zo hoog idd waarschijnlijk omdat ik even een shotje nodig had...ze heeft eerst het zh ook gebeld en ik moet vrijdag toch weer op controle dus zal het wel besproken worden!! Ben vamorgen weg geweest voor de bellypaint echt super gaaf!!Kan m jullie alleen niet laten zien want de namen staan erbij op haha!!Flauw he!! En idd opvallend bij de jongens mama's!! X
Sjaantje, hou je ff je handen op de namen, kunnen we toch nog meegenieten Zijn jullie allemaal pas met ijzer slikken begonnen? Rond de 24 weken had de gyn het er laatst over volgens mij.... Met vorige bevallingen veel bloed verloren en er erg naar van geweest, duurde best lang voordat ik het weer op orde had, met staaltableten ook. Nadeel is wel dat de wcgang dan nog moeilijker gaat :S Floradix ook wel eens geprobeerd, maar dat drankje is zo vies... bleek dat er ook tabletjes van waren maarja toen had ik al zo`n vieze dure fles :O Begint weer spannend te worden met de dames die al rond de 34-35 weken zitten Benieuwd hoe het straks in Meppel gaat, toch een ander ziekenhuis en andere gyn.... Weer even onze weg daar vinden. In iedergeval nog 1 of 2 x naar blaricum Zo nog even een doekie door de badkamer halen en de was uit de droger opvouwen alssie droog is, heb ik wel weer voldoende gedaan
Ik zit hier al vanaf het begin aan de ijzer tabletten! Moest eerst ook 3 pilletjes per dag, maar krijg nu bruistablet omdat ik van die pillen hoofdpijn kreeg! Maar geloof dat mijn ijzer nog gewoon netjes was... Vreemd dat ik er dan al aan zit! Moeten jullie ook regelmatig bloedprikken dan? Want dat heb ik alleen in week 9 gedaan, en daarna nooit weer...?
Nee ik ben pas met tabletjes begonnen op advies van gyn hoor idd ook dat sommige bij voorbaat al slikken wist ik neit(ben niet zo van de pilletjes...beetje lax) Nou de buik is nu niet zo mooi meer en de foto's zijn al gemaakt dus jullie moeten gewoone ven afwachten haha!! Ja spannend he ik vindt het nu zelf ook erg spannend!!Soms krijg ik echt zo'n krampje in mn buik maar dat echt om de twee uur ofzo dus stelt niks voor....maar ik merk wel dat mn lichaam aan t voorbereiden is borsten doen ook zeer....:x Vrijdag mag ik dan weer op controle hoop dat ze dan iig goed liggen!! Verder zit er niks anders op als wachten heb voor mezelf 37 weken als een perfecte timing toegezegdnu maar hopen dat de beebs dat ook vinden haha!! X
Ik slik helemaal geen ijzer hoor. Drink wel ferro limonade op aanraden van de gyn. maar verder niets. Vorige week weer bloedgeprikt, maar niets gehoord dus het zal nog wel goed zijn???
Ja bij mij prikte ze ook regelmatig bloed en tot vorige week was het de hle tijd goed!!zo zie je maar weer dat elke gyn dat anders aanpakt!!belangrijkste is dat je je goed voelt!!
pfff ik word hier zo beetje even gek!! De dames zijn de hele dag al erg onrustig en Timo wilde ook al niet slapen en is in een rot humeur. Werkelijk waar ik ben echt helemaal kapot en ben in staat om gewoon een potje te gaan janken! Heb gewoon soms het idee dat ik het allemaal verkeerd aanpak met de dames. Als ze wakker zijn, zijn ze vaak zo onrustig ze willen niet rustig even in de box liggen of iets dergelijks. Of ze slapen of ze willen eten maar iets anders niet..ja op mijn buik liggen.. Bleegh het wil gewoon allemaal niet. En dan is mn man ook nog eens heel laat thuis vanavond... Zucht.. soms is het niet makkelijk.. hoe lossen jullie dit op als je alleen staat??
Ooooo, ik wou dat ik iets voor je kon betekenen Mama van 3. Heb je geen familie lid (moeder, schoonmoeder, zussen of vriendinnen) die je even iets uit handen kunnen nemen??
Mama van 3, wat vervelend zeg! Niet aan jezelf twijfelen hoor! Natuurlijk doe je het goed! Je doet wat jij denkt dat goed is, en dat is het belangrijkst! Toen ik met ons zoontje wel eens de hele dag alleen was en het wilde allemaal niet, dan liep ik gewoon even weg. Kleintje veilig neerleggen en even 5 minuten om tot jezelf te komen! En anders zet je voor je zoontje ff lekker de tv aan, en stop je er nog een koekje in! Soms dan maar iets minder verantwoord voor je kind, maar verantwoorder voor jeZelf! En onthou goed! Als je goed voor je kinderen wilt zorgen, moet je ook goed voor jezelf zorgen!!
precies, sluit me aan bij de dames hierboven hoor. Mama van 3 je kan het best allemaal! Hier doet de tv ook wonderen hoor of een leuk dvdtje en je hoort ze even niet meer.. kan ik ff wat in huis doen of ff lekker op zw pagina rondhangen Mama tijd is ook belangrijk! Inderdaad misschien ff familie inschakelen dat zij wat met je zoon gaan doen ofzo... Zet hem op! Hier trouwens ook alleen maar bloedgeprikt in het begin van de zwangerschap... Nu ook al heel lang niet meer dus... Typisch dat het zo verschilt per ziekenhuis en gyn....
Ik zal het volgende week eens aan de gyn vragen of en wanneer dat weer zou moeten! Mama van 3: alles weer onder controle?
Boven de box staan, keihard janken en hardop vragen; wat willen jullie nou???? Heel herkenbaar dus! Achteraf heb ik spijt dat ik niet wat vaker hulp heb gevraagd in mijn omgeving. Dus dat zou dan ook mijn advies aan je zijn. Verder kan ik je alleen maar een virtuele knuffel geven en aangeven dat het uiteindelijk makkelijker gaat worden. Ik heb het begin ook als heel zwaar ervaren. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar 2 baby's is m.i. echt gewoon zwaarder dan 1. En als ze echt heel onrustig blijven; overleg met het cb...