Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ik ben er ook van overtuigd dat een vrouw gewoon van nature een hoop doet...en we die mannen af en toe gewoon ff een zetje moeten geven!!
    Mijn man moet voor zijn werk 4u op en moet een eind rijden dan nog dus doordeweeks wil ik het gewoon zelf doen anders vindt ik het gewoon eng...
    maar in het weekend kunnen we het best samen doen!!

hoe is ie verders met iedereen!!
    hier alles rustig haha!!

Xx

btw mss is het handig als ik van een van jullie een mob nummer heb mocht het zover zijn kan ik diegene het nieuws melden en weten jullie het allemaal lekker snel!!
    ik weet niet of er iemand is met wats app?!Das helemaal ideaal natuurlijk!!

XX

2. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    heb whatsapp en mobiel internet ;)
    pb maar als jet wilt weten ;)

3. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    nachtvoedingen in het begin hielp mn man altijd mee in zijn verlof (2 weken) maar daarna heb ik het altijd alleen gedaan...
    nu ook alleende laatste fles geven we samen en het avondeten, omdat we allemaal tegelijk eten aan de eettafel...
    ik voer Luuk dan en Silman voert Sanne dan.

4. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Hallo Allemaal!
    Ik ben alweer een tijdje niet geweest dus heb alles weer even teruggelezen. Wat me opviel was dat er zoveel verschil zit bij de geboortes in de gewichten. Daar is geen pijl op te trekken. (Ik was nl. een beetje benieuwd hoe zwaar ze ongeveer worden) Vorige week bij ong. 22 weken was bij mij het jongetje 511 gram, en het meisje 495 gram. Dus dat gaat prima! Ze zijn ook hartstikke druk, ik heb beide placenta's aan de voorkant liggen, dus voel ze nog helemaal niet zo goed. Maar de gyn deed er heel lang over om alles te meten, omdat ze zoveel bewogen, (Helemaal niet erg, kan ik langer van de kindjes genieten!) Volgens mij deden ze het erom, onze Gyn is namelijk altijd supersnel en voor je het weet sta je weer buiten, beduusd dat het zo snel ging. Dus die baby's dachten we maken het die gyn even goed moeilijk dan kan mama langer kijken!

En wat raar dat er in verschillende ziekenhuizen zoveel verschillende protocollen zijn. Bij ons hebben ze van begin af aan al aangegeven dat er 80% kans is op een keizersnee, en dat als een van de kinderen in een stuit ligt er al een ks gedaan wordt. Bij 2 sowieso, en als de bovenste in een stuit ligt en de onderste goed, dan heb je zelf nog enige inspraak of je het wilt proberen, dan kun je ook nog van een normaal bevallen en de ander een ks. Ze gaan gewoon echt voor veiligheid heb ik het idee.
    Bij ons geven ze ook aan dat 40 weken bij tweelingen de 42 weken zijn. Dus echt het uitsterste, dan wordt het ook gehaald.

Ik had nog even een vraag, mijn ijzer en bloeddruk zijn telkens veel te laag. Bloeddruk is op zijn hoogst 100/50. Ik word er telens zo licht van in mijn hoofd. Hebben jullie nog tips? Ijzer hebben ze weer verhoogt slik nu 4 tabletten op een dag. Dus weet niet echt wat ik nog meer kan doen. Weet wel dat heb beter is dan alles veel te hoog, maar toch!

5. ik heb nog niet terug gelezen..

maar hier gaat het goed..

tip voor maybe floradixs drinken dat heeft mij geholpen oo kna de bevalling...

6. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Nikkijane, volgens mij heb je nog recht, de officiele overdracht is natuurlijk bij jullie pas in augustus, en die datum komt ook op het papier staan, dus volgens mij heb je grote kans dat je/jullie er ook voor in aanmerking komen.
    Toevallig staat sinds deze week ons huis te koop, (daarom was ik even niet op zp, fotos maken etc etc.) en morgen komen ze filmen voor op funda ofzo, ben heel benieuwd! Maar voor ons dus goed nieuws met die belasting, hopelijk wordt ons huis hierdoor sneller verkocht!

Hier ook enorm getroffen met mijn vriend, de nachtvoedingen deden we altijd samen, zelfs als hij ochtend dienst had, dan moet hij er om 5 uur uit, alleen als hij nachtdienst had deed ik het alleen simpelweg om de reden dat hij er dan niet was. En nu doet hij heel vaak de ochtendvoeding, zodat ik nog even kan blijven liggen en me kan voorbereiden op een drukke dag. Daarintegen doe ik verder meestal wel alle voedingen alleen omdat hij dan werkt, mama van 3 ik zal een gesprekje aangaan, je man heeft er niets aan als jij er door heen zit, samen kinderen krijgen is ook samen opvoeden toch? Als je in de buurt woonde, wilde ik wel even een middagje je kids halen en vermaken zodat jij even bij kan komen... Succes...

Mijn twins rollen en rollen en rollen maar, buik naar rug, rug naar buik.. maar wat ik me nu afvroeg wat is nu de volgende stap in de ontwikkeling? Ik ben natuurlijk echt een leek.. maar wanneer gaan ze bijvoorbeeld zelfstandig zitten, of blijven ze rechtopzitten als je ze neerzet, dit doen ze nu al wel eens op de bank maar soms wordt hun hoofd zwaar ofzo, en kukkelen ze zo naar voren, wat ze dan ook weer erg grappig vinden!
    En hebben jullie nog een tip, mijn twins eten hun fruit graag maar groente gaat in hun haar, in hun oren, dat maakt me allemaal niks uit, ik zit ook meestal onder, maar zodra het in hun mond gaat, is het krijsen.....
    Tja waar zou ik zijn zonder dit forum!

7. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Joehoeee even spammen vandaag 36 weken!!mijlpaal!!best trots.ook....xxx

8. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0

Als ik dit lijstje bekijk is alleen yippiejajee boven de 38 weken gegaan!!Ik ben echt zo benieuwd!!Ik heb de hele tijd het senario van mijn tante die gewoon met 40 weken ingeleid moest worden;)maargoed als ik woensdag naar de gyn moet en een keizersnede wil mss gaat ze dan wel wat plannen of werkt dat niet zo?

X

9. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Mm7...ik weet eigenlijk niet zp goed meer wanneer Jade al die dingentjes ging doen....ze rolde pas heel erg laat dat weer ik wel maar liep weer heel snel??!!

Wat groente betreft hier nooit geen probleem geweest maar mevr eet op dit moment alleen maar de vleesje!!Ga dr ook geen strijd van maken...

Helaas aan mij heb je dus niks haha!!

X

10. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    haha heel herkenbaar sjaantje alleen maar vlees willen eten...!!!

Hhm mm7 kan je ook niet echt helpen. Want onze zoon liep zo 6 maanden achter qua ontwikkeling. Maar kan je niet kijken in je cb boekje daar staat volgens mij wel ongeveer wanneer ze wat gaan doen!

Sjaantje: hoop niet voor je dat je tot 40 weken moet lopen hoor! Maar 36 weken wheoheo!! Was ook zo blij toen ik dat haalde:)

Mm7: haha dank je;) zit jij straks met 5 kids haha...beetje veel;) maar bedankt erg lief!!! en uihmm groente begin eens met worteltjes meestal zijn die lekker zoet(alhoewel Timo hier ook geen wortels wilde hoor). Ik ben begonnen met erwtjes fijn te malen die vond die lekker en ik deed ervaak al wat rijst bij in. Het is denk ik een kwestie van proberen wat vinden ze lkkr en wat niet..

11. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @sjaantje gefeliciteerd!!

Hier vandaag controle gehad echo en gyn en ja hoor de rechter is weer gedraaid, nu alle twee met het hoofd naar beneden :D

Ze doen het super goed en heb nog veel vruchtwater voor de twee, en baarmoedermond zat nog 2,50 cm dicht..... ze waren ook nog niet ingedaald de ene woog 2481 gram en de ander 2549 gram
    moet nu elke week voor controle dus volgende week vrijdag weer bij mijn eigen gyn, wel vertelde ze me dat het te bespreken was qua inleiding met 38 week maar als alles goed was liepen ze me lopen tot 39 week.......

12. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Missa!!Fijn dat alles goed was en mooi dat ze alletwee met de hoofdjes naar beneden liggen!!
    Bij jullie is het maximum dus 39 weken?!En ik lees dat je vanaf nu elke week moet...
    Ook zo raar ik heb woensdag een afspraak en dan pas 22 juli weer dat kan toch niet???!!!
    Ik dacht dat de keuze die we kwa ziekenhuis hebben gemaakt goed was maar als ik het zo bij jullie lees is het bij ons toch wel heel anders?!!!
    Nouja verder wordt ik fijn geholpen maar dit soort dingen stoort me wel!!
    Mooie gewichten hebben je beebs ook!!

Liefs sjaantje

13. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    ja vreemd dat elk ziekenhuis er anders over denkt en doet, ik heb nu dus elke week, en zo als ik begreep gaan ze volgende week kijken of ik rijp ben van onder... zo niet laten ze me nog een week lopen anders gaan ze me strippen, temiste dat vertelde die gyn, ben benieuwd wat die van mij zegt....

maar heel veel succes woensdag!!

liefs

14. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Kom even zwaaien, heb wel bijgelezen maar geen tijd om te reageren.

Meiden tot snel

15. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Missa en sjaantje bij ons is het protocol 1 eiig en 2 eiig anders. Omdat ze bij mij uitgaan van 1 eiig, moet ik dus ook elke week, kam dat bij jullie ook niet zo zijn ? Of zijn jouw meiden wel 2 eiig missa?

16. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Bietje dat kan idd weleens kloppen!!niet aan gedacht dat ze bij 1eiig wel scherper op alles.zijn!!
    Heb ik nog een vraagje een kennisje van me is ook.zeanger van een.tweeling twee ventjes maar zij is een beetje een dramaqueen met alles...ze weten bij haar niet of het 1 of 2 eiig is welk protocol houdeb ze dan aan?

Ff nieuwschierig hoor...
    Pff manlief is weer thuis.echt heel fijn maar die ligt me een partij te snurken naast me eruug fijn....grrrr

fijne aaf jane zwaai terug!!

Xx

17. sjaantje en dan nog niet eens er bij vermeld dat ze van ma tot woe met prime tabletjes bezig zijn geweest.. 7 stuks.. de dames hadden nog geen zin..

o meiden ik ben zo aan het genieten he..
    eva lacht met geluid en heeft soms de slappe lag wat is dat leuk zeg!!

hoe ishet met iedereen!!!

18. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    Die van mij zijn twee eiig

19. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Missa ok dus ook twee eiig zegt dus ook niks!!Nou ik ga het morgen gewoon even navragen!!Staat vrij toch!!
    Alles goed hier rustig?!Ik merk echt totaal helemaal niks!!Begin nu beetje vocht vast te houden maar das alles....Ik vindt de kindjes wel erg rustig!Maar de gyn zei als je ze 10 x op een dag voelt is het prima...nou daar kom ik wel aan...maar niet alle twee de kindjes...vindt het soms zo lastig te voelen!

Nou zometeen met de kleine meid naar wat vriendinnen die hebben ook allemaal meiden en dan van de zelfde leeftijd is altijd zo leuk!!

Fijne dag meiden!!

Xx

20. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @sjaantje daar maakte ik mij ook heel erg druk om gisteren, ik voelde eigelijk alleen het linker babytje goed en de rechter nou hoog uit 2 x op een dag,dus de man van de echo heeft het goed bekeken en vertelde dat ik me totaal geen zorgen moest maken, omdat er 4 voeten aan de linker kant boven in lagen bij elkaar... en ik dus daarom niet kon voelen of het de rechter baby was, maar op de echo was te zien dat de kleine uk goed druk was..... dus hier een zorg minder :)
    Hier gaat het ook weer goed,nog wel een klein beetje vocht... en snip verkouden dat gaat echt niet over dus das minder..
    verder was ik 1 kilo aangekomen in dik 2 week en de baby's waren samen 1100 gram gegroeit dussss :)
    Maar ik had er morgen gewoon naar verstaan hoor vind er wel erg lang tussen zitten vooral omdat je op het laatst zit

succes meid!!

Deel Deze Pagina