Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friesje1978

friesje1978 Actief lid

7 jun 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi hoi

mag ik me bij jullie aansluiten?
    ik ben klaske en ben ca 10 weken zwanger.
    eergisteren tijdens de echo kwamen we er dus achter dat ik in verwachting ben van een twee eiige tweeling.
    eerst wel even schrikken, maar ook wel erg blij.

ik zal vanmiddag eerst eens een gedeelte gaan lezen van dit topic
    groetjes klaske

2. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Friesje gefelciiteerd en welkom!!!

Nou ik ben rond een uur of 4 goed in slaap gevalleen tot 8...dus heb igg een paar uur gehad haha!!
    Oma heeft Jade net opgehaald die brengt ze naar het kdv!Luxe he haha...dus ik kan nu nog even terug in bed!!Atwt op en chillen maar....

Fijn hoor..!!

Xx

3. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @friesje welkom hier en gefeliciteerd

@sjaantje in heb echt met je te doen, pfff ben blij dat ik zelf nog redelijk slaap... alleen mega zere benen voeten en handen....
    maar rust jij vandaag maar goed uit!! en laat je vriendin maar klagen!!

@hier, vriendin weten ze nog niet wat ze heeft moest eerst weer zonder antibiotica en ja hoor temp weer omhoog en toen was er geen plaats meer voor scan, dus is haar antibiotica verhoogt en gaat ze er vandaag door :( had dat gister gelijk gedaan...
    Ben benieuwd... we wachten af...
    joepie morgen 37 week :)

4. Josagi

Josagi Lid

13 jul 2011
    77
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen,
    Ik sluit me ook graag bij jullie aan.
    Ik heb maandag te horen gekregen dat wij ook een tweeling (2-eiig) verwachten, niet geheel een verrassing, want met IVF hadden we er 2 terug laten plaatsen, maar toch... het moet allemaal maar goed gaan. We hadden iig 2 kloppende hartjes, al is het nog heeeeel pril, ben morgen namelijk pas 7 weken.
    Toch vind ik het leuk om de ervaringen van (aanstaande) tweelingmoeders te volgen, je word er nooit dommer van, toch? En wie weet hebben jullie wel hele goede tips ;)

5. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @Josagi welkom hier en een fijne zwangerschap!!

6. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Josagi en friesje welkom!!!
    Friesje waar in Friesland woon je? Ik woon namelijk in drachten!

Sjaantje: wat een luxe met zon familie! Heerlijk!

7. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Friesje, en Josagi van harte met jullie zwangerschap! En het is heerlijk om hier mee te lezen, heb er veel van geleerd.. Maar vooral is het erg gezellig!

Sjaantje: wat fijn dat je nog lekker hebt geslapen!

Missa: voor jou begint het al op te schieten zeg! Je bent al verder dan dat ik was:) en je vriendin heftig zeg!! Hopelijk klomt er niks ernstigs uit de scan!! Stertke

Hier een belabberde nacht. Timo wilde ook niet meer slapen dus manlief heeft die toch mee naar bed genomen...zuch daar gaat onze theorie en 2 nachten hopeloos voor zijn deur zitten... en om 4 uur begonnen de dames. Hadden erge last van krampjes en wilde niks meer. heb ze uiteindelijk maar om 5 uur bij mij in bed genomen maar ik slaap dan niet meer.. Dus niet veel geslapen bleegh!

8. rave angel

rave angel Actief lid

10 nov 2008
    437
    0
    16
    Hengelo
    Josagi en Friesje, welkom en gefeliciteerd!

@Missa, hopelijk komt er snel uit wat je vriendin heeft!

Ben gisteren weer bij de gyn geweest voor een groeiecho. De dames zijn aan de kleine kant, maar groeien goed in hun eigen curve. Dat was het belangrijkste.
    De rechter dame ligt in hoofdligging en de linker dame in stuit. Zo liggen ze al een aantal weken. Volgens de gyn was dit de beste ligging voor een tweeling, want de 1e maakt de weg vrij en de 2e konden ze dan zo aan een been eruit trekken als het mis zou gaan!
    Misschien ligt het aan mij, maar ben hier toch wel ontzettend van geschrokken. De manier waarop ze het zei, maar ook het idee staat me best wel tegen.
    Heb maar niets gezegd, want anders hadden de hormonen het op dat moment waarschijnlijk over genomen :)

Heb het thuis eens laten bezinken en nog steeds vind ik het niet echt een aantrekkelijk idee...Een stuitbevalling doen. Heeft iemand hier daar ervaring mee?

9. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @rave angel mmm ze vertelde het wel heel raar aan jou, maar die theorie gaat volgens mijn gyn niet op..
    Mijn twee damens liggen nu met hun hoofd naar beneden dus ga nu gewoon bevallen als de tweede dame in stuit lag kreeg ik ook een normale bevalling en allebij in stuit ook....
    Maar mijn gyn vertelde me dat als de eerste baby er uit is de tweede kan gaan graaien omdat die dan alle ruimte heeft dus hij niet kon garanderen of die in hoofdligging bleef misschien ging die wel dwars liggen of in stuit.... normaal gaat de tweede er gewoon achter aan maar het kan echt anders vertelde hij..

@mama van 3 tjee zeg dan heb je ook niet veel uurtjes gemaakt, slaapt je zoon inmiddels als zonder fop, of wil dat nog niet??

@mijn vriendin ja we wachten hier in spanning af.

10. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Rave angel...hier alletwee in stuit en hier wilde ze ook voor een gewone bevalling gaan heb t thuis laten bezinken een hoop gelezen em ben voor een keizersnee gegaan maarged bij jou is het mss anders omdat nummer 1 goed ligt...
    Wat ik wel geleerd heb is doe wat je gevoel zegt en bespreek het goed mey je partner en in het zh!!
    Fijn dat verder alles.goed was!!

Missa whoehoooee op naar de 37ste week meis lekker idee he!heb jij ook hyves?of heb ik je al haha...lastig te onderscheiden hier en hyves maar zal wel lejk zijn we zitten zo.dicht op elkaar...
    Wel rot van je vriendin hoor....

Nou ik heb een gat in de ochtend geslapen ga zo mn bed uit even douchen en vamiddag wat boodschappies doen met schoonmams!!

Xxxxsie

11. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
  12. rave angel

rave angel Actief lid

10 nov 2008
    437
    0
    16
    Hengelo
    Mijn man...tja die zegt dat ik het zelf moet beslissen, want hij hoeft het niet te doen. Heb je wat aan dus haha :p

Over twee weken heb ik een afspraak bij een andere gyn. Eens kijken wat die ervan zegt dan. Want heb wel het idee dat iedereen weer wat anders zegt :(

13. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Mama van 3, wat groeien ze goed!! Fijn joh! met welke termijn zijn je dames ook weer geboren?

Missa, dat is niet mis met je vriendin! Hopelijk vinden ze vandaag wat het is!

Sjaantje, rare vriendin heb je inderdaad. Hoe lang moet ze nog tot de 37 weken?

Rave Angel, dat vind ik ook maar een raar verhaal hoor, aan het been eruit trekken.... Hier een ingedaalde hoofdligging en een dwarsligger. Het is nu te hopen dat de dwarsligger met der bol naar beneden komt tijdens de bevalling! Hier zijn ze helemaal niet kapot van een stuitbevalling.

14. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    Waren vandaag bij een nieuwe gyn, Super leuk mens! Was echt begaan en vroeg vanalles en vond me een knappe zwangere hihi.

Verder doen ze het allebei top. Zitten beide rond de 2200 gram op dit moment! helemaal goed dus.
    Gehad over mijn hele slechte slapen en kon zo ieder moment een nachtje in het zh slapen met slaapmedicatie, dat was geen enkel probleem.
    Maar zolang het buiten niet heel warm wordt en ik me nog fit voel overdag wil ik het zolang mogelijk uitstellen!

Ook over inleiden gehad. Nu nog niet van toepassing natuurlijk maar vanaf 37 weken heel goed mogelijk.

Hoef pas over 14 dagen weer terug, en hoef geen groeiecho meer. Weer bij een andere gyn overigens, mijn 'eigenste' is met vakantie

En het erover gehad als ze nu geboren zouden worden. Dat zou ook geen probleem zijn. Enige dingen waar de kindjes het dan eventueel moeilijk mee zouden kunnen hebben is het zelf eten, het zichzelf warm houden en soms zijn de longetjes net niet sterk genoeg zodat ze extra zuurstof krijgen, maar niet zo erg dat ze aan de beademing moeten.

Dat geeft toch wel een fijn gevoel :)

15. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    alleen wel pas over 14 dagen terug, klinkt me heel lang hihi

16. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    @rave angel...ze kunnencnatuurlijk nog wel alle kanten op he meis!!zou je er daar nu nog niet al te druk over maken!!

@sjulie mooie fijn dat de controle zo goed was!!

X

17. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè meiden hier maar weer eens berichtje vanuit het ziekenhuis.

Missa, wat een toestand met je vriendin idd, lijkt me zo eng! En ook sneu, ze kan niet echt genieten van haar kindje zo hè!

@sjaan, fijn dat hè kiespijn ff over is!! Verder blijft de meloen toch in de weg zitten.

@mama van 3, pfff vermoeiend dan hoor dat slaapgebrek! En balen dat timo niet meer slaapt overdag, dan moet je wel wakker blijven toch. Heeft jouw man eigenlijk al vakantie? Hij zit toch ook in het onderwijs?

@sjulie, ook hier niet echt groeiechos meer. Het wordt steeds lastiger om ze te meten en als ze het aldoor goed hebben gedaan gaan ze er vanuit dat ze dit ook blijven doen.

@rave angel, wat een belachelijke uitspraak zeg!! Alsof je een koe bent, die trekken we er wel ff uit aan het been pfff

Ff posten anders is mijn verhaal weer weg

18. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké gelukt
    Nieuwe zwangeren welkom en gezellig idd!

Hier, bloeddruk blijft laag, das mooi. Morgen weer urine en bloed inleveren. Dan gaan ze zondag, 34 wk, een beslissing nemen of ik naar huis mag ja of nee. Ze gaan me dan ook toucheren en kijken of de ontsluiting door heeft gezet. Is dat het geval dan sturen ze me natuurlijk niet naar huis. We wachten weer af. Heb wel aangegeven dat ik niet dagelijks naar het ziekenhuis kan rijden om bloeddruk te meten. ( lijkt me ook niet echt rustgevend)

19. JoSuus

JoSuus Actief lid

13 mei 2011
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

@mm7, dit is mijn tweede zwangerschap. Ik heb al een dochter van net 2 jaar. Wat leuk dat jij net als ik rond eind februari was alleen dan een jaar eerder. Ik zeg ook al dat zal wel eind jan, begin feb worden. Maar ja dat zien wel wel.

Hey meiden zijn jullie erg fors geworden of aan het worden van jullie tweeling.

Moet zeggen het went nog niet erg. Dat komt ook omdat ik me vreselijk voel, zo misselijk 24u per dag. Slaap slecht daardoor en ben zo lamlendig dat ik niets doe. Voel me dus echt niet fijn. Dat had ik met Jolein niet, misschien is het moeilijk te verkroppen juist daarom.

Ik maak me hier zo druk om en ja ik weet het dat maakt het alleen maar erger. Maar iedereen vind het leuk, dat vind ik natuurlijk ook wel maar ...... ik moet het wel ff doen en zij niet. Vind het een eng idee dat ik zo fors ga worden (of niet natuurlijk) Dat ik in het ZH moet bevallen, dat de kindjes misschien wel te klein zijn, dat mijn man niet 24u bij me kan zijn als we in het zh liggen. Dat de kindjes dan in de couveuse moeten, vreselijk. Heb nog nooit in het zh geweest met mijn dochter ging alles goed, thuis bevallen, mooi gewicht echt een roze wolk.

Wat er ook nog eens bij komt kijken is dat sinds kort de relatie met mijn schoonouders verbroken is door een heleboel gebeurtenissen. Ik heb hier jaren stress van gehad en dat komt er nu ook allemaal uit.

Nou jullie begrijpen het wel, ik geloof dat ik wat juiste en positieve informatie van jullie nodig heb.

Liefs Josuus

20. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    JoSuus: vind die onzekerheid heel herkenbaar hoor! Ik heb me dan niet zo beroerd gevoeld als jij, maar herken alle vragen en onzekerheden zeker wel!

Wat mij erg geholpen heeft is veel lezen op internet, en van dit forum steek je ook veel op. Ik heb me er maar bij neer gelegd dat we zelf niet kunnen bepalen wanneer de kindjes komen. Kan me er dus wel druk om maken, maar het is beter dat ik me er bij neer lig. Dit hebben we zelf namelijk nooit in de hand.

Wel probeer ik hier de posistieve verhalen te lezen! Meeste van deze dames zijn met een redelijke termijn bevallen, en hebben allemaal gezonde kindjes!! Hier put ik m'n hoop dan maar uit!!

Dus lees en schrijf lekker mee en kom regelmatig je hart hier maar luchten!! Je krijgt hier veel positieve feedback, dus dat helpt!!

Deel Deze Pagina