meis wat vervelend allemaal, qua groeien is het natuurlijk per persoon verschillend, opzich ben ik niet echt mega dik geworden, iedereen verbaasd zich er over dat er twee in zitten en ik morgen al 37 week ben.... qua kilo's zit ik nu op 18, bij mijn dochter zat ik op 20 dus..... verder was ik in het begin ook erg moe en misselijk, maar ging gelukkig weer over en ja het is zwaar maar echt geweldig!! vind het zo fijn gevoel die twee ukkies in mijn buik, dat ik het denk ik wel ga missen straks... en meis mensen die zwanger zijn van een tweeling daarvoor is het voorbestemd die kunnen het aan!!! en laat de buitenwereld maar lekker lullen En je word heel goed in de gaten gehouden.... oja en striae is hier gelukkig nog niet te bekennen
Welkom aan de nieuwe meiden! En veel succes met de laatste weken voor de meiden die stilaan het einde zien naderen! Jullie doen het super.
01 Sjaantje85 rond 18 Juli Jongen & Meisje 02 missa rond 21 Juli Meisje & Meisje 03 Sjulie rond 09 Augustus Meisje & Jongen 04 Bietje1972 rond 14 Augustus Meisje & Meisje 05 Smurfin rond 15 September Jongen & Jongen 06 Rave angel rond 17 Oktober Meisje & Meisje 07 Emesve rond 17 Oktober Jongen & Jongen 08 Candijtje rond 25 Oktober Jongen & Meisje 09 Nikkijane rond 31 Oktober Meisje & Meisje 10 Josuus rond 25 Februari 11 Friesje1978 rond 12 Josagi rond Meisjes-Mama 1 Rave Angel 2 Bietje1972 3 Jane1983 Elize1890 gram Naomi 1780 gram 4 mama van 3 => 19 mei 2011/ 36+5 weken Fleur(2745) & Lieke(2675) 5 Bereke 6 Samloes => 27 mei 2011/ 36+3 weken Jet(2235) & Mies (2710) 7 Missa 8 Yippieajee=> 3 maart 2011/ 38+3 weken Eva (2930) en Vanja (2070) Jongen/Meisje-Mama 1 Sjulie 2 Sjaantje85 3 Patroeschka => 03 dec 2010/ 37+2 Carmen 2900 gr Devin 2730 gr 4 Silvia009=> 21 mei 2010 Luuk 2624 gram Sanne 2352 gram 5 minniemouse25 => 21 maart 2011 Lynn en Sem. 6 mm7 Isis 2205 gram en Vinn 2025 gram 31-01-2011 met 36+2. 7 Naomi33 >15 sept 2010/ 37+4 amber 3390 gr thom 3490 8 Candijtje Jongens-Mama 1 Linnepinneke => 27 september 2010/34+6 weken Noah & Kyan (1910 en 2280) 2 Emesve 3 Onskleintje 4 Smurfin 5 Emav => 30 mei 2011/34+5 weken Tom (2586) & Jurian (2270) 6 Sannie30 27-01-2010 33+1 weken Stan (1690) & Wessel
zo heb ff het lijste naar voren gehaald... qua de nieuwe meiden wanneer zijn jullie uitgerekend ongeveer.... kunnen jullie dat ff in het lijste zetten anders geef de datum's maar dan doen wij dat ff
@Josuus... Ik snap je best goed. Ik heb ook met dezelfde vragen en onzekerheden rond gelopen. Een vrij lange tijd zelfs. Ik kan pas sinds een paar weekjes genieten van de 2 dames in mijn buik. En nog steeds maak ik me soms zorgen over hoe ik het allemaal moet gaan doen, ook financieel. Ik heb hier ook nog een peutertje rondlopen die ook aandacht nodig heeft. Gelukkig wil mijn moeder hem straks wat vaker op gaan halen zodat ik kan rusten o.i.d. Ook heeft ze aangeboden om de eerste paar weken na de geboorte me te komen helpen met het huishouden en de baby's en Ian. En hier nog een 'positief' verhaal over het aankomen. Ik ben morgen 25 weken en ik ben nog geen 2 kilo aangekomen. Mensen geloven ook niet echt dat ik een tweeling verwacht. Maar ja...het kan bij mij nog altijd komen natuurlijk!
Hi Josuus, oh ik begriijp je twijfels etc heel goed. Ook hier geen contact met souders, was enorm bang dat ik gigantisch zou worden en blijven, dat de kids niet gezond waren etc. Maar dit is mijn verhaal ; Ik kwam 32 kilo aan, ben er nu weer 35 kwijt. Tja echt groot was ik niet geworden, alleen mijn buik. Ik was ook erg bang dat de twins eerder geboren zouden worden, en bij mij was de kans ook erg groot dat dat zou gebeuren ivm weeen met 24 weken en ontsluiting etc, maar toch ben ik pas met 36 weken bevallen, en ik denk juist dat ik het zo lang heb volgehouden omdat ik heel relaxt was en nog steeds ben haha.. en het is mega druk met twins, maar zodra je je ritme gevonden hebt is het ook prima te doen, althans dat vind ik... maak je geen zorgen, en geniet... je wordt niet voor niks tweelingmama hoor, dat kan je prima aan! Maar het is ook best een beetje eng, en iedereen vind het natuurlijk fantastisch voor je, dus ik zou zeggen lekker mee doen, maar je mag het stiekem ook best een beetje eng vinden! (Al is dat echt niet nodig, zodra je gewend bent, kan je je niet meer voorstellen dat er 1 in je buik zou zitten, nee alles hoort dan dubbel te zijn haha) Sjulie, mag je niet gewoon bevallen dan? De 1e ligt in hoofdligging toch?
josuus!!heel herkenbaar de onzekerheden..dit wordt echt minder meis tijdens de controles in het zh veel lezen en lekker hier beppen tegen die tijd dat je tegen het eind aan loopt ben je een stuk geruster meis!! Tis niet niks als je te horen krijg dat je een twin verwacht komt echt wel goed!!
kilo's hier nu 25...maar kan niet echt zeggen dat ik bij de benen en armen veel dikker ben geworden?!!hoop iig dak ze dr zo af heb haha!!
Welkom nieuwe zwangere wauw van harte gefeliciteerd allemaal met jullie mooie wondertjes in jullie buik... hier ook een tweeeige tweeling mede door een cryo tp (2 cryo's) dus geen verassing maar toch ook wel weer een schok dat het daadwerkelijk zo was ik ben tijdens mijn tweelingzwangerschap 2 kilo meer aangekomen dan met mijn eenling zwangerschap 20 kilo maar. ook ik was niet dik het was alleen maar buik alleen tijdens de hete dag en op het eind hield ik veel vocht vast...ik zit nu allang weer op mn oude gewicht zelfs iets eronder weer hIer dubbele stuiligging(onvolkomen) en de gyn adviseerde mij om via een ks te bevallen, maar dit kwam ook doordat mijn eerste bevalling zeer zwaar was en mn zoontje niet door het geboortekanaal paste..als dat dus met een stuitligging zou gebeuren dan word het een precaire situatie omdat het lichaam er al is en het hoofdje nog niet... dus voor de veiligheid gekozen voor een ks en zelfs die is me reuze meegevallen Sanne 2 dagen couveuse en 2 dagen warmtebed daarna bij mij op de kamer luuk al meteen bij mij op de kamer,....
voor de lijst: Ik ben uitgerekend op 25 Februari 2012. Dus bijna 8 weken zwanger. Ik ben zo blij met al de verhaaltjes, niet dat het nu direct beter voelt maar er is wel herkenning en dat is fijn. Ik ben tot nu toe alleen twee kilo afgevallen. Ik heb al een behoorlijke heuvel rond mijn baarmoeder en draag thuis stiekem al een zw.broek.. Ik moet nog een week werken (dat zijn dus 3 dagen) en dan heb ik vakantie. Drie weken lang waarvan we er twee gaan kamperen. Heb er zin in. Even genieten van man en kind en ((kinderen)) Na de vakantie is het 15 Aug en ben ik 12 weken. Dan wil ik het groots gaan vertellen aan iedereen. Liefs
Josuus kan me alleen maar aansluiten bij de rest. Dit is mijn vierde zwangerschap en ben bij deze echt het minst dik. Weet niet hoeveel ik er aangekomen ben, maar zie wel dat ik bij de andere meer aangekomen was en echt overal. Mijn derde zwangerschap is misgegaan met 20 wk en mijn eerste zoon is geboren met 31 weken ( is nu bijna 11) heb dus al wat meegemaakt. Ondanks dat ik nu opgenomen ben, kan ik nu al terugkijkend zeggen dat deze zwangerschap wel een hele mooie was, ondanks de kwaaltjes. Ik voel me een gezegend mens met deze twee bijzondere meisjes van binnen. Ook is het superfijn dat ze je extra controleren. Gewoon over je heen laten komen, je kunt het toch allemaal niet voorspellen. ( geen idee hoe ik het straks allemaal ga doen, we zien het wel) enne de misselijkheid en het beroerd zijn vertrok met 16 wk, ik heb in die weken ook echt wel jankend gedacht: vind ik dit allemaal wel leuk!!! Hou vol hè!!
hoi hoi leuk dat jullie zo'n band met elkaar hebben. ik woon al sinds mijn negentiende niet meer in friesland (sneek). Ik ben officieel 8 februari uitgerekend. Dinsdag voor het eerst naar het zh en dan meteen een echo en een afspraak maken bij een gyneacoloog. Hier maak ik me niet echt druk om de kilo's Zwaarlijvig ben ik zoiezo al, ik hou vol om gewoon gezond te blijven eten en niet teveel toe te geven aan "vreet"buien ik hoop dat ik hier zo nu en dan tips mag gaan lezen en natuurlijk ook wel lief en leed. mee duimen en hopen met de rest ga zo dochter van 20 maanden op halen van het kdv heb net een beetje hh gedaan en nu nog even rust groet klaske
Wat leuk, nieuwe zwangere 2ling mama`s-to-be! Hier ook een schok met de termijn echo hoor, dat het er 2 waren ipv de " geplande 1" Hier zijn het ook nr 3 en 4 trouwens... Dus meteen een groot gezin! 2lingen in geen van beide families...Daarbij stond/staat ons huis ook te koop en waren we aan het kijken voor ene nieuwe huis. Inmiddels wel een nieuwe woning gevonden maar ons oude huis nog steeds te koop.... helaas... Merk ook dat eht best zwaar word met een peuter van 2 en kleuter van 4 thuis... Maar ik geloof ook dat we het allemaal aan kunnen en het bijzondere gevoel van niet 1 maar 2 kindjes nam al snel de overhand. Hoe we het allemaal gaan doen, het komt wel op de pootjes terecht! Slapeloze nachten en onzekerheden horen er zeker bij, maar sommige daarvan verdwijnen ook weer... Heerlijk om elke controle een echo te krijgen en te zien / horen dat de kindjes het goed doen! Wat betreft bevalling hoop ik erg op een antuurlijke bevalling maar in dit stadium is dat nog neit te zeggen natuurlijk, kids hebben nog alle ruimte Wat betreft buik, ik heb al regelmatig gehoord dat mijn buik niet huge is zeg maar.... Terwijl beide meiden wel een van ruim 9,5 pond en een van bijna 8 pond, dus das niet klein we zien het allemaal wel, de verhalen hier en de termijnen waarop de kindjes geboren worden geeft in iedergeval goede hoop! Veel lees plezier en tips die krijg ik ook nog steeds hier op het forum, fijn om met mede 2ling mama`s of zwangere te kunnen kletsen want het is toch anders dan een 1ling zw-schap @Nikki, wij kregen een telefoontje dat we met het geld van de overdrachtsbelasting dat we dat wel in het huis moesten stoppen ter verbetering o.i.d. ivm de belasting ofzo.... Vraag het ff goed na voordat je het uit gaat geven Ben weer ff kwijt waar de rest het over gehad heeft hoor, ben de hele dag op pad geweest voor ons nieuwe huis dingetjes regelen enzo... Ben het nu wel zat dus ik ga f flekker opd e bank onderuit Morgen weer een dag
Candijtje: wij hebben inmiddels ook maar besloten dat we alle plannen laten zoals ze zijn. Zaten te denken aan een schuifpui of een dakkapel, maar gezien de drukte die er allemaal nog komt hebben we besloten om ons bij de originele plannen te houden! Volgens onze notaris word het geld trouwens gewoon uitgekeerd... We zien het wel, wat er moet gebeuren kan allemaal betaald worden, de rest is mooi mee genomen! Hoe gaat het met verhuizen? Wanneer gaan jullie er echt wonen? En wat vinden je meiden ervan?
Hè meiden, ik ben gisteravond om 21.30 bevallen van Kate (2180 Gr.) en om 21.36 van Joan (1680 Gr.) om 20.30 de verpleging gebeld dat ik het idee had dat ik weeën had en een uur later mama van twee prachtige meiden. Kate geboren met hoofdligging, Joan met beentjes eerst. Liggen nu in open couveuse. Wordt vervolgd, ga nu slapen.
Wow bietje proficiat!!!!en in wat voor een tijd! Was je man op tijd?ik hoop dat alless goed gaat met jou en de wmidwn eow t rustig aan!!liefs sjaaantje
Bietje: gefeliciteerd met je 2 prachtige meiden!!!En wat een mooie gewichten! Is alles goed met jou en de meiden?? Ben benieuwd naar foto's!! En wat is het snel gegaan, rust eerst maar lekker uit!
Bietje wauw!!!!! gefeliciteerd echt super en wat al een mooie gewichtjes echt super, hoop dat alles goed gaat ook met jou!! geniet er van