ik mocht tot 30 week bij de vk blijven maar had ook controle bij gyn, in vier week tijd zag ik 1x de gyn en 1 keer de vk dus er zat telkens 2 week tussen, maar er werd wel elke keer naar de hartjes geluisterd... @geboorte kaartje wij hebben een kaartje voor een 1 ling maar dan met 2 namen er op...wij vonden het ook erg moeilijk..
Geboorte kaartje heeft mijn man zelf ontworpen thuis en via zijn werk bij een drukker laten drukken. Als ik weer thuis ben plaats ik wel ff een foto of zo. Urine was goed, bloeddruk zakt met medicatie ook. Hebballeen ontzettende hoofdpijn. Had jij dat ook Jane? Kan ook vermoeidheid zijn. Ik moet eerlijk bekennen dat het herstel me tegenvalt, voor mijn gevoel was ik er met Mika en Lynn veel eerder bovenop. ( oké ik ben nu 10 jr ouder, zal dat het zijn) wat betreft de meiden: ze doen het goed maar mogen natuurlijk voorlopig nog niet mee. De meiden die ervaring hebben met premature kinderen zullen ook wel kunnen beamen dat hè een kindje van 1700 gram ook nog niet thuis wil en kan hebben. Ik hoop dat ze het net zo goed aks die van minnie doen en dus ook mee kunnen als ze een maand oud zijn. Dit hangt allemaal af van gewicht en hoe ze eten. Vrijdag gesprek met de kinderarts.
Ik kom me ook weer ff melden! Vanochtend weer naar de gyn geweest. Bloeddruk was weer netjes 120/65. Kindjes groeien ook goed, zijn mooi gemiddeld. 530gram en 555gram. Uitslag van m'n bloed was ook goed, dus voorlopig nog geen zwangerschapscholestase. Gelukkig! Moet over 3 weken weer terug komen! Vandaag ook de rvsplaten opgehaald, waar 2 foto's van onze fotoshoot op gedrukt zijn. ZO MOOI!! Ik had de tranen in de ogen! Bietje: wat balen dat je nog niet naar huis mocht! Hopelijk mag dat snel toch! En fijn dat je kindjes het zo flink doen!! Liggen ze nog in de couveuse of op een warmte matrasje?
Hier ook weer op controle geweest... Liggen beide met de hoofdjes naar beneden... Jongetje is wat lichter, 578 gram en het meisje is 635 gram. Nouja scheelt niet heel veel.... Recepten meegekregen voor foliumzuur en ijzer.... Vanmiddag dus bij de apotheek hier gehaald, samen met de medicatie van mijn man, maar die had nog wel maargoed ik ben er toch, zegt die muts daar ja hij heeft toch nog, ik zeg ja maar we gaan binnenkort verhuizen en nu ben ik er toch... Nouja oke zij het klaar maken. Krijg ik alsnog herhalingsrecepten voor het foliumzuur en ijzer, kan ik alsnog een keertje gaan :S Mutsen daar bij de apotheek, nouja... *zucht* Vrijdag voor de glucose tolerantie test. Nuchter melden, prikken, suikerdrankje en na een uur prikken en een uur later nog een keer prikken, zit ik daar in het ziekenhuis 2 en half uur.... Broodje maar meenemen 8 augustus afspraak in Meppel, ben benieuwd hoe het daar is... Iemand ervaring? Benieuwd naar de kaartjes van de pasgeboren 2lingen hoor... Die van Jane haar meiden is ook snoezig ja! Nog niet bezig hier met kaartjes, eerst maar eens verhuizen en daar settelen
Yes ik mag naar huis. Wel met medicijnen maar oké. Zal wel raar zijn, ben toch bijna twee weken weg geweest! @nikkijane en candijtje fijn dat de controles weer goed waren! Geen ervaring met Meppel, zelfs nog nooit in de stad geweest errug hè!!! Kate en Joan hebben nooit ( duh ze zijn zes dagen oud, klinkt heel stom) in de couveuse gelegen maar meteen op het warmte matras en daar liggen ze dan nu nog. Kate hoeft geen zuurstof snorretje meer en ook geen medicatie. De voedingen, nog steeds door de sonde, zijn weer opgehoogd en ze slapen natuurlijk heel veel. Het is echt een kadootje als ze even wakker zijn !
wat raar van de apotheek! Bij mij was het laatst andersom, kreeg veel te veel mee hihi, toen heb ik maar gevraagd of ik voor de helft een herhalingsrecept mocht. Is ook sonde om straks weg te gooien! glucosetest, bleblebleeeeeee hihi, ik zat daar echt te kokhalzen! Broodje achteraf is idd wel lekker hihi
Hier ons geboortjekaartje Bekijk bijlage 168088 Bietje: wat fijn dat je lekker naar huis mag!!! Wel goed aan jezelf blijven denken he fijn dat je meiden het zo goed doen!!
Hmmm.... Ik krijg nu via de post nog een ophaalkaart van de felicitas zwanger box... Zou ik hem dan nog een x op kunnen halen?! Hihi, ik probeer het gewoon!
@Jane Wat een mooi kaartje!! Ik vind het ook zo moeilijk omdat we een jongetje en een meisje krijgen, en ik vind Roze ook zo leuk!! Maargoed moet ook een beetje om het jongetje denken anders is het ook zo sneu haha. Maar dat is wel compleet mijn smaak dus ga zeker je links bekijken. Heb volgende week vakantie en wil dan gewoon de kaartjes geregeld hebben! @mama van 3 Weet jij ook nog waar je het geboortekaartje vandaan hebt? @ Bietje fijn dat je eindelijk naar huis mag! Iedereen hier houdt het zo'n beetje bij wanneer je weer weg mag dus goed nieuws!
@nikkijane, heb ik ook gehad! 1 via de mail en een paar weken later 1 via de post! Ben er gewoon om geweest, wel bij een andere etos moet ik zeggen hahahaha
Ow hier ook hoor, wij zijn tijdens mijn zwangerschap verhuisd en heb hem dus op mn oude adres opgehaald en op mn nieuwe Zo ook die van babydump en prenatal Kaartje: van vistaprint.nl.. Daar kan je ook geboortekaartjes maken maar moet je meer zelf invullen, maar ze hebben genoeg voorbeelden. hier: http://www.vistaprint.nl/geboortekaartjes.aspx?xnav=LeftItem&xnid=_BirthAnnouncements Je kan er teksten bijzetten maar ook weghalen, foto's toevoegen enz.
Bietje, joepie je mag naar huis, ach die medicatie nemen we maar voor lief Leuk die kaartjes! Hihi die van Jane en Silvia zijn hetzelfde ja... Leuk dat roze & blauwe.. Nikkijane, lekker beide dozen ophalen hoor, kan je ook nog melden dat je een 2ling krijgt, krijg je 4 dozen... zitten best handige dingen in waaronder een aventflesje... Was de prenatal-zwanger-box de moeite waard trouwens...? Zo zi tnu aan de chocolademelk, moet 150 gram extra koolhydraten naast mn huidige voeding binnen krijgen, 3 dagen lang.... ivm die GTT test...Morgen maar wat lekker zoets halen
De zwangerbox van de prenatal heb ik nog niet... De felicitas box was wel leuk! Idd ook naar de babydump binnenkort! Vandaag erg last van m'n rug! Heb weer in m'n eentje met boodschappen kratten lopen sjouwen, moet ik ook niet meer doen! Lig nu lekker op bed, morgen werken van 7 tot 12, dus vroeg uit bed!