Missa er is niks mee om ze op een hun buik te laten slapen hoor. Hier slapen sinds dat ze 3 weken zijn ook op hun buik zo wereld van verschil...!! Wat denk je zekf dat het is hebben ze nog honger of denk je aan iets anders? Geef je ze nog steeds volledige bv of inmiddels fles borst?? Doe je rustig aan is niet niks een tweeling bv geven en nog een peuter erbij!! Ik heb t een maand vol gehouden maar door alle drukte en te weinig rust had ii niet genoeg melk meer... Sterkte meid je kunt het!!
Wauw, vanmorgen de easywalker binnen gekregen en in elkaar gezet. Kostte wat moeite maar nu staat ie te pronken in de kamer, haha! Zo nu ff plat met de meiden, later!
Cantijtje: hihi hadden wij ook! Voordat we het door hadden hoe alles moest. We hebben zowel namelijk de adapters voor maxicosi, 2 reiswiegen maar ook vaak 1 reiswieg en 1 zitting.. En dat duurde even voor we wisten waar alles moest en met welke stangen Ow sorry dames even een heel ego berichtje maar baal er zo van! ik ben dus a.s. vrijdag jarig. En nu belt de een na de ander af omdat ze andere verplichtingen hebben mn ouders zijn nog op vakantie. Mn broertje heeft een verjaardag van de vader van zijn vriendin en de tante van haar.. en jahoor die zijn dus belangrijker dan die van mij! Mn zusje gaat naar de verjaardag van haar vriendin.. En mn andere broer moet werken. Mn schoonmoeder die komt gister even langs en zegt ja vind je het heel erg als wij niet komen het komt niet zo best uit... Dus al mn familie komt gewoon niet langs!! En ja dan zit ik dan met mn hormonen die door mn lijf gieren bleeegh!! Wat baal ik er van! ik kom altijd wel op hun verjaardagen..zucht! En nu willen ze dus allemaal op verschillende dagen komen zodat ik continu visite heb en daar heb ik al helemaal geen zin in. Dus ik denk dat ik het nu maar helemaal niet vier en niemand uitnodig!! Pff van je familie moet je het hebben,.,
ik zou dan alleen mijn verjaardag vieren voor bijvoorbeeld vrienden/kennissen/degene die wel willen,maar niet na je verjaardag tussendoor visite, dag! Daar heb je toch geen energie en geen zin in! Ikword met dit soort dingen wel makkelijk met hun verjaardagen. Heb ik met hun verjaardagen geen zin of ieta anders, is de keuze snel gemaakt. ik heb dus zo'n moeder, die doet als hobby helpen bij de lokale voetbalclub en dat is voor haar dus belangrijker dan de verjaardagen van haar kinderen en nog erger de verjaardagen van haar kleinkinderen!
Lieverd zal ik je nog eens wat vertellen... Mijn eigen ouders waren afgelopen zondag niet aanwezig bij de doop van hun kleinkinderen... dat vind ik echt zo belachelijk... mijn broertje en zusje hebben wat geflikt en die gaan voor de doop van hun kleinkinderen.... ik heb ze vervloekt echt waar!!!! De 1e verjaardag van de tweeling zijn ze ook pas later gekomen dus niet op de dag zelf.... elke keer dat soort streken.... laat gaan laat gaan.. hou de eer aan jezelf.... vier het lekker met je gezinnetje en als ze langs willen komen ben jij gewoon weg lekker een dagje sauna of pretpark met je gezinnetje... knufffffffffffffffffffffffffffff
Pffff moet ff ego berichten hier hoor zit er ff doorheen.... Alles begint me een beetje op te breeken de zorg van de drie kids.komt voornamlijk op mij neer...ik kan mijn mam dit niet kwalijk nemen die staat om 4 u op is om 5 u pas thuis dan moet ie vaak nog boodschappen doen en stofzuigen aangezien ik dat nog niet kan... Nu begin ik weer wat op te krabbelen dus haal de stofzuiger nu zelf door t huis doe de was enz.. Maar de tweeling is nu bijna een maand het hele dag door slapen gaat er nu van af en ze beginnen meer te huilen overdag daarbij een dqarse peuter van nog geen twee en mijn lichaam die eigenlijk gewoon nog helemaal niet wil..is to much.. Roy begint weer wat makkelijker te worden omdat die.ziet dat ik meer ga doen..en ik weet dat we daarover moeten praten en normaal doen we dat ook wel maar ben nu gewoon te moe daarvoor of begin gelijk te janken pfff helluuup hebben jullie dit ook gehad en please??gaat dit weer over want voel me op dit moment net zo'n mama robot...kan de hut niet uit mag geen auto rijden dus tis.echt de heeeeellle dag zorgen zorgen zorgen hoe.deden ze dat vroeger in hemelsnaam!! Zo sorry voor mn gzeur...maar moest t ff van me afschrijven... Lig nu op bed heb nog niet eens gegeten... Xxxsie!!
Hallo allemaal, wij zijn weer thuis van vakantie en hebben het heerlijk gehad, erg goed weer, niets te klagen dus. Maar jemig wat moet ik een boel bij-lezen. Weet nog maar net wat er allemaal langs gekomen aan vragen, weetjes etc. Met mij gaat het goed. Ben haleluja niet meer misselijk en kan weer normaal eten. Door nachtrust pilletjes van Vogel slaap ik erg goed en dat doet een mens energie geven. Ik ben nu bijna 12 weken en heb al een behoorlijk buikje. We zijn het nu aan het rond bezuinen dat we zwanger zijn van een tweeling en daar krijgen we natuurlijk leuke reacties op. Ik begin er ook steeds een beetje beter aan te wennen maar heb het soms ook nog wel moeilijk. Ben alleen wel erg moe en heel veel dingen zijn te veel. Ik moet maandag voor het eerst weer te werk maar ik hou mijn hart vast. Ik werk in de kinderopvang en heb soms op een erg slechte dag al moeite met onze dochter te verzorgen en het huishouden, dan bedoel ik trappen lopen, boodschappen op de fiets en wandelen, luier verschonen. Na zo'n bezigheid kan ik wel een dutje gebruiken. Hebben of hadden jullie dit ook? Maar kortom het gaat goed!! Wat vraagjes die ik tegen kwam en vermeldingen: Ik ben net 27 jaar en mijn man waarmee ik 5 jaar samen ben is 31. Wij hebben al een dochter Jolein van net 2 jaar. Wij wonen in Hippolytushoef dit is bij Den Helder. Noord Holland Noord dus. De meeting lijkt me super maar dan wel met kids dat lijkt leuker en Veenendaal is voor mij enorm ver. Dus de tweede derde ben ik bij!! Iedereen die jarig is geweest, bevallen, jarige kinderen, nog van hart en van harte. Een vraag van mij: Ik heb mijn dochter 9 mnd BorstV gegeven. En wil dit bij de tweeling ook doen. Zijn er meiden die het geven en doen jullie dan tandum voeden? Wil heel graag jullie ervaringen horen.. Voor de rest doe ik weer lekker mee!! Oja ik wil ook als jullie het leuk vinden jullie op hyves hebben. Maar kan niet alles terug zoeken. Willen jullie mij uitnodigen? Susanne Troudes-Foekema Profiel - hyves.nl Fijne avond, Josuus
Sjaantje: een bericht voor jou in je postvak van facebook!! Siliva: thnx! Tja weet je ik wil het ook niet groots vieren hoor. Maar het valt rauw op je dak als ze andere verjaardagen belangrijker vinden..
Josuus: ik heb een maand lang bv gegeven. Op het begin tandem(maar kreeg het niet te pakken om ze zelf aan te leggen.. en tja na een week stond ik er alleen voor). Ben toen overgegaan om ze omstebeurd te voeden.. En daarna heb ik de een fles en de ander borst en bij de volgende voeding andersom.. Maar op ten duur had ik nog te weinig melk en ben ik helemaal overgstapt op flesvoeding..
@Sjaantje lieverd wat herken ik je gevoel goed,,, hier ook het gevoel alleen overal voor op te moeten draaien, en dat terwijl ik een man heb die me overal mee wil helpen als ik het hem maar vraag , maar ik ben diegene die alles naar zich toe trekt, zelfs de fles geven wil ik het liefste zelf doen. Maar ook ik merk dat het me opbreekt op de momenten dat de peuter dwars ligt en de tweeling alles bij elkaar krijst, op die momenten kan ik soms gewoon wel eens naar buiten lopen even een frisse neus halen in de tuin..omdat ik gek word van het gekrijs... enigste wat ik kan zeggen dat het makkelijker word je kleintjes blijven niet altijd zo afhankelijk, en wees gesterkt met het weten dat je niet de enigste bent!!!! heel veel succes meis
Vanuit hier ook een ego berichtje... Ik moest vandaag weer op controle en nu blijkt dus dat 1 baby achterloopt in groei... Wat het voor nu inhoudt is vannacht opname in 'mijn eigen' ziekenhuis en morgen moet ik naar Zwolle, Daar gaan ze nogmaals een echo maken en in overleg met de gynaecoloog hier in Hengelo verder beslissen, Of ik blijf voorlopig in Zwolle of ik blijf voorlopig in het ziekenhuis in Hengelo. Wel heb ik al een spuitje gehad voor de longrijping en morgen krijg ik er nog 1... Ik hoop zo dat alles goed blijft gaan en dat ze nog lekker even blijven zitten!
jeejte Rave angel dat is schrikken!! Heel veel sterkte en ik hoop dat je kleintjes nog heel goed gaan groeien in jouw buikje!!!
@ sjaantje: ( en natuurlijk alle nieuwe twin-mama's) een hele dikke digi knuf! En het advies om zo snel mogelijk een dagje de zorg over te dragen aan vrienden/familie/kennissen/e.d. Zodat je ff een dagje bij kan tanken, bij voorkeur buitenshuis zodat je even geen baby gehuil meer kan horen! Ik herken jullie gevoel zo goed! En dan had ik niet eens een peuter rond lopen. Ik vroeg echter ook geen hulp. Ik kan verder alleen maar zeggen: het word echt makkelijker, maar je zit echt nog even in een zware tijd.
Sjaantje: heel veel sterkte! Rave angel: wat vervelend dat er nog steeds 1tje achter blijft! Ben benieuwd wat ze nu verder gaan beslissen! Hopelijk doet de verplichte rust jou (en je kindjes) goed! Ik ga zo meteen ook maar op bed. Manlief is al de hele dag weg, ging na z'n werk direct door naar de sauna, hij is een beetje gestressd dus moest er ff uit. Ik ga morgenvroeg ff gezellig naar een vriendin, en kleine mannetje gaat dan ff paar uurtjes naar de oppas, ff de handen vrij. Lekker slapen iedereen!
Rave, Veel sterkte. Wat is het beleid hebben ze daar iets over verteld? Of is het morgen afwachten? Ik duim voor je dat ze het mis hebben, en dat ze verkeerd gemeten hebben.... (Bij mij in 3 dagen tijd ivm opname, door 3 mensen gemeten, en hier zat enorm verschil in.) Duim voor je!
Raveangel jeetje meis wat een schrik zeg... ik hoop dat je gewoon in hengelo mag blijven maar ben bang dat je toch in zwolle word opgenomen, ikzelf ben ook in Hengelo bevallen en daar zeien ze dat ik voor de 32 weken naar zwolle zou moeten als er iets mis was omdat hengelo er niet op toegespitst is :S Ik hoop dat ze je goed kunnen helpen meis.. en als je in Hengelo mag blijven en je wil een beetje morele steun van een forumtweelingmoeder dan zeg je het maar woon niet te ver van het zgt af heel veel sterkte
Het blijft niet superveel achter, maar omdat ze al klein zijn is het wel zorgwekkend. @MM7 Het is voor nu nog even afwachten op een telefoontje van Zwolle hoe laat ik daar vandaag terrecht kan. Daar gaan ze in overleg met de gyn hier verder beslissen. Over het beleid is me verder niet superveel verteld, heb alleen net even gevraagd wat de stappen zouden zijn als het kindje verder achterkomt/blijft. En dat was ze dan toch via een ks halen. Maar zo ver zijn we nog niet gelukkig Wel raar dat er door 3 mensen zo verschillend gemeten kan worden. De echoscopiste hier heeft het gisteren ook 3 keer gemeten voor de zekerheid, maar bleef op twee mm na elke keer op hetzelfde uitkomen. Mij kennende zou ik me echt wel zorgen blijven maken als straks blijkt dat er 'niets' aan de hand is!
Voor de kindjes is het natuurlijk een stuk beter en daar doe ik alles voor! Maar tis wel een eind weg van familie en mijn zoontje en man... Nu kunnen ze elke avond nog gezellig ff langskomen. Ik geloof trouwens dat ik pas vanaf 34 weken hier in Hengelo mag bevallen, omdat ze zo klein en dus heel licht zijn. Als ze in deze curve doorblijven groeien zouden ze met 37 weken ongeveer 2000 gr. per kindje wegen, Naja...laten we maar eerst afwachten