Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Mama van 3 ik denk dat het niet zo erg is als ze een paar dagen wat minder drinkt hoor ;)
    je moet niet een extra schepje voeding erin doen hoor!!!
    geloof dat dsat niet zo goed is voor de niertjes als je de verhoudingen niet goed aanhoud ;)
    probeer gewoon tussen door kleine beetjes aan te bieden 60 cc met 2 schepjes voeding gewoon als drinken tussendoor mischien dat ze dat wel accepteerd...

succes ermee meis maar komt vast en zeker goed....
    en mischien is ze wel meer toe aan vast voedsel..Sanne was ook liever vast dan de fles...
    kleine stukjes brood dippen in de melk bijv ;)

2. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Ik heb der toch net een papfles gegeven en die is nagenieg helemaal leeg gegaan! Straks om 24 krijgt ze wer een papfles en dan zien we morgen wel verder.. Blijf morgen denk gewoon een fles van 150 water en 5 scheppen aanbieden en zie wel wat ze opdrinkt en wat niet. En dan denk ik maar fruithapjes met poedermelk te maken. Ach als se echt honger zou hebben zou ze het wel laten merken.. Maar ze is tevreden en ligt nu heerlijk te slapen... Komt wel goed!!

3. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Kan het misschien tijd zijn om een fles te laten vallen? Met andere woorden langere tijd er tussen, maar wel meer in de fles? Zo niet, dan zou ik inderdaad blijven aanbieden zoals je nu doet, vol is nu eenmaal vol ;)

4. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    jeeeetje stelletje kletskousen zeg....! zo veel gelezen en maar zo weinig onthouden. Mijn geheugen is door de zwangerschap niet beter geworden ;)

sjullie toppie meid! Respect voor jou

Rave ook respect voor jou hoor...het is niks om zo lang in een ziekenhuis te moeten liggen. Alhoewel het rot is hoop ik dat je kleintjes nog even binnen blijven.

Verder hebben we vorige week zaterdag hun eerste verjaardag gevierd en wat een drukte hebben we gehad zeg. Het was heel leuk maar ik was ook blij dat ze allemaal weer weg waren.

Zware tijd...hebben we hier ook gehad, 1 troost jullie zijn niet de enige en het wordt echt makkelijker.

Gister naar CB geweest, helaas erg uitgelopen...maar ja Elize weegt 10.150 gram en Naomi weegt 9445 gram en ze zijn beide 75 cm.

Nog even spammen met hun verjaardagscadeau

5. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    nog eentje dan... ook met een verjaardagscadeautje (leuk dat ze het vonden)

6. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @mama van 3, wat sannie zegt zou idd wel eens heel goed kunnen! Als de mannen hier structuur een paar dagen wat van hun fles lieten staan werd het tijd om er een fles af te doen en evt te verhogen!!!

@sjulie, je gaat echt voor t record he haha wel fantastisch dat ze zo lang lekker binnen zitten!!!

7. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Mama van 3, ik denk idd ook van linnepineke zegt, na een paar dagen gingen die van mij dan ook weer normaal drinken, maar eigenlijk viel dat meestel tegelijk met het veranderen van het voedingsschema. Ik denk dus ook dat je meisje misschien er aan toe is langere tijd tussen de voedingen of 1 fles minder te hebben. Hoeveel weegt ze nu? En hoeveel flessen heeft ze in totaal? Het kan ook komen doordat je deze week begonnen bent met fruit en rijstebloem, meestal moeten ze even aan het verzadigde gevoel wennen.

8. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Silvia, het is alleen slecht voor de nieren als je er ook geen extra water bij doet. Maar ik bedoelde meer 30cc extra water en dus 1 schepje extra voeding, om het te kort van die dag aan te vullen, gezien ze savonds vaak meer drinken dan overdag. Dit was ook het advies van de huisarts. Wat wel slecht schijnt te zijn voor de nieren, is een schepje poeder door fruit. Je moet er dan per schepje ook 30cc water aan toevoegen, weet eigenlijk niet of je dat ook deed mama van 3. Ik wist dit namelijk niet, maar dit hoorde ik op t cb, achteraf best logisch...

9. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Meiden vraagje ; Met hoeveel weken, maanden? Gingen jullie twins zitten/kruipen/schuiven? En woordjes etc? Ik heb eigenlijk geen idee wat nu het volgende is na rollen/brabbelen etc.....

Oh en wanneer gingen jullie over op 3 flessen?

10. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @mm7, 3 flessen geloof ik rond de 7 maanden, als je dada en tata etc rekent als woordjes rond de 8 maanden haha in kruiphouding deden ze rond de 7,5 maand maar sinds een maand kunnen ze goed vooruit komen, let wel tijgerend haha daarvoor gingen ze achteruit. En zitten... Tsja daar is hier momenteel geen interesse in... Waar stil op je kontje zitten als je ook kan bewegen haha ze blijven ook niet zitten als je ze op hun billen neerzet... Nou dat wzeg ik nu zo wel maar Noah ging vandaag voor t eerst vanuit kruiphouding op zn kont zitten!!!!! Echt super maar hij was er heel snel klaar mee haha

11. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Ik doen inderdaad water bij de fruithapjes..ik maak eerst de melk aan en dan gaathet door de voeding.. En inderdaad bij 30 cc water meer is 1 schepje voeding meer.. Thnx dames!!

Tjs verandering voedingschema kan.. Maar durf nog geen voeding te laten vallen. Ze krijen nu 5 x 150 water met 5 schepjes.. Volgens het schema zouden ze dan straksneerst 5 x 180 met 6 schepjes krijen.. Of zie ik dit verkeerd....

Whaaah soms best lastig voedingen en het stomme is ik heb het potverdikkie al een x meegegemaakt maar ben het echt helemaal kwijt..zucht..

Mm7: kan je daarine niet helpen onze zoon heeft nooitgekropen en is dus met alles heeel laat..

12. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Ik had een beetje gejokt. Toen ik dit berichtje plaatste lag ik op de verloskamers en waren mijn vliezen net gebroken door de gyn.
    Op de nacht van dinsdag op woensdag had ik erg rare klachten op mijn rug. Ze waren niet gerelateerd aan mijn buik maar gelukkig ook niet aan mijn longen. Ze vreesden een longembolie.

Vanmorgen weer Bloed geprikt en daaruit kwam HELLP naar voren.
    Na 5 uur weeënopwekkers nog geen ontsluiting. Die 2 wilde er echt niet uit!

Om 2045 naar de ok en om 2137 en 2139 zijn Rhein en Bracha geboren.

13. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    gefeliciteerd sjullie!!! Wat een ukkepukjes. Geniet er maat lekker van!

14. rave angel

rave angel Actief lid

10 nov 2008
    437
    0
    16
    Hengelo
    Gefeliciteerd met rhein en bracha, sjulie. Geniet er lekker van!

15. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Ik zie net dat ik en foutje heb gemaakt in de gewichten hihi.

Rhein is 2230 en Bracha 2830 hihi.
    De dame ligt lekker bij mij maar meneer moet even op de kinderafdeling voor zijn temperatuur.

16. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Dat scheelt wel al. Dan zijn ze ongeveer hetzelfde als hoe Jet en Mies waren bij geboorte. Gaat alles met jou ook goed?

17. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Sjulie van harte met je kids!!! Geniet er lekker van en hopelijk mag jullie man ook snel bij j op de kamer!!

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sjulie GEFELICITEERD enneh... foto? :)

19. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Sjulie: gefeliciteerd!! Mooie gewichten hoor!! Hopelijk mogen jullie snel met z'n 3en naar huis!

Kruipen: ons mannetje kroop pas met 13maanden. Hij heeft heel lang getijgerd, en daarvoor gewoon geschoven. Hij lag dan helemaal plat op z'n rug, en duwde zich met z'n voeten voort.
    Blijven zitten kon hij wel al snel, maar zelf gaan zitten was ook pas later.
    Daarentegen was hij erg vlot met praten (en nog steeds).
    Hier was er dus geen pijl op te trekken en deed het zeker niet volgens het boekje!

Ego: de twins zijn echt enorm druk in m'n buik! Heel m'n buik golft heen en weer, en ze trappen me helemaal beurs! Is soms gewoon al best wel pijnlijk. En omdat ze allebei met het hoofd naar beneden liggen, voel ik alles net onder m'n ribben.
    Ik slaap wel beter, lig niet meer te piekeren enzo, maar word nu gewoon wakker van de twee meisjes!
    Aan de andere kant ook wel heel leuk!

Vanmiddag ga ik samen met M ace naar m'n schoonouders, en blijven we daar eten. Hij blijft daar 's avonds slapen, want m'n souders wilden graag met hem naar de dierentuin! Dus vrijdag een dagje de handen vrij... Nog ff verzinnen wat ik ga doen!

20. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Sam en Loes kropen rond 8e maand. Sam liep helemaal los precies toen hij 12 maanden was en Loes liep met 13 maanden. Ben erg benieuwd hoe snel de tweeling is met alles.

Wat ze nu doen is brabbelen en veel lachen, maken veel contact, maar maken nog totaal geen aanstalte om te gaan rollen.

Ik weet nog wel dat Loes veel sneller was met praten en Sam was sneller met lichamelijke dingen. Loes praat nu al evenveel als Sam, maar scheelt denk ook dat ze veel van Sam overneemt.

Deel Deze Pagina