altijd samen naar ziekenhuis?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dagmar1974, 20 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ik vraag mij af.. als je naar ziekenhuis moet voor behandelingen moet je dan altijd samen? voor mijn man wordt het lastig om elke keer vrij te vragen... voor mij minder...

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dat is helemaal aan jezelf. Mijn vriend ging wel mee, omdat ik dat zelf prettiger vond. De sperma-staaltjes bracht ik zelf weg, bloedonderzoek en ook de controle-foto ben ik alleen gegaan. De gesprekken, samenlevingstest en met de HSG is hij wel altijd meegeweest als ondersteuning.

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

wij hebben tot nu toe ook alles samen gedaan, behalve 1 fm.... toen kon hij echt niet mee. Verder wil hij overal graag bij zijn, maar hij kan ook makkelijk zijn eigen tijd indelen op zijn werk.... anders zou het idd lastig worden.

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Mijn man ging alleen mee met de IUI's zelf. Voor 5 minuten follikel meting vond ik het een beetje zonde dat hij vrij moest nemen. Want vanuit ijsselstijn naar rotterdam en dan weer terug.. kost je zo een paar uur.
    Ik werk zelf vrij dicht bij het ziekenhuis en woon er ook dichtbij. Dus dat vond ik prima.
    Maar de IUI, tja, dat is toch het moment waarop je zwanger kon worden dus.. dat doet je toch samen! :D

5. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    In ons ziekenhuis wordt verwacht dat je altijd samen naar de gesprekken komt. Later bij de behandelingen is dit niet verplicht. Mijn man is normaal alleen bij de inseminatie zelf aanwezig (heeft wel al 1 keer moeten missen). Hij is verder ook bij de eerste FM meegegaan maar sindsdien ga ik alleen op FM (is idd op 5 minuten gepiept dus hoeft ie niet voor op te draven)...

Check anders eens bij je ziekenhuis wat daar het protocol over is. Als er geen richtlijnen zijn doe je maar gewoon waar je je goed bij voelt.

6. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Wij hebben tot nog toe alles samen gedaan en mijn man wil dat ook. Hij is van mening dat je normaal ook een kindje maakt met zijn tweeen, dus nu ook :) :)
    Ik moet zeggen dat ik het altijd wel erg fijn vindt als hij erbij is.

Succes verders, Daphne

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Wij hebben het ook altijd samen gedaan. Dat wordt bij ons ook inderdaad in het ziekenhuis verwacht. 1x zat Ap in Belgie en toen kon hij niet mee, toen is een vriendin meegegaan.

Maar normaliter, gaat hij altijd mee.

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik ben altijd zonder mijn man gegaan! Hij is wel meegegaan toen zijn sperma moest worden ingeleverd en voor de uitslag voor dat onderzoek. Hij geeft het dan wel niet toe, maar volgens mij is 'ie gewoon bang voor het ziekenhuis :rolleyes: en hij vindt het allemaal maar vrouwengedoe :rolleyes: . Hij zal wel in het ziekenhuis zijn als ik moet bevallen, maar tijdens de uitdrijvingsweeën zit 'ie op de gang met de rest van de familie.

Succes met je behandeling!

9. Als mijn man vrij kan krijgen voor de inseminatie, gaat hij mee. Maar als hij een belangrijke vergadering heeft, kan hij niet mee.
    voor de follikel metingen ga ik alleen, tenzij het de 1e keer van de 1e maand is en hij toevallig mee kan.
    Hij kan vaak zijn (werk)tijd zelf indelen, dus vaak is schuifen mogelijk.

10. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    och jee wel allemaal erg verschillend dus... ja mijn man wil wel maar zjin werk laat het niet altijd toe ben ik bang.. hij wil er ook niet mee te koop lopen dat hij voor dit naar t ziekenhuis toe moet.. dus ja.. wat zeggen jullie dan op het werk?
    maar zoals ik het begrijp kan je dus veel alleen doen ook.. hij gaat wel mee met het gesprek hoor en ik hoop ook met een eventuele plaatsing oid..

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.216
    113
    Brabant
    Mijn man heeft het op zn werk wel verteld, want het 1e gyn bezoek was ik alleen, en daarna dus redelijk overstuur, toen heeft mijn mama hem op zn werk gebeld en is hij naar huis gegaan. Dus hij moest wel iets zeggen..
    Verder is hij bij uitslagen, slt, en 1e fm meegeweest. Omdat ik niet alleen wil zijn als ik nieuws krijg.
    Verder hoeft hij niet voor elke scheet mee, want het kost hem toch uren..
    Maar goed, gewoon even kijken hoe het te plannen is en waar jullie je fijn bij voelen!

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Toch kan hij hier vrij voor krijgen hoor. Misschien kan hij iets zeggen over dat hij naar het ziekenhuis moet, maar dat hij prive wil houden waarom. Of dat hij het alleen aan zijn chef verteld. Dat heeft mijn vriend ook gedaan, en dat gaf nooit problemen.

13. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    In ons geval is mijn man ook steeds meegegaan, behalve voor de FM bij de IUI's. Dat duurt vaak maar 5 minuten ofzo en dan sta je weer buiten. Maar verder gaat ie altijd mee en volgens mij gaan ze er bij ons in het ziekenhuis ook wel een beetje vanuit.

Mijn man heeft zijn chef ingelicht en gelukkig doen ze helemaal niet zo moeilijk. Dat is wel heel fijn hoor! En ja... daarmee moet je een beetje geluk hebben. Maar ik denk persoonlijk wel dat eerlijkheid en openheid altijd gewaardeerd wordt, of in ieder geval zou moeten worden.

Groetjes,
    Josien

14. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ja idd dat is ook wel zo.. tis ook meer hijzelf die er een probleem van maakt hoor.. vooral omdat zoals het nu lijkt het aan hem ligt... hij schaamt zich er erg voor...

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dat had mijn vriend ook, hoor! Is een normale reactie van de man. Ze zijn toch een beetje in hun mannelijkheid aangetast. Misschien kan hij in het midden laten aan wie het ligt, en zeggen dat er problemen zijn met het zwanger raken.

16. snoezie

snoezie Nieuw lid

18 jan 2008
    4
    0
    0
    kapster
    uithuizen
    mijn man heeft geen dag in het ziekenhuis gemist..we planden onze afspraak altijd zo dat ie altijd mee kon en dat wou hij ook zelf..
    het is een schat.. en zelf toen ik in verwachting was wan onze zoon ging hij elke keer mee..en nu dat we weer bezig zijn voor een tweede gaat er geen afspraak voorbij dat ie er niet bij is :)

ben blij dat ik zo'n kerel heb..

17. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ja idd.. om mijn part zegt ie dat het aan mij ligt...vind ik niet erg. .en dat hij gewoon mee moet om mij te steunen :D
    ik zal t hem ene keertje voorleggen.. maar nu even niet.. hij vind dat ik er veeeeeeeel te veel mee bezig ben!

ik kan het echt niet loslaten gewoon... ik wil het zo graag! t lijkt echt of iedereen om me heen zwanger raakt.. schoonzusje, collegas, vrienden.. vanavond ook weer gehoord dat een vriend van me een kindje verwacht.. hartstikke leuk voor ze hoor.. maar dan krijg je echt weer even dat zielige gevoel van Waarom WIJ niet..... :oops: :cry:

18. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    oohw ja ik ben superblij met mijn vent hoor.. hij doet er alles voor.. maar tis puur de schaamte op zijn werk etc.. het vertellen dat het probleem bij hem ligt..

19. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dat is toch echt iets van de vrouwen: Er teveel mee bezig zijn. Wij voelen ons klokje tikken. Mijn vriend vond dat ook. Hij voelde zich daardoor vaak nog schuldiger, omdat het aan hem lag. Ik was er ook veel mee bezig. Achteraf veel te veel. Probeer er met een vriendin of zo, over te praten. Dan kan je het misschien iets beter loslaten.

De gevoelens die je hebt, zijn volkomen normaal. Daar hoef je je echt niet voor te schamen.

20. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ja ik heb gelukkig wel 2 vriendinnen waar ik er mee over kan praten hoor.. en dit forum vind ik ook erg fijn...doet me erg goed...

ik wordt soms echt gek van mezelf.. ik neem me dan weer voor om er niet mee bezig te zijn en deze site een week niet te openen.. maar ja... dan ga ik wel weer googlen en dan kom ik toch weer hier terecht hihi
    tis gewoon een verslaving! :( :confused:

Deel Deze Pagina