Borstverkleining gehad en borstvoeding geven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Danielle86, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle86

Danielle86 Fanatiek lid

13 feb 2012
    2.787
    0
    36
    Noord-Brabant
    Het duurt nog wel even, maar ik merk dat ik er toch al veel mee bezig ben in mijn hoofd.
    3 jaar geleden heb ik een borstverkleining gehad en ik vraag me af of er een kans bestaat dat ik toch borstvoeding zou kunnen geven? Ik heb wel al het gevoel in mijn borst en tepel weer terug. Ook reageert mijn tepel weer op koud/warm.
    Zijn er speciale dingen die ik nog moet navragen of regelen of is het gewoon een kwestie van proberen en zien of het lukt?
    Ik meen me te herinneren dat de chirurg iets gezegd heeft over een spuit halen als ik zwanger ben... hebben jullie enig idee waar voor dat dan is?

Groetjes, Danielle

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hi.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

Je kan altijd proberen om BV te geven!

Het succes heeft ook te maken welke operatietechniek is gebruikt. Is je tepel los geweest of heeft deze op een steel gestaan tijdens de operatie. (gezien je gevoel denk ik het 2e)

Neem de gebruikelijke tips in acht bij het starten van de BV:
    - Binnen 1 uur na geboorte aanleggen
    - Veel huid-op-huid contact.
    - 10-12 keer per dag voeden.
    - Goede aanleg techniek (ivm verminderd gevoel moet je erg alert zijn op tepelbeschadegingen)
    - Gebruik op tijd Sinto-neusspray voor het toeschiet reflex.
    - Zorg dat je een kolf in huis hebt om evt. na te kolven om je productie goed op gang te brengen of bij stuwing de druk eraf te kunnen halen. (dit gaat soms moeilijker bij een borstverkleining.)

Ik wil je wel zeggen dat het mogelijk is dat je noet volledig BV zou kunnen geven. (Misschien ook wel) De tijd zal dat moeten leren. Maar elke ml moedermelk die je je kindje kan meegeven is prachtig!.

Een spuit? Geen idee wat hij bedoeld. Vraag dat na bij je chirurg.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina