zoon heeft een dikke buik

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by madelonnetje, Oct 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. madelonnetje

Jun 16, 2014
    99
    16
    8
    Female
    We hebben vorige week een groei echo gehad, omdat bij de 20 weken echo bleek dat onze zoon een dikkere buik heeft maar niets om ons zorgen te maken. Dit kan met het feit dat ik zwangerschapsdiabetes heb te maken hebben.

Nu hadden we van de week weer een echo en kwam eruit dat zijn buik flink gegroeid is. Hij loop 4 weken voor ben nu 36 weken en zijn buik kwam uit op 39+6. Hier schrok ik best wel van. Vooral omdat ik erg mijn best doe en let op wat ik eet. Ik ben alleen maar afgevallen. De verloskundige zei dat meneer met zijn knieën in zijn buik aan het drukken was, dus ze niet een hele goede meting kon maken en dat er een fout marge van 20% kan zijn. Nu moet ik over 2 weken weer een uitgebreide echo om te kijken of hij niet nog meer gegroeid is.
    Nu moest ik me maar geen zorgen maken van de verloskundige, maar das helaas niet heel erg mogelijk. Maak me best zorgen hierom, zijn er meiden die ook zoiets mee hebben gemaakt, en waarbij het uiteindelijk allemaal wel mee viel?

Voor de rest was alles prima, zijn hoofd en benen waren allemaal precies op schema :)

2. Zwartmetsuiker

Mar 19, 2015
    45
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    de buik van onze kleine loopt 3 weken voor, echter geen zwangerschapsdiabetes. de kleine heeft het gewoon goed hierbinnen :)

3. Nicole5

Nicole5 Nieuw lid

Oct 16, 2012
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Het buikje van mijn meisje bleek bij de groei echo met 36 weken ook 4 weken voor op groei te liggen (hoofdje en beentjes waren op schema). Ik bleek zwangerschapsdiabetes te hebben. Hierdoor met 38 weken ingeleid. Ze was bij haar geboorte 49 cm en 3285 gram. Niks te groot of te zwaar dus. Schijnbaar zitten ze er erg vaak naast met de berekening.

Ze is inmiddels een jaar en helemaal gezond!

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Mijn jongste heeft ook elke groeiecho flink voorgelopen met de buik omtrek (ca 3 weken) suiker test was prima dus geen diabetes. Uiteindelijk met 38 weken bevallen en ze woog 3700 gram bij 52cm dus ze was ook gewoon flink!

5. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

Dec 3, 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Onze zoon loopt ook 2 a 3 weken voor met buikgroei . Ik heb wel zwangerschaps diabetes. Ik zou je niet al te druk om maken! , het enigste wat ik wel zou doen is voor de zekerheid maatje 56 pakje ook meenemen naar het ziekenhuis mocht hij te groot/dik zijn voor maatje 50 ;). Groetjes

6. madelonnetje

Jun 16, 2014
    99
    16
    8
    Female
    dank je wel allemaal! ik hoop dat het idd allemaal wel mee zal vallen. Maar hou het wel echt in mijn achterhoofd. Ik wordt zo ie zo ingeleid met 38 weken ivm de zwangerschapsdiabetes. En zal dan zeker pakjes 56 meenemen ;)

Share This Page