Dankjulliewel allemaal Ik vindt het reuze spannend hopelijk kan ik slapen vannacht 5 oktober nieuwe echo en stiekem hoop ik dat ik dan 2 kloppende hartjes zie. Met 1tje zou ik ook blij zijn hoor!.
Spannend hoor! Bij zulke vroege echo's kan een 'vanishing twin' nog wel eens optreden. Dat je zwangerschap start als een tweeling zwangerschap maar dat er al heel vroeg eentje niet verder ontwikkelt. Bij de reguliere termijnecho zie je daar meestal niets meer van terug, maar omdat je zo vroeg een echo hebt gehad weet je wel dat het ooit als een tweeling is begonnen. Aangezien je zelf hoopt dat er bij allebei een hartje zichtbaar is de volgende keer, hoop ik met je mee
Ja klopt dat moesten we ook rekening mee houden. Ik zie het vanzelf wel natuurlijk hoop ik 2 is toch bijzonder maar medisch gezien is 1 beter voor mij omdat ik al 2 extreem vroeggeboortes heb gehad en een tweeling zwangerschap is weer extra verhoogde kans helaas
Ik heb gelezen dat een vanishing twin 10-20% voorkomt als het zo vroeg gezien wordt met 2 vruchtzakjes. Dus is dat hoog is mijn vraag
Wat het ook is... een of twee... ik hoop in elk geval op een gezonde en voorspoedige zwangerschap voor je!
Ja zie deze link http://www.zwangerschapspagina.nl/eerste-symptomen/593627-hoofdpijn-pfff-5.html#post19081563
Hoi Het is er bij mij 1tje geworden het andere vruchtzakje is verdwenen ben er net zo blij mee dus van mij mag deze topic gesloten worden