Rare cyclus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Humpie1984, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Humpie1984

10 mrt 2012
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedeavond,

Ik heb een beetje een rare cyclus op het moment en vraag me af of het met ontpillen te maken heeft of met iets anders en dat ik dus beter een bezoek aan de huisarts moet doen.
    Het is namelijk zo dat ik steeds tussentijds bloedverlies heb tussen de menstruatie´s door.
    Ik ben eind september gestopt met de pil. We zijn toen over gegaan op condooms en hebben vanaf april besloten om voor ons derde kindje te gaan.
    Tot op heden ben ik nog niet zwanger, maar ik heb nu helemaal geen zekerheid door die rare cyclus.
    Het lijkt alsof mijn lichaam in de war is, maar het is al lang geleden dat ik de gestopt ben met de pil, dus vraag ik me af of dit ontpillen is.
    Nadat ik gestopt ben met de pil, had ik een nette cyclus van 28 weken. Tot maart, want toen kreeg ik een langere cyclus met tussentijds bloedverlies.
    Deze maand bijvoorbeeld, ben ik 23 mei voor het laatst ongesteld geweest ( 1e dag van de menstruatie ), en begon vanaf 4 juni het tussentijds bloedverlies. De ene dag meer als de andere, maar ik heb wel een inlegkruisje of maandverbandje nodig.
    De menstruatie daarvoor was 3 april de eerste dag, met tussentijds bloedverlies.
    Ik ga nu weer uit van een cyclus van ongeveer 50 dagen, maar ik vraag me af of ik nu wel een eisprong kan krijgen met het tussentijdse bloedverlies.
    Voor mijn zwangerschappen had ik altijd een cyclus van ongeveer 40 dagen.

Heb jij enig idee wat dit is? Moet ik mij zorgen maken?

Ik hoor het heel graag.

Alvast bedankt.

Groetjes, mama van een jongen ( november 2007 ) en een
    meisje ( april 2010 )

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Ga even langs de huisarts, want je bent al langere tijd gestopt met de pil dat die tussentijdse bloedingen niet meer van het ontpillen kan zijn.
    Wat het wel is weet ik niet.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina