Ik ben nu 30 weken zwanger van een jongen en we zitten een beetje met een dilemma die we niet aan andere kunnen vragen. Ik las al tijdje zonder account mee hier maar nu toch maar een account aangemaakt omdat we toch willen weten hoe andere deze naam gaan uitspreken. Het gaat om de naam: Jevi
Ik zou twijfelen tussen Jee-vie en Djee-vie. De laatste uitspraak hoor je vaker maar voelt zo onlogisch, Engelse uitspraak bij een Nederlandse spelling. Dus ik zou denk ik toch gewoon uitspreken zoals het er staat, Jee-vie.
Oke dank jullie wel! we zijn al iets wijzer geworden. Merendeel denkt aan deze naam toch aan Jee-vie... Wij hadden zelf in gedachten als uitspraak Djevi maar ja we begonnen te twijfelen of mensen het inderdaad niet meer op zijn nederlands zullen uitspreken. Ik vind het lastig omdat ik de schrijfwijze Jevi het mooist vindt. Kort maar krachtig Hoe zouden jullie dan de naam Djevi schrijven? want we vinden uitspraak met dj mooier..
Mooie naam! Ik zou het op deze manier geschreven inderdaad ook als Jee-vie uitspreken. Als je het als djevi wilt uitspreken zou ik het schrijven als Jaivy.
Ik ook zo! Met de uitspraak dzjeevie zou ik het anders schrijven (eerder zoals Davy / Davey maar dan met een J, dus Javy / Javey).