Poeh, gelukkig dus nog wel meer mensen die het wat raar, niet leuk en te gepland vinden! Was al 'bang' de enige te zijn die dat vind.
Ik wou net hetzelfde zeggen, typisch weer iets voor amerikanen. Zou me geen bil kunnen schelen wanneer ze geboren worden, als ze maar gezond zijn en de bevalling geen risicos heeft. Ik vraag me wel af hoe ze dat dan gedaan hebben, de eerste baby eruit en dan de stop erin tot na middernacht? lol
inderdaad doe maar wat nodig is.. maakt mij niet uit wanneer ze geboren worden als ze maar gezond zijn
Mijn schoonzusje is eind januari 2009 bevallen van een tweeling. De 1 is op 27 januari geboren en de ander op 28 januari. En dit is niet met opzet gedaan. Hun zoontje kwam om 23.45 uur en hun dochtertje om 00.30 uur. Vind het wel grappig dat ze beiden hun eigen verjaardag hebben.
Wel handig.. Als ze dan gewoon oud en nieuw samen vieren, Dan heb je ook geen gedoe, met de ene dag hier heen, de andere dag daar. Vind het appart dat het zo gepland is, maar als de dokter er alles aan doet het kindje voor 00.00 (weet niet van wie het verhaal was) te halen.. Is dat toch eigenlijk ook een beetje zo?
Ohh ik zou dat echt niet willen! Zeker niet omdat ze de keus gekregen hebben. Mijn vk vertelde dat haar nicht (of schoonzus ofzo) een tweeling had gekregen die 4 weken (!) na elkaar geboren zijn. En vreemd genoeg vierden die ouders de verjaardagen dus wel op 1 dag. Dat vind ik dan ook weer raar eigenlijk.
Hahaha...alle tweelingmama's vinden het stom... Het lijkt mij ook maar niets. Het had bij ons gekund zoals jij hierboven beschrijft Kar, omdat er maar 1 vruchtzak gescheurd was. Maar ik ben blij dat we niet voor die keus hebben gestaan. Een tweeling hoort wat mij betreft op dezelfde dag jarig te zijn. Maar misschien is dat een (tweelingmama's-)gevoel.
ik kan me bij veel verhalen aansluiten.een tweeling(als het zo loopt) wordt vaak op de zelfde dag geboren en je moet geen keuze kunnen maken over de tijd
Nou ik vind het ook belachelijk hoor. Typisch die Amerikanen weer. Moet net weer een beetje aparter zijn.... Persoonlijk vind ik dat een tweeling gewoon op dezelfde dag jarig hoort te zijn. Behalve natuurlijk als er medisch iets aan de hand is zoals Kar76 verteld. Dan is het een ander verhaal maar om er nou bewust voor te kiezen vind ik stom.
Het heeft wel wat vind ik. Maar dan wel omdat het toenvallig zo uitkomt. En niet als het echt bewust gedaan is. Laat die baby maar komen, het gaat erom dat het met hun goed gaat. En idd zoals iemand net al zei "naar die klok kijken wel later wel"
opzich wel grappig maar als ze het ons destijds hadden gevraagd had ik het maar stom gevonden, als ze geboren zijn zie ik wel hoelaat of dergelijke het is.Ze doen toch niet voor niks snachts een keizersnede dan is er blijkbaar toch iets aan de hand wat gaat dan voor de datum of de gezondheid
Maar Loopy met namenmode van tegenwoordig is dat geen probleem meer hoor. Je noemt er eentje Sven en de andere Zfen. Probleem opgelost.