Had nog nooit eerder van het hookeffect gehoord (gek genoeg). Vond deze site: https://www.avawomen.com/avaworld/false-negative-pregnancy-test/ Kort samengevat staat er dat ROND DE VIJFDE WEEK (sorry voor de Caps, maar krijg het dikgedrukte niet voor elkaar met mn foon) het hookeffect kan optreden. Sowieso het 'rond' geeft al weer dat het niet op een weekje meer of minder aankomt Maar buiten dat: je begint met je vijfde week als je 4 weken zwanger bent eerste week: 0-1 week zwanger tweede week: 1-2 wkn zwanger Enz. Zou naar mijn idee nog best wel eens kunnen zijn wat @Flamingooo zegt dus PS: net als het testen met verdunde urine (zie link) Hopelijk gaat het deze zwangerschap goed! Sorry vd smileys
Ja hou op! Ik heb met je te doen! Maar kruidvat is ook weer beter hoor ik? Je moet er sowieso weer meerdere hebben om opnieuw oploop te kunnen testen.
Overigens geloof ik niet dat je je zorgen hoeft te maken, maar geloof ik ook niet dat hier sprake is van het hook effect.
Ik was zwanger van een tweeling en had een lichte test op 14 dpo die snel opliep. En rond 5 weken wel al een hook effect had hoor..... woe weet. Nog geen zorgen maken i.i.g. en als je twijfelt over hook effect moet je urine verdunnen met water!
Ben geen expert maar hook effect gaat om te veel hcg voor de test toch? Als jouw hcg zo razend snel oploopt is t toch best logisch dat t hook effect dan ook eerder optreedt dan bij anderen met minder snelle aanmaak?
Ik moet stoppen met me zo gek maken, het gebeurd telkens weer... Het enige stukje controle dat ik niet los kan laten Dit is de ene laatste test. Vrijdag nog 1 met de urine voor moeders voor moeders (omdat die testen vaak lichter zijn!) Ik heb de obsessieve kant van baarmoeder voelen borsten knijpen kwaaltjes zoeken etc los kunnen laten. Aargh! Alleen die stomme testen telkens weer een berg erdoorheen slijten. Ik stop nu , behalve dan de moeders voor moederstest
Wauw! Den harstikke mooie test!! Gefeliciteerd meid!!! Ik hoop dat het deze keer wél goed mag blijven gaan! Mijn duimen draaien voor je!
Die test ziet er mooi uit hoor. Ik zou inderdaad echt stoppen.... probeer ergens anders aan te denken (al kan ik me heel goed voorstellen dat dat vreselijk moeilijk is), stressen is ook niet goed! Heel veel succes, ik blijf voor je duimen dat het deze keer wel goed uitpakt!
Het was toch het hoek effect. Voor de nieuwsgierigheid een test gedaan met 40% water 60% urine.. knaller gelijk!
25 april gynaecoloog. (Zegt ze heel trots) gynaecoloog wou me deze week of volgende week namelijk al zien door de situatie en heel mooi gezegd dat ik geen vroege echo's meer wil. Pas eind 6 weken /7 weken. Dus ga met 6+5
Spannend! Even wachten heeft inderdaad wel het voordeel dat je dan meteen een duidelijk beeld hebt en in principe een kloppend hartje.
Ja vorige keer was het met 6+1 een twijfel hartje... maar ja dan kon het nog gaan kloppen (ze zagen het niet direct kloppen) 5 dagen tussen vrees en hoop geleefd... om met 6+6 zeker te weten dat het had moeten kloppen en er geen groei was. Dat wil ik niet nog eens. Gewoon met 6+5 moet het wel te zien zijn. En dat vind ik zelfs nog vroeg maar dan is het wel gelijk duidelijk
Onderste test is 100% urine Bovenste 60% urine 40% water Zelfde plasje geweest ! Alleen de ene overgegoten in een bekertje en water bij gedaan (+/-40% water)
Hier heel veel meerlingen in de familie, maar geen verschil in zwangerschapstesten hoor. Niet dat bij een meerling ze beter opliepen ofzo. Sterker nog,mijn eigen moeder testte van mijn broertjes veel later positief dan van mij,is wel al 30 jaar geleden. Wanneer ze bij mijn zusjes testte weet ik niet. Mijn nichten en tantes hebben geen verschil gezien of in kwaaltjes echt gemerkt zo vroeg. Maar het zijn wel mooie testen, hoeveel je er dan ook in je buik hebt zitten
Geen ervaring met een tweeling, bij mijn eerste liep ie ook heel snel op, maar toch maar 1. Maar ik hoop voor jou in ieder geval op een gezonde zwangerschap en dan ook gelijk maar 2. En gefeliciteerd dus!