Tweeling houdt elkaar wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MaisieB, 5 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ik ben zo'n mama waarvan beide kids snachts nog komen. Ze zijn bijna 1,5. Maar met 28 wk geboren. Met een beetje geluk komen ze tegelijk. Maar nu voor het eerst sliep er 1 twee nachtjes door.
    Ik sluit me bij de andere mama's aan. Het komt als ze zo ver is. Tot die tijd alles klaar hebben staan en snel je kleintje uit bedje vissen voor de fles zodat de ander door kan blijven slapen. Wij hebben trouwens ook een campingbedje op onze kamer voor het geval dat opnieuw in slaap vallen moeilijk gaat in het eigen bed.

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wat heftig voor jullie allemaal, met 28 weken geboren worden. Dapper en vooral heel liefdevol hoe je dit ook accepteert.

Als mijn vriend er niet is 's nachts zette ik ook een extra bedje op onze kamer. Dan kun je idd zoveel sneller schakelen als er iets is zonder dat je twee wakkere schatjes hebt.

3. MaisieB

MaisieB Lid

4 jan 2015
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is zeker een opsteker! Ben zo blij dat haar tweelingzus voorbeeldig slaapt. Die leg ik om 19.15 uur in bed en slaapt tot minimaal 07.30 uur door, onafgebroken. Bij jou dus ook een van de twee, zo fijn!

Heel erg bedankt voor je advies. Ik laat het gewoon lekker op zijn beloop en merk het vanzelf wel wanneer ze er geen behoefte meer aan heeft. Go with the flow :)

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ja dat bedoelde ik ook hoor!

5. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Quilty. Ik ga doordeweeks regelmatig om 21u naar bed, zodat ik hopelijk aan genoeg slaap kom. Een van de twee wordt regelmatig wakker helaas..

Maar TS, ik hoop dat het gauw beter wordt :) volg je gevoel!

6. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dat lijkt me heel pittig joiedevivre!

Over 4 maanden ga ik zelf ook het nachtleven weer in met nummer 3, dan zijn mijn wallen net weggetrokken :p

Maar ondanks dat een tweeling echt keihard werken is, is de fun ook zo enorm! Ik zou echt met niemand willen ruilen, ook niet voor meer slaap of minder kakluiers.

7. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113

8. MaisieB

MaisieB Lid

4 jan 2015
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend, nummer drie na een tweeling te hebben gehad! Vooral heel erg leuk ook. Ach ja, die kindjes blijven niet voor eeuwig baby. Slapen kan altijd nog ;)

Heel veel geluk en plezier met z'n vijven.

9. MaisieB

MaisieB Lid

4 jan 2015
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pittig.. Slim om op die manier wat slaap mee te pakken. Hoop dat het bij jou ook beter wordt.

Hier trouwens vannacht weer 'gewoon' een flesje aangeboden. Binnen tien minuten lagen zowel dochter als ik weer in bed en man en andere dochter hebben niets gemerkt. Prima zo!

10. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Top! En net als vele andere gewoon zelf ook vroeg naar bed ;)

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Als een speentje niet helpt en de baby blijft huilen, dan heeft het gewoon honger. Dan niet laten huilen van de honger, maar gewoon een flesje geven 's nachts. Dat is bij 6,5 maanden totaal niet raar. Soms hebben ze groeispurtjes en hebben ze die voeding nog gewoon nodig!

Afbouwen nachtfles is tot een jaar oud nog totaal niet aan de orde. Vaak regelt dat zich ook helemaal vanzelf.

Het CB denkt dat elk kind gemiddeld is. Alles moet volgens het boekje.
    Bij mij gingen hun adviezen het ene oor in en vervolgens het andere weer uit. Zo lang je kindje, in jouw geval kindjes, goed groeien, gelukkig en gezond zijn, laat het CB dan maar kletsen.

Deel Deze Pagina