Hoi allemaal... Iemand die hun zoon/dochter met baby op 1 kamer hebben liggen? Wij zouden de kamer van onze zoon wel kunnen splitsen. Maar dan hebben ze beide best wel kleine kamers.. Tips/foto's zijn welkom...
Bij ons liggen peuter en dreumes nu een jaar samen op de kamer, omdat de jongste (toen half jaar en oudste toen bijna 2) niet alleen wilde slapen. Gaat eigenlijk prima. Ze liggen nu beide in een 1persoonsbed en liggen soms samen in bed. Al vindt de oudste het wel heel vervelend wanneer de jongste niet wil slapen en huilt.
Dochter verwacht in augustus, als zoon net 3 is. Ze ligt eerst een half jaar bij ons en daarna - als de nachten oke gaan - bij haar broer. Tenzij we voor die tijd verhuizen... Nog geen foto's en tips dus, maar wel benieuwd dus ik volg
Wij hebben de 4e eerst een maand of 8 op onze kamer gehad. Daarna met zus op de kamer en ze slapen nu nog samen. Gaat prima. Wij hadden 2 echt kleine slaapkamers voor 4 kids, de oudste 2 sliepen dus ook samen. Wij hadden dus 2 stapelbedden. Een normale voor de oudste 2, en een easygrow voor de jongste 2. Daarmee kan je de bedjes of als ledikant gebruiken of ombouwen al peuterbedje. Mijn dochter sliep dus in een peuterbedje en daarboven mijn zoon in het ledikant. Straks slaapt grote zus boven en worden het 2 peuterbedjes. Nu zijn we verhuisd en de oudste 2 hebben inmiddels een eigen kamer. We hebben nog een kamer over, dus als ze willen hebben ze straks allemaal een eigen kamer, maar voorlopig blijven ze lekker samen liggen.
Om eerlijk te zijn zou ik een baby nooit bij een peuter of kleuter op de kamer leggen. Ivm veiligheid is het zeer onverstandig. Jullie kiezen voor een kindje erbij dus waarom kan dat niet op jullie kamer? Veel veiliger, rustiger voor de andere kinderen ivm huilen en handiger met voeding of verschonen in de nacht. Pas als ze ouder zijn zou je kunnen verhuizen. In de nacht hebben jullie geen toezicht.
In het begin ligt het zeker op onze kamer.. maar later zou het toch samen op een kamer moeten slapen.
Ik heb geen problemen met kamer delende kinderen. Maar je kan ze indd niet al te jong bij elkaar zetten. Hoe lief de kinderen ook zijn als ze nog jong zijn kunnen ze lompe dingen doen. Vanaf dat de jongste zoon 2 en half was is hij echt samen gegaan met zijn broer van 4. Ze waren fysiek gelijkwaardig toen en toen heb ik ze voor alle zekerheid nog in een slaapzak ipv met dekbed en met kleine knuffels laten slapen. Het is ook niet weg gelegd voor alle combinaties van kinderen. Want als de 1 wakker is dan is de ander het meestal ook. Ze moeten dus beiden wel de meeste nachten door slapen. Als je graag zonder kind wil slapen zou ik de kamer splitsen tot ze echt samen kunnen. Wat trouwens nog een ruimte besparende tip is is een muur maken met een stapelbed als basis. Het onder bed maak je dan bereikbaar vanuit de ene kamer en de trap en boven bed vanuit de andere kamer.
Onze jongste heeft (net zoals haar grote zus) de eerste 3 maanden naast mij geslapen, daarna is ze bij haar zus op de kamer gegaan. Ze sliep heel wat beter dan haar zus die een tijd alleen gelegen heeft. Ze zijn nu bijna 4 en 2 en slapen heel graag samen. Nu we op vakantie zijn slapen ze ook op eigen verzoek in 1 groot bed. Baby #3 komt ook bij hun op de kamer, maar dan maken we de kamer wel 2x zo groot.
Bij ons ging het niet. Toen onze jongste met 10 maanden naar de (enorme) slaapkamer van zijn broer verhuisde (2,5 jaar), hing broer er de hele tijd boven te kirren "oh baby baby! Kijk baby!" Etc. Dat werd hem dus niet, van slapen kwam helemaal niets meer
Hier liggen de jongens nog apart, de oudste heeft nu een (hoogslaper) Kura bed van Ikea. Wil graag nu een stapelbed of we gaan die andere ombouwen tot stapelbed en dan met lades eronder zodat daar veel speelgoed in kan. Dan komen de jongens bij elkaar op de slaapkamer te slapen. Dan gaat de 3e op het kleinste kamertje waar de jongste nu slaapt. Ben heel erg benieuwd hoe dat gaat verlopen, al hebben ze er wel zin in. Ze hebben al wel bij elkaar geslapen in de vakanties. Het matras van de jongste legden we onder de hoogslaper.