tweeling !!! komt het goed ? ervaringen gezocht ...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sepherine, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sepherine

sepherine Niet meer actief

Ze moeten inderdaad niet , maar ja bent uitzonderlijk als je het niet doet , het is inderdaad goedkoper dan kinderopvang wij hebben geen kinderopvangtoeslag ed .
    ;)
    Zoals ik al zei , elk land heeft zijn systeem en overal is er wel iets niet goed .

En bedankt !!! Dat hopen wij ook

2. sepherine

Heb dubbel last van misselijkheid en stemmingswisselingen haha

3. LiveLoveLaugh

LiveLoveLaugh Actief lid

16 mei 2012
    452
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ojeee heftig hoor!! De dubbele stemmingswissilingen ken ik woops.. En een dubbel zo dikke buik :-$ ik ben vandaag 9 weken en ik kan hem niet meer verbergen (heb ook alleen maar strakke kleding -.-)

4. sepherine

Oja dat ken ik ook haha

5. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ik wist met 9 weken dat we een tweeling kregen, allebei mooi even groot en groot genoeg volgens de duur van de zwangerschap. Heb net zo'n fantastische zwangerschap gehad als bij de eerste en ze zijn uiteindelijk geboren met 39w4d (ingeleid, bij m'n oudste ben ik een week overtijd gegaan maar dat 'mocht' deze keer niet, je wordt wel een stuk strenger in de gaten gehouden). Geen keizersnee, geen vacuumpomp, niet eens een hechting, wist niet dat het kon bij 2 maar ja dus. En 2 gezonde jongens van 3175 en 2755 gram, de volgende dag waren we thuis. Borstvoeding liep weer fantastisch dus ze groeiden als kool.

Ik vond het tijdens mijn zwangerschap erg fijn om dit soort succesverhalen te horen want vaak hoor je alleen de keizersnedes, vroeggeboortes etc. maar heel vaak gaat het dus ook gewoon goed, dat vond ik wel een geruststelling vandaar dat ik het ff deel :)

6. sepherine

Bijzonder mooi !!!! Dank je om het te delen

7. Derbi

Derbi Niet meer actief

Dat is inderdaad een mooi verhaal! Ik heb met die van mij afgesproken dat ze er niet voor 37 weken uit mogen. En ik ga er vanuit dat ze goed naar hun moeder luisteren :D En iedereen heeft het inderdaad altijd over vroeggeboortes etc. Ik luister er niet meer naar hoor, elke zwangerschap en bevalling is anders. Ook zegt iedereen "nou zal wel heel druk worden" ja, want 1 baby is gelukkig helemaal niet druk :( Dus ik leg alle goedbedoelde opmerkingen en adviezen naast me neer. Dit is mijn zwangerschap, mijn kinderen en ik doe het op mijn manier. En als ik tips wil vraag ik die aan tweelingmoeders, die weten tenminste waar het over gaat.

8. sepherine

Dat is gesproken !!!
    Hier word het vast een drukke bende , oudste is 2 jaar , jongste 9 maand , maar dat vinden we absoluuut niet erg

9. Derbi

Derbi Niet meer actief

Het zijn mijn eerste twee, mijn man heeft een dochter van 7 die hier om het weekend is en we hebben een hond van 9 die denkt dat ze nog een pup is. Ach het is hoe je. er zelf in staat denk ik. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

10. sepherine

Komt vast goed !!!

11. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Natuurlijk is het druk maar het valt me alles mee, het is niet 'dubbeldruk' want veel gaat in 1 moeite door merk ik, je word er handig in. En ook makkelijker: ze hoeven echt niet allebei elke dag in bad, ze gaan er niet dood aan als ze samen met de oudste ff Dora kijken terwijl je eten kookt, het huis stort niet in als je wat minder stofzuigt en dweilt etc.

12. sepherine

Dit dus !!!
    Eens ke wat je draai gevonde hebt gaat het prima toch ?

13. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben moeder van een 2-eiige tweeling:D! Nu alweer ruim 4 jaar!
    Met 10 weken wisten we dat we een tweeling verwachten. Zwanger zijn is spannend en van een tweeling is super spannend, omdat het gecompliceerder is.
    Bij mij hadden ze alle 2 hun eigen vruchtzakje en en was er een mooi tussenschot te zien. Zo hadden ze geen ''last'' van elkaar en konden ze niet van elkaars eten snoepen.
    Met 10 weken waren er duidelijk 2 hartjes te horen en waren ze op de echo (uitwendig) goed te zien. Grootste deel van de zwangerschap lagen onze mannetjes met de hoofdjes omlaag.
    6 Weken is nog best heel vroeg idd om alles goed te horen.
    Ik wens jou en alle andere zwangeren van een 2ling heel veel succes en een fijne zwangerschap toe. Twee kids tegelijk voelen bewegen in je buik, is super! Denk goed om je rust en luister naar je lichaam. Ik mocht niet langer dan 38 weken lopen. Dat is normaal bij tweelingzwangerschap en 12 weken voor de uitgerekende datum moest ik al met verlof! Vond dat toen dwaas, maar toen mijn buik meer groeide en mijn lichaam minder flexibel werd, een top idee!!!

14. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    sleutelwoord voor 2lingmamma'": praktisch!

Zelf voede ik met de fles. Als ik alleen was zette ik ze allebei in de wipstoel. Ik tussen ze in en dan de fles geven. Zo heb je gelijke tijden en daarna meer tijd voor andere dingen.

Nu met ons derde manneke denk ik: tjonge, eitje.
    Heb het nooit als te druk ervaren ofzo.Maar je bent wel altijd bezig, dat is waar. Maar alle moeite, drukte en energie dubbel en dwars waard.

15. Derbi

Derbi Niet meer actief

Sepherine, ik ben blij dat je dit topic hebt aangemaakt! Echt leuk om deze ervaringen te lezen. Heeft iemand van jullie ook borstvoeding gegeven.?

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik, 7 weken maar door extreme vermoeidheid toen gestopt.

17. sepherine

Echt leuk de verhale te lezen !!! Ik ga zoiezo geen bv meer geven . Bij de eerste twee geprobeerd is niet gelukt . Niet lange dan twee weken . Ga het nu zelfs niet proberen . Ook praktisch gewoon . Heb twee kleine kids onder de drie dan nog en die verdienen ook aandacht . Met bv blijf je soms voeden .

18. Derbi

Derbi Niet meer actief

Dit zijn mijn eerste twee kindjes en ik wil het wel graag doen. bv. Maar als ik de hele dag aan het voeden ben dan ga ik over op fles.

19. sepherine

Ik heb het beide keren geprobeeerd maar na bevallingen van meer dan 40 uur . Enzo was ik zo op dat ik het niet kon om toe te geven aan het clusteren

20. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Inderdaad! Ben zelf geen type om bv te geven. Heb na inleiden, hevige weeenstorm en uur persen onder resultaat (druk van beide hoofdjes niet goed) een kz gehad. Wilde al geen bv geven, maar na de kz al helemaal niet. Dat kost wel de nodige tijd voor je daar weer van opgeknapt ben. En met de fles kon mijn man ook helpen na werktijd.
    En als je al kids hebt rondlopen, dan is de rust er ook niet echt om bv te geven. Helemaal met een 2ling. Dan ben je daar al enorm lang mee bezig.
    En als ik zie hoe goed mijn mannen groeiden op fv en ontwikkelden, dan zeg ik: Toppie!!
    Hun geboortegewicht:2745 en 2695
    Voor tweeling heel goed.

Deel Deze Pagina