Dus als ik ze nog een aantal keer per dag een keer voel schoppen of draaien is het Oke? Ookal kon ze eerder soms 30 min aan een stuk rollen en doen?
Ja de kleine wordt steeds groter en krijgt minder ruimte om te draaien, vandaar ook dat je het minder voelt. Ook slapen ze veel net als wanneer ze pas geboren zijn. Als je dagelijks je kleine voelt en dat kan per dag verschillen hoe vaak. Dan is het prima, pas als je een dag niks voelt moet je meteen aan de bel trekken en naar de vk gaan. Maar een aantal keren per dag is prima.
Tijdens de zwangerschap van m'n dochter heb ik een aantal keer gehad dat ik haar niet of nauwelijks voelde......de verloskundige werd boos op me dat ik niet eerder had gebeld. Ze nemen daarmee geen enkel risico! Als je kind normaal op bepaalde momenten bewoog en dat nu niet meer doet, moet je bellen. Zo legde ze het mij uit. Je weet zelf op een gegeven moment wel ongeveer het ritme van je baby in de buik. Ik heb meerdere keren in het Zh gezeten aan de ctg en echo's laten maken. Het is vervelend maar ik was toch blij dat de verloskundige het zo serieus had genomen. Gelukkig was het steeds goed en begon ze in het Zh spontaan weer te bewegen. Wat ik hiermee wil zeggen, neem geen risico. Jij weet als enige wat normaal is. Niet wachten tot je het kindje een dag niet voelt.
Ik heb het nu ook hoor... sommige dagen dat hij minder beweegt. Heel herkenbaar. Zat afgelopen weekend half te twijfelen om VK te bellen, maar ja, in het weekend doe ik dat zeker niet graag. En de twijfel was niet groot genoeg. Nu weer een paar dagen drukte in de tent! Vind ik toch fijner...
Kan me heel goed voorstellen.. Die twijfel herken ik idd! Net gelukkig weer een kickbokswedstrijd van een half uur, en das toch fijn na afgelopen 2 dagen..
Bij twijfel zou ik de vk bellen. Ik voelde mijn kindje wat minder en bleek verminderd vruchtwater te hebben. Ze hebben hem toen de volgende dag gehaald (was al wel 41 + 2, maar vk vroeg bij alle controles vanaf ongeveer 30 wk of ik nog wel genoeg leven voelde)
Hier voel ik hem ook minder. Vorige week was het voor het eerst.. Ik dacht aan het eind van de dag ineens van hey.. Het is wel heel rustig in mijn buik. Vk gebeld en ctg gehad maar was niks aan de hand. Hij heeft gewoon minder plek, de bewegingen zijn duidelijk anders Toevallig is hij nu op dit moment flink bezig maar dat is weer voor het eerst in anderhalve week.
Hier ook al vaker aan de ctg gelegen daarvoor en ik moet bij onzekerheid en een verminderd kickbox patroon altijd bellen! En niet wachten totdat ik hem niet meer voel!!!
Gisterenavond en vandaag weer lekker veel bewegelijk zoals ik gewend ben! Haat het als ze dat even niet doet... m'n lieve schatje!