Ik twijfel enorm tussen deze 2 stomer blenders. Wie kan mij meer vertellen? Ik heb veel gegoogled en tot nu toe heb ik de volgende info kunnen achterhalen. Beiden kunnen stomen en blenden, maar Babycook kan ook ontdooien en opwarmen en Avent niet. Bij Avent kun je beker met gestoomd eten omdraaien en meteen blenden. Bij Babycook moet je gestoomd eten eerst eruit halen en ergens anders erin doen om te blenden. Bij Avent heel veel stoomvocht dat je moeilijk eruit kan halen waardoor alles wat je maakt vaak heel waterig wordt en bij Babycook kan je vocht laten weglopen. Babycook is moeilijker schoonmaken dan Avent. Ik weet natuurlijk niet of alle bovenstaande info (nog) klopt. Daarom ben ik op zoek naar actuele gebruikerservaringen. Voor mij is belangrijk dat ik snel maaltijden kan klaarmaken, dat alles in de vaatwasser kan en dat het ook echt werkt, dwz. dat ik goeie niet waterige prakjes voor mijn zoontje kan maken. Ik ben sowieso vastbesloten 1 van 2 te kopen. Ik heb bij mijn dochter al staafmixer geprobeerd en voor mij werkt het niet. Dus a.u.b. geen reacties in de zin van dat je net zo goed baby maaltijden kunt klaarmaken met staafmixer/ stoommandje.
Ik heb de beaba babycook duo , werkt super maar ik vind er een groot nadeel aanzitten en dat is dat de mandjes en kannen heel lelijk worden in de vaatwasser. Ook zeijn bij mij de handvaten gebarsten in de vaatwasser , ik ga dus nu twee nieuwe kannen kopen maar doe de onderdelen echt met de hand afwassen . Achteraf denk ik dat alles zonder zout koken en pureren met de staafmixer was net zo makkelijk geweest
Bedankt voor reactie. Fijn om te horen dat het goed werkt. Ik had nog een paar vragen. Doe je er ook vlees bij? En zo ja, heb je dat eerst apart klaargemaakt? En hoe lang duurt het voordat een maaltijd klaar is? En hoe lang als je fruit gaat stomen, bijv. 1 appel of peer? Jammer dat mandjes en kannen lelijk worden in vaatwasser. je zou verwachten dat ze daar tegen moeten kunnen. Is met de hand wassen bewerkelijk? D.w.z.. kwestie van omspoelen en klaar? of zitten er veel moeilijke hoekjes en randjes aan en moet er iets uit en weer in elkaar?
Ik gebruik de Philips Avent stomer. Erg handig zeker omdat het stomen en pureren in 1 keer kan door de kan om te draaien. Het vocht giet ik er voor het pureren een beetje uit. Hoewel bij groente het vaak wel fijn is dat extra vocht zodat het niet zo droog is. Ik doe vaak het vlees er eerst in. Dan na korte tijd stoom ik de groenten en aardappeltjes erbij. Ook maakte ik voor meerdere dagen in 1 keer en deed dat in de Avent bakjes in de vriezer. Bij fruit gaat dit ook prima. Fruit is overigens nog veel sneller klaar. alle onderdelen doe ik in de vaatwasser. Na ruim een jaar gebruik nog steeds prima in orde. Mijn zus had de Beaba en ook daar ging de kan binnen het jaar scheuren en was niet zo duurzaam. Plastic werd ook helemaal mat.
Wij hebben hem overigens met rentepunten bij de ING aangeschaft met een flinke korting. Weet niet of ze deze nog in het assortiment hebben op dit moment
Ik heb de Philips! Erg tevreden over, ideaaaaal ding. Makkelijk te bedienen, makkelijk schoon te maken en gewoon praktisch. Ik hoor over die andere vaak dat hij toch snel kapot gaat (zelfs in Babywinkel gehoord...)
Ik heb de avent stomer en blender. Zeer veel plezier van gehad. Ik maakte ook voor een week of 10 dgn vooruit en deed dat in de vriezer. Kookvocht moet je inderdaad afgieten maar op zich ook prima in het begin zodat het een papje werd. En ik gooide er ook wel eens een lepel nutrilonpoeder bij om het wat te verdikken. Vlees inderdaad in kleine stukjes prima gaar te stomen. Ook super handig om alles in de vaatwasser te kunnen doen. Daarbij verwacht ik dat ik het apparaatje straks bij de 2e ook fijn kan gebruiken.... Ideaal en nog leuk ook.....en ik vind koken niks aan.
Hier gebruiken we de Beaba. Bevalt prima, de kan en het mandje zien er nog steeds als nieuw uit. Ik doe ze ook gewoon in de vaatwasser, dus herken de eerdere post dat ze lelijk zouden worden niet. Je maakt het eten fijn in dezelfde kom, alleen moet je het mandje er eerst even uitnemen en dan leeggooien in de kom. Zo kun je ook gelijk je kookvocht weggooien als je dit niet wilt gebruiken. Ik deed er wel eens een scheutje melk bij i.p.v. het kookvocht. Wat ik zelf ook handig vind is het uitneembare mandje. Als hij klaar gestoomd is, houd ik 'm altijd even onder de koude kraan, zodat het direct eetbaar is en niet eerst hoeft af te koelen.
Dat laatste lijkt mij ook heel handig. En maakt de keuze weer moeilijk......Vóór jouw reactie was ik door de eerdere reacties eigenlijk ertoe geneigd om de Avent maar te nemen, maar nu denk ik er weer over om de Beaba Babycook aan te schaffen. Moeilijk. Weet iemand nog het verschil tussen de Beaba Babycook Original en solo? Behalve het model dan.
Ik heb ook even zitten kijken over die Beaba. Ik heb namelijk de Original overgenomen van iemand. Na navraag gedaan te hebben bij Beaba mochten de onderdelen in de vaatwasser. Nou ze werden wel een stuk beter schoon dan op de hand maar de kom is nu wel kapot! Allemaal scheurtjes en mat. En nu dus stukjes afgebroken. Daar ga ik nog wel even wat over zeggen. Ik ben even aan het zoeken gegaan en vond iets over dat er nu nieuwe kommen zijn die beter zijn, de oude zouden eerder kapotgaan door de warmte i.c.m. trillingen. De oude zijn volgens mij ook niet BPA vrij, de nieuwe kommen wel (lees ik op hun website). Dus de nieuwe beaba's zouden beter moeten zijn. Ik moet zeggen dat ik spijt heb dat ik dit apparaat heb overgenomen van iemand (kostte me 35 euro: original apparaat met Multi portions bewaarbakjes), heb zelf nog een rijstkoker erbij gekocht. Ik vind het een fijn apparaat en ik gebruik m bijna dagelijks, soms wel 2x per dag (fruithap en avondeten) maar de kwaliteit vind ik niet geweldig. Ik moet nu aan mijn vader denken die zei altijd dat de kwaliteit van Franse producten niet geweldig is, nou heeft hij daar misschien toch wel gelijk in....
Ik keek even op de site van Beba en heb het volgende gekopieerd over de Solo: Ten opzichte van de huidige Babycook Original zijn er vele extra's: 1 roestvrij stalen reservoir afgeschuind mes, waardoor mixen nog beter gaat gemakkelijk openings- en sluitsysteem, Easy clip genoemd spatelsteun kom van 1100ml met maatverdeling in ml koude zone ontkalkersindicator automatische uitschakeling geluidssignaal bij het einde van de kooktijd kliklampje kooktijd verwijderbaar snoer klein kookboekje De solo heeft een grotere kom dan de Original dus langer te gebruiken denk ik (grotere porties)
Ik heb de Beaba en ben erg tevreden. Groot voordeel vergeleken met gewoon in een pannetje koken en dan blenderen, vind ik dat de Beaba vanzelf uitgaat. Dus te lang doorkoken is praktisch onmogelijk. In een ruim kwartier is het klaar en heb je een kant en klaar gerecht. Ik kocht vaak groot in op de markt en kookte in een middag de vriezer vol, ideaal! De ervaringen van barsten in de mandjes of mat plastic, herken ik niet. Ik doe alles altijd gewoon in de vaatwasser en het ziet er allemaal nog prima uit. Ik had 'm via MP, heb 'm intensief gebruikt bij onze eerste en weet zeker dat onze tweede er ook van gaat genieten. Succes met de keuze!
hier hetzelde als bovenstaande. hier tot 1 jaar voor maaltijden en fruit gebruikt en daarna nog veel voor fruithap omdat mijn zoontje geen rauw fruit wilde eten. Vanaf zn 2e verjaardag heb ik het niet meer nodig en staat ie opgeborgen voor de volgende. Na 2 jaar intensief gebruik ziet ie er nog mooi uit, geen scheuren ofzo. alleen aan de binnenkant van de deksel gaat het kleuren naar het eten wat je er niet uit krijgt, trekt er een soort in, Maar dat is dan ook het enige.
Schoot me nog iets te binnen wat ik handig vind aan de Beaba in vergelijking met een staafmixer: Je kunt het eten ook minder fijn maken, dus met stukjes. Erg handig als je kind aan een volgende stap toe is. Ik weet alleen niet of dit bij de avent ook gewoon kan.
Ik heb de Beaba. Ik vind het stomen ideaal, je kunt idd niet 'overkoken'. Ik heb al een oudere versie en het is een tijdje geleden dat ik hem gebruikt heb, ik vond het kannetje wel wat aan de kleine kant. Maar op zich prima, gewoon wat vaker aanzetten als je vooruit wil koken. Ik heb nog wel een vraag. Ik wil hem ook weer voor onze baby gaan gebruiken, zou er op een oud model wel een nieuwe kan passen?
Op de site van beaba kan je een kan voor de Original bestellen Beaba Babycook kom met deksel en mes - Onderdelen Dus ik ga er vanuit dat deze past Je kan ook de kom, deksel en mesje los bestellen. Je kan natuurlijk niet de kom voor de solo of duo bestellen, die zijn groter. Daar zijn andere kom voor te bestellen.
Hier ook veel gebruikt en alleen de deksel is verkleurd. Ben met een jaar wel overgestapt naar 'gewoon' koken omdat je dan veel meer in 1 x kan maken. En t hoefde niet meer gepureerd bij ons. Vond t super handig! En idd vocht heb je soms juist nodig, zeker als je iets met vlees maakt.