@ linda: proficiat met het kopen van een nieuw huis!!!! *jaloers* hahah, ik wil ook verhuizen!! mgoed, zit er dit jaar nog ff niet in. Arno's baan komt te vervallen e ntis afwachten wat hi jdaar voor terug krijgt, en ik wil geen risico lopen. Zoveel haast heeft het verhuizen ook verder niet, maar had het gewoon al wel graag gewild. Maar komt goed! Wanneer krijgen jullie de sleutel? en jullie eigen woning? was dat huur? Wat vervelend dat de kids uit hun doen zijn. Het beroemde 13 maanden sprongetje?? Marye heeft er ook veeel last van gehad. Hier gelukkig tot nu toe nog niet... Onze kindjes zijn volgens mij erg flexibel wat betreft logeren enzo, maar ik weet niet hoe dat bij andere kindjes rond deze leeftijd is. Wij hebben er tot nu toe nooit problemen mee gehad..volgende week gaan ze weer een keertje dus dan gaan we het weer zien. Ik heb ook regelmatig als de kids uit hun doen zijn dat ik denk; pfff verdorie, ouders met 1 kindje hebben het vast veel makkelijker!! Dat is misschien op momenten ook wel zo, maar ik heb ook vaak momenten dat ik denk; jeeej, stiekem is het soms ook júist makkelijk, als ze weer zo lief met elkaar spelen en elkaar vermaken. En naast makkelijk, natuurlijk ook echt TE leuk om te zien. @ hier: Jeeeej Jesse heeft zich vandaag voor het eerst opgetrokken tot staan!!!!! Ben super trots!! hahaha Hij had alleen op dat moment geen flauw idee meer wat ie moest doen. Hij stond daar, en naja, toen wist ie het niet meer hahah. Dus maar even geholpen met gaan zitten.
Tuurlijk hebben wij ook, zo gezellig samen maar ze kunnen elkaar hier ook al flink in de haren zitten en dan vervolgens lekker knuffelen, jaja, als twee katjes duwen ze dan hun hoofdje tegen elkaar. 22 juli sleutel nieuw huis en 29 juli sleutel hier eruit. we gaan dus echt in de klus zitten...ben benieuwd. we wonen nu nog in een appartement/flat en dat hebben we verkocht. wat goed zeg van jesse!!!
@Linda: van harte! Goed gedaan hoor! Petje af, in 3.5 week je eigen huis verkopen en een nieuwe kopen en dan een week om het leefbaar te maken of is het op zich al wel te doen? Balen dat je kindjes zo uit hun hum waren vorig weekend.... @Jedalin: wat knap van Jesse! Goed hoor! Tja, dat leren om weer te gaan zitten.....dat is wel een lastig iets. Hier ook hoor,hihi! @NikkiJane: welkom hier en gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap! Voor jou idd misschien leuker om mee te kletsen met de zwangeren! @Hanneke: hoe ist nu bij jullie thuis? Benthe weer een beetje beter? Idd JBZ! Kom je uit de buurt van Den Bosch? Hier een topweekend gehad dat vandaag pas afgelopen is. Zaterdag vierde mijn vader zijn verjaardag. Zondag hebben we de meiden bij opa en oma gelaten en zijn we gaan toeren door Friesland en hier en daar een terrasje gepakt, lekker uiteten geweest en vervolgens in een hotel vlakbij mijn ouders geslapen. Daardoor lekker kunnen uitslapen tot 8.30uur (haha, jaja dat is uitslapen hier!) en op de terugweg een zandbak gekocht. De meisjes zijn superlief geweest het hele weekend. Wat dat betreft hebben wij ook heel flexibele kindjes. Ze slapen en spelen overal even tevreden. Ik ga mijn lief even helpen met zand sjouwen voor de nieuwe zandbak! DOEI!!
Jeetje, Haha, ja wie had ooit gedacht dat ik ooit een hyves aan zou maken, ik heb geloof ik zelfs al 6 vrienden whahaha. Ja Benthe gaat ook 1 dag per week naar het kdv, net zoals Malou en Ruben. Alle drie zijn ze op woensdag naar het kdv. Fijn dat het bij jullie met de kids goed gaat, hoewel het idd allemaal erg snel gaat. Gek he dat denken aan toen de oudste zo oud was als de jongste twee nu zijn, ze werden geboren. Ik heb weleens gedacht hoe zou Benthe gereageerd hebben als er nog een kindje gekomen was. Maar vooruit, dromen mag toch? Hoop dat jij je ook snel weer wat lekkerder voelt, vervenend druk op het werk klinkt niet prettig, sterkte en succes. Linda, Fijn hoor dat het zo snel verkocht was! En verhuizen/klussen moet vast helemaal goed komen. Wellicht heb je ook nog voor zo nu en dan een oppas oma'tje/opa'tje achter de hand ? Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Jammer dat het weekend naar je schoonouders niet helemaal lekker ging, maar hopelijk is dat allemaal weer vergeten en gaan jullie weer rustig zn oude gangetje verder. Linnepinneke, Als je hier mee wil komen kletsen ben je wat mij betreft helemaal welkom! Hoop dat het goed gaat bij jullie! Silvia, Hopelijk zijn de betere nachten met maar 3x eruit door gegaan en mss zelfs gegaan naar nog iets minder eruit, dat zal wel fijn zijn natuurlijk! Succes! Jedalin, Fijn dat het bij jullie eigenlijk allemaal goed gaat, oke hier en daar heeft iedereen weleens een baal momentje maar dat mag ook denk ik zolang je daarna maar met frisse moed verder kan gaan. Ahhhh ja dat gaan staan en vervolgens niet weten wat te doen klinkt erg bekend, erg grappig ook, gelijk heb je dat je Jesse even hielp met gaan zitten, hij heeft vast snel door hoe het werkt! Habibas, Dat klinkt echt als een heerlijk weekend, een dagje samen met de kids, een dagje lekker saampjes. Zo te lezen is het lekker geweest, hopelijk weer heerlijk frisse energie op gedaan. Hopelijk vinden de meiden de zandbak leuk ! En ja, wij wonen idd redelijk in de buurt van DB en alle drie onze kids zijn in het JBZ geboren ! Wel toevallig, ik las over je 'verhuizing met het werk' en moest daar meteen aan denken, terwijl er natuurlijk genoeg andere ziekenhuizen ook in verhuizing konden zijn...Over Benthe zal ik even in het algemeen vertellen, hieronder want dat was minder prettig. Donderdag ochtend zat ik namelijk nog rustig lekker even hier op het forum, schreef nog ergens anders dat ik haar nog lekker even wat ging laten drinken. Met in mn achterhoofd dat ze dan iig lekker wat gedronken had als de huisarts kwam, want die had ik smorgens gebeld of ze even langs konden komen. Huisarts was om een uur of 3 hierzo en om 4 uur waren we al in het ziekenhuis...Ze at natuurlijk al eventjes niet meer en alle drinken behalve de bv kwam er meteen weer uit, daarbij was ze gewoon niet meer echt wakker maar bleef ze suffig en keek zo heel glazig zegmaar, heel afwezig. Nouja daarzo een tijd geweest, maar gelukkig mocht ze savonds weer mee naar huis met het advies er zo vaak en veel mogelijk ORS in te krijgen en zoveel bv als mogelijk is en haar temp in de gaten houden. Dat hebben we dus gedaan, snachts en overdag steeds aangeboden. Vrijdag is de ha weer even langs geweest, hetzelfde advies nog altijd voor het weekend. En gister heeft ze eindelijk echt van de ors gedronken, zeker 200cc dat ze op had en ook een paar hapjes croissantje. Vandaag heeft ze een stukje suikerbrood op, wat van de ORS, wat bv en ook wat lekker verse sinasappelsap en vandaag heb ik ook echt weer het idee dat het een stuk aan het opknappen is. Voor mij even behoorlijk schrikken dat ziekenhuis gedoe, vooral de angst dat ze/we zouden moeten blijven, maar nu lijkt het helemaal goed te komen (doe nu net alsof het vreselijk was, haha, maarja zo voelde het wel) en ben ik er weer meer gerust op. Zo dat was ons verhaal dus van afgelopen dagen, had ook helemaal nog geen puf het hier te komen vertellen vandaar dat ik tot vandaag gewacht heb. Malou en Ruben, die zijn inmiddels al heel wat daagjes bij opa en oma, omdat we het voor Benthe gewoon een beetje rustig willen hebben. Wel komen ze bijna elke dag lekker even thuis langs en mis ze ook wel, maar tis gewoon even beter zo voor nu . Liefs Hanneke.
Jeetje Hanneke, wat heftig! Echt niet leuk om je dochtertje het zo zwaar te zien hebben. Suf en glazig kijken is idd niet goed. Heel goed dat jullie toch naar het ziekenhuis zijn gegaan, ook al is dat een heel gedoe en ben je bang. Heel fijn dat het nu weer een stuk beter met haar gaat. Hoe is het deze dagen gegaan? Drinkt en eet ze weer beter? Word ze weer een beetje haar zelf? Nou probeer maar een beetje bij te komen van alles. Sterkte!
Hanneke, dat vind ik helemaal niet raar hoor. Ik weet niet wat jouw achtergrond is met ziekenhuizen enzo, maar bij mij zit ook iedere keer mijn hart in mijn keel als ik met de jongens naar de huisarts moet.
He, al een week niets geschreven hier Eigenlijk wel jammer, maar ja.....ik geef zelf ook niet echt het goede voorbeeld Hier gaat het prima! De meisjes zijn zich echt snel aan het ontwikkelen, maar hangen ook de hele dag aan mijn benen. Best lastig, maar die fase gaat vast ook weer voorbij. Nynke is stout en luistert echt niet als ik 'nee' zeg. Dus ik speel echt politie-agentje. Ze kunnen ook niets van elkaar hebben. Pakken alles af en dan gaat de ander huilen. Meestal kan ik ze goed negeren, maar soms is het erg lastig. Verder gaat het eigenlijk wel zijn gangetje. Heerlijk zonnige paasdagen gehad met fietsen, terrasje zitten, op terras eten, wandelen, zwemmen in hun kleine badje e.d. Super was het! Nu weer gewoon, hoewel we donderdag 5 mei alweer lekker met zijn viertjes vrij zijn :-D Ik hoop dat met jullie alles goed gaat! En voor een aantal van jullie: tot zondag! Zin in!
@ Habibas: haha herkenbaar ja. Dat speeltjes afpakken en dan gaan huilen. Dat is hier ook wel. Vooral jesse heeft dat als daan iets afpakt. Als het andersom is gaat Daan meestal gewoon iets anders doen. Wel zo handig Gelukkig luisteren ze tot nu toe hier eigenlijk wel erg goed. Als ik nee zeg dan luisteren ze daar ook meestal naar en stoppen ze ermee. Ook wel vaak genoeg dat ik 2 of 3 keer nee moet zeggen of 'eh!' moet roepen, en dan stoppen ze er vaak echt mee. Hopelijk blijft dat zo! haha. Qua ontwikkeling gaan ze prima, al zijn ze volgens mij wel iets later dan de 'richtlijnen'. Ze kruipen beide super snel, maar lopen nog totaal niet. Jesse heeft zich 1 keer opgetrokken een paar dagen geleden maar helaas toen niet meer. Beide zitten ongeveer wel de hele dag op 1 knietje en 1 voetje, dus elke keer denk ik; die gaan zo staan! maar dan toch nog net niet haha. Jesse denk ik dat ehct niet meer lang kan duren. Die trok zich gisteren 4 keer echt bíjna tot staan op...maar dan laat ie zich weer zakken.
Oh, hier ook 2 die van elkaar afpakken. Wessel mag echt niks van Stan afpakken, want die begint dan echt hysterich te huilen. Andersom is vaak minder een probleem. Ik merk ook dat Stan wat driftiger is. Als hij zijn zin niet krijgt, dan gaat hij met zijn hoofd op de grond bonken. Heel irritant. Ik negeer het maar gewoon, want dan stopt het het snelst... Qua ontwikkeling gaan ze volgens mij wel lekker. Wessel heeft 2e paasdag zijn eerste stapjes los gezet en Stan heeft afgelopen maandag 1 stap los gezet
Hoi! Dan ga ik ook weer eens iets schrijven @Habibas en Jedalin: Hier pakken ze ook steeds dingen van elkaar af. Het speeltje van de ander is tenslotte altijd het leukste . Dan jengelen ze wat, maar dat lost zich zonder mij ook snel op, dus vind het niet zo vervelend. Wel trekken ze soms zo hard aan elkaar dat er weer eentje (of beide) omvallen. Soms wel naar, want ze hebben er beide af en toe flinke blauwe plekken van . Hun grootste hobby is om al hun speeltjes over de randen van alle hekjes in huis te gooien. Het ligt echt overal, zeker nu ze hun eigen kleine ballenbak in huis hebben Gelukkig spelen ze goed met elkaar, ik vind deze periode echt zoveeeel fijner dan vorig jaar rond deze tijd! @Jedalin: T ristan trekt zich ook nog maar anderhalve/twee maanden op. We zagen het al heel lang aankomen, maar het ontbrak hem nog net aan handigheid. Nu staat hij als de beste, en gaat vervolgens aan de boxrand knagen . Zelf gaan zitten kan hij prima, maar in zijn bedje heeft hij besloten dat hij het niet kan, dus als hij moet slapen gaat hij staan en dan moet ik hem weer neerleggen, en dan nog een keer... en nog een keer... Haha, be careful what you wish for Los lopen zie ik bij hem nog niet snel gebeuren nu. Hij loopt wel langs randen, maar zijn evenwicht is nog niet goed genoeg. Maar dat komt vast vanzelf over een tijdje. R afael rent inmiddels en kan hurken, bukken en zelf dansen op muziek Verder heb ik ook zin in zondag!! (Heb alleen nog geen adres en hoe laat willen jullie er zijn, en hoe doen jullie dat met slaapjes?)
@ Sannie: Oeh met zn hoofd bonken uit driftigheid ja? pittig! Dat ken ik hier helemaal niet gelukkig!! Hopelijk blijft dat dan mooi zo haha. Lastig zeg, om dat maar te negeren..lijkt me moeilijk! @ Luca: hahah dat is hier ook heeeel erg favoriet: alle blokjes, ringen en andere speeltjes door de spijlen van de box gooien, of door de spijlen van een hekje dat tussen de kamer en keuken zit. Ze kunnen het er nog niet overheen gooien aangezien ze niet kunnen staan , dus dan maar er door heen! haha @ meeting: Ik heb ook nog geen adres volgens mij! Qua tijd..ik denk dat wij na het fruit aanrijden, dus rond 10 uur, en dan doen ze hun slaapje wel in de auto Mij is het alleen even ontschoten hoe het zit met de entree enzo..? We zijn als groep aangemeld, maar moeten we wel allemaal apart betalen of hoe werkt 't? en moet je doorgeven dat je bij 'de groep' hoort?
Iemand nog geboortekaartjes over van een tweeling, is het te persoonlijk dan snap ik dat. Ik spaar ze voor mijn nichtje van 15 . Liefs Dorien
Hey dames, Ik ben ook al even niet geweest. Leuk om te lezen dat het zo goed gaat met jullie kindjes. Ik lees van alles over voor het eerst staan en stapjes doen! Goed zeg! En zo vreselijk leuk, die fase waarin kindjes motorisch opeens van alles leren! Hanneke, wat Benthe heeft gehad, heeft Midas ook gehad. Hij werd voor de tweede keer ziek in drie weken ( rondom de bevalling van Olivier bleek het NORO-virus rond te waren in ons huis) en hij kon ook alleen nog suf op de bank liggen. Hield niks binnen, geen slokje drinken en had ook nog eens diarree. We zijn ons rot geschrokken, ook de huisarts gebeld, een invaller die niet eens wilde langskomen. Gelukkig ging het beter nadat hij Domperidon voorgeschreven kreeg. Toen hield hij iig op met spugen en sterkte hij weer wat aan. Het is al zo'n mager mannetje en toen was er helemaal niks van over. Ik snap je angst, want ik was ook heel bang dat hij in het ziekenhuis terecht zou komen. Zo ziek was hij. Wel heel fijn dat het met Benthe weer beter gaat. Hier verder alles oké. Hele drukke paasdagen gehad en dat is te merken. Lex en Midas zijn echt moe. Ze moeten helemaal bijtrekken. Zijn hangerig en sacherijnig. Vandaag dan ook maar eens een rustdagje ingelast en niet te veel gedaan. Olivier heeft gisteren zijn eerst prikjes gehad, dus die was ook niet op zijn best. Al met al, fijn dat we even rustig aan hebben gedaan.
Wat gaaf! Stapjes los zetten! Mijn mannen moeten eerst maar eens leren zitten haha speeltjes afpakken is Hier al wel aan de orde... er is natuurlijk nix leukers dan wat je broer in zn handen heeft haha Hier hebben we nu t tandenprobleem... zo zielig maar goed tandloos blijven is ook geen optie haha laatste keer op t cb zei ik dat ik het idee had dat de bovenste hoektanden aan t doorkomen waren en de o zo vriendelijke arts die we hadden bleef bij hoog en bij laag beweren dat dit niet kon... jammer dat de volgende keer niet bij de arts is want ze komen er echt aan!!! Alleen 's avonds zijn ze zo hysterisch als ze net in bed liggen... gelukkig vallen ze dan bij mij in mn armen weer snel in slaap en slapen ze ook weer door Wanneer zijn jullie je kindjes brood gaan geven? Heb ze hier gisteren een klein stukje met boter gegeven maar ze zaten beide flink te kokhalzen...
@ linnepin: Wij zijn vanaf 8 maanden brood gaan geven. Eerst een korstje om te oefenen. gewoon in de hand geven en ze mee laten klooien. Dan als dat een beetje goed gaat kun je stukjes brood gaan proberen. Maar dat ze er nog van moeten kokhalzen en het maar raar vinden is niets geks hoor!
Wiiihhoee Carmen draaide vandaag (eindelijk na wéken medderen) op haar buik. En toen ze er mee aan was, draaide ze zelf ook weer terug haha. Ze heeft de smaak te pakken hoor, nu doet ze t iedere x. Ff spammen,
Wat een leuke foto's!! Mag ik de andere mama's even advies vragen? Mijn jongens hebben altijd al een hekel gehad aan stukjes in voeding. Dus in t begin heb ik alles gepureerd en daarna heb ik 't geprakt. Maar altijd ging alles door elkaar en moest ik het voeren met een lepeltje (zeg ook eerlijk, dat dit vaak het makkelijkst is, omdat mijn man om de week avonddienst heeft en dus niet kan helpen bij het eten geven). Nu begin ik toch wel een beetje het gevoel te krijgen, dat het wel erg makkelijk zou zijn als ze zelf zouden kunnen eten. Ik ben vorige week begonnen met sommige dingen in stukjes aan te bieden, zo ook vandaag de aardappelen met brocolli. Wat een ramp, bij Stan zat de brocolli overal, behalve in zijn mond. In t begin nam hij een paar hapjes aardappel en daarna gooide hij het over de kinderstoel naar de hond en de brocolli kwam meteen retour. Wessel moest het helemaal niet hebben en daar heb ik 't weer voor geprakt en toen at hij het wel met zijn handjes. Ik heb hem wel een lepel in zijn handen gegegven en daar probeerde hij ook wel wat mee, maar dat was (begrijpelijk) nog geen succes. Was allang blij dat hij met zijn handen wat naar binnen kreeg, uiteindelijk had hij nog best wel veel op. Normaal gesproken als ik brocolli met aardappel geprakt aan ze voer, dan eten ze het echt goed, ze vinden het heerlijk. Wat zouden jullie doen; consequent doorgaan met stukjes aanbieden in de hoop dat ze dat ook snel over gaan pakken met een vorkje of een lepel of toch voorlopig blijven voeren en af en toe zelf laten proberen, zodat ze in ieder geval voldoende eten binnen krijgen. Ze zijn namelijk al heel licht en tenger voor hun leeftijd....