Tweeling mama's - deel II

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Hanneke, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Meerlingen komen vaker in bepaalde families voor. Onderzoek laat zien dat het krijgen van een twee-eiige tweeling erfelijk is. Een vrouw die spontaan zwanger is geworden van een twee-eiige tweeling heeft bij iedere volgende zwangerschap 10 % kans om weer een tweeling te krijgen. De kans dat haar dochter een tweeling krijgt is 5 %.

heb ik even opgezocht.

2. eh1978

eh1978 Lid

17 sep 2009
    91
    0
    0
    leerkracht
    hengelo
    Ik was ook al aan het zoeken geweest. Bij mij is het een spontane twee-eiige tweeling en waarschijnlijk is het ook erfelijk bepaald. Maar we zouden wellicht nog een 3e willen. Maar ik geloof dat leeftijd ook een bepaalde rol speelt bij het krijgen van een spontane tweeling.

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Mooie lengtes en gewichten! :)
    hahah hier qua ontwikkeling wel gelijk hoor!
    Lopen alleen aan tafel en bank en aan de hand enzo, niet los. Maar dat doen Evy en Timo ook, niet?
    Woordjes..ja, papa, mama en 'op' maar dat was 't dan ook verder.
    Begrijpen..uhh ja dingen die ze geleerd hebben wel (als iets dus op is, of bijvoorbeeld de lamp aanwijzen als ik lamp zeg) maar verder. Ja, ze begrijpen prima wat 'nee' inhoudt, maar of ze dat altijd willen laten blijken...nou, nee haha.

4. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    idd linda, ja ze staan en lopen (ergens langs) hier al heel lang maar dus echt lopen nee, soms hebben ze ook gewoon geen zin, kruipend gaan ze pijlsnel, volgens iedereen gaat Timo binnenkort wel lopen want hij staat wel heel veel los en ook heel stabiel.

en idd als we tegen evy zeggen kusje dan komt ze heel lief kusjes geven enzo dus tuurlijk begrijpen ze ons wel en in bad zeg ik, kom we gaan eruit en dan gaan ze beide plat om hun buik liggen haha

oja en Timo zegt sinds dit weekend als hij iets niet wil: nee-hee met zo'n lange uithaal hihi

hij heeft trouwens mega op de 14 mnd prik gereageerd, binnen twee uur ontzettend hoge koorts, nouja geen 40 gemeten maar hij heeft nog nooit zo gegloeid, heb wel gebeld want ze zeiden dat ze pas een paar dagen later reageren, later weer teruggebeld want ze gingen het uitzoeken, kwam het door de meningokokken, niet de bmr.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Echooooo?

Hier vorige week naar het cb geweest. Allebei 69 cm en tegen de 7,5 kilo aan :)

Voor de rest.. Devin heeft duidelijk een sprong gehad, die was ongeloooooflijk sjaggie en snachts wakker en overdag weinig slapen en eten. Pff Wat word je dan afgepeigerd zeg, vooral als er nog 2 kindjes zijn die aandacht willen ;)

De sperzieboontjes gingen vrij aardig (3 hapjes ofzo)

6. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Ja het is aardig rustig he ;)
    denk dst dat komt omdat veel moeders elkaar op hyves spreken of via twitter :D
    maar wat een mooie gewichten en lengtes :D fijn te horen dat het goed gaat met ze

7. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Vind het wel jammer dat het hier zo rustig is. Zeker omdat mijn
    Kindjes in dezelfde fase zitten als een paar anderen hier.

Hier ook nog geen echte woordjes praten. Maar gelukkig wel allebei los aan de wandel. Zo, dat scheelt een hoop zeg!! Voorheen zette ik ze altijd in de buggy, vanuit de auto, bij het kdv. Maar nu loop ik met ze naar binnen. Het duurt wel iets langer, maar de lichamelijke belasting is overduidelijk een stuk minder voor me.

8. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik vind het eigenlijk ook jammer. Ik reageer wel bij hyves, maar vind het niet fijn om www'tjes neer te zetten. Dus dat is een beetje eenzijdig.

Hier eentje alweer bijna 5 maanden aan de losse wandel, en een niet. Hij heeft niet veel steun meer nodig, maar twee vingers of een muur/tafelpoot heeft hij nog wel nodig bij het lopen.

Woordjes: mama van een tijdje geleden is nu weer MAAA, verder af en toe baaal=bal, bwap=hap, een paar keer tete=eten en papa is weer helemaal vergeten. Verder zegt T ristan veel Hatta!, maar wat het betekent??

Verder apporteren ze allebei zoveel beter dan de hond inmiddels ;). Ze zijn goed in opdrachtjes uitvoeren :)
    Verder vermoedt ik dat ze hier net de 6e ziekte achter de rug hebben. Al heeft R afael nauwelijks rode vlekjes gehad. Viel al met al best mee, het ziek zijn. Wel allebei hoge koorts gehad.

Oh, ben trouwens van naam veranderd. Herkennen jullie mij?

Patrouschka: mooie gewichten! Succes met jouw lastige mannetje ;)

Sannie: ja, dat scheelt wel. Twee tegelijk tillen vind ik zo langzamerhand ook erg zwaar worden.

Oh, ben trouwens afgelopen week trotse tante geworden van een klein nichtje :D
    Mijn broer en schoonzus zijn papa en mama geworden! En wat zijn net geboren kindjes klein zeg!

9. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ja herken je aan je fotootjes ;)

hier ook nog niet lopen, kijk er wel naar uit, dat gezeul af en toe hoewel als ik zie hoe de kleine meid van mijn vriendin wegvliegt als ze loopt denk ik, wacht maar even hihi

ze lopen wel beide een paar passen los, als het een kleine afstand is zeg maar en ze rennen het hele huis door met hun stoeltjes en ook aan de hand gaat het goed al heeft Timo daar vaak niet zo'n zin in, beetje lui haha

ze kruipen gewoon zo snel en klauteren overal op, denk dat ze de behoefte zo niet echt krijgen, maar goed komt vanzelf, ik koop nu al wel weer de zoveelste slofjes want omdat ze ook buiten kruipen slijten die dingen enorm

10. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Hier 1 die kruipt en 1 die nog steeds tijgerd...
    L uuk is veel ondernemender dan S anne...
    Maar heb het idee dat ze niet snel zullen gaan lopen....ze trekken zich wel op tot op de knietjes maar verder willen ze nog niet,L uuk blijft wel staan als je hem tegen de bank of tafel aan zet terwijl S anne zich meteen door de benen laat zakken hahaha..

praten is hier nihil...alleen krijsen en gillen en lachen maar geen enkel woordje komt voorbij.... alleen aaaaajjjeee maar ben er nog niet achter wat dat betekend ;)

11. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Sylvia; Hier waren ze ook 13 en de ander 14 maanden toen ze zelf optrokken tot staan, dus zal binnenkort wel gebeuren :)

Kruipen deden ze wel al voor het jaar maar wanneeer weet ik eigenlijk niet meer??

@ hier: Beide kids staan volop de hele dag en ieder kastje, vensterbank, tafel, stoer, bank, deur, hekje..naja overal haha.
    Ze stappen ook aan de bank en tafel rond. Ook aan de hand stappen ze. Beide lopen achter hun loopwagentje, al heeft jesse bedacht sinds een week of 2 dat ie dat niet meer leuk vindt maar die kruipt er alleen nog op zn knietjes achteraan?? haha.

Als ze aan de hand stappen is dat wel gammel hoor. Duurt nog wel even voor dat los stappen lukt denk ik.

Woordjes kunnen ze hier een paar zeggen, met soms bijpassende gebaren erbij.
    Vooral 'Kai' (onze hond) is populair en natuurlijk papa en mama.
    Ook 'op' (met bijpassend gebaar) is het helemaal, en 'die'.
    Verder komt 'opa' langs en 'boe' van "wat zegt de koe?" haha.

@ troetelbeertjes: haha ja hoor je foto herkende ik gelijk :)
    Proficiat met het tante-worden!!! :D

Maf he, dat je zelf zulke ukkies gehad hebt, maar dat als je nu een babytje ziet wat nog zo jong is, je echt moet nadenken of die van jou ook écht zo klein en licht geweest zijn :D hihi

12. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    grappig linda, hier nog niet echt kletsen

vooral de hele dag mamaaaaaa, papa is ook mama, ze zeggen alleen papa als we het voorzeggen, idd Die en dan wijzen en Timo zegt heel duidelijk NEE haha, en de hele dag o o o als iets valt

wel veel gebrabbel, ook met elkaar hele gesprekken en we denken al heel lang dat Timo Evy roept met een soort klank zoals wij Evy roepen, klinkt als ievieee haha.

oja en evy doet alsof ze huilt als Timo huilt, dan zegt ze als het ware tegen mij 'hij huilt ga er even naa toe' hihi

ze hebben elkaar sinds vorige week helemaal gevonden trouwens, heel leuk, eerder zaten ze elkaar veel in de haren maar nu gaan ze elkaar wassen in bad, geven elkaar de hele dag knuffels en vandaag zaten ze zelfs gearmd in de wandelwagen

13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha lief is dat he linda, dat ze zo leuk met elkaar doen! Is hier ook, echt super.

Hier is juist de hele dag papa..en dan alleen als ze echt iets nodig hebben of zielig zijn, dan is het mama.

o,o is hier idd ook erg populair haha.

gelukkig zeggen ze nog geen nee! :D

14. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    even vor silvia:

hoe heb je het met M weer op de rit gekregen?

nou zoals jullie op hyves wel gelezen hebben een drama nacht. sinds dat Timo ziek is geweest met zijn handje huilt hij snachts soms. Soms slaapt hij door en dan is Evy wakker en gaat huilen. Zo ben ik dus bijna elke dag de afgelopen drie weken er weer een keer uit geweest. Op zich altijd maar een keer want ik geef ze dan een papfles en ze slapen door. Vaak is het dan zo rond 5/6 uur en mijn redenatie was dat ze dan honger voelen en de meeste slaap uit hebben, ik vond het niet super erg

maar nu werd het steeds vroeger en vannacht al voor de 2e of 3e keer half drie... ja ik ga toch echt niet nu weer een nachtfles geven dacht ik dus instoppen, knuffel en speen en toen begon de heisa, eerst evy een uur, halverwege viel Timo haar bij en hij hielt het anderhalf uur vol, dus in totaal 2 uur op. Ik ben om het half uur er heen gegaan en heb ze neergelegd zonder wat te zeggen. Uiteindelijk zijn ze dus gaan slapen.

Ik vannacht op mijn telefoon (mezelf aan het opvreten) en een beetje zitten internetten en tot de conclusie gekomen dat ik nu moet doorzetten. Ik heb de buurvrouw dus zojuist gewaarschuwd... ik geef ze ook altijd hun laatste fles in bed zodat ze rustig worden maar dat moet ik dus ook niet meer doen, ze associeren dus een fles in bed met slapen gaan (nooit bij stil gestaan).

Nouja een groot voornemen maar ik wil er wel echt vanaf en het liefst voor de verhuizing. Het is jammer dat ik ze hiervoor niet even apart kan leggen maar misschien raken ze daar ook weer van van slag, later dit jaar probeer ik die laatste fles er dan wel vanaf te halen.........

en net, halelujah, ben alleen thuis dus kon ook mooi het hele schema zelf bepalen, half uur van te voren hun kamer in, eerst fles gegeven, vonden ze prima, toen omkleden en tanden poetsen, en dan was zelfs leuk...... toen lezen, muziekje aan, toen ging evy wel huilen want ze wist hoe laat het was maar ze bleef wel liggen, ondertussen timo weer staan, ook even neergelegd, licht uit en deur dicht en stil...... misschien de mazzel van de eerste keer...

nu was naar bed gaan niet zo'n probleem maar toch wel vaak eentje even huilen soms wat langer... inmiddels 1x terug gelopen voor een speen die ik hoorde vallen maar wel stil. Nu de nacht in, ben heel benieuwd, zul je zien dat ze goed slapen omdat ze vandaag overdag weinig geslapen hebben, haha, maar goed meestal gaat die theorie toch niet op.

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Lastig Linda..
    Herkenbaar is dat trouwens, dat in bed leggen van de een en dan staat de ander. Stop je die in, staat de een weer. Hier hebben we gewoon besloten: Ieder in bed instoppen. Als de ander staat 1 keer neerleggen en evt de ander 1 keer en dan lamp uit en weg. Als ze onrustig zijn zetten we een cd van woezel en pip aan die iedere middag ook aanstaat en voor hun super rustgevend werkt. Ideaal!
    Maar ik hoor ze soms nog lol maken of staan ofzo in bed> En soms huilen ze ook wel, of 1. Maar ze zijn dat ook wel gewend van elkaar en gelukkig huilt de ander niet meer mee.
    Dus ik laat ze huilen, 10 minuutjes ofzo en dan een keer naar boven.
    Instoppen, speen in, truste zeggen en weer weg.
    Dan 15 minuten wachten..enz.
    Maar geod, dat komt gelukkig weinig voor,.

Hier wel ovrigens slaapprobemen met jesse; die wordt voortaan elke avond en meestal een keer snachts wakker. En dan krijsen en eruit willen.
    Marye herkende dit wel heel erg van een maand geleden ongeveer en ik kreeg ook een mail; sprongetje! 15 maanden sprong. Dus dat verklaard het ook.
    ik denk dat het tijdelijk is, dt hoop ik althans haha.

Lijkt me idd goed om ze niet meer de flesi nbed te geven. Dat zal wel even flink volhoude n worden ja..
    Wij geven ze ook nog een papfles savonds, maar die doen we altijd beneden.
    Boven is het altijd heel strak en kort.
    We verschonen ze en slaapzak aan voor de fles. Dan dus naar beneden, beneden de fles en tanden poetsen.
    Dan naar boven, liedje zingen onder de schaapjeslampen (die gaan langzaam aan en uit), kusje, welteruste en naar bed.
    Dat doen we al maanden en ze kennen dat ritueel.

sterkte de komende nachten..hopelijk gaat het mee vallen!!

16. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    ;) ik herken het zo erg is gewoon niet leuk meer.
    Met mathijs hebben we op een gegeven moment de "harde"aanpak gedaan.
    op bed leggen en vanaf het moment dat hij begon te huilen lieten we hem een half uur huilen.na dat half uur gingen we kijken en even troosten als dat nodig was.
    Je moet wel waken voor het feit dat je ze niet in blinde paniek laat raken want dan ben je ZEKER de hele nacht op :(.
    belangrijk is dat je onderscheid gaat maken tussen de verschillende huiltjes...
    wij noemen het om aandacht vragen maar verder niks aan de hand huil een opoe huil (hihihi heeft ook echt de oma als achterliggende gedachte)
    als we die huil horen dan geven we er geen aandacht aan.
    Mathijs raakte na verloop van tijd in blinde paniek en toen was altijd de babyfluisteraar erop ;) en daar was toen de tip om het bedje te verplaatsen bij een stel.
    nu stond zijn bedje dwars in de kamer (schuin in een hoek)
    dus toen heb ik hem gewoon helemaal tegen de muur aan gezet met de lange kant.
    en een vast ritueel aangewend...
    eerst pyama aan en verschonen, dan een fles pap even knuffelen,en dan naar bed slaapzak aan , onderstoppen en dan elke dag dezelfde woorden in dezelfde volgorde... welterusten slaap lekker lieverd mama houd van jou muziek/licht mobile aan en klik de lamp uit.en de deur dicht....
    naar beneden en half uur ging in... was even doorbikkelen maar we hebben het in 3 dagen gered.

Nu ziet hij overal monsters in de lamp onder het bed waar dan ook.
    dus nu een nachtlampje op zijn kamer en papa jaagt alles weg voor mathijs naar bed gaat ;) want iedereen weet dat monsters bang zijn voor grote sterke papa's natuurlijk.
    en een slaap liedje slaap kindje slaap doet hier ook wonderen elke dag.

Nu heb ik een strijd met de tweeling :S en ik moet zeggen dat ik dit wel een stuk moeilijker vind omdat ik ze nu natuurlijk niet kan laten huilen omdat dan ook Mathijs wakker word en meteen gaat gillen omdat ie monsters hoort hihihihi
    Maar hier ga ik dus uit bed en geef ze een speentje leg ze terug dek ze toe en ga weer weg. allemaal zonder het licht aan te maken natuurlijk ;)
    als ze nu echt helemaal in paniek raken dan pak ik ze op en troost ze en ijsbeer even rond en leg ze dan weer terug,op sommige momenten doe ik ook net als jij Linda en geef ik een flesje als ik echt denk dat ze honger hebben maar dat is zelden en dat gebeurd ook alleen maar op de dagen dat ik denk dat te weinig gegeten hebben.

rare hier is dat ze dus goed slapen tot een uurtje of 23.00 en dan begint het gedonder...wij gaan tegen 22.00 uur naar bed en als ik net slaap gaat het eerste alarm al af ;) en zo dan soms elk half uur totdat het 04.00 uur is en dan ineens denken ze goh laten we gaan slapen ik ben best moe....en om 05.30 gaat mama haar wekker af en kan ik eruit :S

ik wil je heel veel succes wensen en ik hoop dat het zich allemaal snel oplost zowel bij jou als bij mij thuis hihihihi...
    wens je een goede nacht toe met heel veel uurtjes gouden slaap ;)

17. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ja wij wonen in een flat en dan heb je minder dat verschil tussen boven en beneden denk ik, als ik per ongeluk de deur van hun slaapkamer open laat staan, zitten ze zeg maar alweer in de keuken en badkamer, dus nu echt deur dicht gedaan, alleen kleine lampje aan en zo het ritueel afgewerkt, ik ga nu ook beginnen dus met voorlezen, deed ik nog niet echt savonds

dus hopelijk heeft de sprong er ook mee te maken... ik merk gewoon echt dat het grote opvoeden nu begonnen is, zo wil ik dat ze niet op de bank rondjumpen maar gaan zitten, nu doe ik ze bij de derde keer in de hoek, haha ze stonden wel raar te kijken maar bleven wel zitten en keken beteuterd (maar een paar seconde hoor) toen klom evy op de bank en ging staan en begon timo met het vingertje te zwaaien van nee, nee, donderstenen, ze begrijpen al veel meer dan je denkt he maar daarna deden ze het niet meer

18. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    silvia volgens mij zitten kinderen dan in een soort wakkerfase want evy wordt ook vaak even kort wakker rond 23/24 uur alleen is het dan vaak kort en gaan we er niet heen

ik las dus vannacht (haha hoe desperate) een onderzoek waarin bleek dat alle kinderen snachts een of meerdere keren wakker worden maar dat de meesten gewoon even kletsen, speen, knuffel, pakken en dan weer zelf gaan slapen. Maar dat de huilers dus geleerd moet worden hoe ze zelf gaan slapen. Dat je het ze dus moet leren en dat ze er dus geen baat bij hebben als je steeds maar komt en ze dus hun zin geeft. Dat schudde mij wel wakker (was ik toch al haha).

Als ik jou zo hoor durf je de harde aanpak vooral niet aan vanwege matthijs maar misschien moet je het toch een keer overwegen want zo hou jij het ook echt niet vol. Misschien 'went' hij dan meer aan hun gehuil maar snap dat je dat tegen houdt.

Eruit halen deed ik ook, hielp ook vaak wel maar sinds kort niet meer. De harde methode is hier ook nodig want ze worden hysterischer als ik kom als wanneer ik minder kom. Dus doe 1x 5 min als het direct is, dan 15 min en vanaf dan 30 min steeds weer. Ben benieuwd.

Is het trouwens meer luuk of sanne? je zou er een in het campingbedje bij jullie kunnen leggen? ik durf dat zelf alleen niet hoor ben alleen maar bang dat ze daar weer van slag raken.

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hier in periodes dat het echt neit ging ook een campingbedje gehad op onze kamer. 3 dagen. Was ideaal. Jesse sliep lekker door en daan konden we rustig troosten indien nodig, zonder dat de ander gelijk wakker werd.
    Na 3 dagen terug en ging prima.

haha hier ook gezwaai met de vinger als iets niet mag. Geleerd van "maar je waaaagt het niet" van het liedje ;)

Hier nog geen strafhoekje haha, dat vind ik nog wel vroeg :p

20. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    ze lossen elkaar af...maar afgelopen nacht was het alleen Sanne.... luuk keek wel een keer op maar speentje en die sliep meteen weer in.
    Sanne bleef maar aan de gang vanacht.
    ik hoop dat het eenmalig was dat ze zoveel huilde en dat we vanacht allemaal een goede nacht hebben.

appart leggen of tijdelijk bij ons op de kamer willen we niet goddank huilen ze elkaar niet wakker dat gebeurd eigenlijk zelden en dan alleen als de een in blinde paniek raakt.

maar ik denk echt dat de kunst begint bij het herkennen van de nachthuiltjes en van een strak ritme en regelmaat bij het naar bed brengen...
    inslapen hebben sommige gewoon moeite mee. dus ik denk dat dat onderzoek wel heel goed is...

we gaan het meemaken vanacht ;) ik hoop dat ze bij jou doorslapen in ieder geval ;)

Deel Deze Pagina