mama's met een buitenlandse partner

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door lautje1980, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautje1980

lautje1980 Actief lid

2 mei 2011
    485
    0
    0
    begeleidster zintuigelijk + verstandelijk gehandic
    hoorn
    hallo allemaal,
    ik hoop hier meer dames te vinden met buitenlandse partner om met elkaar de leuke en ook soms minder leuke kanten te bespreken.
    ik heb zelf een marokkaanse partner.

2. lautje1980

lautje1980 Actief lid

2 mei 2011
    485
    0
    0
    begeleidster zintuigelijk + verstandelijk gehandic
    hoorn
    ok, ik schrijf zelf even t eerste berichtje.
    ik heb een marokkaanse partner.
    hij is best wel ruim denkend.álleen zijn familie soms niet. vooral zijn nederlandse tante kan erg standvastig zijn met hoe dingen horen.
    bijvoorbeeld huisdiere"n: kan volgens haar echt niet. moeten allemaal weg.
    bij bezoek moeten de mannen en vrouwen apart zitten en apart eten. de mannen krijgen de beste plek in huis, de vrouwen zitten in de keuken op harde stoelen. erg gezellig.

er zijn ook wel weer leuke dingen, zoals al die verschillende gerechten, mooie maroc kleding.

dames vertel;
    waar komt jou partner vandaan?

3. Achacha

Achacha Lid

21 jun 2011
    5
    0
    0
    geen beroep,hou me met kinderen bezig
    Weesp,noord holland
    Ik ben al 20 jaar samen met een man die geboren is in Algerije maar vanaf 4 jaar getogen in de Parijse buitenwijk. Wij hebben elkaar daar ontmoet en wonen sinds ons eerste kind 6 maanden is in Nederland.
    Inmiddels is ons oudste kind 14 een jongen en hebben we nog twee meiden van 12 en 10. Ben nu 6 maanden zwanger van ons vierde kind. Deze was niet gepland maar iedereen is er erg blij mee.

Het leven met een buitenlandse partner is niet altijd even makkelijk, je krijgt soms de meest vreemde reacties. Zijn familie omstandigheden waren ook anders. Ik kan het gelukkig wel goed met ze vinden maar ben vaak ook blij dat ze zo ver weg wonen(in Frankrijk). Echte "cultuurshocks" zijn er niet maar omdat hij veel moeite heeft met de Nederlandse taal en systemen hebben we nog wel eens ruzie.

Waar kijk jij vooral tegenaan als het gaat om opvoeding?
    liefs Inez

Deel Deze Pagina