en ik zit maar te wachten ente wachten dat ze bellen dat ik naar beneden kan voor de groeiecho en t opmeten van mn BM...................pffff wat duurt wachten lang zeg!
ik ben me ff wat aan het voorbereiden he mocht het hier onverwachts ook al eerder dan "normaal" gaan beginnen... wat zijn longrijpingsspuiten en hoe worden die gegeven? en vanaf wanneer is je bm mond te kort?? Ik heb daar dus echt nog helemaal geen verstand van hoor Hier onwijs last van mijn rechter ribgedeelte met ademen en hoesten of verlichen... dat is wel heel vroeg voor nu al een beeb te voelen daar toch? De "rustige" licht daar ong wel met het hoofdje maar die beweegt amper volgens de gyns/echo's. Morgen weer een controle! Vriendje gaat eerste keer niet mee. Nu een tante..... ik hoop dat ze niks over geslacht verklappen maar neem aan dat hun dat zelf ook wel weten dat als wij t geslacht weten nog niet meteen andere het ook weten??
Hihi bb met de vragen kan ik je niet helpen.......mijn gyn praatte wel over j/m en schrok toen heel hard toen mn moeder erbij was....hij kreeg er een kleur van : gelukkig: was het bij ons geen geheim!!Dus ja mss toch eventjes duidelijk zeggen nog voor de zekerheid!! Mysunn logisch weet je hoe spannend!!!!!!
Mijn schoonmoeder ging eigenlijk standaard mee maar toen ze de geslachten konden zien vroegen ze het eerst netjes of het bekend mocht worden haha
Hey meiden, tijd niet geschreven maar lees wel mee. Ik merk dat ook ik helemaal in mijn eigen wereldje keer en daar zit ik heerlijk tot het zover is. Ik ben nu 33.3 en ben vanmorgen naar de Gyn. geweest. Alles in orde. Bloeddruk 120 over 70, tot nu toe 14 kilo aangekomen (bij mijn dochter 13kg in totaal. Kindje A, 1950gr Kindje B, 2200. Dus 1 ruim boven en 1 iets onder de groeilijn van een eenling. Goede navelstreng doorbloeding. Ben weer heel trots. Voor de rest geen nieuwtjes. Groetjes
hoi hoi vannacht levendig aan het dromen geweest, echt wel werkelijkheid hoe doe je booschappen met een tweeling en nog een klein meisje die ik graag nog in een buggy bij me heb. Ze kan zo lekker weglopen en niet handje vast houden en in een winkel zie ik het helemaal voor me dat ze gaat rellen en alles gaat pakken en terwijl je daar dan ook nog met een tweelingwagen loopt. hoe deden jullie dat? Ook haar straks ophalen van het kdv. Met de auto en evt de 2 baby's even in de auto laten zitten in hun maxicosi of lopend ophalen en dan toch maar met de oudste los lopend naar huis.....ik zie misschien apen en beren maar kan me daar nu druk om maken. verder hier alles rustig, denk ik
Friesje: hier deed ik vaak lopend boodschappen en dan de oudste in de wagen, 1 in de wagenbak en 1 in de draagzak. Als ik samen met manlief ging tilde hij vaak 1 maxi, 1tje in de winkelkar en de oudste in het zitje van de winkelkar. Ophalen kdv: misschien de maxicosi op een onderstel klikken en dan ze zo meenemen. Lopend zou ik niet doen, is echt zwaar vooral als ze ouder worden.. Zo doen wij vaak nu boodschappen: Bekijk bijlage 213445
Friesje: om die reden hebben wij via marktplaats een maxi taxi gekocht. Een onderstel die nog redelijk licht is in verhouding en gemakkelijk in-en- uitklapt. Daarop klik je de beide maxi cosi's. Ons kdv is te ver om te lopen en fietsen gaat niet met 3 (tenzij je een bakfiets koopt). Hier: terug van de pretecho. Was werkelijk prachtig! Beide kindjes waren ontzettend bewegelijk en het meisje duwde het jongetje weg en andersom en dan zag je weer het handje van het meisje bij het gezichtje van het jongetje komen... pfffff.... als ze in het echte leven ook van die druktemakers zijn. Oei. Jongetje lag minder gunstig en we hebben maar kort zijn gezichtje mogen aanschouwen. Meisje is veel fijner gebouwd, hij heeft al dikke bovenbenen (2x zo dik dan van het meisje!!!) en stevige knuisten. Gewichtstechnisch is hij ruim 800 gram, zij ruim 700. Zij loopt nog steeds een week achter in groei ten opzichte van hem.
Otm en Candijtje, idd alweer 15 weken het gaat snel deze keer. Wel veel last van harde buiken en nu heb ik ook nog eens een griepje te pakken dus niet echt heel erg fijn. All, om de reden die friesje ook noemt, hebben wij gisteren de knoop doorgehakt en besloten de bugaboo donkey aan te gaan schaffen. Voordeel is dat ik deze wagen ook voor een 1ling kan gebruiken zodra de twins zelfstandig kunnen lopen. Ik wilde eerst namelijk de bugaboo cameleon kopen en een buggy voor de twins, maar dan kan ik nog niet alleen op stap, en ik zie het niet voor de dat de twins met 1,5 jaar al keurig op een mee rijd plankje gaan staan. Dus het wordt de donkey, met een kidsit of iets dergelijks, zoek eigenlijk een soort stoeltje die ik aan de wagen kan bevestigen zodat we lekker met zn 3tjes op pad kunnen. Nu nog even zoeken naar zo n zitje/stoeltje (tips zijn welkom) en dan ga ik de wagen vandeweek bestellen, en hopelijk kan die dan rond Mei sowieso geleverd worden. Wel een geld hoor, maar ik vind dat ik ook maar gewoon voor het meest praktische moet gaan... Wat zullen jullie nog aanschaffen voor een 3e kindje? Ik heb nu op mn lijstje : Bugaboo Donkey Koeka slaapzak/voetenzak maxi cosi. Wieg beddengoed van Koeka. Ledikant bedden goed extra. Dubbel deken van Koeka. 1 klein difrax flesje. Wat kleertjes en rompertjes. Dan ben ik er denk ik wel.... of zie ik iets over het hoofd?
Net terug van de groeiecho.onze twins groeien goed.jochie is nu groter dan ons meisje...en ze zijn gewisseld van plek.nu weer jongen onder en meissie boven.ps baarmoedermond is kleiner....3 metingen gedaan was 1,2-0,7-0,7 Jonge woog geschat 1399 en meisje 1277.met nadruk dat t ook ech geschat is. Nu op de doctor wachten.ik denk niet dat ik naar huis mag.
Wow wat een gewichten mysun, mijn kleintjes wogen toen nog net aan 1000 gram. Super! Wel ontzettend balen van je bmm, wellicht mag je toch naar huis toe, ik mocht die dag wel naar huis ondanks dat mn bmm volledig verstreken was. Ik duim voor je!
Hier vandaag ook controle gehad bij de vk in het zh. bloeddruk 80/120 prima opzicht (voor mij is de onderdruk wat aan de hoge kant.. maar goed). Meisjes zijn allebei in hoofdligging gedraaid (dank aan (weet niet meer wie) er voor me geduimd had! Verder lijken ze goed te groeien, maar komende maandag even weer een groei echo omdat de laatste groeimeting met 27 weken is geweest, dus ben benieuwd! Voor de rest reageer ik vanavond even, nu eerst ff eten koken enzovoort , is weer veel gekletst!
Inderdaad, mooie gewichten hoor... Al zegt het toch niet echt veel.... Zowel in deze zw schap waren de uiteindelijke gewichten anders dan dat ze gezegd hadden en in de zw schap van Renske ook... De tweeling zou beide ruim 6 pond zijn.... gijs was 3150 en Lieke was 2450.... @MM7 zou zo niets weten voor je lijstje.... denk dat je het meeste inderdaad al hebt van de twin... Ga je bv geven...? Kruiken heb je die nog? Tussen Vera en Renske zit 19 mnd en wij hadden ook een duowagen toen... wel een 2e handsje van mp maar toch wel handig hoor... Denk dat je een goed besluit neemt met je donkey, hijs inderdaad super, maar wel duur Kan je niets met de duowagen die je nu hebt dan...?
Weet iemand toevallig wanneer de billendoekjes van de etos weer in de aanbieding komen....? Vind die erg fijn moet ik zeggen
Lees net dat er in duitsland een 1 eiige vierling is geboren 10 weken te vroeg.....allrs gaat goed naar alle omstandigheden. Respect voor degene maar ego blij dat ik er maar 2 mag dragen.
@sjaantje, wat een grappige foto va je 2 buikslapertjes hihi @jane, bedankt voor het duimen, het heeft geholpen de meisjes liggen nu iig allebei met het hoofdje naar beneden! Nu maar hopen dat ze niet meer van gedachten veranderen hihi. Wat een prachtige meisjes heb je trouwens! Met wel lachen om de namen, die lijken verdacht veel op de namen die wij in gedachten hebben voor onze meisjes hihi. Vakantiebestemming ziet er trouwens goed uit! Kleurrijke kamers ook ! @candijtje, je mag zeker trots zijn op je kleine man en kleine meid! Texel zou ik ook wel graag een keer heen willen! Hier geen vakantie in het verschiet voor deze zomer. Volgend jaar zien we wel weer, maar wij zijn echte huismussen en gaan liever dagjes weg. We hadden een stacaravan, maar die hebben we gelukkig verkocht ! Was niet helemaal ons ding, en t geld konden we nu ook goed gebruiken hihi! @josuus, fijn te horen dat weer alles goed was! Gaat ook alweer hard bij jou zeg! EN een heerlijk gevoel geeft dat als t allemaal weer goed is he?! @belle, echte pretecho gehad dus . Fijn dat t er allemaal goed uitzag en dat ze goed groeien! @mm7, oei harde buiken is niet zo fijn idd. En beterschap met je griepje.. wat kun je je dan ellendig voelen (en zeker als je zwanger bent...) Knuffel @mysunshine, iig blij dat het er goed uit zag, ik duim met je mee voor een goede uitslag!! @friesje, brr zat toevallig gister nog te denken. Ik vind mn buik al vol met 2 kindjes, moet je nagaan als je er 3 of meer moet dragen.. echt RESPECT!
Hoera! Onze familie is net uitgebreid met een tweeling!!! Mn man zn neef en vriendin zijn de trotse ouders van 2 meisjes dat wordt binnenkort voor het eerst op kraamvisite bij een tweeling :-D
hier nog een nachtje afwachten.......de doc assis en dr supervisor twijfelen of ik wel of niet naar huis mag. nu is hier elke dinsdag groot overleg om 10 uur,met alle docs en gyns bij elkaar. ze willen morgen met hun overleggen,wat te doen met mij. ik zat er net even doorheen. maar toen de doc langs kwam heb ik duidelijk gezegd dat ik niet naar huis wil,als de reden is: omdat ik zooo graag naar huis wil. als hun blijven twijfelenof denken dat het beter is ommij nog even hhier te houden,ik dat zeker zal bergijpen.dat ik het maybe even moet laten bezinken,maar wel zo realistisch ben om te zeggen....shit happens,op naar de volgende mijlpaal en dan maar opnieuw bekijken hoe en wat. heb ook gezegd dat ik het wel aandurf (vroeg ze naar) maar liever nog weken hier zit als dat ik een week thuis ben en de kindjes dan geboren worden. dus bij deze .... nog geen nieuws hahahaha enne als hun zo twijfelen word ik er bijna bnag van om naar huis te gaan...bedoel ik heb er geen ervaring mee...met zo een ZS.... JANE duim jij ook even voor mij dat mijn twee eigenwijzen beebs gaan draaien??? liggen allebei in stuit...billen omlaag oh en het drukkere beeb is ons meissie ,wat ik zelf al dacht wel leuk,vandaag foto 's gekregen met de groeiecho. waarop ik hun gezichtjes kan bewonderen. heb ze op FB gezet. dikke dikke knuffel voor jullie allemaal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!