@otm, hier zijn de jongens 1 eiig maar hoe ouder ze worden hoe verschillender qua karakter... Hier hebben ze wel altijd hetzelfde gegeten maa Noah is altijd de lichtste geweest! Verschil wisseld wel heel erg, bij geboorte 370 gram tot een keer maar 70 gram maar laatste keer CB bijna 600 gram. Kyan is hier ook het lieve mannetje die makkelijk iets leert (op praten na dan) terwijl Noah een echt boeffie is die veel langer nodig heeft voordat hij iets oppakt maar neemt wel veel eerder het initiatief om iets te gaan proberen
@friesje, zwemmen kan ik alleen als mn man mee gaat en dan nog een ander kindje erbij heb ik geen ervaring mee..
Voor de jongens mama's in spe ben een aantal dingen op mp aan het zetten?! misschien interesse?! Marktplaats.nl > Truitjes en blouse maat 50/65 - Kinderen en Baby's - Babykleding | Maat 56 er komt nog meer aan maar tis ZOOOO veel haha
Mogge dames! Ben weer een beetje opgeknapt na de mijn zwaarste verkoudheid ooit...jemig! Het hele weekend gemarteld met alleen een zoutoplossing, ik sliep daardoor nauwelijks 's nachts. En maandagochtend het zh gebeld die mij doodleuk vertelde dat ik wel otrivin mag gebruiken...hi hi, echt weer wat voor mij.... Ik heb iets bijgelezen en las dat het goed gaat met Belle, fijn! De laatste loodjes hè? Ik las iets over 5 april, wat is er dan, geplande ks?? BBtje blijft moeizaam gaan las ik, inderdaad, iem. anders zei het ook al, wat zul jij opknappen als je niet meer zwanger bent meis, dikke knuf voor je! Leuk dat je ha gewoon langskwam, best bijzonder! Linnepinneke, das toevallig, ik was maandag met mijn dochter bij de tandarts en ook hij heeft een tweeling (jongens) en ik kreeg allemaal 'goedbedoelde' adviezen... Beebjes in mijn buik doen het volgens mij super, 1tje ligt bij mij ook pal onder mijn ribben, niet altijd fijn... Ik merk ook dat ik 's nachts slechter slaap door dikke buik, maagzuur etc. 's Middags lekker tukken op de bank dan maar. Hoe gaat het met de nieuwe zwangere dames???
de 31 weken gehaaald!!!! WIe had dat 4 weken terug gedacht! Het is indd geen droom zwangerschap voor mij, en kijk enorm uit naar het moment dat ze in mijn armen liggen... hopelijk ben ik dan snel weer de ouder, manlief mist de ouder bbtje! Maar hoe dan ook door deze zwangerschap heb im dadelijk wel 2 wereld wondertjes!! Alleen jammer hoe het gegaan is... maar elke zwangerschap heeft wel wat... alleen krijg ik wat meer tegelijk hihi... (die pech heb ik altijd dus zijn we wel aan gewend hoor) Sportmama; wat fijn adt jij de 32 weken al voorbij bent! Toch een mijlpaal (hier tenminste) en wat fijn dat die rot verkoudheid weg is nu... ik heb het ergste ook gehad, maar ik slaap gelukkig snachts wel nog goed
Yeah BB, 31 weken!! lekker in je eigen zh bevallen, fijn!! Ben bezig met een geboorteplan schrijven, iemand nog tips?
nee dat is pas met 32 weken Nog een weekje geduld dus... duimennnnnnn!! geboorteplan doe ik maar niet, laat t allemaal maar op me af komen, weet er toch maar weinig vanaf
sportmama/bb: het is wel verstandig om een geboorteplan te schrijven. Je kunt het zo uitgebreid maken als dat je zelf wilt. Ik kreeg er één van het zh zelf om in te vullen. Maar er zijn een paar zaken die ik zeker op papier zou zetten omdat je daar straks misschien niet of niet tijdig aan denkt. En natuurlijk is het bij premature kindjes anders, misschien dat één van de andere mama's daar nog tips over kan geven. Bv: wil je eventueel een ruggenprik (of andere pijnstilling)? Wil je dat je kindjes meteen gewassen worden of niet? Stel ze hoeven niet meteen in de couveuse, wil je dan huid-op-huid contact? Als jij dat niet kunt, wil je dat dat bij de vader gebeurt? Waar wil je dat er foto's van worden gemaakt? Mag er -indien kindjes niet prematuur geboren zijn- bijgevoed worden met kunstvoeding? Ik zou hier bijvoorbeeld bij aangeven dat dit ten alle tijden in overleg moet gebeuren tenzij er zwaar wegende redenen zijn om daarvan af te wijken. Voor mij was (achteraf pas beseffend!!) het feit dat ze mijn dochter al hadden gewassen & aangekleed terwijl ik nog op de ok lag best heel pijnlijk. Pas na 3 dagen zag ik haar voor het eerst naakt. Dat gaat achteraf knagen. Denk over zulke dingetjes na. Natuurlijk is het in het geval van een vroeggeboorte een andere situatie, maar alles wat je enigszins kunt beïnvloeden om enige vorm van controle te houden zou ik zeker verwoorden in een bevalplan. Er wordt zo meteen al zoveel voor jou bepaalt! Ook voor jullie man/vriend is het prettig als er een papier bestaat waar hij op kan lezen wat jij ookal weer wilde mochten er lastige dingen aan hem gevraagd worden.
Ik heb dus bewust geen geboorteplan gemaakt... Wel een kort lijstje ingevuld in het zh voor voeding enzo maar verder niet. Dit omdat ik het allemaal wel zou zien zeg maar. Vriendin van mij had er wel 1 gemaakt maar daar ging alles net niet zoals zij "gepland" had en daar heeft ze achteraf heel lang mee gezeten
Ik had twee geboorteplannen 1 voor de ideale situatie en 1 voor te vroeg geboren keizersnee etc. Ik wil ze je wel toe mailen kun je even kijken hoe ik het gedaan heb. PB dan even. Ik heb het doorgenomen met de gyn en ze zaten in mijn dossier. Uiteraard is niet alles zo gegaan als ik wilde maar het gaf me wel een goed gevoel om de situatie hoe die ook zou zijn nog enigsinds in de hand te hebben. Wat een weertje he. De meiden slapen buiten in de wagen en J ligt boven. Mama ook even ontspannen. Genietse.
Inderdaad lekker weer. Met geboorteplan kan ik niet helpen had er geen nodig omdat ik ks moest. bb het is allemaal voor een goed doel moet je maar denken. Dames met een bakfiets hoe doen jullie dat ik vind het dood eng en ben bang om te vallen iemand tips?
Oeps, oh ja, gyn zei vorige week tegen mij dat ik met een week ook in mijn streekzh mag bevallen. Was effe vergeten dat je een week achter mij loopt... Ik heb van mijn zh ook een soort vragenlijst gehad die ik kan gebruiken voor het geboorteplan, maar hij ligt nu onaangeroerd op de eettafel...ben lekker buiten, veels te mooi weer!!!
Hier een vraag aan alle mama's met een iets ouder kindje! Noah eet ontzettend slecht, is er iets wat ik daar aan kan doen? Brood eet hij super, en ook als we spaghetti, lasagne, rijst, nasi of pannenkoeken eten weet ik zeker dat meneer goed eet maar o wee als er iets met groente ofzo op tafel komt... Dan kan ik het dus echt vergeten... Kyan is wisselend... Vanavond bloemkool en die wilde hij wel hebben!!! Iemand tips om wederom een vuilnisbakje van hem te maken?
@linnepinneke ik denk dat t echt een beetje een fase is....Jade begint nu pas weer echt goed te eten ook van alles geprobeerd...gelukkig at jade wel goed fruit tomaat en komkommer......nu doen we als ze goed eet heel overdreven blij haha!En nu is ze ook op een leeftijd dat we ook kunnen zeggen als jij niet je bordje leeg eet krijg je ook geen toetje maargoed daar zijn jullie ventjes nog iets te jong voor...succes!! X
Linnekepinneke: hier een dochter die al tijden echt geen groenten meer wil eten. Superfrustrerend! En dus al menig onderwerp van gesprek geweest met andere moeders en CB. Wat een beetje de algemene tendens is, is om vooral niet te dwingen. Eten wordt al snel een machtsmiddel (ze hebben heel snel door dat wij eten belangrijk vinden en dat zij iets kunnen waar wij niets aan kunnen doen: weigeren). CB adviseerde geregeld wel warm eten te blijven voorzetten zodat ze daar aan gewend blijven. Mijn dochter eet wel brood, dus vaak krijgt zij een boterham & fruit. Of yoghurt. Andere dingen krijgt ze niet (meer). Ik gaf eerst nog wel eens pap of ik ging speciaal voor haar koken, maar het veranderde helemaal niets en ik werd helemaal gek van het extra werk. Je kunt ook besluiten dat wat voor de neus staat, het is. Eet hij dat niet. Jammer dan. Wel een toetje geven en verder niets anders. Bij mijn dochter doe ik dat niet omdat ze dan 's ochtends heel vroeg wakker wordt van de honger en ze door deze tactiek ook niet gaat eten. Vandaar het alternatief brood.