@Jossuus, groeien de meiden bij jou ook al zo hard? Hier ligt maat 44 ook al klaar voor de verkoop... Voor wie interesse heeft: zie linkje in onderschrift. Verder: weinig tijd voor Zp. Erg druk met de meiden, man was afgelopen week 2 hele dagen van 6.00 tot 21.00 weg (klus 160 km hier vandaan) dus erg druk geweest met alle 4 de kinders... Maar het is allemaal goed gegaan (en zonder hulp ) *best trots* Welkom nieuwe zwangeren, welkom Luuske! Leuk dat je ook hier mee komt kletsen! Reageer nog even op je PB! Alle bijna uitgerekende meiden, denk aan jullie en hoop gauw op prachtig babynieuws! Nog even volhouden!!! Dikke knuf van hier.
Ik pas t morgen even aan! Gaat niet zo makkelijk op mn telefoon haha en zal het vast al gezegd hebben maar YEAH 2 jongens haha
Eindelijk weer een 2ling met 2 jongens het begint echt steeds leuker te worden Fruit en groente eten ze steeds beter.... Sochtends na de fles van 1100 uur een slaapje, smiddags na de fles van half 3 een slaapje... zit aardig ritme in maar als we er vanaf wijken doen ze het ook prima eigenlijk..... En met dit heerlijke weer lekker naar buiten in de wipper en maar rondkijken, zo leuk.... Half 7 de laatste fles en hop daarna naar bed om pas tegen half 7 - 7 uur of wakker te worden of we moeten ze wakker maken.... Lieke vanmiddag weggelegd op haar rug in de box, meost even wat buiten doen en ik kom terug ligt ze gewoon op haar buikie.... gekke meid om dat te doen als niemand kijkt Het gaat allemaal echt snel! Zwangeren, ik denk aan jullie hoor, helemaal bij de laatste loodjes... ook ik was het zò zat, kon niets meer, wilde niets meer, thuis op de bank de dagen afwachten, ik weet het nog zo goed! En kom gerust hier klagen dat hebben we allemaal gedaan hoor, maar het is het echt waard om ze tot minimaal 37 weken binnen te houden.... Mogen ze snel mee naar huis en dat is wat we allemaal willen hè! Nieuwe Zwangere, geniet van dit geluk in je buik, 1 baby is bijzonder, maar 2 is nog veel meer bijzonder! Zo ik ga naar bed, tis weer mooi geweest voor vandaag, eens even kijken of manlief ook mee wil, wel zo gezellig Doei!
Wow Belle! Wat mooi! En ik vind hem nog vrij bescheiden! Niet dat je er daarom Geen last an hebt hoor, maar vind hem nog mooi in proportie bedoel ik! Hij zit ook nog vrij hoog denk ik hè?! Is er al een kindje ingedaald?
Heel mooi Belle!! En idd hij ziet er niet heel huge uit, maar dan nog erg zwaar en vermoeiend zo op het eind he! Succes al helemaal met die hitte!
@ alle nieuwe zwangeren welkom en geniet ervan . Ben erg trots op mezelf heb de 36 weken bereikt JIPPIE!!!! Ik moet wel zeggen pfff wat is dit zwaar. Sorry voor mijn gezeur. Afglopen weekend een nachtje in ziekenhuis gelegen ivm vermoeidheid en pijn. Ze hebben me een spuit gegegeven zodat ik effe een nachtje door kon slapen. Afgelopen week verkouden geworden en daarover heen nog een blaasontsteking dus had het effe helemaal gehad. Vorige week met de gyn een datum besproken over wanneer ik evt ingeleid ga worden. Allebei de ukkies liggen nog steeds met hoofdje naar beneden. Waarvan er al 1 is ingedaald , dus wordt hopelijk een natuurlijke bevalling. Groetjes Debster
volgens mij gaat het snel volle maan worden voor een aantal sterkte en succes met de laatste loodjes xxxxxxxxxxx
Nikkijane: er is inmiddels wel eentje ingedaald, althans, de buik is gezakt en wat gekanteld, maar omdat de onderste in stuit ligt vraag ik mij af of hij heel diep kan dalen. Ik voel zijn ene voet ook nog steeds in de bmm en eentje naar voren gestrekt. Debster: voor jou komt het ook snel dichterbij dus! Laten ze jou tot rondom 38 weken doorgaan? "Gelukkig" vind jij het ook zwaar, want dat kan ik alleen maar beamen. Daar waar ik bij mijn dochter fluitend tot 41 weken heb gelopen (0 klachten, alleen was ik het wachten op een gegeven moment zat) zit ik er nu echt doorheen. En zo'n blaasontsteking zo op het laatst... bah zeg! Heb jij verder al lichamelijke signalen dat je denkt dat het misschien vanzelf op gang gaat komen? Mamav3: dank je Voor mij voelt hij zo groot aan, maar ik vind hem nog steeds wel mooi. Maar wat je zegt, het zegt niet zoveel over de zwaardte van de buik. Mijn rug/bekken/benen lijken het gewicht niet meer te kunnen dragen. Ik ben over mijn lichaam niet echt aangekomen, dus al het gewicht hangt aan de voorkant. Friesje: ja, er komt een babyboom aan! Maar ik hoop heel erg dat iedereen op een nette termijn gaat bevallen. Hier: bij mij is het nu gewoon klaar. Ik kan niet meer. Mijn lichaam is op. Ik klaag nog steeds liever niet en voel het als falen als het mij niet "lukt" de 38 weken te halen. Maar mijn familie is erg geschrokken van de mate waarin ik aan het inleveren ben. In een paar dagen tijd. Het is in elk geval iets wat ik morgen met de gyn ga bespreken. Ik vind dat wel heel lastig hoor! Je denkt echt -als buitenstaander zeker- joh, die 10 dagen doe je toch nog wel even? Lekker niets doen, laat je verwennen, beentjes omhoog. Maar zo werkt het in de praktijk helemaal niet. En het echte werk begint pas als ze er zijn... Ik hoop zo verschrikkelijk dat de gyn begrip kan opbrengen! Zie er erg tegenop.
Belle ik kan je helemaal beamen hoor!!voel t niet als falen meis!khoop dat je gyn iets kan doen?! debster spannend ook voor jou meis! de rest van de zwangeren?hoe is t
@ Belle, sterkte met de laatste loodjes, kan me voorstellen dat het nu echt heel zwaar is. Ik vind onze gyn tot nog toe erg begripvol. Ze reageert ook echt heel serieus op mijn bekkenklachten. Dus ik denk dat ze naar jou ook heel begripvol zal zijn. Of dat ook tot inleiden lijdt dat weet ik alleen niet . Als ze in elk geval maar met je meedenkt nietwaar?! @ Saar, we lopen precies gelijk op
@debster en bele, respect voor jullie hoor meiden! Jullie mogen heel erg trots zijn op jullie zelf! En Belle, hopelijk begrijp je gyn het! Ik vond het al ontzettend zwaar met 33 weken... En niets van aantrekken wat anderen zeggen, iemand die niet zwanger is geweest van een tweeling heeft geen idee waar ze het over heeft! Het is zoon wezenlijk verschil met een 1ling! Mmm, ik dacht dat ik er vrede mee had dat mn kleintjes met 33,4 weken al geboren zijn.. maar nu ik jullie verhalen zo lees voelt het als falen. Ik weet dat ik er alles aan gedaan heb, maar de dag voordat ik bevallen ben heb ik te horen gekregen dat mijn hartsvriendinn van mijn 5e tot 17e jaar voor de trein gesprongen was, en helaas was overleden. De volgende ochtend werd ik wakker met gebroken vliezen... Gelukkig deden de meiden het vanaf de geboorte super! En nog steeds, maar ik weet ook dat ik nog wat te verwerken heb..
@belle, prachtige buik trouwens! Hoeveel omvang heb je nu ter hoogte van je navel? Ik was 110 cm 2 dagen voordat ik beviel haha. Echt huge! (even ter vergelijking, nu nog maar 80 cm haha)
Wauw belle wat een prachtige buik! Ik herken het helemaal hoor, het gevoel het zò zat te zijn... en inderdaad wat OZT ook zegt alleen 2lingmamas kunnen het beamen dat een 2lingzwangerschap veel zwaarder is dan een eenlingzwangerschap hoor, laat maar kletsen en sluit jezelf lekker op.. tenminste dat voelde voor mij het beste, nergens meer zin in toen ook... Totdat ik wist dat ik aan het einde van de week ingeleid zou worden, wat een opluchting en ik had zo`n zin om te bevallen, t`gaf me de boost om van di tot vr nog even vol te houden Je gyn zal vast begripvol zijn! Je krijgt een ks toch? Hoop voor je dat de datum morgen bekend is! Sterkte hoor!
Vandaag naar gyn in het CWZ geweest.... JEEEJ! Nog maar 2dagen! Alles is prima in orde, ze hebben het erg goed in mijn buik dus het lijkt er niet op dat ze snel al zullen komen. Word flink bewogen. Van de bovenste ligt het hoofdje en rugje helemaal in/op/tegen mijn ribben en dat zorgt ervoor dat ik veel al alleen maar kan liggen door de pijn. Bukken gaat daardoor niet meer. Mijn rug doet een plekje erg veel pijn, zitten/liggen lukt dan alleen met pittenzak die goed warm is. (gelukkig slaap ik snachts nog heerlijk!) Dat was volgens de gyn een zenuw/spiertje waar de kleine dan op/tegen ligt. ze bewegen beide goed, ik voel bijna de hele dag door van alles in mijn buik. OOk de hik hihi. Verder met vlagen flink misselijk weer/nog steeds. Dat zal helaas wel tot het einde gaan blijven. het word wel flink zwaarder nu... maar tis nog te doen!
belle en debster.... ik vind het al zooooo knap van jullie... die 36 weken voorbij! Ik heb nu al zoveel last joh... hopelijk hou ik het vol tot de 36 weken. En het lijkt me indd dat als je een datum weet je daar helemaal naar toe leeft.... sterkte nog ff meiden!
Wauw, Belle, wat een mooie maar bescheiden buik heb jij! Je hebt ALLE recht tot klagen hoor, 36 weken is al een prachtige termijn! Debster, bij jou ook spannend....hou je ons op de hoogte?? BB-tje, fijn dat je controle goed was in je eigen vertrouwde zh. Ik mag me woensdag weer melden, ben benieuwd... Als we dan toch aan het klagen zijn...kom net bij de huisarts vandaan want ik trok het echt niet meer. Het hele weekend zware hoofdpijn en druk op mijn holtes, oorpijn etc...Ik heb dus een kaakholteontsteking aan de linkerkant gekregen tijdens mijn zware verkoudheid. Het zou vanzelf over moeten gaan maar ik heb toch om een kuurtje gevraagd. Ik voel wel schuldig tov de baby's, al die troep in mijn lijf. Nu hopen dat het snel aanslaat. Sinds gisteren ook bekken/bandenpijn als ik ga lopen na het fietsen/zitten. Das ook heftig zeg die steken! Pfoe, het wordt dus wel zwaar nu, mag ik ook al een beetje meedoen met aftellen?
Dames stuk voor stuk of je nu met 30 weken of met 40 weken of zelfs daarvoor of tussenin bent bevallen allemaal KANJERS!! Otm voel t niet als falen meis....ik snap je wel hoor maar lucht lekker je hard hier.. Verder erg leuk jullie verhalen weer te lezen hoor worden weer veel beebs geboren aankomende weekjes!! Ow en bb wat fijn voor je meis!!