Tweeling Mama's IIII

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Jane het is ook nooit goed met de gewichten?!Jou dames zien er super goed uit toch???!!

hier andersom met jade die heeft een flink gewicht maar ze is ook lang moet ook x extra terug met dr...word ze zo nog op dieet gezet ook pfff haha

nou ik ga slapen zonder laatste fles gister ging t goed....

trusten X

2. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Nu we het over gewichten hebben, er zit me iets niet lekker... 11 weken geleden is de vrouw van de neef van mn man bevallen van 2 meisjes. Wogen beide net geen 2kg bij geboorte... Mijn schoonouders zijn gisteren op kraamvisite geweest dus wij 's avonds even bellen hoe het was! Ze wonen in tilburg dus wip zelf ook niet even binnen met 2 mannetjes... Maar goed ze wegen nu dus blijkbaar nog geen 3kg!!!!!!!!! En dan alle andere dingen die je er dan bij hoort... Ik weet het niet, zit me niet lekker...

En jane, als ze groeien dan is het goed he... Als ik jou zie op foto's verwacht ik nou ook niet echt dat je dames zwaargewichten gaan worden ;)

3. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    en te zwaar vind ik ook al zo'n groot woord op die leeftijd! Als ze hun eigen groeilijn volgen... Prima toch zou je denken!

4. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Heftig he dat verhaal, heb er ook echt naar van gedroomd:(

Linnepinneke: uhm in 11 weken nog maar 1 kilo aangekomen??!! Dat lijkt mij niet helemaal in orde.. Word daar niet opgelet door cb?

Hier heeft t.imo altijd op de "normale" lijn qua gewicht en lengte gezeten.. Mn dames zitten echt op de onderste lijn maar volgen die netjes.. Maar toch krijg ik telkens te horen dat ze meer moeten eten.. Zucht! Ik woog rond deze tijd nog minder dan hun, dus ze hebben gewoon mijn bouw.. Maar op 1 of andere manier willen ze het niet begijpen:(

5. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Linnepin: das idd niet echt goed idd. Das wel heel weinig wat ze aangekomen zijn!

Candijtje: hè jakkes wat een naar bericht! Idd kippevel!

Otm: ik snap je gevoel van falen helemaal hoor! Ook al kan je er zelf helemaal niks aan doen! Ik ben ook altijd stiekem een beetje jaloers op de dames die op tijd zin bevallen... Niet dat ik het hen niet hun, maar gewoon omdat we het zelf zo anders beleefd hebben! Heb ook echt tijd nodig gehad alle dingen te verwerken. Ik heb er nu vrede mee, maar dat heeft echt wel tijd nodig gehad!

Hier: dametjes beginnen te gillen (wat een kabaal!!!) vooral T ess doet dat heel veel, tot ongenoegen van M ila, die moest er steeds om huilen! Haha, gekkerds!
    Nu is ze er een beetje aan gewend, en doet ze zelf ook maar mee! ;)

6. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ohh mijn jongens zijn vandaag alweer 1,5 jaar!!!!!

7. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    wauw, 1,5 alweer :)

Gijs zn 1e tandje onder is door en het duurt neit lang meer of nr 2 ernaast zich ook aandienst.... Kan me niet herinneren dat het bij de meiden ook zo snel ging!

8. mama van 2

mama van 2 Actief lid

7 dec 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    jeetje schrik er gewoon van op zon jonge leeftijd leukemie, is natuurlijk altijd erg.
    Gijs zijn eerste tandje al, dacht hier van de week dat er ook een aan kwam maar het witte puntje is alweer weg, wel is onze dame ontzettend hangerig en is weinig goed nu maar hopen dat het een fase is.
    Slapen is hier de laatste tijd echt een drama als ik 4 uur kan maken is het veel. Is het niet de een dan wel de ander :s.
    Linnepinneke gefeliciteerd hier geven we de 17de een etentje voor familie omdat ze dan samen een jaar zijn.
    T echt een gillerdje hier kan B er ook wat van.
    Ze hebben hier trouwens ook wat nieuws ontdekt blazen in de lepel.
    Gewichten blijft lastig vind ik bij ons hanteerd het consultatiebureau een andere curve dan de kinderarts. B zit qua lengte op de middellijn en met het gewicht iets er boven en I komt nu langzaam in de curve.

9. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Belle, hoe was het bij de gyn....? Wat wijzer geworden...?

10. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Hier: de casting gaat misschien toch door:) zijn de voorrondes gaan ze kort filmen, en dan gaat de klant daaruit kiezen!! Ben benieuwd...

11. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Mama van 3; wat leuk & spannend :D :D :D

Belle; was je afspraak niet morgen, of zit ik er nu zo naast:) sorry dan!

@all; morgen de 32 weken gehaald, eindelijk! Wat leek dat lang te duren, weg uit het radboud en HALLO cwz:D Heb vandaag al wat meer gedaan (broodje wezen eten met vriendin, was gevouwen en hond net uitgelaten... het voelt goed)

wat minder goed voelt is mijn rug, daar kan ik pas donderdag voor bij fysio terrecht, beetje balen!

12. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Candijtje/BB: ik ben vanmiddag bij de gyn geweest. Maar die was heel resoluut, halen voor 38 weken is geen optie. Dit heeft te maken met de longrijping die voor de 38e week nog niet voltooid kan zijn en dan kunnen er ademhalingsproblemen ontstaan. Dit is niet aan de orde op het moment dat de bevalling zelf in gang wordt gezet omdat de kindjes dan zelf het signaal geven (en dan is de kans dat de longrijping wel is voltooid vele malen groter, dat schijnt ook door een normale bevalling gestimuleerd te worden)
    Kunnen jullie het nog volgen? Mijn gyn is iemand die het belang van de kindjes voorop stelt aan de conditie van de moeder, maw: jammer maar nog even doorzetten. Maar goed, ik ga natuurlijk ik geen 1000 jaar een medisch risico nemen door te eisen dat ze eerder gehaald moeten worden. Maar dat neemt niet weg dat ik er wel even een traantje om gelaten heb want ik ben ècht op.
    Wij zaten bij de verpleegkundige en zij stelde voor om een nachtje in het zh te slapen met pijnstilling/slaapmiddel. Dus dat ga ik morgen doen. Wie weet knap ik er nog wat van op.
    Verder dan maar zoveel als het kan uit handen geven en het uitzitten. Het is niet anders. En hopen dat de tweeling zelf besluit te komen :)
    Wat fijn is, beide placenta's zijn goed doorbloed en er is voldoende vruchtwater...

13. friesje1978

friesje1978 Actief lid

7 jun 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    belle..........je doet het fantastisch, maar ik snap heel goed de teleustelling. Mijn kindjes waren voor mij gelukkig eigenwijs om voor de ingeleide datum zelf te bepalen te komen

14. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Misschien een heel goed idee indd om dat even te doen (nachtje in het zh) snap je teleurstelling goed... het is zo zwaar aan het einde.. ik weet ook niet hoe ik het vol moet gaan houden. Maar we willen allemaal ook weer het beste voor de beebs in onze buiken...

Dus we houden nog even vol. En meid.... jij bent er helemaal al bijna! Wie weet besluiten ze morgen al wel te komen :)

Ik denk aan je!

15. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Knuffel voor Belle, ik snap je frustratie ook hoor, wie weet helpt het nachtje ziekenhuis, gewoon lekker doen meis!

16. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Knuf! Ik werd er een beetje emotioneel van toen ik dit las. Ik vind je top, dat je kunt relativeren. Heel vaak lees ik op dit soort fora mensen roepen (en dan gaat het zelfs nog maar om een eenling-zwangerschap); "geef bij je verloskundige aan dat je er doorheen zit, omdat je het niet meer trekt". En dan zijn die zwangeren "net" 36 weken ofzo. Ik heb het zelf maar tot 33 weken mogen ervaren hoe het is om zwanger te zijn, maar alle nachten dat ik beneden op de bank heb gezeten/gelegen omdat ik last had van mijn bekken, rug, niet kunnen slapen en natuurlijk het fijne maagzuur, kon ik alleen maar denken aan mijn 2 neefjes die met 30 weken zijn geboren. Dan kon ik er ook wel weer even tegenaan ;) Maar goed, eigenlijk mag ik dat ook niet zeggen over een ander, want iedereen ervaart zijn eigen last.....

17. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    #2157 samloes, 27 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2012
    ik sta heel erg in leesmodus, maar spring toch even in met een vraag.

@Belle tegen jou is gezegd dat voor 38e week de longen nog niet rijp kunnen zijn? Dat is niet in alle gevallen zo. Onze meiden zijn met 36+3 weken bevallen (ingeleid) en de longen waren helemaal goed, ze hoefden niet aan zuurstof en ook niet in couveuse en heb ook geen longrijpingsmedicatie gehad. Of verschilt het bij een eeneiige of tweeeiige tweeling?

succes in ieder geval de laatste loodjes!

18. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Belle!!ik lees je verhaal alsof ik de mijne lees mijn gyn wou de tweeling ook echt niet eerder halen...om de zelfde reden...ik dacht ook zo als jij alles voor de kids maar ZOOO moe...en dan had ik ook nog eens een vriendin zwanger van een tweleing die alleen maar zeurde oxazepam nam om te slapen enz...
    hou vol hou vol en wie weet melden ze zich eerder?!
    hier gebuerde dat wel en echt toen het vruuchtwater brak stond ik in de keuken en heb echt een vreugdedansje gemaakt en heel hard HALLEUUJAAAH geroepen echt waar!!mijn dochtertje keek me aan??!!

toi toi eventjes volhouden nog wijffie!

X

19. mama van 2

mama van 2 Actief lid

7 dec 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    belle succes met de laatste loodjes hopelijk dienen ze zich zelf aan.
    mama van 3 leuk die casting wanneer weet je meer?

20. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Belle: he wat vervelend dat ze niet heel begripvol was! Maar aan de andere kant, heeft ze ook wel weer gelijk, de kindjes kunnen het beste zo lang mogelijk binnen blijven! Misschien idd een nachtje in het ziekenhuis slapen om in ieder geval hopelijk bij te komen! Heeel veel sterkte met je laatste loodjes!! je kan het!!

mv2: weet nog niet, zit op hun mailtje te wachten..

Deel Deze Pagina