Tweeling Mama's IIII

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Mamav3, wat leuk die casting, wie weet zien we Fleur & Lieke binnenkort op tv ;) En dat allemaal door mijn linkje...? Of had je het zelf ook al ergens gezien...?

Belle, ik begrijp de gyn wel maar het welzijn van de moeder is toch ook belangrijk...? Wat als ze straks geboren zijn en jij het niet meer trrekt...? Ik ben ingeleid bij 37.3 Gijs & Lieke deden het allebei prima, Lieke was dan wel dysmatuur maar heeft geen ademondersteunig gehad en geen couveuse, longetjes van beide waren prima...

In iedergeval ik vind je ook een kanjer hoor! Duimen dat ze zelf eerder willen komen ;) Groot gelijk dat je even een nachtje bij gaat tanken in het ziekenhuis... Hou je taai meid!

2. Debster82

Debster82 Actief lid

29 mei 2007
    170
    0
    0
    @ Belle, Hier zegt de gyn precies hetzelfde. Ivm longrijping willen ze de ukkies niet halen voor 38 weken ook al zie ik het ook niet meer zitten. Afgelopen weekend ben ik ook een nachtje in het ziekenhuis wezen slapen en het heeft mij geholpen, niet super veel maar alle beetjes helpen ;). Goed van je dat jij ook die beslissing hebt genomen. Ik heb vrijdag weer controle en misschien mag ik dit weekend weer een nachtje blijven zodat ik de bevalling goed kan doorstaan. Kom op meid WE kunnen het !!!!!!;);)

3. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Belle: ik vind je idd ook een kanjer! Heel goed dat je kunt relativeren! Top!! Ik weet dat ik met 30weken ook niet meer wist hoe ik moest zitten/liggen/slapen etc. Ook overal pijn (daarna dus ook bevallen), dus ik voel met je mee! Top hoe lang je het al volhoud!!
    Idd een nachtje ziekenhuis, en daarna coconnen!
    Hoe doe je dat met je dochter? Heb je veel hulp? En begrijpt ze er een beetje?

Sannie: ik krijg ook altijd de kriebels als mensen dat soort dingen roepen! Laatst een discussie op een verjaardag. Die zwangere liep met 30weken te roepen dat het kindje nu wel mocht komen... Ze was er zo klaar mee! En maar roepen dat ze er alles aan deed het kind gezond te houden, maar ondertussen wel een peuk opsteken! En dat terwijl we 5 minuten daarvoor onze situatie besproken hadden met de meiden... Heb even flink uitgehaald! Brrrr! Dat soort mensen!

Belle: ik vind het dus heel fijn te lezen dat jij wel het beste wilt voor je kids, en daar je eigen dingen opzij zet! Diep respect!'

4. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Dank jullie wel voor alle hartverwarmende en bemoedigende woorden! En dan te bedenken dat er hier flink wat mama's zijn die hun kindjes heel graag tot die 38 weken hadden willen dragen...
    Ik ben ook echt niet zielig hoor!

Sannie: ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik heb het idee dat veel vrouwen elkaar ook in een soort van negatieve spiraal meeslepen om al met 36 weken te gaan roepen "het zat te zijn". Kom op, een zwangerschap duurt nou eenmaal 40 weken normaal gesproken! En natuurlijk kun je niet voor een ander bepalen hoe zwaar zij het heeft, maar je kunt jezelf ook gek maken. Dat is een beetje het nadeel van fora denk ik. Alhoewel het hier totaal anders in elkaar steekt, hier word je juist met de neus op de feiten gedrukt dat het helemaal niet vanzelfsprekend is om je kindjes tot het einde bij je te houden en word je vanzelf wel dankbaar als je het geluk hebt als het wel gaat.

Samloes: het gaat meer om de afweging die de artsen maken. Zo lang de risico's van de (vroegere) bevalling groter zijn dan in de buik blijven, dan kiezen ze dus voor het voortzetten van de zwangerschap. Ik weet niet wat de reden was bij jou dat je bent ingeleid? En ik weet heel zeker dat er artsen zijn die andere afwegingen maken! De mijne is gewoon redelijk strikt: deelt de tweeling 1 placenta dan is 37 weken de max, hebben ze 2 placenta's dan is 38 weken de max. Maar eerder doen ze dus niet. Tenzij er zwaarwegende redenen zijn, maar daar is de conditie van de moeder er niet één van...

Sjaantje: oh, wat zal jij blij geweest zijn!! Ik hoop er ook op dat ze zelf het besluit gaan nemen te komen. Het lijkt mij ook bijzonder om mee te maken dat de vliezen ineens breken! Maar goed, ik ben met 41 weken bevallen (inleiding) van mijn eerste... De kans dat deze twee zich veel vroeger uit zichzelf gaan aandienen is niet zo heel erg groot geloof ik.

Debster: echt heel fijn om in hetzelfde schuitje te zitten!! Volgens mij tellen wij ook af naar bijna dezelfde dag, dus we kunnen mooi op elkaar leunen :) Maar ik ben ook wel blij dat ik het besluit heb genomen om een nachtje zh te doen. Ik hoop alleen dat ik wel een kamer alleen heb... de laatste keer dat ik was opgenomen (om andere redenen hoor) lag ik met iemand die de tv de hele nacht aan liet staan... En we kunnen echt aftellen.

Nikkijane: Ik heb wel hulp met mijn dochter gelukkig en ik probeer nu ook echt dingen ECHT uit handen te geven. Is nog best moeilijk, want mijn dochter voelt feilloos aan dat er dingen spelen en wil toch bij mama zitten (en gedragen worden en knuffelen... ga dat maar eens afwijzen, doe je ook niet)
    Ik vind het wel ontzettend moeilijk om mijn man steeds meer op te zadelen met werk terwijl hij ook een veeleisende baan heeft terwijl ik steeds meer uitrust...

Nogmaals, iedereen, superlief hoe jullie meeleven!! Wie weet komt de boel wel spontaan op gang na een goede nachtrust :)

5. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Belle onze oudste dochter is ook met 41+1 geboren ;) dus kweet niet of dat wat zegt!!ook daar de vliezen gebroken dat dan wel....

Hier baaaaah echt een beroerde dag nu al ben ongesteld en heb er behoorlijk last van de tweeling hebben alletwee een heel ander ritme Jade is hondsbrutaal...die voelt natuurlijk ook dat mama niet in dr hum is ow echt ben zo blij als deze dag voorbij is...

sorry voor mn gemopper!

X

6. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    32 weken gehaald...!!!!!!!!!!

Lekker weg bij dat radboud en terug bij het CWZ :D

nog max 6 weekjes te gaan.

7. Belle1978

Super BB! Volgende mijlpaal is 34 weken! :)

Sjaantje: hmmmm.... Onze verhalen komen zo overeen.. Alleen niet die gebroken vliezen, ik had wel al een beetje ontsluiting en ben de slijmprop verloren een paar dagen voor inleiding. Telt dat ook? Ben dus ook precies met 41+1 bevallen...
    Dus nu wachten dat ik met een paar dagen op gang kom...:D Met welke termijn ben jij ook alweer bevallen?

Sterkte met vandaag...

8. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    37+4 ;)

9. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    BB whoehoeeeeeeeee ben echt blij voor je meis!!Weer een twin die in t cwz geboren gaat worden :-D hihi zo leuk...

10. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Hey dames, wat een fijn forum is dit toch, als iemand er even doorheen zit wordt er door iedereen zo lief gereageerd en ondersteund, echt super!

Kom net terug van controle. Gezegd tegen gyn dat ik 2 rotweken heb gehad door de verkoudheid en kaakholteontsteking. Ze was blij dat ik aan de antibiotica ben gegaan. Beebjes doen het goed, onderste ligt in hoofdligging en echt al heel diep wat betekend dat ik ws. al eerder ga bevallen :$ Ik merkte het al aan mijn liesklachten en gisteren zei sportpapa dat mijn buik veel lager ligt dan vorige week... ik zal straks effe een fotootje maken.
    De bloeddruk was even schrikken, 96/150, ik moest meteen bloedprikken en urine testen en hoor vanmiddag de uitslag. Het kan beginnende zwangerschapsvergiftiging zijn maar hoeft niet. Ik had dan ook klachten moeten hebben zoals hoofdpijn etc. En ik voel met verder prima! Ik denk zelf dat er niks aan de hand is en dat het door de verkoudheid komt. Ik heb natuurlijk veel zoutoplossing, otrivin etc gebruikt, wie weet komt het daardoor. Ik maak me nog geen zorgen eigenlijk en wacht het telefoontje van de gyn af, ze belt me na half vijf. Als het wel foute boel is moet ik ws. opgenomen worden maar daar gaan we maar even niet van uit! Nu maar even lekker relaxen en in de tuin zitten, dochter is naar opa en oma vanmiddag.

11. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Yessss, ben superblij voor je meis!

12. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    sportmama spannend meis!!!duim voor je dat de uitslag goed is!!X

13. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Bb: fijn hoor al 32 weken!!

Sjaantje: heftig is zo dagje dan he met 3 kids.. Sterkte!! En knuffel!

Belle: wanneer ga je in het ziekenhuis slapen en hoe is het nu met je??

Buster: ook al bijna zover:) jij ook sterkte met de laatste loodjes!!

Sportmama: fijn at alles goed was!! Ojee moest ik ook urine testen omdat mn bloedruk ook te hoog was, en ik moest meteen blijven want ik had idd ook beginnende zeangerschapsvergiftiging.. Hopelijk valt het bij jou nog mee!! Gaat het wel wat beter met je verkoudheid?

Hier:l.ieke heeft gister buiten achter de loopkar bijna een uur rond gewandeld.. Zo cute en zo trots:) f.leur stond wel als eerste maar is toch een stuk voorzichtiger dan der zusje.. Merk wel dat het wel weer meer energie kost om ze in de gaten te houden maar het is wel heel leuk:)

14. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Had je destijds lichamelijke klachten toen je bloeddruk te hoog bleek?

15. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Alle zwangere respect hoor het is ook heel zwaar!! Hou vol!! Meiden thnx voor het advies ik heb de pip sari besteld! Gister na de vk geweest, alles in orde, alleen mijn bloedgroep is o positief. Rhesus d ook positief, maar ze testen sinds juli dit jaar ook op rhesus c negatief, en helaas heb ik dat. Ik kan dus antistoffen aanmaken tegen mijn kindje haar bloed, waardoor zij bloedarmoede kan krijgen en vocht rond haar organen. Helaas zijn er voor c negatief geen prikken, dus dan wordt je overgedragen aan de gyn, die houdt dan met echos de conditie van de baby in de gaten, mocht het slecht gaan dan halen ze de baby. Nu dus hopen dat ik geen antistoffen aanmaak. Volgende week bloedprikken en dan afwachten.. Wil dit keet zo graag thuis in bad bevallen, dus hopelijk is alles goed.

16. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    En sorry voor het weinige meeschrijven, mn moeder werd plotseling geopereerd aan blindedarmontsteking, mn vader in het buitenland, nog een jonger broertje en zusje die thuis wonen, was even hectisch dus! Gelukkig nu alles weer goed!

17. Belle1978

Sjaantje: dan heb ik nog 5 dagen! ;)

Sportmama: jeetje, dat is wel heel vervelend van jouw bloeddruk zeg! Hopelijk is er niets aan de hand. Ik had tijdens mijn antibioticakuur voor de bronchitis/oorontsteking ook ineens een veel hogere bloeddruk. Zou het één iets met het ander te maken kunnen hebben? Hoe het ook zij, ik hoop vooral dat je geen (beginnende) zwangerschapsvergiftiging hebt!
    En ook al indalende kindjes! Wow! Ze moeten ook nog het liefste wel even een aantal weken blijven zitten.

mm7: ik hoop ook heel erg dat je geen antistoffen hebt, zodat je op z'n minst de kans hebt op een thuisbevalling. Zou toch zwaar kl*te zijn als je hierdoor een medische indicatie hebt en toch in het zh moet bevallen...

mamav3: ik ga vanavond een nachtje slapen. Ik ben benieuwd! Het gaat vandaag wel, ik heb mij er duidelijk bij neergelegd dat ik door moet bijten naar volgende week donderdag. En echt, alle peptalks en lieve woorden hebben geholpen!
    En wat leuk dat L. nu achter de loopkar loopt! Het is zo schattig als ze beginnen met lopen. Ineens weer een nieuwe fase. Ik weet nog zo goed dat ik mijn dochter ineens langs zag racen achter de rollator (zo'n ding waar ze ook ballen in kunnen gooien met muziekjes enzo). Ineens had ze het door. Geweldig!

18. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Sportmama: nee was wat eerder moe, maar goed dat was ook omdat ik 36 weken zwanger was en een druk peutertje had rondlopen.. Ik had ook geen hoofdpijn oid. Maar mn bloeddruk was altijd heel netjes en toen in een keer heel hoog dus hij wilde geen risico nemen en heeft mij woensdag meteen opgenomen en donderdagochtend zijn ze gehaald..

mm7: jeetje doe jij een beetje rustig aan!! Ben erg benieuwd naar het kamertje straks! Hoe gaat het trouwens met de verkoop van jullie appartement? Heftig zeg dat bloed.. hopelijk ga je geen antistoffen maken en kan je lekker thuis bevallen!!

Belle: ja vind het erg leuk om te zien.. Onze zoon heeft dat nooit gedaan die stond op en liep nooit met vallen en opstaan. En deze dames dus wel:)

Kijk:
    Lieke loopt:) - YouTube

Vanavond dus eens kijken of je je rust kan pakken! Succesd!!

19. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    sportmama; dat is ff schrikken. Ben benieuwd naar de uitslagen.
    Hoop met je mee op posi nieuws! Hou je het nog een beetje uit verder?

mm7; jeetje schrikken van je moeder! En dan ook nog zo'n nieuwtje. Ik duim dat je geen antistoffen aanmaakt!

@all; erg misselijk en spugen weer, pfff dat doet zo zeer aan mijn buik :( Kindjes zijn dr zo te merken niet blij mee zijn er stil van!

20. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ben nog steeds alive...in de meelees stand haha...heb net ff buiten gezeten en knap weer beetje op zo er toch nog maar ff opuit

Deel Deze Pagina