Tweeling Mama's IIII

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by linnepinneke, Jan 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    2,410
    0
    0
    friesland
    Belle: spannende dag morgen!! Vanavond en vannacht jullie laatste nacht als klein gezinnetje met mega buik! Geniet ervan en heel veel plezier morgen!! Spannend!!!

2. natascha01

natascha01 Bekend lid

Sep 13, 2008
    797
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    zuilichem
    Hoi nikkijane;
    nou, we zaten hier te denken over bv auto, wandelwagen, nachtvoedingen, box, tweeling samen op 1 kamer. Ook omdat we dus een dochter van een jaar al hebben dus moet alles worden ingesteld op 3 kids!

3. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Hey natas. welkom hier ;)
    Ik zelf heb een opel zafira
    Gaat goed maar zijn vast meerdere mogelijkheden...hier was mathijs ook 1 toen ik zwanger raakte van L en S

4. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Wij hebben de wandelwagen hier gehaald Duowagens - tweeling kinderwagens - uit voorraad leverbaar
    Helaas staaat die die wij hebben er niet meer op!

Box hebben wij gewoon een 1ling box, we hebben geen ruimte voor een 2ling of grond box... ons huisje is gewoon een simpele tussenwoning;)

We hebben één kamertje voor de 2ling klaar gemaakt, als het echt echt niet anders kan straks dan kan dr nog een 2e eventueel maar is niet onze planning nu....

dit alles is hoe we het nu hebben, onze kindjes zijn er nog niet en het zijn onze eerste 2:)

5. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    twente
    Hier ook eenling box gebruikt lated lagen ze gewoon op de grond op zon foampuzzelmatten....hier ook een kamer voor de tweeling. kamer voor mathijs en kamer voor alex en voor onszelf dus alle kamers liggen vol... verder valt het allemaal wel mee meis dat zal je zien..de babys draaien gewoon mee in je huishouden ritme dat je al hebt vanwege je dochtertje.ik vond het eerste jaar zoooooooo easy vond het makkelijker dan het eerste jaar van mathijs.je mag altijd pb en of je toevoegen aan knze facebooklijst ;)

6. san84

san84 Fanatiek lid

Nov 5, 2009
    1,222
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom en gefeliciteerd.

Het laten bezinken is nirmaal hoor hier soms nog momenten dat ik zoiets heb van help 2 kindjes hoe moet dat. Maar iedereen hier zegt dat het goed komt dus daar vertrouw ik op.

Auto wij hebben een volvo s40 en alleen de wagen past erin en dan is het vol maar zie alleen de eerste jaar daar het probleem van . Dan maar niet weg met vakantie.

Kamer hier geen keus samen op 1 kamer meer hebben we niet .
    Box eerst 1 box daarna 2 past prima beneden .
    En je word wel makkelijk denk ik .

De meiden hier helpen altijd geweldig als er wat is of vragen hebt niks is te gek en met kleertjes overnemen vragen ze eerst hier wie wat wil hebben.

Hopelijk heb je er wat aan

groetjes san

7. Luuske

Luuske Lid

Sep 6, 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi

ik zit ook op FB hoe kan ik jullie vinden/toevoegen??

8. Sinja

Sinja Fanatiek lid

Feb 4, 2007
    1,910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland

Gefeliciteerd, leuk nog een pas zwangere :D ik ben 3 weken verder als jou en heb echt precies dezelfde dilemma's!!!! Bij ons is de knop nu bijna om, we vinden t steeds leuker en de 'maars' zijn er nog wel maar hopelijk kunnen we er na de volgende echo (over 3 weken) echt van gaan genieten.

Wij moeten ook een andere auto, vroeg me dat van de box ook al af. En ze komen bij ons op 1 (klein) kamertje. Hebben ook niet zo'n heel groot huis en dochter komt dan op de kleinste kamer waar net een bed en kast past en dan is ie vol.

9. Sinja

Sinja Fanatiek lid

Feb 4, 2007
    1,910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Belle heel veel succes morgen! Spannend!!!

10. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,841
    0
    36
    Belle, heel veel succes hoor... Spannend die laatste nacht met megabuik tussen jou en je partner :) Weet wel dat wij niet veel geslapen hebben alleen maar liggen kletsen, wegsoezen en tv kijken..... Zet hem op en er word heel veel hier aan je gedacht, het blijft bijzonder 2 wondertjes op de wereld te zetten!

Luuske, er is een PB rond gegeaan vanuit Linnepinneke, PB haar anders even dan voegt ze jou toe aan het lijstje ook...

Natascha, welkom en gefeliciteerd! Die praktische dingen komen vanzelf hoor, eerst maar laten bezinken, begrijp dat het ook allemaal spontaan verwekt is...? Hier net zo, ga je voor nr 3 zit nr 4 er spontaan ook bij, inderdaad even slikken en wennen... Komt goed! Voor vragen, stel ze maar gewoon. Ervaringdeskundigen genoeg hier en zo zijn we allemaal begonnen :)

11. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Luuske ik pb je zo even als ik de laptop voor mn neus heb!

12. Trotter

Trotter Actief lid

Oct 26, 2011
    377
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk dat er nog wat meer "pas net zwangeren" bijkomen.... Welkom Natascha en Sinja, wanneer zijn jullie uitgerekend? (= 40-2)

Ik zit met dezelfde vragen hoor, denk dat we ook gewoon veel van Marktplaats gaan halen, scheelt ook weer in de kosten :). Maar eerst moet er nog een kamertje opgeknapt worden. Ieniminie klein kamertje in bovenwoning voor 2ling, niet ideaal, maar we zien het als een uitdaging :D.

Wat betreft bezinken, ik had een paar dagen nodig voordat t echt doordrong, maar inmiddels vind ik t erg leuk. En ja, de uitdaging zit er zeker in met 2 :$. Maar zoals ik het hier lees is het voornamelijk gewoon erg leuk :cool:.

13. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    2,410
    0
    0
    friesland
    Debster: hoe gaat het me jou?! Zitten ze er nog?! ;)

Natascha: hier hebben we 3 auto's, mijn man heeft een vw passat station, dat past allemaal precies.3 kids in stoeltjes op de achterbank!
    Ikzelf heb een Renault kangoo, ideale auto!! 3 kids die makkelijk op de achterbank (3losse stoelen) kunnen, en de kinderwagen (easywalker) kan er makkelijk in, en ruimte zat over voor andere dingen! En je kan de hoogte in, dus stapelen, en dat is erg makkelijk!

Box: hier hadden we een eenling box, maar ze liggen eigenlijk nu altijd op de grond... Dus de box is eruit, en straks als ze zich gaan voortbewegen komt er een grondbox!

Nachtvoedingen: wat wil je gaan doen?! Bv of flesvoeding?!
    Bij borstvoeding kan je tandemmen, dus tegelijk voeden, en bij flesvoeding doe je allebei 1. En je word vanzelf vindingrijk! Hoer kan ik met de fles ook 2 meiden tegelijk voeden! Die handigheid komt vanzelf!!

Slapen: hier sliepen ze eerst in de hangwieg (tweelingwieg van kindekeklein) bij ons op de kamer. Daarna (toen ze doorsliepen) zijn ze verhuisd naar hun eigen kamer. 2 bedjes naast elkaar. dat haat prima tot nu toe!

14. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    @ bijkomen van de shock; ik kwam er bij 10 weken achter dat het er 2 waren. Pas bij 13 weken ( hadden gelukkig vakantie tussendoor) was ik een beetje van de schrik bekomen ;)

Alle praktische dingen zijn zo goed als op te lossen. Als je de ruimte hebt; begin met een eenlingbox en daarna evt. een 2e erbij. Hebben wij in ieder geval als prettig ervaren. Hier zijn de boxen pas met 19 maanden uit de woonkamer gegaan, hun ochtendslaapje hebben ze er lange tijd nog in gedaan zelfs, ik vond dat ideaal. Ook liggen ze nog op 1 kamer en dat blijft voorlopig ook zo, tot ze elkaar tot "last" gaan zijn. Ook al hebben wij nog een kamer over. Wij hebben wel het geluk dat ze niet echt wakker worden van elkaar...

15. afrola

afrola Fanatiek lid

Aug 7, 2008
    3,434
    2
    38
    Utrecht
    @ Belle, heel veel succes morgen. Hopelijk loopt het allemaal voorspoedig.

@ facebook(lijst), heb ik niet, sorry meiden

@ Natascha, gefeliciteerd en welkom hier. De vragen zijn herkenbaar en de antwoorden komen vanzelf ;) . Geniet maar alvast!

@all, zwaai vanaf phone. Hopelijk morgen weer tijd voor een fatsoenlijke reactie. Ben me druk aan het maken in huis, nesteldrang geloof ik ;)

16. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    3,410
    0
    0
    Nijmegen
    Belle succes morgen!

Nieuwe zwangeren welkom hier!

Hier ook pas met 10 weken een shock!

17. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,841
    0
    36
    Inderdaad dè shock kwam bij de termijnecho met 9 weken....

Auto, sinds begin dit jaar een Seat Alhambra kunnen we met zn 6en in :)
    eerst beide in de een wiegje bij ons op de slaapkamer, al snel verhuist naar hun eigen kamer... met 4 maanden over gegaan naar de ledikantjes waar ze nu in slapen ;)

Met de flessen word je vanzelf handig.... in de wipstoel of box de fles ondersteunen met een knuffel o.i.d. Nu met de groente en fruit hap gaat eht was lastig ;) Moeten ze maar op elkaar wachten.... meestal gaat dat wel goed....
    duowagen hier de easywalker
    Box, inderdaad tot een maand of 3 samen in de eenlingbox, daarna een 2e box erbij....

18. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    twente
    Jeetje wat gaat het hard ineens op de facebookpagina whahaha en dan te bedenken dat ik die toen alleen had aangemaakt om alle bevriende tweelingmoeders bij elkaar te hebben zodat ik andere niet lastig hoefde te vallen met mijn tweelingsores whahahaha en nu barst het ineens van leven geweldig!!!

19. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,254
    0
    0
    Belleheel veel succes morgem!!!

Debster: hoe is het met jou!?

Nieuwe: welkom!

Tips:
    -wij hadden ook een eenling box staan, alleen nu al de kamer uit omdat onze dames heel snel gingen kruipen en de box dus al lang niet meer interessant was.
    - wagen de easywalker gekocht bij babysale.eu stuk goedkoper dan in een babywinkel!
    - voeden: eerst bv gegeven, daarna overgegaan op fles. Beide kindjes met hun hoofd op 1 bovenbeen en dan flessen maar.
    - vast voeding: beide in een wipper en omstebeurt een hapje
    - slapen: eerst bij ons op de kamer in 1 bedje, daarna met zn 2en op 1 kamer.. Nu sinds 1 maand aparte kamers en bevalt heeel goed! Ze slapen beide een stuk langer en rustiger:)
    - auto: toyota prius passen net 3 autostoeltjes in:)

20. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Volgens mij ben ik echt een van de weinige die een tweelingbox heeft haha maar ze zitten er nu nog regelmatig in!!!

Share This Page