Tweeling Mama's IIII

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hexje

Hexje Fanatiek lid

16 feb 2010
    4.474
    0
    0
    Friesland
    @ Bezigbijtje, lees net van je bloeddruk *slik* Heb ik ook gehad, begon bij 31 weken en ben toen ook opgenomen geweest. Hebben ze alleen bloed geprikt? Hoefde je geen urine in te leveren? (voor pe?) Neem je rust.... als je dat doet kan het zijn dat hij nog zakt. Die van mij was uiteindelijk (schrik niet) 160 om 110 en had pe en ben uiteindelijk ingeleid met 34 w en 5 ivm hellp.

Ik hoop dat ze je niet gaan bellen heel veel sucses!

2. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    rust heb ik voldoende, nog geen kindje rondlopen en erg misselijk dus dat komt goed!

Ze doen hier standaard eiwit, ketonen en nog iets testen elke keer als je afsrpaak hebt... bedoel je dat? :)

klinkt heftig wat je hebt meegemaakt.

3. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi meiden,

@ belle, wat fijn dat je al thuis bent met allebei de kids :). Lekker genieten en rustig aan met z'n allen. Hopelijk goede kraamhulp, lijkt me best zwaar als je man al zo snel weer aan het werk gaat.

@ BB, oei balen van je bloeddruk. Maar zo te lezen niets meer gehoord? Dat is dan wel een goed teken!

@ Kraamzorg, heb al indicatie voor volledig aantal uur kraamzorg basis + tweeling + bv + BI 80 uur/10dagen. Uiteraard met aftrek van aantal dagen zkh. Zit trouwens ook bij CZ dus dat hoeft blijkbaar niet slecht te zijn ;); misschien ook afhankelijk van kraamzorgbureau? Ik hoop dat ik bijna al die uren krijg, betekend dat ik snel met de kindjes naar huis mag ;).

@ sportmama, ook nog goed dus en 12 kilo vind ik heul netjes. Ik zit al op 15, maar vind dat ook nog best netjes.

@ josuus, oei 10 gram en doorgestuurd naar de KA. Hopelijk was het een eenmalig dipje!

Hier ook eens een buikfoto van mij met 32wk:

4. Hexje

Hexje Fanatiek lid

16 feb 2010
    4.474
    0
    0
    Friesland

Ow jee misselijk is ook niks:cool: Ja die bedoelde ik als ze dat standaard doen dat is mooi meegenomen. Hoop dat je niks meer gehoord hebt en je lekker thuis mag blijven.

Het was idd heftig en weet gelukkig alles nog door dat ik een dagboek bij heb gehouden... moet soms echt even terug lezen om dingen te herinneren door alle medicatie die ik heb gehad... Maar anders was ik het ook vast en zeker snel vergeten na het zien van mijn lieve mooie dames:D:D

Ik hoop voor je dat je bloeddruk nog even wat gaat zakken en je lekker thuis kan blijven tot de bevalling.:D

5. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ok haha hier kunnen ze er dus ook wel 4 op zonder korstjes....moet maandag naar t bureau even horen...Ze zijn echt wel flink en mensen zeggen ook echt WOW wat geef jij die 2!!!Haha

Bb spannend hoor!!

X

6. JoSuus

JoSuus Actief lid

13 mei 2011
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het CB heeft terug gebeld.

Ze heeft de KA gesproken en overlegt, ze denken dat ze last heeft van obstipatie (dat denk ik ook) ik moet het nog twee dagen afwachten en moet haar ipv 3 milliliter nu 5 milliliter lactulose (dat gebruiken we sinds 23mrt, en heeft daardoor 2 keer gepoept vanaf toen, dus twee keer in 3wk!?) geven. Dat is best veel voor z'n klein kindje.
    Ik hoop dat ze snel gaat poepen!

Het kan niet aan de bv liggen want A. groeit echt heel erg goed en het is heel erg onwaarschijnlijk dat I. er niet van zou groeien. Dat is wel een geruststelling en mijn moedergevoel zegt ook dat het goed is. Maar ga maar na als je vol zit met poep, wil en kun je ook niet eten. Ze laat aldoor los maar drink wel de borst leeg. Na een half uur (waarin ze wel tevrede in de box ligt) gilt ze het uit. Zo slaapt ze heerlijk en dan wordt ze wakker en is niet rustig te krijgen. Tot ze misschien een uurtje bij ons slaapt. Maar dat gaat echt niet aldoor met twee kids en een peuter.

Op aanraden van mijn moeder ligt ze nu op haar buik en ik ga het nog niet van de daken schreeuwen maar ze lijkt nu beter te slapen. Gisteravond 2 uur, vannacht nadat ze wakker werd en heel erg onrustig was en huilde, en vandaag overdag al weer twee slaapjes van ruim 3 uur! Dus.... hopelijk.

Hebben jullie ook kids die op hun buik slapen? en waarom hebben jullie ze zo neergelegd?

7. JoSuus

JoSuus Actief lid

13 mei 2011
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, 1,5 week terug bij de HA voor de spruw kreeg ik niets anders (zwaarders) omdat spruw vanzelf over ging. Dus weer een potje nystatine. Nu bestel ik weer een nieuw flesje(gezinsverpakking) (het zit er nog, wel in mindere maten maar volgens de LK nog een weekje volhouden anders is het zo weer terug) moet ik een afspraak maken omdat het zo lang duurt en de nystatine dus niet werkt? hun, de HA deed zo raar en stuurde me zo weer naar huis en nu, nu is het toch wel gek. Bah van een zak hooi die vent.

8. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @josuus, heb ze nooit bewust op de buik gelegd maar sinds ze zelf kunnen draaien slapen ze daar wel op haha maar ik vraag me af op welk standje ze niet slapen haha hoe ik ze af en toe in bed aantref hahahaahaha kan echt niet lekker liggen!!!

@brood, hier gaan de korstjes wel op! Als ze die niet krijgen is het huis te klein hahahahahaha

9. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Hier sliepen ze ook op hun buik, en ja ze sliepen zo veel beter.. wij zijn beide ook buikslapers, T.imo lag ook altijd op zijn buik dus keuze snel gemaakt. Nu ligt F.leur nog op der buik, L.ieke ligt nu op haar rug..

10. hier ook een buikslaper.. eva ligt eigenlijk van af na de kraamweek op de buik..

11. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Hier ook 2 buikslapers, maakt niet uit hoe ik ze in bed leg, meestal tref ik ze op hun buik aan. Zo schattig, 2 van die kontjes de lucht in.

@ Josuus; hier hadden ze toen ze uit het ziekenhuis kwamen ( 5 weken oud, bevallen met 33+1) ook 5 ml lactulose. Pas als de ontlasting weer "normaal" op gang was mochten we afbouwen. Onze belgische kinderarts adviseerde ons toen ook glycerine-zetpillen. Zijn in nederland niet te koop, maar in Belgie vrij verkrijgbaar bij de apotheek. Zetpilletje erin, en binnen no-time komt dan de poep. Is geen structurele oplossing, maar wel ff een opluchting voor de kleine. Wij hebben het hier toen ook een enkele keer gebruikt, na zoveel dagen niet poepen. Ik ga morgen naar Antwerpen, ik wil ze evt. wel voor je meenemen en ze opsturen. Mocht je interesse hebben, pb me dan maar, of via fb.

12. mama van 2

mama van 2 Actief lid

7 dec 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier krijgt Benjamin ook lactulose iedere dag hij mag 2x zijn eigen gewicht in ml dat is het maximale wij geven nu 1x 7,5 ml en dat begon na een week of 2 te werken. En nu met fruit en groente erbij gaat het ook weer beter.

13. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Vrees voor San....wat ik niet hoop. Laatste activiteit hier en op whatsapp rond 12.00 uur. Het zal toch niet....hoop zo dat mijn gevoel het mis heeft

14. jane dat mogen we niet hopen.. pff heftig zeg..

we wachten af..

15. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoop het idd ook niet pfff duimen draaien!

16. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Jane ik hoop heel hard met je mee!!!

17. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Ik duim/bid/hoop heel hard dat ze nog binnen zijn bij San.....dit is nog veel te vroeg

18. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft san ook geen Facebook?

19. linnepinneke

8 okt 2010