Herinner me nog zo goed de laatste loodjes.... Voor mij was het toen ook klaar met 37 weken.... en ik had/heb 2 meiden rondlopen... aan de ene kant ook wel lekker want dan vermaakte ze elkaar wel maar aan de andere kant ook dubbel zo druk natuurlijk... Op schoot zitten was hier toen ook not done, niet leuk voor een knuffelkontje als Renske maar voor mama was het echt niet fijn.... Voel je niet bezwaard hoor friesje naar je dochter toe... het is nou eenmaal zo, mama is het zat Zei dat toen ook geregeld tegen ze, mama is die dikke buik zat, nieuwsgierig naar de kleintjes in de buik.... Ik was zò blij dat ik ingeleid werd, had gewoon zin in de bevalling... Toen ik dat tegen mensen zij keken ze me aan van jij bent gek... haha! Hoop voor je dat de gyn uitsluitsel kan geven voor hoelang je nog moet...
Friesje: wat doe je het super zeg! Kan me niet voorstellen hoe het is om de tijd vol te maken. Ik had met 30weken de tv al veel aan staan, maar mijn buik was toen idd al gigantisch! Maar dat je het zat begint te worden begrijp ik dan ook wel weer! En voel je niet schuldig. Het is zoals het is. Succes maandag met het gesprek met de gyn! Ben benieuwd!
Oh helemaal vergeten te melden maar zo`n lekker nachtje gehad zeg.... Gijs werd zelf rond 21.30 wakker voor een fles... Vaak moeten we hem wakker maken en dan zitten we wat langer met de fles.... Ik had de fles ervoor wat minder gegeven zodat hij die laatste fles wel goed drinkt Dus om 21.30 de fles, rond 22.15 zn wieg in, Lieke ook trouwens.... en geen een keer eruit geweest en om half 7 vanmorgen hoorde we ze pruttelen. Aangezien we toch om 6.45 eruit moeten omdat Vera naar school moest was dit wel prima zo... Lieke is wel veel wakker na de fles van 1800 uur. heb haar dan ook vaak beneden en Gijs ligt of boven in zn wieg te slapen of beneden in de box, en Lieke ligt heerlijk inde wipper met een dekentje over haar heen rondom te kijken.... Moeten dinsdag naar het bureau maar gijs weegt volgens mij al een dikke 6 kilo... Dat jong doet ook niet anders dan eten en slapen, oke poepen en piesen ook Lieke is veel meer wakker.... Echt 2 eiige kindjes hoor, lijken geen steek op elkaar )
Hoi allemaal ben nu 32 weken zwanger van 2 meisjes gisteren had ik weer controle bij mn gyn, met de meiden gaat het goed ze wegen 1700 en 1800 gram. K krijg ook iedere x een bmm meting, vorige week was het 34,1 mm en gisteren 26,3 dus het is in een week best veel verkort!! K gebruik snds vorige week ook weeenremmers en de gyn zei ondanks ze weeenremmers is het vrij veel verkort. Moet doorgaan met de weeenremmers en zolang er niks ernstigs gebeurd moet ik over 10 dagen weer voor controle gaan. K vind het best eng worden nu, en hoop echt niet dat ze voor 36 wkn al komen. Met 36 weken staat namelijk mn keizersnee gepland. Heeft iemand ervaring hiermee, graag zie k al jullie ervaringen tegemoet.
Welkom hier! Er zijn hier wel dames met een verkorte bmm, bij mm7 ook, die kindjes zijn blijven zitten tot in de 36 weken. Dus het hoeft niet meteen iets slechts te betekenen! Veel rust houden is belangrijk! Zelf zijn onze 2 meiden geboren met 30+5 ivm tts. Het gaat hartstikke goed met ze! De 32 weken termijn heb jij nu iig gehaald, en dat is echt wel een belangrijke mijlpaal! En echt waar, het enige advies die ik je kan geven is: houd rust! Natuurlijk is dat nooit een garantie dat je ze binnenhoud, maar met een verkorte bbm is dat wel erg belangrijk. Heb je veel last van harde buiken? Krijg je daarom weeenremmers? En moet je dat dan thuis slikken? Ik vind trouwens een bmm van 2,nogwat cm niet heel erg verontrustend met deze termijn eigenlijk.... Maar dat ben ik. Wat is de reden dat er met 36weken een keizersnee gePland staat? Vind dat vrij vroeg... En vanwaar een keizersnee? Nou ja, genoeg vragen. Ik hoop dat je twee meiden nog mooi binnen blijven!! Zijn ze 1eiig? En zijn dit je eerste kindjes?
Yippie is op vakantie.. zal haar wel even mailen dat ze heeft gewonnen! missq: mijn stem had je al bhdrcm: Ik heb ook een ks gehad bij de tweeling en bij de oudste. ik zou sowieso een ks krijgen omdat de onderste in stuit lag. Maar door zwangerschapsvergiftiging toch versnelt een ks gekregen. Mij is het allemaal erg meegvallen. Herstel was ook prima te doen. Nu weet ik niet hoe het herstel bij een normale bevalling is, maar ik was vrij vlot weer op de been. Houd er wel rekening mee dat tillen echt not done is na een ks! Verder zijn 2 meiden echt helemaal super Geniet elke dag van ze Wat wil je precies weten?
kun je na een ks je kleintjes wel tillen of dat ook al niet? (lijkt me zo erg) en is herstel echt zo lang? Doet het veel pijnn? ben je altijd bij, of onder narcose? hoelang duurde het voordat je de kleitjes vast mocht houden?? DIe vragen spoken bij mij door mijn hoofd als ik aan ks denk
Eerste dagen heb je gewoon moeite uit bed te komen. Dus je kleintjes kan je wel vasthouden, alleen wel orateur als iemand ze even aangeeft. Het herstel hangt echt af van de persoon. Ik mocht na 3 dagen zh eigenlijk al naar huis (maar omdat de kleintjes nog in het zh lagen mocht ik in het zotel verblijven) en uiteindelijk na 8dagen naar huis gegaan. Toen kon ik zelf lopen douchen en tilde ik m'n zoontje ook alweer (maar nog niet de trap op). Na 15 dagen reed ik alweer auto, en zat ik alweer op de fiets. Als je een keizersnee krijgt die niet 'spoed' is, kan dat met een ruggenprik. (tenzij die niet werkt natuurlijk) en dan ben je gewoon bij. Narcose doen ze niet als het niet echt noodzakelijk is. Voordat je naar je kindjes mag, moet eerst je ruggenprik uitgewerkt zijn. Duurde hier zo'n 2,5uur na de keizersnee. Misschien is het wel anders als je kindjes niet in de couveuse liggen, dat weet ik niet... Maar onderschat het niet, het is wel een operatie, en kan dus ook wel een nasleep hebben.
kun je na een ks je kleintjes wel tillen of dat ook al niet? (lijkt me zo erg) je kleintjes kan je gewoon tillen ja en is herstel echt zo lang? ik kon op dag 3 eigenlijk al weer alles in het zieknhuis zelf Doet het veel pijnn? je krijgt een ruggenprik dus je voelt zelf niks van de ks. Daarna krijg je pijnstilling. Ik nam deze al na dag 2 niet meer in, behalve de paracetemol ben je altijd bij, of onder narcose? ik was gewoon bij, bij alle 2 de ks. Je bent er alleen niet bij als erg erge spoed is(kindjes geen hartslag meer, of jij legt bijna het loodje) hoelang duurde het voordat je de kleitjes vast mocht houden?? bij de oudste ruim 1,5 uur, bij de tweeling was ik binnen 25 minuten na hun geboorte op de kinderafdeling. (overleg dit even met je gyn, mocht het een ks worden. Ik had bij de tweeling namelijk aangegeven dat ik zo snel modelijk bij ze wilde zijn
Hier een spoedks onder narcose... Ik ben vanuit de uitslaapkamer eerst naar de kraamafdeling gebracht. Daar zag ik mn man weer en kreeg ik wat te drinken... Was nodig ook want onder narcose krijg je dus zo'n buis in je keel... Niet een erg prettig gevoel als je wakker wordt!!! Moest toen veel hoesten en dat doet ZEER!!!!! Daarna gelijk door naar de jongens! Kyan mocht ik gelijk vast houden want hij was stabiel genoeg om even uit de couveuse te gaan... Noah pas de volgende ochtend maar dat vond ik niet heel erg! Mannetje had het al zwaar genoeg gehad!!! Omdat de jongens op de kinderafdeling lagen en het op de kraam niet heel druk was mocht ik de volle 10 dagen blijven! Ben toen ook gelijk gaan autorijden, wel met iemand naast me voor het geval het niet zou gaan...
ik ben al sinds mn 30e week met zwangerschaps verlof en k doe niks anders als lui doen, zelfs de stad in gaan of boodschappen doen doe k haast niet meer ( in 2 wkn tijd 2 x buiten geweest) Vorige week Maandag kreeg k een rare gevoel in mn onderrug het was niet echt pijn maar fijn voelde het ook niet aan maar omdat t het maar heel kort duurde heb k me er niet veel van aangetrokken totdat k dit gevoel die woensdag erop 2 x achter elkaar kreeg heb gelijk mn gyn gebeld en die zei dat het voorweeen konden zijn en moest gelijk langs komen. Nou eenmaal daar kreeg moest k aan de CTG het ging allemaal goed maar de gyn heeft me toch weeenremmers voorgeschreven ( zijn tabletten) die ik de eerste 2 dagen om de 2 uur en de dagen erop om de 3 uur etc moest innemen. Harde buiken krijg k per dag wel 2x zeker. Bmm meting krijg k al vanaf mn 20e week. Ook moet k de laatste tijd heel vaak naar de wc snachts sta k zeker wel 7 x op. En als k het probeer şn te houden krijg k zo"n pijnlijke druk daaronder dat k wel moet opstaan. De gyn heeft al een test laten doen of ik een onsteking ofzo heb maar heb k gelukkig niet. Dit is zijn mn eerste kindjes en ben zwanger geraakt d.m.v iui het zijn 2 eiige tweelingen We hebben lang moeten wachten op onze wondertjes en daarom ben k een beetje bang dat ze te vroeg worden geboren, gelukkig is de ze overlevings kans hoog maar toch vind het gedachte eng dat als ze te vroeg komen dat die kleintjes aan zoveel draadjes moeten liggen. Pffffffff sinds gisteren voel ik me echt erg rot en weet niet wat ik moet denken.... Doordat het mn eerste zwangerschap is die zo lang heeft geduurd weet k dus ook niet wat k precies moet voelen als k weeen krijg . Mn gyn zei vanaf het begin al dat onze mijlpaal 36 wkn is, wat betreft de keizersnede mn meisjes liggen in een jing-jang ligging dus de ene met het hoofdje beneden en de andere boven. Hoeveel wogen jou meiden bij de geboorte? En hoe lang hebben ze in de couveuze moeten liggen?
De keizersnede vind k niet zo erg. Waar k me meer druk om maak is de bmm die in een korte tijd zo verkort is. ... Heb jij hier ervaring mee?
voor de gene die het leuk vinden, mijn wekelijkse buikfoto... maar volgens mij is die deze week niet groter geworden, maar heb m toch maar gemaakt voor in het boekje
linnepinneke: ze is naar ons buurlandje nee geen ervaring met verkorte baarmoedermond.. bb: mooi hoor