hoi hoe dat ging met de flessen minderen en meer met fruit ik weet het eerlijk gezegd niet meer. Moet straks weer door die periode maar dan vraag ik het hier wel sannie....ik deel ook wel een beetje die mening het is daar zo druk.. ook wel heel erg leuk om alles te lezen maar hier was/is het wat intiemer.
candijtje: ik zou ook die van 11 uur laten vervallen, en daar een grotere portie van fruit geven, en misschien langzaam met brood beginnen.. Bagger weer he zo Sjaantje: Ik ben ook zo rond 8 maanden begonnen met gewone half volle melk uit een tuitbeker. Ze dronken vaak maar een paar slokjes. Nu krijgen ze hier helemaal geen flessen meer, en drinken ze s' ochtends, smiddags en 's avonds bij het eten half volle melk. Sannie: ik snap je helemaal. Het is hier een net wat kleinere club wat het wat leuker en je dichter bij elkaar bent met meer prive berichtjes! Hier: Dames gaan hard, en worden over 4 weken alweer 1 jaar!! L.ieke heeft haar eerste losse stapjes gezet, en F.leur is nu aan het dansen op 1 plekje heel grappig om te zien! Ik merk wel dat ik er nu veel meer van ga genieten.. Ze kunnen veel meer en beginnen ook echt een eigen karakter te krijgen, het zijn pittige dames Debster/belle: hoe gaat het met jullie? Als kersverse tweelingmama's?! Sportmama: je krijgt nu bijna meldplicht he Hoe gaat het met je? Andere zwangere: hoe gaat het met jullie? Jane: hoe was de meerlingendag? Volgend jaar zijn wij er ook bij! Vond de dames nu nog echt te klein ervoor. Linnepinneke: hoe was jullie midweekje weg? Lekker genoten?
Ok mama v 3 dan is t goed!!En geef je ze dan nog ies van vitamines erbij??heb dat bij Jade eigenlijk ook nooit gedaan en als je ziet wat die tweeling eet op een dag!!is gewoon niet normaal stelletje vreetzakken haha Jeetje over 4 weekjes alweer een jaar het gaat zo hard he!!!!weet nog goed dat ze geboren werden ik vind het ook hoor nu dat ze ouder worden!! Merk wel dat Jade jaloerser word nu???ze is al die tijd ZO lief geweest en nu als ik even niet kijk slaat ze of trekt ze de sokken uit allemaal van die rare acties...Zou dat komen doordat de tweeling nu ook echt met speelgoed begint te spelen wat ook van haar is?! X
jaa heel herkenbaar.. T.imo wordt tegenwoordig ook echt vervelend, speelgoed afpakken, ze omduwen enz.. En op maandag en dinsdag is hij op opvang en dan zijn f en l ook veel rustiger kunnen veel langer zelfstandig spelen enz.. vind het wel lastig. Maar T.imo blijft dus continu met hun spel bemoeien.. lastig om daar een evenwicht in te vinden.. dus meiden met ook oudere kids hoe doen jullie dat? Nee geef geen vitamines.. spelen hier genoeg buiten vind het kant en klare onzin en geldklopperij die vitamines maarja dat ben ik
Hihi Mm3 ik geloof dat wij wel aardig de zelfde gedachten gang hebben kwa voeding en vitamines....vind ik ook hoor!! En ben blij dat ik niet de enige ben maar vind het ook vaak zo sneu om dan de hele tijd te moeten mopperen op Jade...Ze moet natuurlijk voor zn klein meiske een hoop inleveren maarja aan de andere kant regels zijn regels hoe klein ze ook zijn ... Dus id dames met oudere kindjes TIPS????:-D Ik denk ook wel...daar was gister op fb een discussie over...dat een tweeling zwaar is!!Dat t als je al een kindje hebt idd pittiger is want gelukkig word jade nog weleens opgehaalt door opa's en oma's en dan is het zo relax't met de tweeling!!!
tja ik ben daar niet zo moeilijk in met eten.. Nou heb ik t geluk dat ze eigenlijk nergens op reageren qua voeding. Dus hier eten ze ook gewoon met ons mee. En idd hier eten ze me echt arm met zn 3en pffff!! Ja moet ook telkens mopperen op T.imo. Is ook gewoon weer zo zielig, maar ja hij laat ze gewoon niet met rust.. En tuurlijk is het een enorme verandering voor zo kindje. In 1 keer de aandacht moeten verdelen, en zijn speelgoed delen enz.. lastig! Ooit komt het wel weer goed
Een teken van leven! Het is hard werken: bv, kolven, zoon met reflux, dochter elke 3 uur voeden, peuterdochter aandacht geven, slapen, kraamvisite, huishoudelijke zaken... Vandaag is de oudste naar ket kdv, dus is het iets rustiger. En dan is mijn man ook nog deze week thuis, ik ben benieuwd hoe het gaat als ik er straks echt alleen voor sta! Vanmiddag controle bij de ka. Ik ben benieuwd. Ik heb ook erg veel aan jullie gehad, zeker toen ik het op het laatst zo moeilijk had. Ik zou dat ook niet zo snel zoeken (en vinden) op FB. Hoe gaat het met Sportmama, BB'tje?? San, hoe is het met jou? Hoe doen jouw kids het? Nog even en er worden weer babietjes geboren, spannend hoor! Ik blijf mij maar verbazen dat ze er gewoon zijn! Dat ik nu mama ben van 3 kinderen. Ik besef het nog niet echt geloof ik. Melk: ik heb altijd begrepen dat je pas na het 1e jaar gewone koemelk "mag" aanbieden omdat de niertjes van jongere kindjes te hard moeten werken vanwege zouten etc in gewone melk. Ik heb altijd het gevoel dat de kunstvoedingsindustrie handig gebruikt maakt van de onzekerheden van jonge ouders dus of het echt waar is weet ik niet. Ik zie bij mijn zus, die 3 kinderen heeft (geen tweeling) dat de oudste zich ook atijd bemoeit met het spel van de jongeren. Haar jongste is 2 jaar en kan nooit rustig spelen, tenzij de oudste twee naar school zijn. Het hoort er een beetje bij denk ik. Wie zijn er naar de meerlingendag geweest eigenlijk? Is dat leuk? Wie weet volgend jaar... (en als het wat dichterbij is)
ik mocht vanaf 10 maanden van het cb al normale melk geven hoor... En vitamines krijgen ze bij mij ook niet... De mannen hebben een prima weerstand en groeien goed, ik zie het nut er niet van in eigenlijk...
Fruit, ik maak meestal 2 kleine appels met een banaan.... word zo`n 125 gram per baby.... Moet ik ze meer geven....? en dan de fles melk van 180 verkleinen steeds.... brood geven kan ook ja... Hmmm... Stom he, heb al 2x deze fase gehad maar je vergeet het zo snel! Diksap enzo mogen ze ook...? Hmmm, ons CBafspraak is verzet naar volgende maand dus maar ff info snuiven... Owow, bij 12 uur, ik ga rennen om oudste op te halen!
Ik geef ook geen vitamine D. Ik vind het ook de grootste onzin die er is. Ik heb echte buitenspeel jongens, dus ik denk niet dat ze tekort komen. Ik ben ook erg benieuwd hoe het met de kleintjes van san is. Trekken jullie het nog een beetje?
ik vind voor beide wel te wat te zeggen op fb ervaringen van meerdere meerlingmamas en hier ervaringen en tips van mensen die je wat beter kent. Maar als ik nu terug kijk dan ben ik nog de enigste die echt over is van de originele groep die hier ooit schreef die meiden die mij er toen doorheen gesleept hebben zijn hier al heel lang niet meer... en op FB spreek ik ze wel nog steeds (wel een andere fb groep overigens echt afgeschermd voor alleen die ene club)
@silvia ja dat is jammer idd...kan ik me voorstellen hoor! Candijtje ja brood mogen ze fruit ik geef gewoon wat ze op kunnen...ik maak soms ook vers maar ook uit een potje...dus hoeveel ze precies krijgen weet ik niet!! Wat ik hier toen als tip van de dames kreeg was rond 3u een liga met evt fruit...kun je ook nog proberen!! hier alles tegelijk in bed dus ff chill tijd voor mij
Hier is het weer een beetje drukker. Ik vind het leuk hoor de fb, maar vind dit toch leuker!! Hoe gaat het met alle zwangeren die op ontploffen staan?! En alle nieuwbakken mama's?! Toch wel ff heftig hè, die eerste tijd?! Geloof me, het word beter en leuker!! Hier: nog steeds druk, maar ws veranderd dat ook nooit meer haha!! Ben van het weekend met de 3 kids naar mijn werk geweest. Had van mijn collega's al kraambezoek gehad. Maar cliënten wilden ze ook graag zien! 1 client had heel lief 2 mobiles in elkaar geknutseld (van karton) en bekers met knuffelende gekocht! Heel lief! Morgenavond ga ik even lekker met een vriendin uit eten! Heerlijk, heb ik echt ff zin in! Met de meiden zijn we een beetje aan het rommelen met schema. 7.30 fles 9.30 fruit (nog niet heel veel) 11.30 broodkorst 12.00 fles 16.00 fles 17.30 groente (ook nog niet heel veel) 19.30 papfles En als ze straks goed fruit eten en brood, dan wil ik de 12uur fles eraf halen, en wellicht de 16uur fles iets naar voren halen. Het is ff zoeken, en ik vind het een heel geprop om alles er in te krijgen in de tijd dat ze wakker zijn. Wat dat betreft zijn het nog echte slaapkoppies! Maar goed, zo gaat het wel aardig! Merk trouwens wel dat ze iets minder gaan slapen nu overdag, en als ze wakker zijn vermaken ze zich overigens prima! En 's nachts gaat het ook nog steeds goed gelukkig!
Voor de meiden met iets jongere kindjes.. ik zet de babybouncer te koop. Hier gebruiken we hem bijna niet meer. Wel veel gebruikt omdat ze wilde staan maar toen nog niet zelf konden. Maar nu is het lopen veel leuker... Bekijk bijlage 239994
Hè meiden ik vind hier de club ok intiemer hoor maar ik lees dat je ook een kleine club op fb kan maken kunnen we natuurlijk ook doen dan kan je ook makkelijker data priken en zo. Hier druk geweest mijn vader in het Zh ik andere baan, ook nog jarig geweest.. Heb een iPad gekregen. Dus wie er woordfeut ik ben enthousiast hahah.. San bb angel uit Hengelo hoe is het met juliie
Hallo meiden, Daar ben ik weer. Heb net alles terug gelezen maar ben de helft al weer kwijt. Gelukkig zijn het over het al gemeen goede berichten. Hier gaat het veel beter. De meiden zijn nu 12 wk en de krampen en de ergste spruw is over. Ik ga nog wel een tijdje door met de meds en ABC Dophilus, dat is een probiotica tegen kramp en moeilijk poepen en ook tegen spruw omdat dat ook uitde buik komt. Beide lijkt erg goed als combinatie te werken. Ik ben maandag 16 hiermee begonnen en vanaf die dag slapen de meiden door en krijgen ze nog 5 à 6 voedingen. Isabel heeft heel veel gehuild van de kramp maar dat is helemaal over nu. Het was zo zielig. Alleen nu groeit ze nog zo langzaam. Heel gek is het. Twee wk terug maar 10 gr ( toen waren de krampen en spruw nog heel erg) vorige week 55 gr. Morgen weer wegen. Ben heel benieuwd maar denk weer niet veel. Ik heb nu zelf een weegschaal aangeschaft want ik moet aldoor naar het cb en dat is met drie kids een heel gedoe. Maar het is heel gek dat ze weinig groeit. Ze drinkt heel goed, plas heel goed, poep zonder onverteerde melk, dus ze neemt het goed op. Ze is erg tevreden. Dus tja. De KA maakt zich geen zorgen want als je haar groei glad trekt vanaf 23 mrt dan kan het nog. Maar dat is al weer twee wk terug. Als het morgen weer weinig is ga ik bellen! Met amber geen bijzonderheden. Dat is echt een bolle meid en een heel verschil met haar zus. Ze zijn nogal klein maar al zo verschillend. Zo kan amber niet zo goed in de box spelen en is ze snel klaar ermee. Heeft zij moete met boeren maar kan weer slapen alsof ze heel hard gewerkt heeft. Er was een vraag over BV: in het begin dacht ik, ik stop eremetaal, zo veel alsmaar voeden en die spruw. Nu denk ik, makkie zeg. De dames worden wakker, schone luier, kussens op de bank, zitten gaan, aanleggen. Ze drinken zich in nog geen 10 min vol. Ik zet ze beiden op een been met de ruggen tegen elkaar. Zo kan ik ze beiden op hun rugje kloppen en laten boeren. Ze komen om 07.15/11.00/15.00/18.30/22.00 vannacht kwam Isabel ook nog even. Die kan het goed gebruiken. Ik laat amber dan liggen, die slaapt goed door. Als ze over de boven genoemde tijden gaan dan maak ik ze wakker anders komen ze gescheiden en dat wil ik niet nu ze zo goed samen op gaan. Ik geef ze dus nietecht op verzoek een beetje meer op mijn verzoek, maar het werkt goed zo. Eitje dus, hihi. Ben echt blij. Maar zeker meiden in het begin is het echt niet leuk. Alleen maar voeden en voeden. Ik heb van Nikki twee pacco's overgenomen. Helemaal het einde. Ze slapen er heel goed in. Daarom heb ik er nog maar twee aangeschaft. En ja friesje net zoals jij ben ik heel gelukkig nog wel meer dan gedacht! Wat een bijzonder iets een tweeling.. Wat ik wel vind, ik ga en kan veel minder weg. Je bent echt veel beperkter. Ik ben nu aan het leren om eens los te laten dat als we weg gaan dat ik niet kan bepalen wat en hoe iets moet gebeuren met de meiden zoals wanneer eten etc. Ik moet proberen het op z'n beloop te laten maar dat vind ik moeilijk. Anders kan ik nooit meer weg. Nou mijn oma komt zo weer. Die is hier elke week om bij de meiden te kijken en te knuffelen. Zij kreeg 62jr onverwachts een tweeling en vind het dat ik er nu ook een heb heel tof zoals ze zelf zegt, hihi. Mensje is 80 jaar! Tot later.