@bb, ja tuurlijk zal dat niet leuk zijn je kleintjes te zien met infuus!waarom hebben ze die eigenlijk? Hopelijk heeft de wond van de ks snel. @candijtje, ja en hij maar met zijn vingers erin en met zijn andere hand mijn buik naar beneden drukken auww!!! Hah!en maar zeggen probeer met je billen te blijven liggen. Nou kan veel hebben hoor qua pijn.bij vorige bevalling hebben.ze me ruggenprik gegeven en vol aan ctg. Konden ze in ieder geval zien hoe hoog mijn weeen waren. Liet niks merken haha. Ze vonden me dus moeilijk in te schatten.hihi. Manlief zei al volgens mij was deze gyn ook aan het kijken hoever je pijn grens ligt. Gelukkig hele aardige gyn hoor. Hij vroeg of ik wel even op mijn rug kon liggen en anders optijd aan moest geven of ik dizzy werd. Zei nee lukt wel op me rug,word niet snel dizzy dan. Alleen snel last van me rug. Toen zei hij vóór de gein, ja maar dat maakt mij niet uit.haha. maar vrouwelijke gyns zijn meest wat zacht handiger. Had ik met vorige bevalling wel met inwendig voelen.
Die veter deed hier geen pijn. En werd ook niet ingebracht door de gyn maar door de verloskundige. Misschien is die wat minder hardhandig! Snap dat je het spannend vind! Is het ook!!!
hoi hoi volgens mij weer een aantal die elk moment kunnen bevallen als ik het hier zo een beetje gevolgt heb. Heel veel meegelezen hier als op fb maar het was voor mij een drukke week met veel werken en nog even jarig zijn maar nu is het weer maandag en de drukte is weer even achter de rug. zin in zaterdag, dan ga ik met een vriendin de hele dag uitwaaien op het almeerder strand voor de libelle zomerweek.
Hey meiden! Ben ik ook weer eens, eindelijk!! Kraamweek achter de rug, was heerlijk! Sportpapa is sinds vandaag weer werken en ik ben alleen met m'n 3 meiden... Puck en Femke doen het super! Ze zijn beide sinds een paar dagen boven het geboortegewicht en dat alleen met borstvoeding, ben ik best trots op! Ik voed ze om de 3 uur meestal tegelijk, erg fijn dat me dat lukt. Ik zal jullie zoals beloofd nog mijn bevallingsverhaal spammen: Op woe 25/4 werd ik om 7.30 uur ingeleid. Ik had al 2 cm. ontsluiting op dat moment. Infuus aan en om de 20 min. werd deze opgeschroefd. De weeën begonnen en was goed te handelen. Na ong. 2 uur werd ik getoucheerd, 4 cm. mooi dat het vorderde, daarna werden de weeën alleen maar heftiger en moest ik flink meepuffen, ging best goed, ik beleefde de weeën echt in een soort roes ofzo. Na een uurtje weer toucheren, 6 cm! Hmmm ik had meer verwacht na zulke pijnen.. Of ik pijnstilling wilde? Jaaaaaa, ik kon een petidine spuitje krijgen, een soort morfine, maar mooi dat dat spuitje maar niet kwam! En toen werd het nog heftiger, persdrang!! Met 6 cm??? Dat kan dus... Ik moest ze tegenhouden wat natuurlijk totaal niet lukte. Na een tijdje zei de verpl.k. dat ze me maar geen morfine meer zouden geven omdat het echt snel zou gaan. Achteraf denk ik dat ze me bewust hebben laten wachten, haha! Ik ving die verrekte persdrang op mijn linkerzij op en na nog een helskwartier stond er nog 1 klein randje die ik volgens de gyn 'makkelijk' kon wegwerken als ik op mijn rechterzij draaide, zo gezegd zo gedaan en toen mocht ik EINDELIJK meepersen. Na ong. 12 persweeën was Femke er en toen, weg weeën... weer het infuus aan en na 4 persweeën was Puck er ook, in stuit!! Maar wat een feest die 2 meiden op mijn buik. De placenta's waren er ook vlot en het hechten vond ik erg pijnlijk maar ik was erg blij met deze vlotte bevalling! Mijn onderkant is wel erg beurs nog steeds en ik heb een stuk of 6 inwendige hechtingen, ook flink last gehad van mijn stuitje maar de KS destijds was een stuk pijnlijker. Even een paar recente fotootjes van de meiden, ik zet er ook nog wat op FB, links is Femke, rechts is Puck:
Hoi hoi, Ochtend begon lekker.onderweg naar zh breekt de vering van de auto Grrr.gelukkig kwam buurman toevallig langs rijden en moest in zh werken paar weken. Dus geluk! Eerst ctg.. alleen jongens doken iedere x weg.maar om half 10 bleek ik 3-4 cm ontsluiting te hebben dus kreeg geen veter/balon. Daarna zijn vliezen gebroken en wee opwekkers. Kreeg vrij snel weeen storm heb uiteindelijk pijnstilling gevraagd... gelukkig hielp het snel. en weet niet eens hoe laat maar had 8 cm ontsluiting en daarna ging het echt super snel.2/3 x persen en toen is Ciske paar min voor 3 geboren en 10 min later devi. Ciske weegt 29??(als ik goed gehoord heb) en devi 33??. ze liggen nu in couveuze. eerst moest Ciske aan infuus maar devi nu ook ivm suiker wat te laag is. en temp was wat te laag. toen Ciske was gecontroleerd en weer bij me lag ging hij gelijk op zoek. dus die heeft al lkkr bij mama kunnen drinken. ze worden nu bijgevoed.omdat ze snel naar afdeling moesten. strax ga ik beginnen met kolven. wat ben ik blij met onze mooie mannetjes.het was wel heftig maar meeste ben ik nu al weer vergeten.ging doodmoe de bevalling in,dus was bang dat ik het niet ging redde dus zei vaak tegen manlief doe maar ks. Maar gelukkig niet gebeurt hihi. Strax komt lizzie ben benieuwd wat ze van der broertjes vind als ze erbij mogen Liefs een trotse maar moeie teddy
Teddybeer van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoons en broertjes Ciske en Devi Geniet van je jongens en van elkaar!!! wat een mooie gewichten zeg!! mag je trots op zijn
Teddybeer, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Ciske en Devi!! Mooie namen trouwens en wat fijn dat je zo'n voorspoedige bevalling hebt gehad.
Hallo allemaal, Al een poosje lees ik met jullie mee, maar heb nu toch eindelijk de knoop doorgehakt om ook mee te gaan doen. Ik ben 22 weken zwanger van een tweeling... Groetjes Elvinia
@ Teddybeer, gefeliciteerd met je twee jongens, hopelijk blijft het goed gaan en mogen jullie snel naar huis! @ Mama van 3, heb geen fb. Mis heel veel geloof ik @ all, pff laatste loodjes .
@ Teddybeer gefeliciteerd met de geboorte van je mannen! En je nu lekker laten verwennen en genieten! @ Elvinia Welkom je bent al op de helft
Welkom Elvinia! Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe? Is het te doen? Teddybeer; hier ook nog een keertje van harte gefeliciteerd met je jongens. Fijn hoor zo'n snelle bevalling... Afrola; sterkte met de laatste loodjes...
Bedankt voor het welkom Tot nu toe gaat het goed, 't is mn eerste zwangerschap, dus het is een beetje... uitproberen(?)
Teddybeer , van harte met jullie jongens !! Elvinia , welkom we lopen bijna gelijk op , ik ben precies 22 weken , leuk ! Ik vind t nu wel zwaarder worden vooral bij mijn ribben , maar het is wel zo bijzonder om allebei de kindjes tegelijk te voelen, heerlijk
Elvina welkom. Teddy ook hier gefeliciteerd met je mannen leul hoor. Sportmama wat goed van je zonder pijnstilling . Vind je verhaal erg mooi .
Elvinia welkom hier en heel veel plezier!! we hebben ook een prive club op facebook als je intresse hebt kan je dat aangeven bij mamavan3 of yippi.... die voegen je dan toe
Sportmama, mooi verhaal, heeft veel overeenkomsten met mijn ingeleidde bevalling! Bijzonder hè om er een in stuit te krijgen.... En je hebt het helemaal zelf gedaan, top! Teddy, wat balen van die auto zeg... maar ach alles toch nog goed gekomen... Ook fijn dat jij het zelf hebt kunnen doen! De gewichten klinken prima zeg! Jammer dat ze zichzelf nog niet goed warm kunnen houden en het suiker neit goed is... Bij lieke was da took zo maar die hoefde geen infuus o.i.d. middernacht was alles goed met haar... kan dus snel gaan1 lekker genieten hoor! elvinia, welkom! Een spontane tweeling in de maak...? En weet je al wat het word...? Klets gezellig mee zou ik zo zeggen Oooh als ik die fotoos zie van depasgeboren twins van o.a Sportmama dan zijn die van mij alweer zò groot.... Alweer 6 mnd! Niet te geloven hoe snel het gaat en hoe lekker ritme ze hebben! *Trots* Lieke begint te brabbelen, klinkt zo gezellig