Tweeling Mama's IIII

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    hier ook al 12.5 van de 20 kwijt... in 1 week tijd! Verbaasde me echt....! Benieuwd of ik de rest er ook nog af ga krijgen... en die buik hoe klein die al weer is zeg!:$

ik geef geen borst, maar wat een last van stuwing zeg JEZUS!
    Dit is al de 4e dag... het wil nog niet echt weg gaan...:(

ninthe is thuis, fenne hoop ik morgen, hangt echt van het drinken af. Op en neer naar het zh is erg vermoeiend voor ons (niet bijslapen) en pijnlijk aan mijn wond...

lees nog steeds alles bij hoor! :D

2. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Saar, spannend dus bij jouw...nog een weekje...bij mij was de ks ook al lang gepland, maar ben 2 dagen eerder met weeen in het ziekenhuis gekomen, maar toen werd het weer rusti en is het bij de geplande datum gebleven...

Belle, hier lag het eerste kindje mooi ingedaald, maar de tweede echt dwars...Had gehoopt dat het ook normaal zou kunnen gaan, maar dwars gaan ze er dan niet uit...;)
    En had idd. wat problemen bij het herstel...niets ernstigs hoor, maar na een weekje thuis bleek er een ontsteking onder het litteken te zitten, dus dat moest terug open worden gemaakt en vervolgens elke dag naar de dokter om het te laten spoelen...2 weken lang...dat was erg balen...Vervelend he, als te ´s nachts na elkaar aan de borst willen...hier willen ze soms ook niet goed slapen na het drinken...wat zeker bij Romi helpt is een speentje...(was er heel erg op tegen, maar het helpt soms echt. en het is schattig om te zien als ze er vol overgave op zuigen) En ze zijn al verkouden...denk dat het heerst, maar gelukkig hier nog niks gehad...geef je ze iets?

Bezigbijtje, hopelijk komt Fenne snel naar huis, kan me voorstellen dat het vermoeiend is zo...
    Afvallen gaat idd. snel in het begin...

3. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

BB: dat is zo vermoeiend, 1 kind thuis en 1 in het zh. En ook niet fijn voor het herstel an de ks. Waarschijnlijk heb je daarom ook meer pijn. Ik heb maar 1 dag op en neer naar het zh gehoeven om Yfke op te halen en voelde toen al hoe pittig dat was. Heb je kraamzorg of pas als je Fenne ook thuis hebt?
    (mijn oudste heet Fenne, blijft gek om de naam nu ook bij een ander te horen haha)
    Stuwing kan nog wel even duren. Er schijnen pilletjes te bestaan die de melkproductie afremmen als je er veel last van hebt. Waag er anders eentelefoontje naar de ha aan?

Nikita: oei, een ontsteking. Waren die spoelingen pijnlijk? Is jouw wond daardoor ook minder goed genezen? De mijne is nu veel mooier dan bij mijn eerste ks, dacht dat het eerder andersom zou zijn.
    Helaas pakt Yfke geen speen... Ik geef ze nu beiden zoutoplossing maar an nou niet zeggen dat het helpt...

4. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Belle, nee die spoelingen waren gelukkig niet pijnlijk en het litteken lijkt er niet onder geleden te hebben...ben benieuwd hoe het gaat genezen...heb jammer genoeg van een operatie al een keloid, dus hopen dat me dat deze keer bespaard blijft...maar als ze een wond plakken heb je er schijnbaar meer kans op ( las ik ook pas achteraf) en ik ben geplakt, ook na de KS...Hoe is het bij jouw gedaan?

Trouwens, kan het normaal zijn dat je 2 maanden na de bevalling nog altijd onrustige darmen hebt?? Hier nog altijd ongeveer 1X per week heftige buik- darmkrampen dat vaak in rennen naar het toilet eindigt...Lijkt wel alsof mijn darmen dus nog niet helemaal in de oude positie liggen...

5. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook weer eens een berichtje van mij...

De meiden doen het gelukkig super, en zijn alweer ruim 3 maanden.. wat gaat de tijd toch hard. Hier gelukkig geen KZ, maar natuurlijke bevalling, wel allebei in stuit. Maar ze waren ook maar 1800 gram, dus goed te doen. Feline was ook al geboren voordat iedereen er erg in had, en ik lag op mijn zij, en had mijn onderbroek nog aan haha.

Hier bewust gekozen voor flesvoeding ivm 2 x flink mislukken van de BV, en heb nog 2 kinderen waar ik voor moet zorgen dus hier was ook "proberen" geen optie. Ze slapen hier goed, savonds half 10 laatste fles en dan komen ze rond 7 uur weer (soms half 7). Dus dat is erg fijn!

Verkouden zijn ze hier ook al meerdere keren geweest, hier hielp een doorgesneden ui naast het bed erg goed! Stinkt als een beer, maar als het helpt vind ik dat wel prima. Ik haal ook altijd de snotjes uit hun neusje met zoon peertje. Daarna zoutoplossing voor het slapen gaan, en dan hebben ze er redelijk weinig last van.

Alle nog zwangeren, heel veel succes met de laatste loodjes! Denk aan jullie. Ook alle mama's die het zwaar hebben, dikke knuf. Heb helaas erg weinig tijd om mee te schrijven, erg druk hier maar mogen komen mijn ouders even helpen (lees badkamer soppen, bovenverdieping even stofzuigen en stoffen en de oudste 2 meiden vermaken! Heerlijk.. en daarna is het alweer weer weekend!

O ja nieuwe zwangeren welkom!!

6. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
  7. bb ik kan hem niet lezen hmm jammer

8. mama van 2

mama van 2 Actief lid

7 dec 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    bb kan hem ook niet lezen, wel andere link via fb leuk hoor om zo bij te houden en gewoon 4 generaties dames super!

9. sportmama

sportmama Actief lid

7 mrt 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    gewicht/afvallen: Ik was zo'n 15 kg. aangekomen en ben nu bijna op oude gewicht! Ik eet me suf trouwens, wel lekker hoor weer alles kunnen eten zonder dat verrekte maagzuur...
    @belle, oei, ja lastig bv geven met zo'n tepelhoedje lijkt mij! Kreeg nog een tip van de kraamhulp bij verkoudheid, water druppelen in het neusje zodat ze het snot gaan wegniezen, geen idee of het helpt maar wellicht het proberen waard? Een ui, zoals OTM zegt, helpt ook uitstekend! stinkt alleen zo...
    @ la femme, speentje heb ik ook al in gebruik soms, alleen als ik zeker weet dat ze genoeg hebben gedronken, helpt goed idd, vooral 's nachts ideaal! Vervelend van je darmen, hier geen last van!
    @Saarr, een week nog maar? Tenzij het eerder begint....spannend hoor!

10. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Sportmama; Ja de tijd vliegt echt enorm snel ben benieuwd of ik of Afrola eerder gaat bevallen.

Bb kan hem helaas ook niet lezen, jammer.

La femme nikita. Ik kan helaas met je mee praten betreft de wondontsteking alleen was het bij mij echt wel een helse ervaring. De wond gloeide helemaal en de gun heeft hem zo ff zo onverdoofd opengesneden met een mesje. Ik moest mijn wond ook 2 weken lang spoelen en op een gegeven moment mocht ik naar huis en moest ik zelf spoelen was echt een verschrikkelijke ervaring. De wond is wel 'mooi' genezen al zeg ik het zelf.

11. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Tjonge, zo te horen zijn er niet veel natuurlijk bevallingen hier geweest.

@Belle, verkouden kinderen is niet fijn nee! nou ja, genoeg tips hier geloof ik...

@BB, weet je al wanneer Fenne het zh uit mag?

Heb gisteren fb aangemaakt en hoop me binnenkort te melden op jullie fb pagina... ;)

R. kwam vanmiddag huilend thuis, een jongetje uit zijn klas krijgt ook een broertje/zusje en die zei dat het absoluut onmogelijk was dat iemand twee kinderen tegelijk kon krijgen... R helemaal overstuur want die dacht dat ik gelogen had... tja. kinderen...!

12. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi hoi dames,
    Ik kom af en toe op deze pagina spieken.
    Vind het zo leuk om te lezen over tweeling kindjes.
    Zelf ben ik ook in verwachting van een tweeling.
    Ik vind het erg spannend.
    Mag ik met jullie meekletsen om verhaaltjes uit te wisselen?
    Dit is mijn 1e zwangerschap en mede tot stand gekomen door hormoon tabletten.

BB : Je bent nog niet zo lang geleden bevallen had ik gelezen. Nog van harte gefeliciteerd met je dochters. Erg leuk zeg! Geniet ervan.

Elvinia, wat schattig van je zoontje dat hij daar zo verdrietig om is. Dat andere kindje snapt er natuurlijk niks van... hihi.. maar heel vaak komt het ook niet voor he... tenminste bij ons in de buurt niet...

13. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

@ikke175, gefeliciteerd met je zwangerschap! was het onverwacht of was er al een mogelijkheid dat je een tweeling zou krijgen? (Ik heb geen ervaring met hormoontabletten...)

Ga zo maar eens de keuken in. Pff... totaal geen puf voor!
    maar ja, manlief en zoon willen graag eten vanavond.

14. benji

benji Bekend lid

20 jan 2008
    680
    0
    0
    hai dames ook hier eentje die al even meeleest maar nu ook graag wil meekletsen enzv ben ook idd zwanger van een tweeling dit doormiddel van mmm van het iuitraject dus ben benieuwd wat ik er verders van kan verwachten en wat jullie verhalen zijn.

BB ook nog van harte met de geboorte van jullie kleine meisjes hoop dat verders alles goed verloopt en dat je ze allebei gauw thuis mag hebben

liefs benji

15. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Wauw, nu komen er veel nieuwe twin-mamas-to-be bij wat leuk! Hoop dat ik het nog een beetje bij kan houden hoor... :)

16. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Elvinia, ja wij hadden grote kans op een tweeling. Omdat wij in de MMM terecht zijn gekomen werd alles goed in de gaten gehouden. Ik heb PCO en geen eisprong, dus heb ik hormoontabletten gekregen om een eisprong op te wekken. Eerst een echo gehad en er groeide 1 eitje, en na de 2e echo zagen ze dat er een ander eitje bij was gekomen. Je hebt dan grote kans op een tweeling als de eitjes bevrucht raken. En wij hebben het geluk dat dat ook daadwerkelijk is gebeurd. Meteen toen we de echo kregen vanwege zwangerschap en we kregen te horen dat er 2 kindjes zaten, kon ons geluk niet op. We zijn er erg blij mee. En is het koken nog gelukt vanavond?

Benji, leuk dat je ook meekletst. Ik ken je nog van een ander topic. Daar had ik heel even meegekletst toen het net bekend was dat ik in de MMM terecht kwam. Weet niet meer precies welk topic. Ik weet dat je al heel veel hebt mee moeten maken, en vind het super dat je nu een tweeling verwacht. Ik lees nog af en toe op het topic maar klets eigenlijk nooit meer mee. Volgens mij is dat het topic iets van juni IUI. In december en januari kletste ik daar mee. Hoe voel je je verder? Al helemaal aan het idee gewend van een tweeling?

Vandijtje, Vind het leuk dat ik hier mee kan kletsen. Ik lees dat jij al een tweeling hebt. En een jongen en een meisje? Super gaaf zeg.

Diegene die in verwachting zijn, weten jullie wat jullie krijgen, willen jullie het weten of niet? Wij willen het wel graag weten. Over 2 weken krijgen we weer een echo, maar dan is het te vroeg om het te zien...dan zijn we net 15 weken en 1 dag...en dan met 19 weken krijgen we de 20 weken echo.... spannend allemaal vind ik.

17. friesje1978

friesje1978 Actief lid

7 jun 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    welkom nieuwe zwangeren erg leuk weer een nieuwe lichting hahah

saarrrr en afrola jullie zijn nu toch bijna zover?

Zaterdag zijn de meiden alweer 4 maanden.
    1 meid heeft al 2 tandjes, erg schattig om te zien.
    Ik lees heel veel mee op de fb sites, beide ons afgeschermde en van de tweelingmoeders. Wat wordt er veel geschreven. Ik kan het allemaal niet bijhouden en vooral niet te reageren, maar ik haal er wel dingetjes af om uit te proberen.

tot later

18. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Erg leuk al die nieuwe 2 ling zwangeren! Wel moeilijk om bij te houden idd. Maar erg gezellig! Geniet van jullie zwangerschabhet is zo bijzonder om een tweeling te mogen dragen

Xx

19. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

@Saarr, helemaal gelijk in! Het is echt heel bijzonder om een tweeling te mogen dragen...

@ikke175, oké, je had je dus al voor een deel kunnen voorbereiden op een tweeling...;)
    Koken ging goed, allen at R niet zo veel, heeftie de laatste tijd wel vaker last van...
    Wij houden nog eventjes geheim (ook voor onszelf!) wat voor geslachten de beebs hebben. Dan hebben we nog een extra verrassing bij de geboorte;)
    Dussee... we zien wel wat er uit komt!

Zeg, wie zijn de eerstvolgenden die moeten bevallen, Saarr en Afrola? Zijn daar al data van bekend? (inleiden, ks oid) of 'hopen' jullie dat de natuur gewoon zn werk gaat doen?

Hm, hoorde net van een vriendin van me dat ze weer zwanger is. Wéér van een tweeling!:$ Ze heeft al een tweeling van 3 en via die tweelingzwangerschappen hebben we elkaar leren kennen. Nu is dus pas gebleken dat ze altijd een dubbele eisprong heeft...
    Sommige van hun bekenden zeggen dat ze het weg moeten halen, ook omdat ze toch nog maar een paar weken zwanger is....

Zouden jullie dat doen/kunnen?:(

20. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi meiden,

@ Sportmama, belle en bb goed om jullie verhalen te lezen.
    Sportmama en Belle fijn dat het goed gaat.

BB hopelijk mag nr 2 ook snel naar huis!

@ nieuwe zwangeren, gefeliciteerd!

@ ego, De babies zitten nog in de buik, maar niet voor lang meer.
    Vandaag een controle gehad en babyB heeft het moeilijk in mijn buik, het heeft nog maar weinig vruchtwater en lijkt nog maar weinig te groeien. Mijn bloeddruk was verhoogd, maar gelukkig geen eiwitten. CTG was goed en ze waren allebei erg beweeglijk. Met babyA gaat alles wel heel goed. Maar nu moet ik de komende drie dagen elke dag voor controle naar zkh en maandag zal ik worden ingeleid als het de komende dagen niet nog uit zichzelf begint.
    Vandaag is ook het pessarium verwijderd rond baarmoeder. Die zat behoorlijk vacuum gezogen zij de gyn dus misschien heeft die wat tegengehouden? Hoe dan ook spannende dagen hier!

Deel Deze Pagina