Oh Elvinia, dat van je vriendin zou ik ook niet kunnen hoor weghalen o.i.d. geen denken aan! Onze 2ling was ook spontaan.... We gingen voor een 3e maar toen bleek nr 4 er ook te zitten. terwijl het dus in beide fam. niet voorkomt... In 1e instantie is er de schok.... maar later komt de bijzonderheid naar boven en dat juist wij een 2ling krijgen Het is druk maar oh zo leuk... (en soms zo blij dat het 20.00 uur is en alle kids op bed liggen ) Ikke, inderdaad een jongen en een meid, super 2 eiig, 2 totaal verschillende persoontjes, maar oh zo leuk Trouwens meiden, mijn bevallingsverhaal komt in het blad Kinderen die uitkomt op 24 juli Ben heel nieuwsgierig naar hoe het in het blad er uit ziet met fotoos. Het verhaal heb ik al toegezonden gekregen
@elivinia ik word woensdag ingeleid als de babies zich niet vanzelf aan dienen. Wat een walgelijke reacties van die mensen die adviseren of een van de tweeling te aborteren. Kan je met je hoofd niet bij. Sorry kan me echt opwinden om dat soort dingen.
Oké, ja ik vond het ook al niet kunnen... Hallo, je gaat je eigen kinderen toch niet aborteren! En al helemaal niet omdat het een tweeling is... alsof zij er iets aan kunnen doen dat het een tweeling is.. Bovendien vind ik dat je omgeving zich daar niet mee mag bemoeien, als jij kinderen wilt is dat jouw zaak, niet die van je omgeving. Gewoon lekker laten zitten! Ik denk dat zij ze houd, maar tis toch wel moeilijk als je allemaal van zulke reacties krijgt... maar ik geloof dat haar eigen ouders wel positief waren, dat scheelt. @Saarr en Afrola, heel veel succes! Hopen dat het allemaal goed gaat en ze zichzelf aandienen!
Elvina o wat een stomme mensen zeg ja het risico zit erin dat je een tweeling mag krijgen ik zou het niet weghalen hopelijk doet je vriendin dat ook niet . Nieuwe zwangeren welkom zag al wat verhalen die bijna hetzelfde waren als die van mij leuk om te lezen . Nou meiden ga zo klaarmaken en naar de dokter voor urine nakijken en daarna naar de kapper en vanavond lekker naar de meisjes heerlijk groetjes
Elvinia, ik zou ook echt geen kindjes weg kunnen halen, ook al zijn het er weer 2. Ik snap ook echt niet dat mensen dat kunnen zeggen maar goed.... Wij konden ons idd voorbereiden op een tweeling, maar gingen er niet vanuit dat dit ook daadwerkelijk zo was. We hadden zoiets, eerst maar eens kijken of we wel zwanger worden...en toen er geen bloeding kwam... toch maar 2 dagen later getest.... en zwanger. Toen had ik wel in mijn hoofd... het is een tweeling. Alleen vriendlief had die gedachten niet... maar wel echt super blij waren we..en nu nog steeds! Afrola, heel veel succes aankomende week! Saar, jij ook heel veel succes aankomende week! Candijtje, wat leuk dat je verhaal in het blad komt. Echt super zeg. Wij krijgen ook een 2 eiige tweeling. Alleen het geslacht weten we dus nog niet.... San84, ik lees dat jij ook met clomid 50 mg in verwachting bent geraakt van een tweeling? Wat grappig.... ik ook. Wel echt heel bijzonder he dat dat met zo'n medicatie kan.
San, hoe bedoel je met ik hoop dat jij ze wat langer binnen houdt? Willen je ukkies al komen dan? Hoe ik me voel... tja... nu opzich wel goed. Heb heel veel last van migraine gehad en buikkrampen, en ben nu voor de helft gestopt met werken. Deze week wat meer vrij en nu gaat het wel goed eigenlijk. De druk van het werken is eraf. Nu kan ik lekker rustig aandoen. Hopelijk kan ik die 2 dagen werken wel volhouden, en anders nog maar wat meer in de ziektewet. Alles voor de ukkies, zodat ze niet te vroeg worden geboren. Hoop dat ze zeker blijven zitten tot 34 weken, maar dat heb je niet voor het zeggen he. Hoe voel jij je dan? Niet zo goed?
Ikke: je kunt het niet weten, maar San is al bevallen... vandaar haar opmerking over langer binnenhouden dan zij. Haar superdochters zijn met (geloof ik) 27+4 geboren...
Klopt helemaal belle . Ikke dat kon je niet weten maar ben al bevallen de meisjes doen het super dus dpe rustig aan en luister naar je lichaam zal mijn onderschrift eens aanpassen
Belle, ow thanx...hihi.. wist ik idd niet.. maar nu wel. San, nog van harte gefeliciteerd met je dochters! Dan zijn ze idd wel vroeg geboren. Ik zal heel goed naar mijn lichaam luisteren en daarom ben ik ook voor een deel gestopt met werken. Wat fijn det zo goed gaat met je dochters. Weet je al hoelang ze in het ziekenhuis moeten blijven? Want ik neem aan dat ze nog niet thuis zijn toch?
Lastig, al die oude handtekeningen... Ik dacht ook dat je nog zwanger was, San. Leuke namen! en nog gefeliciteerd 27+4, das wel echt heel vroeg... moet er niet aan denken dat die van mij over een maandje er al zijn... Gaat alles goed met ze?
heb een nieuwe handtekeming gemaakt voor jullie hoor en bedankt voor de felicitaties. mijn bevallingsverhaal staan op pagina 324 als ik het goed heb . groetjes
Alles gaat goed hier, ik merk alleen wel dat ik het eng vind met de voeding. Doe ik dat wel goed, moeten ze niet meer, krijgen ze niet te veel. Hoe hadden/hebben jullie de schema's?? Met mij gaat het vandaag erg goed, de wond pijn is stukken minder. Wel heb ik erg last van mijn rug, deze moet echt weer wennen aan de normale houding na al die tijd die zware buik. Dat is soms wel vermoeiend. Straks lekker Fenne in bad gedaan en morgen is Ninthe aan de beurt. Lekker genieten. Hier heb ik nog steeds totaal geen zin in avondeten. IK kan me er echt niet toe zetten gewoon Ben misschien ook bang om te spugen denk ik. Dus dadelijk maar een boterham met gekookte ei (ook lekker na al dat zh brood steeds) Ik heb me zelf vanmorgen gewogen en na 9 dagen ben ik al 15 van de 20 kilo kwijt. Mijn buik is ook echt al bijna als vanouds, wist niet dat het zo snel zou gaan. (en ik maar bang zijn ervoor) Benieuwd of die andere 5 kilo ook zo makkelijk mag gaan! Kraamtranen heb ik tot nu toe niet gehad. De kraamzorg was vandaag 3 uurtjes bij ons (laatste dag waarschijnlijk dat ik er recht op had) maar ik vond haar helemaal niks en haar zelf ook niet. Dus vind het niet zo erg eerlijk gezegd. wel baal ik dat manlief dadelijk 3uurtjes al weg moet. Bah!
teddybeer ben jij al bevallen of nog niet krijg helaas net alles mee en weet je naam op facebook niet . sorry
fijn dat jullie thuis zijn geniet ervan en doe kalm aan kan je moeder schoonmoeder vriendin niet even komen want jij mag helemaal niet alleen zijn nu .
@San, teddybeer is geloof ik al bevallen... 2 jongens toch? Kgeloof dat de ene Ciske heet, de andere naam ben ik vergeten.. @BB, ook al een hekel aan zh eten? Poosje geleden toen ik in het zh lag (Niet in verband met zwangerschap hoor) kwam me dat eten ook zo langzamerhand de neus uit. Nee, dan eet ik liever thuis Lijkt me inderdaad niet fijn, kraamzorg waar je niet mee kan opschieten. Ik hoop dat (als alles goed gaat...) ik leuke/aardige krijg! Ben zelf net klaar met eten, dat houd ik gelukkig allemaal prima binnen! Maar soms komt er weer zo'n vreetbui...! Tja, hoort er allemaal bij. Zodadelijk moet ik R naar een feestje brengen. Na het feestje blijft hij bij een vriendje slapen... ideaal! Dus dat betekent een lekker fijn avondje alleen met manlief! Lekker op de bank hangen oid... dat is weer een tijdje geleden, omdat hij soms 's avonds werkt. De keren dat hij wel thuis is, is R er ook natuurlijk, en dan is het toch anders dan met z'n tweetjes...
Bb: ik hield het schema vanuit het ziekenhuis eerst aan, maar ik gaf bv dus dat is weer wat anders.wel fijn dat je ze nu thuis hebt Nieuwe zwanger welkom!! Als jullie je naam doorgeven aan een van ons op fb dan kunnen we jullie uitnodigen voor onze afgeschermde fb groep San: wat fijn dat je meiden het goed doen! Het is nu een kwestie van groeien en drinken of zijn er wel nog andere complicaties?
BB: je kunt bij twijfel, onzekerheid, vragen etc etc nog gewoon naar neo bellen. Stel dat je het even niet meer weet. Wij hielden de eerste twee weken -tot aan de eerste controle van Yfke- het schema nauwgezet aan wat we hadden meegekregen. Weliswaar bv, maar afgekolft dus wij konden precies afpassen.
H! Meiden... Nog even snel voor de late voeding...er wordt hier zo gezellig en veel gekletst en anders moet ik morgen teveel bijlezen... Kleintjes zijn vandaag nog eens gewogen en Niki weegt nu 4180 en Romi 4460...Gemeten worden ze volgende keer, maar het lijkt erop alos Romi ook langer word, dat merk ik aan de kleertjes, dus er komt langzaam verschil tussen jongen en meisje... jeetje zeg, wat bestaan er botte en domme mensen...tegen een zwangere te zeggen dat ze maar een van de twee moet laten verwijderen... Candijtje...wat leuk zeg jouw verhaal in een tijdschrift... San...wow, jouw kleintjes zijn vroeg gekomen...gaat alles goed met ze?? Ga dadelijk nog even terug naar je bevallingsverhaal... Bezigbijtje...heel herkenbaar dat je onzeker bent...Hier hebben we nog altijd geen schema...motto is voeden als ze willen en wachten tot ze zelf een ritme vinden...natuurlijk alleen zolang de moeder dit vol houdt, want het is wel zwaar hoor...maar ik werk op het moment niet, dus ik kan het nog wel even volhouden... De wondpijn is idd. erg...het wordt alleen iedere dag beter daar moet je maar aan denken... en idd. de eerste kilo´s vlieger eraf...daarna gaat het wat langzamer... Trouwens hier ook weer moeten wennen aan een normale houding...heb 9 maanden lang krom en ingezakt gelopen...ben nu weer gaan stretchen en let erop dat ik altijd rechtop loop en zit... ow jee meiden...moet nu toch echt naar de kindjes...toedels en morgen meer...
Goedemogge! @BB, wat heerlijk dat jullie nu allevier lekker thuis zijn!! Lastig idd het voeden in het begin, kan je niet echt tips geven vrees ik omdat ik ook borstvoeding geef op verzoek. Idd. wat Belle zegt, gewoon contact houden met het ziekenhuis is gewoon fijn alleen al voor je eigen gemoedsrust! @la femme, mooie gewichten hoor, wat fijn dat ze zo goed groeien op de borstvoeding hè? Ikke ook zo trots op mijn meisjes, gisteren gewogen en Femke is in 1 week tijd ong. 300 gram aangekomen en Puck ong. 250 gram! Femke weegt nu al 3000 gram! Ben wel beetje brakjes vandaag, gisteren bruiloft gehad van zeer goede vrienden. Het was in ons dorp dus ik ben een paar keer naar huis gegaan tussendoor om te voeden maar lag wel pas om half 1 op bed, gaaaaap.... Heb ook lekker meegedanst enzo, wel ongelooflijk hoe snel ik ben hersteld in ruim 2 weken tijd na de bevalling!