Tweeling Mama's IIII

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    haha Sinja wat grappig he klein wereldtje!M is ook in verwachting!!nog maar pril...maar wel erg leuk dus!

2. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Ow en F de tweelingbroer heeft al twee kindjes wist niet of je dat wist!De jongste is van december ook nog kleintjes dus!

3. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat grappig dat er hier mensen zijn in het forum die elkaar kennen :D

4. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooo, ik verzum steeds om hier mee te lezen en te schrijven. Ben alweer 2 weken aan het werk. Bevalt erg goed!

Voor alle zwangeren of meiden met pas geboren meisje, ik ben aan het opruimen en doe eea aan kleding weg. Allemaal super mooie merkkleding voor 2 meisjes. Sommige dingen hetzelfde, en anders gematcht. Uit rookvrij en diervrij huis. Maten 56 en 62. Merken: veel Feetje, wat hema, prenatal, dirkje en little feet. Graag pb bij interesse.

5. tank

tank Lid

14 feb 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, zijn jullie begonnen met maat 50? Of is het wijs om ook een paar dingen 44 in huis te halen? Het is natuurlijk allemaal zo gekocht als het nodig is, maar ik ben graag voorbereid. En dan ga ik er van uit dat ze tot een week of 38 ofzo blijven zitten he :)

6. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Wij hadden alleen 50 in huis. Als ze zo klein zijn dat 50 nog te groot is, dan liggen ze vaak eerst nog even in de couveuse. Dus tijd genoeg om manlief, vrienden of familie naar prenatal te sturen ;)

7. bosaatje

bosaatje Actief lid

30 mrt 2012
    124
    0
    0
    ' s Gravenzande
    tank,
    ik heb een paar rompertjes in maat 44 , verder niks, dat laat ik dan wel halen als het nodig is, dacht dat ik ergens had gelezen dat als ze in de couveuse liggen ze vaak alleen een rompertje aan hebben, maar wie weet klopt dat wel helemaal niet
    ben er wel benieuwd naar eigenlijk........ dus ervaren mama's?

nikespits,
    gefeliciteerd en welkom , hier wilde we het ook niet weten bij de eerste 2, maar nu bij deze tweeling leek het me toch wel makkelijk, had ook een hele zolder vol bewaarde kleding..
    en t kamertje heb ik er nu ook op aangepast

verder hier alles zn gangetje, moest afgelopen maandag een gtt test doen, omdat de babys aan de grote kant zijn, en mijn buik ook , om te kijken of ik geen zwangerschapsdiabetes heb

de waardes zaten op t randje dus nu over 3 weken weer... op zich niet zo erg, maar je moet er 2 uur zitten.. pff
    maar gelukkig mocht ik na een uurtje in zo'n lekker stoel gaan liggen die ze voor bloedprikken gebruiken, met mn beentjes omhoog, boekje erbij
    je zag de mensen wel kijken haha:p

weet niet zo goed wat ik er nu aan kan doen, ik hoef (nog)geen dieet, misschien wil de gyn. kijken of het zich ontwikkelt, moest wel stoppen met foliumzuur.. wat daar de reden voor is weet ik ook niet

nou ga even een bakkie nemen, voor de kids weer thuis komen, gelukkig is het mooi weer dus kunnen ze lekker in de tuin spelen en mama hopelijk even rustig zitten

8. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb wel maat 50 en iets groter. Maar ik denk dat ik stop met maatje 62-68... kids zitten onder het gemiddelde...
    Vandaag 20 weken echo gehad en alles was goed. Alleen kindje 2 lag helemaal tegen de placenta aan dus mogen we over 2 weken nog een keer terug voor een nieuwe echo. Eigenlijk is alles goed maar de gyn wilde toch nog een extra controle ( ook al weet hij zowat zeker dat er niks is ) en dan maakt hij lekker veel foto's zei hij.. haha...

9. Luuske

Luuske Lid

6 sep 2011
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had 2 setjes maat 44 en ze waren geboren met 38+1 week. Ze waren toen 42 cm. Ze mochten wel gelijk naar huis. Ik had toen mijn moeder nog een paar setjes laten halen en voor de rest maar 50 aan en dan maar omslaan die kleren hahaha.
    Ik had ook een pak micro-luiers in huis die heb je bijv van pampers en kruidvat.

10. Jijdaar

Jijdaar Actief lid

2 jun 2012
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hé allemaal!
    Ook ik mag me aansluiten! Weten nu een week dat het er twee zijn! Behoorlijk schrikken, hebben er ook al twee, maar nu super leuk! Hartjes klopten nog ni met 5+ weken..dus t is nog spannend!

11. Elvinia

Elvinia Niet meer actief

Leuk, welkom Jijdaar!

12. tank

tank Lid

14 feb 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL

Leuk Jijdaar! Gefeliciteerd!!

13. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Gefeliciteerd Jijdaar! Bijzonder hè niet een maar twee!

Onze twin is m orgen alweer 8 mnd, tijd vliegt voorbij en het word steeds leuker / makkelijker.....

Wanneer zijn de oudere twins overgegaan naar de vervolgstoel in de auto, uit de maxicosi dus... ze zitten er hier nog prima in hoor, maar heb al wel 2 andere stoeltjes klaar staan... Scheelt wanneer ze er aan toe zijn een hoop gesleep èn de maxicosis kunnen dan naar zolder ipv in huis :)

14. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Euuuuuhhhhh, weet ik niet meer :) Ik weet nog wel, dat we in Januari op wintersport zijn geweest, dat ze eind van de maand 1 werden. Tijdens die reis er naartoe zaten ze in ieder geval al in een gewone autostoel.

15. mama van 2

mama van 2 Actief lid

7 dec 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Welkom Jijdaar.
    Candijtje wij hebben een maand gesmokkeld en hebben ze nu al in de vervolgstoelen, in de maxi cosi was huilen en doen en ze kunnen nu mooi naar buiten kijken. Word het een stuk rustiger van.
    Vanavond met de kinderen uiteten geweest ging super ondanks dat ze dus een uur later eten kregen, willen nu alleen nog steeds niet slapen.

16. Jijdaar

Jijdaar Actief lid

2 jun 2012
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel!
    Zeker bijzonder! Hopen dat je hartjes wel klopten as maandag mogen we wet voor echo.
    Fijn indd dat het streeds makkelijker gaat! Moet hier etst de zwangerschap overleven;)
    Weet indd ook van andere 2 dat de vervolgstoel wel ideaal is.en hij kan ook kantelen dus kunnen ze ook nog slapen als t moet..nadeel is dat je ze dan altijd waker moet maken want je kan de stoel er moet zo uithalen en me naar binnen nemen:)

Groetjes!

17. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo tweelingmama's. Heb mijn vraag al ergens anders gepost maar kreeg daar vrijwel gern respons, kreeg als advies het eens hier te plaatse... Hoop dat er hier tweeling mama's (to be) zijn die wel willen reageren...alvast bedankt!

Ik ben bijna 34 weken en zit er al weken doorheen, heb nog 2 kinderen van 3 en 5. Heb gevraagd of ik ingeleid kan worden met 37 weken als ik tegen die tijd niet bevallen ben. Gyn wil wachten tot 38 weken

Is er iemand hier die ook ingeleid is omdat het gewoon te zwaar werd allemaal? Wil echt in de 37ste week ingeleid worden en niet 1 week later
    Mijn laatste echo was 3 weken geleden en de baby's waren allebei even groot als elkaar en een eenling

Nog 1 vraagje. Ik krijg de laatste weken steeds verschillende arts assistenten en niet mijn eigen gyn. De arts assistenten kijken tijdens de controles niet met de echo maar gebruiken gewoon zo een dopler, ik vind dit erg raar, zoals ik al zei was de laatste echo 3 weken geleden en na veel aandringen mag ik over 2 weken voor een echo komen, dat zijn dan 5 weken zonder dat ze naar de groei van de baby's gekeken hebben....is dit niet heel lang?

Wat ik begrepen heb is dat tweelingen juist NA de 30-32 weken minder groeien dan eenlingen en dat ze juist dat goed in de gaten gehouden moeten worden. Arts assistent zei dat dit klopte maar omdat ze 3 weken geleden tijdens de echo er goed uitzagen vond zij het niet nodig om ze weer een keer te bekijken, pas na veel aandringen van mijn kant stemde ze is....vinden jullie dit ook raar of ligt dat aan mjj en maak ik mij teveel zorgen?

Ging dat bij jullie ook zo? Dus weinig tot geen echo's aan het eind van je zwangerschap?

18. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Hey mamiskha het is inderdaad een beetje raar dat ze geen echo's meer gemaakt hebben zou het toch even navragen ook voor je eigen gemoedstoestand!!

een vriendin van mij had ook erg zwaar op t eind met nog twee kids en die is iets voor haar 37ste week ingeleid..

ik kreeg het niet voor elkaar sliep bijna tot niet meer kon niks meer doen maar mijn keizersnee stond pas gepland met 39.5 week...uiteindelijk braken gelukkig mijn vliezen eerder!

Dus denk dat het echt heel erg verschillend is hoe jou gyn er tegenover staat...

iig sterkte!!en succes

19. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zit mij inderdaad niet lekker dat er zoveel tijd zit tussen de echo's. Eerstvolgende echo staat gepland voor donderdag (niet aanstaande maar die daarna)

Fijn om hier met tweelingmoeders te kunnen praten! Als ik aan andere vrouwen zegt dat ik er doorheen zit en ineleid wil worden krijg je toch vaak te horen van 'aan het eind is het altijd zwaar, wat maken die 1 a 2 weken nog uit, je bent egoistisch als je om inleiding vraagt bla bla bla'

Ik heb dus al 2 kinderen endir zwangerschappen zijn in mijn geval absoluut niet te vergelijken met deze zwangerschap....kinderen zijn met 39 en 40 weken geboren en hoewel de laatste weken niet orettig waren was alles prima te doen......met de tweelingzwangerschap heb ik sinds 16 weken ofzo overal last van zoals rug, bil, bekken, slapeloosheid, geen energie enz...

Hoop dat mijn baby's rond 37 weken spontaan geboren worden

20. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Ja een tweelingzwangerschap vond ik ook echt pittiger hoor!!Dat is natuurlijk voor iedereen anders....maar ik leef met je mee hoor!!;)

Deel Deze Pagina