Wat fijn friesje dat L al mee naar huis mag. Raar idee he 1 kindje achter laten. Ik had daar heel veel moeite mee. Hebben ze al gezegd wanneer ze het ziekenhuis mag verlaten wat ze dan moet kunnen? Wat een heftige documantaire zeg hij werd net herhaald maar jonge daar moet je toch niet aan denken met 25 weken al. En mama van 3 wat lijken ze dan in 1x groot he als ze zelf staan
Lief dat je aan me denkt Werken, zwanger zijn van een tweeling en een kind thuis is best zwaar . Sinds deze week werk ik minder. Vandaag ook gesprek gehad met de arbo-arts en die vond het verstandig als ik per direct terug ga naar 4 uur werken per dag en met 26wk volledig stoppen. Heel fijn dat hij daar totaal niet moeilijk over deed. Hele opluchting . 20wk echo al gehad, alles helemaal goed. 1 kleine liet zien wat het is en de andere niet zo goed. We hebben een best guess zeg maar, die zou bevestigen dat het 2-eiiig is . Maar het mag nog niet op de lijst voor evt meelezers. Sinds deze week voel ik de twee echt steeds duidelijker. Duurde wat langer voordat het vlindergevoel over ging in duwtjes en schopjes. Maar vandaag zag ik bij een feestje in mijn buik voor het eerst mijn buik bewegen . @ Friesje wat fijn dat je al thuis bent en 1 kindje ook al thuis is. Hopelijk mag de ander ook snel naar huis. Voor bekken is veel rust op bed goed en geen trappen lopen. Maar wel heel lastig te combineren met een kind in het zkh denk ik zo . @ docu, wanneer ik tijd/zin heb ook eens zoeken. Ben wel benieuwd. @ Josuus, wordt bij jou ook steeds zwaarder, sterkte met laatste loodjes Verder veel emotionele ervaringsverhalen gelezen, gelukkig gaat het overwegend goed met iedereen nu
01 Josuus rond 07 februari Meisje & Meisje 02 bhdrcm rond 08 februari Meisje & Meisje 03 ontzettendtrotsemama rond 1 maart Meisje & Meisje 04 mysunshine rond 15 maart Jongen & Meisje 05 Belle1978 rond 8 april Jongen & Meisje 06 Debster82 rond 9 april Verrassing 07 Sportmama rond 2 mei Meisje & Meisje 08 bezigbijtje rond 10 mei Verrassing 09 afrola rond 16 mei Verrassing 10 Teddybeer86 rond 17 mei Jongen & Jongen 11 San84 rond 22 juni 12 mm7 rond 2 juli Verrassing Meisjes-Mama 01 Jane1983 => 3 augustus 2010/35+0 Elize (1890) & Naomi (1780) 02 Bereke => 25 augustus 2010/36+1 L.ore & F.enne 03 Yippieajee => 3 maart 2011/38+3 Eva (2930) & Vanja (2070) 04 Mama van 3 => 19 mei 2011/36+5 Fleur (2745) & Lieke (2675) 05 Samloes => 27 mei 2011/36+3 Jet (2235) & Mies (2710) 06 Bietje1972 => 13 Juli 2011/33+3 Kate (2180) & Joan (1680) 07 Missa => 22 juli 2011/38+1 Lynn (2700) & Iva (2990) 08 Nikkijane => 10 september 2011/30+5 Mila (1250) & Tess (1050) 09 Rave angel => 21 september 2011/34+6 Amy (1630) & Lynn (1650) 10 Friesje1978 => 12 januari 2012/36+3 Lisa (2890) & Meike (2140) Jongen/Meisje-Mama 01 Silvia009 => 21 mei 2010/37+5 Sanne (2352) & Luuk (2624) 02 Naomi33 => 15 september 2010/37+4 Amber (3390) & Thom (3490) 03 Lima 84 => 16 november 2010/34+5 Lotte (2285) & Koen (2320) 04 Patroeschka => 03 december 2010/37+2 Carmen (2900) & Devin (2730) 05 mm7 => 31 januari 2011/36+2 Isis (2205) & Vinn (2025) 06 minniemouse25 => 21 maart 2011/33+3 Lynn (1856) & Sem (2080) 07 Sjaantje85 => 15 juli 2011/37+4 Skye (2706) & Jax (3460) 08 Sjulie => 10 augustus 2011/38+1 Bracha (2830) & Rhein (2230) 09 Maybe01 => 10 oktober 2011/37+2 Mare (????) & Niels (????) 10 Mama van 2 => 17 oktober 2011/37+1 Isabel (2215) & Benjamin (3120) 11 Candijtje => 21 oktober 2011/37+3 Lieke (2450) & Gijs (3150) 12 MissQ => 16 december 2011/18+5 Kyra* (185) & Tristan* (205) Jongens-Mama 01 Sannie30 => 27 januari 2010/33+1 Stan (1690) & Wessel (1585) 02 Linnepinneke => 27 september 2010/34+6 Noah (1910) & Kyan (2280) 03 onskleintje => ?? april 2011/27+? ???? (924) & ???? (1060) 04 Emav => 30 mei 2011/34+5 Tom (2586) & Jurian (2270) 05 emesve => 18 oktober 2011/3?+? Sam (2880) & Noah (3120)
Sinds ze 4 mnd zijn slapen ze door. Ze zijn zelfs sindsdien geen nacht meer wakker geweest. Vinden jullie het goed als ik weer inspring en mee klets?
Volgens mij heb ik mijn bevallingsverhaal niet gedaan of wel? Friesje, wat een leuke namen! En toch nog keurige gewichten. Lijkt me heel raar 1 kindje achter te moeten laten. Daar was hier in het zh geen sprake van. Of beide mee naar huis of niemand.
Dames die na mij bevallen zijn allen nog proficiat. Zie ook heel verdrietig een hele vroege geboorte er tussen staan.
Volgens mij niet sjulie... Dus brandt los zou ik zeggen haha En onskleintje, ik heb op het forum gelezen dat haar jongste al voor de zoveelste keer aan een liesbreuk geholpen moest worden dus dat gaat nog steeds niet helemaal zoals het moet....
Nou hier komt ie hihi. Wonderbaarlijk genoeg (volgens de gyn) heb ik zonder klachten gewerkt tot 35 weken. De 36ste week was de laatste lesweek en heb ik heel weinig gedaan. Had mijn teamleider zo geregeld, heerlijk Met 37.6 had ik een controle in het zh en we wisten dat de kinderen die week gehaald zouden worden, wanneer ze 38 weken zouden zijn. Tijdens de controle in het zh was mijn bloeddruk 125/85. Dit vond de gyn reden voor opname omdat mijn bloeddruk de gehele zwangerschap 100/60 was geweest. Maandag om 1200 was ik opgenomen in het nieuwe kraamcentrum van het ziekenhuis. Een eigen kamer met eigen badkamer, toilet, babyspullen en een bed voor papa Dinsdagochtend gekeken of er wat ontsluiting was, maar dit was niet zo. Opwekken wilden ze (nog niet) aan beginnen omdat dat vaak in een ks eindigt en ze dat liever niet hebben natuurlijk. In de nacht van dinsdag op woensdag werd ik wakker met enorme pijn in mijn bovenrug tussen de schouderbladen. Volgens de arts-assistent die me bekeken heeft snachts waren het a-specifieke klachten en kreeg pcm omdat ze het verder ook niet wist. Om 0600 kwamen ze bloedprikken. De pijn was weg en ik voelde me weer prima. Om 1100 kwam de verpleegkundige vragen hoe het ging en ze vertelde dat de dokter zo kwam, toen ging er wel een belletje rinkelen. De arts kwam en vertelde me dat ik zwangerschapsvergiftiging had. Ze gingen me per direct klaarmaken voor de verloskamers waar ze de bevalling op gingen wekken. Om 1330 lag ik op de verloskamers. Daar joegen ze een grote spuit magnesium in mijn arm (ter bescherming van de organen ivm zw.vergiftiging) manman wat deed dat zeer! (daarna kreeg ik via het infuus, welke er 3 dagen ingezeten heeft) Daarna een catheter, de vliezen gebroken en het infuus met weeënopwekkers erin. Ik had een super fijne gyn! Om 1400 kwam hij kijken of er ontsluiting was. 1 cm. hetzelfde als maandag. Wanneer er om 2130 nog geen vordering in zou zitten zouden ze overgaan op een ks. Inmiddels was ik 30 kg aangekomen, enkel vocht hihi, van 58,9 naar 86,9 (met 3 wkn alles weer kwijt hihi) De ene na de andere spuit weeënopwekkers werden naar binnen gedruppeld. om 1700 zat er de hoeveelheid in waar eigenlijk iedereen op bevalt, maar bij mij nog geen tekenen. Om 2015 kwam er een gyn in opleiding en die constateerde nog steeds 1 cm ontsluiting..... om 2030 stond de gyn weer aan mijn bed, ze gingen het operatieteam oproepen en met een uurtje zou ik aan de beurt zijn. Echter om 2100 lag ik op de operatiekamer en om 2136 en 2138 zijn Rhein en Bracha geboren. 2320 en 2780 gram. Abgar van 9/10 en 9/10 Ik voelde me net een omaatje van 80 met helse spierpijn hihi. Heb na de bevalling 2 dagen niets gemogen ivm de zw.vergiftiging maar daarna ging het rap beter! 5 dagen later mochten we met zijn drieën naar huis
bevalling was prima, wat je er bevalling van kunt noemen, was gewoon een operatie hihi. enkel de zwangerschapsvergiftiging was een hel. ze waren er maar net op tijd bij
Hai 2ling mama's (to be), Langzamerhand begin ik een beetje te wennen aan het idee van twee baby's hoewel ik het nog steeds wel heftig vindt. Ik ben al wat ouder, 42, en was na het eruit halen van mijn spiraaltje binnen twee maanden zwanger. Nogal tegen de stastieken in dus maar blij was ik wel. Nu schijnt het dus zo te zijn dat de kans op een ééneige tweeling toeneemt naarmate je ouder wordt....nooit geweten! Na het nieuws dat het er twee waren heb ik erg moeten wennen en nog zit ik met een hoop praktische vragen en zorgen. Wat kost bijv. kinderopvang, hoe doe je het met borstvoeding ( hier meelezend lees ik vooral dat jullie flesjes geven), wordt ik ooit nog dun ( mijn buik heeft nu al een omvang van een meter!), hoe kom ik de eerste tijd door? Ik ben nu namelijk ook heel erg moe, dit al zo'n week of 4/5. Ik slaap geen nacht door, moet drie of vier keer plassen. En overdag zou ik het liefste slapen. Herkennen jullie dit en gaat dit nog over? Groetjes, Maxje
aan mij moet je niets vragen, ik heb zelfs tot 36 weken gewerkt ik ben de zwangerschap probleemloos doorgekomen hihi. 0,0 klachten
Ik ben ook in het begin heel moe geweest rond 16 wk werd dat minder. Ook ik ben heel snel gegroeid. Hopelijk is dat er net als bij sjullie er snel weer af. Maar ja wat er van mijn buik over zal blijven met al die prachtige strepen... Maar je schrijf dat eeneiig vaker voorkomt bij wat oudere vrouwen maar dat gaat om tweeeiig. Het hormoon wat ervoor zorg dat je lichaam 1 eitje per maand afstoot kan dan wat lui geworden zijn zodat hij er per ongeluk 2 laat gaan. Zo is het bij mij dus erfelijk bepaald dat dit hormoon wat in de war is geweest. En wij nu een tweeeiige tweeling verwachten. Eeneiig is iets van de natuur. Ik kan ernaast zitten maar volgens mij niet. Voor de rest gaat het hier wel, heb alleen vandaag echt pijn van de steken in mijn schaamstreek, beetje erg vervelend. Vandaag al weer 35wk oh spannend hoor...
hey maxje, eeneiig heb je volgens mij niet meer kans op, twee eiig wel omdat je op latere leeftijd meer kans hebt op een dubbele eisprong.. Kinderopvang, kosten zijn afhankelijk naar het gezamelijk inkomen. Kun je het beste een proefberekening maken op toeslagen.nl. Schrijf ze wel snel in want een tweeling plaatsen op een kdv gaat niet overal even makkelijk. Ik heb zelf geen borstvoeding gegeven. Dit zag ik niet zitten met 2. Of je ooit nog dun wordt haha mooi omschreven hahaha Over de eerste tijd doorkomen hoef je niet over in te zitten! Daar zijn wij voor!!! Heb ook nog slecht nieuws voor je.... Dat plassen wordt alleen maar meer hahahahaha
hoi ladies, @friesje, gefeliciteerd. hopelijk mag je adnere kindje ook snel naar huis. @jane, leuke foto's van je meiden. @ docu, brrr lijkt me niks. dus ik ga hem maar niet kijken. maar wel respect voor de mensen die het hebben mee moeten maken. @ all, ik merk nu al dat het steeds zwaarder word. vind ik erg vervelend. maar ja krijg er (als alles goed mag gaan, waar we voor gaan), 2 mooie wonders voor terug. heb al snel alst van bandenpijn. kan al niet eens meer effe winkelen in de stad. en draaien in bed.... pff dan ineens een flinke steek in me lies. niet lekker. ook is het soms net of het vast zit tussen me schouder bladen. 1 beeb is erg druk en de ander rustiger. zo raar. soms wel erg twijfelen. je gaat dan twijfelen of je de ander wel hebt gevoeld, dit omdat de ander zo beweeglijk is. ben tot nu toe (vorige week) 5.5 kg aangekomen. weet niet of dat veel of weinig is. hoop niet dat er nog super veel aan komt. heb behoorlijk overgewicht, maar was voor ik zwanger werd van ons dochtertje begonnen met afvallen en was al 14 kg kwijt. en uiteindelijk na de bevalling is dat opgelopen tot totaal 24 kg. dus nu aankomen is soms moeilijk te bevatten. maar wel voor goed doel. ik heb nu om de 2 wk controle. dit ivm kans op tts. dus u donderdag mag ik weer. @borstvoeding. ik heb altijd geroepen als tweeling word ga ik geen bv geven. maar eerste kindje was er 1. met veel ups en downs heb ik het een jaar vol gehouden. streven was 6 mnd, daarna 9 mnd en daarna 1 jr. had nog wel langer gewild. maar eens is genoeg. en wat bleek was dezelfde maand al zwanger (15 sept gestopt met de bv en 18e een posi test). maar nu wil ik het toch graag proberen. weet dat het moeilijk zal worden. wie heeft er ervaring mee. een tweeling bv geven en nog een ouder kindje rond hebben lopen. zo kan ik voor en tegen tegen elkaar opwegen. mijn meoder was er altijd wel tegen. en nu zegt ze soms ook tegen mensen, ja ze gaat nu geen bv geven. dan kan ze het soms ook uit handen geven. terwijl ik toch twijfel heb om het juist wel te doen. me meoder veklaard me toch voor gek. maar dat heb ik achter me gelaten. in begin bij dochterlief zat het wel steeds in me achterhoofd. maar toch door gezet. en manlief steunt me in welke keus ik ook maak. dat is zowiezo erg fijn.maar het is zo'n intiem moment met je kindje(s). je mag ook pben met je ervaringen en waarom wel of niet. fijne dag meiden. ben kapot..... liefs