Tweeling Mama's IIII

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Maxje: ja, je kunt heel goed afwisselen tussen bv en kv. Het enige is dat je eerst wel de bv goed op gang moet krijgen (en houden), waardoor je toch wel veel zelf aan het voeden zal zijn. Ik heb bij mijn dochter veel gekolft, dat vraagt wel een hoop hoor! Maar ik had dan ook geen wereldproductie. Er zijn vrouwen die kolven in 10 min per borst vele ml...
    Stel dat je bv wil geven ivm allergie oid, dan zal je uitsluitend bv moeten geven. Dan mag een baby nooit kv hebben gekregen omdat dan het speciale laagje uit de darmen verdwijnt.

Buikomvang, tja, geen idee eigenlijk. Ik zat met 8 wk ofzo al wel in positiebroeken omdat ik de druk al niet meer kon verdragen. En idd, darmen nemen ook veel ruimte in in het begin.

2. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    combineren kan. ik heb 10 dagen gekolfd en dat werd gemengd met kv

3. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Dank je wel meis. Jullie gefeliciteerd met jullie zwangerschap! -x-

4. mama van 2

mama van 2 Actief lid

7 dec 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier kolf ik 5 tot 6 keer per dag 20 minuten dubbelzijdig. Ze krijgen nu 3x moedermelk en 2x kunstvoeding.
    Vermengen deden wij in het begin maar omdat ze niet alle flessen leeg dronken ben ik daarmee gestopt vond het zonde van de moedermelk die je dan weg moest gooien wat we ook wel eens deden is het gekolfde verdelen dat eerst geven en dan later kunstvoeding bij geven als ze nog honger hadden.

5. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    jeetje hey......wat een.geklets!!!hihi...

even.snel midden in de nacht en moeders ligt weer te.woelen hoor...jax was net wakker mannetje is zo verkouden....

nieuwe zwangere welkom!?hier ook in shock na de echo....en in eerste instatie ook echt niet blij!!ook een groot vruchtzakje en een kleintje...waarvan een duidelijk kloppend hartje en 1 wit vlekje....toch heb ik nooit het gevoel gehad dat t fout zat....

mm7 gaaf hey proficiat was je toch te nieuwschierig haha

miss q je verhaal gelezen heel mooi opgeschreven van je en ook goed tuurlijk dat je het zwaar hebt zo ben je zwanger zo in een keer niet meer en ben je je kindjes verloren vanaf dan wordt je geleefd en waarschijnlijk gaat voor jou gevoel iedereen verder met zn leven en voor jou staat het stil....schrijf het hiee van je af wij zijn er voor je en we zullen nooit oordelen...knuf voor jou meis!!

mv3?lekker aan t genieten hihi moest even aan je denken!

de rest?alles.goed x

6. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Her lekker aan het genieten.. Net wakker..heerlijk er niet uit gehoeven:) straks ontbijten en dan op naar de sauna:)

Mm7: wilde op fb je feliciteren maar lukt op 1 of amdere manier niet.. Dus bij deze wat super!!!! Heb nog merkkleertjes in de aanbieding evt voor je? Hha en was wel een hele korte verrassing;)

7. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Mama van 3: heerlijk joh! Lekker genieten!!

Mm7: heb je het 'zelf' gezien of is het gezegd door de echoscopist?

Sjaantje: jakkes, een ziek mannetje! Sneu! Ik zag het al aan je wordfeud! Je legde een woord midden in de nacht.

Hier gaat alles goed! Alleen erg druk. Volle agenda, elke dag staat er wel iets!
    Dus ik ga vanavond een vroeg m'n mandje in. Manlief is nu aan het uitslapen, want die moest optreden gisteravond/nacht.

En dan ga ik morgen (heel) vroeg werken, en dan om 12 uur naar huis, en direct door naar de sauna! Heerlijk!! Kijk er echt naar uit! Lekker met z'n tweeën, lekker eten en kletsen! Ook weer eens tijd voor elkaar!

Ik heb trouwens alweer iets gewonnen! ;) haha, naast de babyfoon van afgelopen week, kreeg ik gister ook een agenda in de bus... Leukleuk!! Ik begin behoorlijk verslaafd te raken aan het meedoen. Als ik een week niks win ben ik gewoon teleurgesteld, erg toch?!
    Heb al zoveel gewonnen dat ik echt niet mag klagen! ;)

8. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Wat lief. Ik vind het heel fijn dat jullie me ondanks jullie eigen zwangerschappen kunnen steunen. Doet me erg veel. Thx!

9. JoSuus

JoSuus Actief lid

13 mei 2011
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mv3 kun je mij een pb sturen met wat je nog hebt aan meiden merk kleding misschien zit er nog wel wat voor mij bij... Bedankt

Ik heb een of day maar ja kan gebeuren. Morgen weer Gyn. ben benieuwd wat ze te zeggen heeft. Ben nu 35.3 vandaar.

10. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    josuus jij gaat ook al richting "het einde" wat spannend!!! ben erg benieuwd wanneer jij je twee kleintjes in je armen mag sluiten!:)

11. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Meiden bedankt voor jullie lieve reacties!
    We kregen de echo, en toen zei ik : He, zo zag dat er bij mijn dochter ook uit, het is een meisje zeker? En toen zei de echomevrouw ik ga nu goed kijken, ja idd jullie krijgen er een meisje bij!

Dus helemaal leuk!

Josuus, bijna op het einde zeg.... Wat spannend wordt het!

Mama van 3, hoe is je nachtje weg? En de sauna? Kleertjes heb ik nog wat van Isis, maar de rest ga ik lekker de komende maanden shoppen, hoef verder niet zo veel te kopen namelijk! (Maar ik ga dat wel doen denk ik haha)

Friesje, hoe is het bij jou? En met je meiden? Ben erg benieuwd...

12. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh mm7 jullie krijgen een meisje wat leuk!!!
    ik zag t met de 20 weken echo ook meteen dat er een jochie bij zit :D idd makkelijk te herkennen als je het al een x heb gezien he.

richting het einde van de zs niet alleen josuus....ehm ja sorry vergeet je naam telkens....... met 5 of 6 letters....zit n r in.......
    oh jeetje mn hersenen zijn net n zeef zeg.
    nou iig staa-t zij-jij een dag na josuus op de lijst.....

hoe is het nu met jou dan?????

belle hou je het nog n beetje vol???

13. Belle1978

Mysunshine: ha ha ha, ik moest jouw berichtje 2x lezen voordat ik hem begreep. Maar goed, dat stukje was niet voor mij bedoelt, want ik moet nog even...

Lief dat je het vraagt hoe het gaat. Tsja, op zich goed hoor. Maar ik ben blij als ik dinsdag achter de rug heb. Inmiddels kan ik mij bijna niet voorstellen dat het niet goed is. M'n buik is ook fors toegenomen de laatste 2 wk en ik voel het meisje ook supergoed. Maar ja, de angst dat het toch niet goed zit en ik dan word opgenomen zit er er wel. Afwachten maar...

Tijdens het avondeten zat ik voor het eerst echt klem. Meisje lag volgens mij onder mijn ribben en ik kon gewoon niet voorover bukken om de vork naar mijn mond te brengen.... heel bizar.

14. teddybeer86

teddybeer86 Bekend lid

30 mrt 2009
    841
    0
    0
    Hoi ladies,
    Effe snel een vraagje....
    Hebben/hadden jullie ook al vroeg zon druk op je vagina ( sorry weet niet hoe ik anders moet omschrijven) Haha. Ik heb dat wel. En met draaien in bed en lopen beetje steekjes in mijn liezen (bandenpijn). Is dat allemaal normaal?!? Of moet ik me zorgen maken. Heb donderdag weer controle bij gyn. Kan beter eerst effe aan jullie vragen... jullie hebben ervaring met tweelingzwangerschap.
    Liefs teddybeer

15. Belle1978

Teddybeer: ik geloof niet dat ik dat drukgevoel ken, maar het zouden wel eens je bekkenbodemspieren kunnen zijn. Misschien dat iemand anders iets zinnigs over kan zeggen? Bandenpijn heb ik wel veel (gehad). Als je buik een groeispurt doormaakt heb je er wat meer last van. Er zijn ook weken dat ik er geen last van heb, tenzij ik een stuk ga wandelen ofzo. Het is wat wisselend.

16. JoSuus

JoSuus Actief lid

13 mei 2011
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Teddybeeer dat had ik ook. Heb toen ook deze vraag gesteld aan de meiden en het kwam bij meerdere bekend voor. Het is volgens mijn Gyn de enorme druk van de tweeling. En in mijn geval ook de tweede zwangerschap dus ik had al heel vroeg dat opgezette drukkende gevoel. Zeker met plassen..

17. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Teddybeer ik had dat ook heel erg, hoort er gewoon bij schijnbaar.. de een heeft er meer last van dan de andere ;)

18. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Teddybeer jup ik had dat ook vrij snel hoor!!!

Had ik al verteld dat ik bij de dokter ben geweest?!Vrijdag bloedonderzoek...en die week daarop een gesprek waarbij ze de papieren van de bevalling er bij neemt om alles eens rustig door te nemen...stukje verwerking...ze zei dat het heel normaal was hoe ik me voel en dat doordat ik nu pas de rust voor mezelf krijg..alles begin te verwerken!!

Fijne dag meiden X

19. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Wat leuk weer een meid! Gefeliciteerd.

sunshine; hoe is het met je meis? Nemen de harde buiken beetje af?

Ik heb gister mijn buikomvang gemeten en die is van 93 met 4wkn zwangerschap naar 107 met 22 weken zwangerschap gegaan... phoe! Mijn buik staat wel al 3 weken stil merkt iedereeen op. En ze vinden hem allemaal erg klein voor 2ling en dit termijn. (maar komt dat niet omdat ik amper iets kan eten??) Hij is de eerste tijd gewoon mega gegroeid en nu zijn ze eraan gewend en groeit hij (ff) amper meer denk ik.

hier ligt er eentje echt heeeeeeel erg laag dat zei de gyn ook al. Maar het is best iri gevoel het drukt lijkt wel af en toe op me bm-mond en dan voel ik een rare druk. Verder voel ik de hele tijd iets bewegen (draaien?) daar de hele dag door echt.... De andere voel ik eink nog steeds niet tot amper....:)

ik heb 2 redelijke dagen gehad (gelukkig toen net 2 feestjes) en 2 hele slechte dagen nu weer... Mijn collega's komen zo. Na 3maanden thuis zie ik ze weer, vind ik wel gek idee hoor hihi. En hoop dat ik alles binnen kan houden want om nou me thun erbij te spugen;):)

Hoeist verde met jullie?

20. teddybeer86

teddybeer86 Bekend lid

30 mrt 2009
    841
    0
    0
    hoi ladies,

fijn dat jullie dat gevoel dus ook kennen. dus denk kan beter effe vragen. in ieder geval bedankt.
    voor de rest eigenlijk weinig onthouden. sorry. ben moe, net wezen dreumes zwemmen met de kleine meid. was weer effe lekker, maar nu ben ik moe! maar nog effe eten zo en dan duik ik ook me bed in als dochterlief erin ligt.

fijne dag ladies.

Deel Deze Pagina