Myshunshine: zal toch even morgen de gyn bellen hierover.. Volgens mij hoort het niet en dat vooral vocht eruit komt.. Moet natuurlijk niet gaan infecteren...
ik heb geen hechtingen gehad na mn ks?? alleen inwendig en de buitenkant hebben ze dichtgelijmd, daardoor heb ik ook zo goed als een onzichhtbaar litteken
mv3 ja dat er beetje vocht uit komt en beetje rood is zou kunnen zei de kraamverz. gister nog. t is een heel klein puntje denk 3 mm maybe.maak me vooral druk om de hechtingen. bedoel zie vooral een knoop een de rechter hoek....
candijtje het drinken gaat nu redelijk goed, alleen l is nog steeds zo aan het morsen met de difraxspeen, ik heb ook nog andere liggen, maar ik weet het even niet meer, dat we eigenlijk alleen die speen vanuit het zh gebruiken, maar die heeft ook niet het eeuwige leven. ze zijn nog steeds verkouden, M vooral neusverkouden zij is gisteren ook niet geslaagd voor haar gehoortest. L heeft meer last gehad van hoesten en slijmvorming. Zij is wel meteen geslaagd voor de gehoortest. Ik heb vandaag niet echt een leuke foto kunnen maken, morgen weer een dag om het te proberen, weet iemand van jullie nog hoe een dagindeling van een 4 weken oude baby er ongeveer uitziet? Hier is het voeden, aandacht, verschonen (niet precies in die volgorde) en daarna weer terug naar bedje op hun slaapkamer en dan weer even slapen daar. Nog niet echt heel veel in de box vanwege de prikkels en drukte van tv enz enz. Liggen na het voeden wel even een kwartiertje of niet langer dan een uur alleen of met z;n tweeen in de box, Weet echt niet meer hoe we dat deden met onze andere dochter??? mooie buikfoto's ik heb nog wel een foto van 36 weken.
@mysun, heb je geen foto? Een beetje rood is altijd een lastige omschrijving haha Weer mooie foto's dames!!!!
Bij de ks na de bevalling van Renske had ik oplosbare hechtingen en geen knoopjes bij het uiteinde, hoe ze dat gedaan hebben weet ik ook niet. Verder hechtpleisters erover heen maar het zat al vrij snel weer dicht... In eht begin is het nog vrij rood ja, maar trekt al best snel bij. Nu na 3 jaar is het een keurig litteken, je ziet het alleen als je weet waar het zit @ Friesje, jammer van de gehoortest maar wel te verwachten toch aangezien ze zo verkouden is... Ik had ze wel veel in de box beneden, ze wennen dan wel goed aan de geluiden in huis, mn oudste dochters die spelen en geluiden maken, inderdaad de tv soms maar ook eht geluid van de stofzuiger. Nu slapen ze er gewoon doorheen... Echt een ritme met 4 weken had ik niet hoor... Nu ligt Lieke ook gewoon in de box beneden te slapen en Gijs ligt boven in zn bed.... Na de laatste voeding vertrekt iedereen naar zijn of haar eigen bed
Hier ook naar de ks inwendige hechtingen en daarna gelijmd. Maar ook wel lang rood geweest en geiriteerd denk ook de eerste 2 weken vooral als ik wat meer deed kwam er wat vocht uit. Maar bij twijfel kun je natuurlijk altijd bellen. Heeft iemand van jullie ervaring met Nestle goeie start flesvoeding onze zoon heeft namelijk last van zijn darmen en kan zijn ontlasting niet kwijt nu zag ik op de reclame dat deze voeding extra (lief) is voor de darmen.
Ik liet ze ook overdag slaapjes in de box doen, met tv aan, stofzuigend, blaffende hond, e.d. om ze heen. Ik had lichamelijk veel klachten waardoor ik gewoon niet zo vaak op een dag op en neer de trap op kon. Uiteindelijk was ik er wel "blij" mee, want mijn jongens slapen echt overal. Ik geloof dat ze wel tot 1,5 jaar hun ochtendslaapje in de box deden. Vielen ze gewoon tijdens het spelen in slaap. Heerlijk, kan ze nog steeds overal mee naartoe nemen omdat ze overal slapen zonder problemen.
Uhmmm hechtingen na kx inwendig en uitwendig had ik nietjes....was iets nieuws die zijn ze er na een dag of 5/6 geloof ik uitkomen halen! Wat zegt de kraamhulp dan als je t niet vertrouwd gewoon even de vk bellen!!
net even het wkz gebeld.zijn gelukkig oplosbare hechtingen.en de knoop aan de buitenhoek mag ik afknippen.en gevraagd naar t open,vochtige plekje kan geen kwaad.als er maar geen pus uitkomt oferger word. dus ik gerustgesteld. dus maar rustig aan doen voor zover het gaat met mn peutertje ♥ vandaag visite van mn zusjes,heb er zin in!! gaan we met ze naar t ziekenhuis,naar D&N. leukleuk!!
wat ik me afvraag... en meerdere met mij in mijn omgeving... als de twins in het zh moeten blijven en ik mag (na paar dagen of meteen) na huis... hoe gaat dat in zn werk met kraamhulp? Krijg je die wel? Wanneer dan enz???
ja je krijgt wel kraamhulp volgens mij want je wond, en baarmoeder en alles moet gecheckt worden.. Maar wel minder volgens mij dan normaal.. Meer weet ik ook niet want ik bleef zelf ook 6 dagen in het ziekenhuis en daarna mochten we allemaal naar huis Shunshine: fijn dat het niks ernstig is! Veel plezier in het ziekenhuis!! Eerste keer dat je zusjes de kids zien? Hoe vindt jullie peutetje het eigenlijk? Hier straks naar de huisarts.. dames zijn al 2 weken lang aan het tobben en willen bijna niet eten en drinken.. maak me toch een beetje zorgen
Na ontslag uit het ziekenhuis ben ik overgedragen aan een verloskundigenpraktijk in Zwolle (ivm verblijf in Ronald McDonald huis). Zij namen de wondcontrole over. Ze kwamen gewoon bij mij, ik hoefde er zelf niet heen ofzo. Toen de meisjes thuiskwamen had ik nog recht op uitgestelde kraamzorg (afhankelijk van je ziekenfonds of je het vergoed krijgt). Ik had 15 uur verspreid over 3 dagen.
Zo vandaag weer een dagje aan het werk en eerlijk gezegd ben ik daar best blij mee! Was gister helemaal kapot van de hele tijd achter de mannen aan gaan! Het zijn echt 2 ondeugende boefjes aan het worden en ze hebben heel goed door dat mama maar op 1 plek achter 1 mannetje tegelijk aan kan gaan pfff haha zo moest even een beetje klagen... Hier ook couveuse nazorg gehad, 12 uur over 4 dagen
Toen l uit het zh kwam had ik nog recht op de 9 10dag kraamzorg als de verloskundige daarvoor tekende. Voor m had ik nog recht op 20 uur couveuze nazirg. Maar dit verschilt per verzekering.
Hier kwam een verloskundige voor mij de nacontroles doen en ik kreeg toen B thuis kwam couveuse nazorg van 5x 5 uur en had het voor I ook aan kunnen vragen maar vond 5 dagen genoeg en was blij dat we lekker met zijn 4en konden genieten daarna.
@ linnepinneke: en snap je nu waarom ik die periode toen ze net konden lopen zo zwaar vond, whahaha....