Belle, ja ik voed je veel tegelijk maar ook na elkaar. Vaak zijn ze niet gelijk wakker en dan kan het mooi om en om. Tegelijk vind ik heel goed te doen alleen nu met de spruw is het pijnlijk omdat je beide borsten voelt prikken en das erg auhw. Ik merk dat ik er steeds handiger in wordt en dat de meiden het ook langzaam door gaan krijgen wat de bedoeling is en werken wat beter mee. En ja wat betreft de buik tijdens de zwangerschap. Ik ben vrij slank en droeg de meiden alleen van voren daardoor had ik een volle, strakke vervelende buik op het laatst. Nu gelukkig niet meer, nu heb ik er een met uitgezakt vel en striae. (vind ik niet erg!!) Ik hoop dat mijn man zo komt, jemig wat huilden ze vandaag. Ik heb ze een half uur terug op bed gedaan en tegen ze gezegd dat ik naar beneden gaan en dat ik het even niet weet. Dat ze gerust mogen huilen maar dat ik even de babyfoon zacht zet. Nou wat denken jullie met 5 min was het gedaan. Dit terwijl ze al de hele dag om en om huilden. Het is pittig maar daar moet ik doorheen ik weet het. Maar af en toe..
@Belle, thx, was ik jullie wel een beetje verplicht vond ik zo zelf Hij vind het beter om er 1tje terug te laten plaatsen omdat een tweelingzwangerschap over het algemeen een stuk gecompliceerder is dan een eenlingzwangerschap. Ik ben er zelf nog steeds niet over uit wat ik nu wil. Eerst maar het gesprek van 29 maart afwachten....
Zo ik ga eerst weer eens even op jullie reageren voor zover ik ergens over mee kan praten Belle; klagen mag best hoor af en toe, doe ik ook Wat voor pijn heb je aan je buik? Knuffel voor jou! Friesje; wat doen je meiden het toch goed zeg! Fijn je verhalen te lezen ook 9mnd beurs gaan dr veel heen hoor ik hier overal. LEUK! Josuus; je moet nog wel even keertje je banner veranderen hoor Ik heb echt respect voor je met ht voeden hoor! Kost toch net wat extra tijd voor jezelf. EN nu spruw... vervelend. Het huilen lijkt mij ook erg pittig, zeker als het de hele tijd is. Dus dat is wel een puntje waar ik benieuwd naar ben hoe ik daar op reageer. Knap dat je de meiden zo duidelijk "toegesproken"hebt, ik heb op een kdv gewerkt die ervan overtuigd was dat ouders (en wij) dit echt vanaf geboorte al meosten doen en heel duidelijk zeggen wat we gaan doen/handelen. Of het zo echt werkt weet ik niet. Ik kon er mijn draai niet vinden MissQ; lijkt me een moeielijke keuze indd. Misschien nu 1tje en mocht er nog een vogende nodig zijn dan 2?? Succes meid. @all; nou ik (en vriend+moeder) zitten beetje in dubio... ik heb al wel aantal weken dat ik (vooral) rechtse deel van mijn buik een harde buik krijg... Maar ik dacht dat dit kindje was ofzo... Maar nu blijkt dat dit kwa ligging niet echt kan. Zal dit dan toch een harde buik zijn?? Ook al is het niet over de hele buik.... maar goed, gister bij de gyn geweest, alles was dus oke. Alleen heb ik vandaag mijn harde buiken eens bijgehouden...: 12u 12.45u 13.45u 14u 14.20u 15u 16u 16.15u 16.30u 16.45u 17u de laatste 2 waren wel over mijn hele buik verdeeld... En ik heb bij sommige een vervelend gevoel in mijn onderbuik/down under... Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet doen. Telkens is het na 1minuut weer weg.... Sinds 17u blijft het wel wat gevoelig. verder hier al weer n week hlemaal niet meer misselijk Wel giga erg last van maagzuur en daardoor moet ik elke dag nog wel 1-2x spugen odanks medicatie. liefs bbtje
Josuus: ik heb nooit spruw gehad, dus kan er niet over meepraten. Maar lijkt mij heel pijnlijk! Dat schept wel vertrouwen hoe jij verteld over het voeden. Maar ook wel heel arbeidsintensief. Ik heb as ma een gesprek met een lactatiekundige van het ziekenhuis. En, was je man bijtijds thuis? De pijn die ik heb is soort bandenpijn, maar dan mn aan de zijkant links. En de onderzijde. Hier nog geen streepjes, maar nog tijd genoeg Friesje: lekker, er even uit geweest! En wat groeien ze goed zeg! MissQ: daar is ook wat voor te zeggen natuurlijk. Miss helpt het gesprek ook bij de afweging... Bb: ik heb idd mijn dochter van baby af aan altijd verteld wat ik ging doen of aan het doen was. Geen idee of het ergens toe heeft bijgedragen eigenlijk. Ik kan niet heel veel zinnings zeggen over de harde buiken, alleen dat als je het eng vindt je gewoon aan de bel moet trekken. Ik heb zelf harde buiken (gehad) die elke 6-10 min kwamen en zelfs pijn deden maar na controle niet voor verweking/ontsluiting zorgden. Dat weet je pas als je even bent nagekeken.
Hoi meiden, een laat berichtje van mij uit het zh helaas. De harde buiken komen om de tien minute en mijn bmm is 2.5 dat is de grens dus ik moet nachtje blijven. Morgen weer ctg en bmm meting en dan horen we meer.... Blegh onverwachts! Gelukkig is vriendje bij mij! Graag sst op facebook!
Bb ik wou net Typen bellen!!!Maar je bent al in het ZH hoop dat alles goed met je gaat? Missq moeilijke keuze inderdaad kan je vriend wel begrijpen hoor!!Maar jou ook zeker weten!! Mama's met nog de kleintjes!Eerste periode is idd heftig met het voeden...huilen krampjes....enz maar t wordt allemaal beter Nou hier eventjes blij manlief kan maandag weer aan het werk dan valt gelukkig de schade mee alleen kunnen we wel weer opnieuw beginnen met sparen...waren we net weer een beetje bij met de centjes na de geboorte van twin en aanschaf voor de extra benodigheden...maar dat maakt niks uit!Zolang we nog een boterham op ons bord hebben liggen hoor je mij niet klagen hoor! Onze auto gister voor de keuring weg...had ik ookal een hard hoofd in...bij elkaar 350 euro...nou daar heb je ook geen nieuwe auto voor toch! NU op naar de lente!!!!!!!!!
Bezigbijtje: goed dat je voor controle bent gegaan!! Voor mij het bewijs dat het echt niet valt in te schatten of harde buiken voor ontsluiting zorgen of niet! Ik hoop heel erg dat ze vanalles voor je kunnen betekenen en dat het bij die 2,5 mm blijft. Sterkte vandaag!
bb veel succes vandaag en laten ze het maar goed controleren en in de gaten houden. Sjaantje fijn dat je man weer aan het werk kan als zal dat natuurlijk ook weer even wennen zijn. Gister naar de negenmaandenbeurs geweest. Tip dames wehkamp.nl/pampers new born luiers 1+1 gratis en gratis thuis bezorgd. Verder gekeken voor 2 losse buggy omdat een tweelingwagen ons toch niet echt praktisch lijkt op vakantie. Hoeveel voedingen krijgen/kregen jullie kindjes rond de 6-10 maanden ze staan er namelijk met aanbieding voor flesvoeding maar heb geen idee hoeveel ze dan nog drinken en hoeveel bussen ik dan nodig gehebben iemand idee?
mamavan2: bedankt voor deze tip! Heb meteen wat ingeslagen! Is echt super goedkoop. Meestal zijn de aanbiedingen 3 voor 2...
Ook namens mij bedankt voor de luiers tip. Heb meteen even 9 pakken aangeschaft. Er gaat 1.5 pak door per week dus dan hebben ee weer even wat. Hihi.
Hoi, ik heb sinds de weeenremmers veeeel minder harde buiiken(zit nu ruim n uur tussen) ook longrijping gehad. Met mij verder alles goed. Twins doen t ook goed. Iig tot maandag blijven ivm werking longrijping in 48u. Daarna horen we meer.
bb> sterkte en succes en gelukkig ben je in het zh. houd ze nog maar een x aantal weken binnen. wel een goede luiertip. Nu ze over de drie kilo zijn ben ik overgestapt op nr 2 van de luiers. heb het idee dat die iets meer absorberen ik ga zo eens proberen met drie kids opstap. Even lopend naar oma. Ik ben eigenlijk best bang dat de oudste niet naar mij wil luisteren bij het oversteken enz. Herkenbaar??
Bb doe rustig aan hopelijk blijven ze nog even zitteb. Friesje misschien een leuk lint aan de wagen maken en dat ze die moet vasthouden en eventueel een spelletje van maken om de straat over te steken. Zo hier hebben we bijna alles voor de kids zeg soms voor de gein dat ze nu al verwend zijn zoveel spullen Heb vandaag maxicosi gekocht van 1 van hier en een nieuwe camera dus weer een stapje dichterbij. Had ik al gezegd dat de 20 weken echo helemaal goed was. We krijgen 2 meiden groetjes san84
zo even lekker naar buiten geweest en het ging prima met peuterpuber. Een kleine opmerking over ons huis.................ze hadden toen ze gingen bouwen in de jaren 70 de deurposten wel iets breder mogen maken. Het kan net met de easywalker haha en ik dacht dat die wagen niet eens zo breed was.
Ja vroeger was het niet zo groot wij hebben een 50 jaren woning en hier was je er niet ingekomen met de wagen maar gelukkig hebben wij uitgebouwd en hebben er een deur laten zetten en onze wagen kan er doorheen gelukkig en past ook langs de kookeiland ja je denkt dan niet van goh past er wel een duowagen door. Fijn dat heg goed ging .
Hier een nieuwbouwwoning, maar ondanks dat de deuren toch echt breed genoeg zijn voor een easywalker, zitten er toch beschadigingen op het kozijn. Maar dat zegt misschien meer over mijn rijstijl, dan over de kozijnen
hier de deur ook breed genoeg maar nooit naar binnen gereden met de wagen atijd buiten de kinderen uit de wagen halen en dan de wagen inklappen en in de auto leggen scheelt weer opbergruimte in huis en geen beschadigde deurposten