@ BB, balen dat die harde buiken toch wat bleken te doen . Hou je rustig en hopelijk mag je snel weer naar huis! @ mm7, eerste bevalling in bad begonnen. Helaas bleek vk zich vergist te hebben in de ontsluiting en vorderde deze niet en kon ik alsnog naar het zkh. Maar weeen opvangen in een ruim bevalbad was heerlijk. Verder lijkt me bevallen in bad nog steeds een mooie ervaring! @ Linnepinneke, mijn dochter is ook gek op laatjes. De eerste maanden luisterde ze ook nauwelijks naar nee. Stug volhouden om nee te zeggen en afleiden helpt uiteindelijk wel. Inmiddels is ze nog steeds fan van laatjes, maar luistert ze (meestal) iets beter naar nee.
@ Linnepinneke; hier dus echt OVERAL (wat deurtjes betreft) kinderbeveiliging erop. Zelfs de deuren van de dressoirs. En ik heb het mezelf ook "makkelijk" gemaakt; niks op tafel e.d. waar ze bij konden. Verder heb ik al het commentaar van andere mensen en (vooral) grootouders ( "ze zullen het toch een keertje moeten leren, omdat het ergens anders ook niet allemaal beveiligd is") naast me neergelegd. Pas als je 2 van die donderstralen hebt, die net kunnen lopen en brutaler zijn in het verkennen van de wereld, kun je pas begrijpen hoe het is. Het is zwaar!!! Zeker bij andere mensen voelde ik me altijd erg opgelaten. Ik heb een vriendin, die bij haar thuis altijd als een soort politie-agentje achter mijn kinderen aan liep omdat ze echt nergens aan mochten komen (want dat moesten ze maar leren ). Daar ben ik op een gegeven moment gewoon echt ff minder geweest. Dat zou wel weer goed komen, dacht ik dan maar. Ik vond het zwaarder dan het eerste jaar. Ik heb op een gegeven moment echt de keuze gemaakt; wil ik zo'n moeder zijn die alleen maar loopt te tieren op de kinderen?? Nee dus!! Ik heb het boekje over peuterpuberen gekocht en me ingelezen in het wanneer en op wat voor manier je het beste kunt communiceren met je kleintjes om ze iets te leren. Ik ben van mening dat ze in die fase het echt wel begrijpen, maar dat ze het 2 sec. erna alweer vergeten zijn. Zo stond het ook echt in het boek, het is geen onwil van de kids, ze weten gewoon echt niet beter. Je zult vanzelf merken dat het op een gegeven moment makkelijker zal worden. Hier af en toe nog steeds van die momenten dat ze de deurtjes toch open proberen te trekken en keihard dicht gooien (echt precies zoals jij het omschrijft, hahaha), maar nu kan ik er naartoe gaan, ga ik op mijn knieen zitten en zeg ik; ....., je mag niet met de deurtjes slaan. Begrijp je dat? En pas als ze ja zeggen, dan heb ik ook echt het gevoel dat ze het begrijpen ( is moeilijk uitleggen, zoiets merk je gewoon), en dan zeg ik dat ze sorry moeten zeggen ( is hier in de vorm van een kusje). En ach, het gaat nog steeds niet altijd goed, maar welk kind is er nou altijd braaf?? En nu......., nog steeds ga ik niet alleen ergens met ze naartoe, als ik niet zeker weet dat daar iemand is, die soms effe bijspringt als ze de dolle 5 minuten hebben. En als papa erbij is, dan word die ook even van te voren goed "toegesproken" dat het ook zijn kinderen zijn en dat hij niet op z'n gemak kan gaan zitten om een biertje te drinken terwijl ik achter de kids aan ren. Ieder 1 kind, is het dan.... En nog gaat het niet altijd goed hoor. Wij waren vanmiddag bij mijn zwager op ziekenbezoek in het ziekenhuis. Nou, die 2 mannen die bij hem op de kamer lagen hebben geweten dat S & W er waren, hahaha, alles moest ontdekt worden; tot in lege kledingkasten verstoppen toe... Conclusie; het is een fase! Maar wel een hele lastige.....
Ik ben er ook niet van om de hele tijd bij alles "nee, mag niet" te roepen. Ik heb een hele ondernemende dochter, die al heel snel dat soort dingen deed. Zelfs voor ze kon lopen. Wij hebben het huis baby/dreumes proof gemaakt, dat scheelt een stuk. Keukenkastjes konden allemaal niet open, televisie, stereo, snoeren etc allemaal omhoog. Dressoir hebben wij niet "beveiligd" maar nadat ze er meerdere malen met haar vingers tussen had gezetten hield ze daar vanzelf mee op En idd, ze vergeten net zo snel wat je 5 sec ervoor hebt verboden. Als ik er aan terugdenk dan word ik weer moe... dus ik hoop dat nr 2 & 3 iets minder ondernemend van aard zijn dan zuslief. Ik vraag mij af hoe ik ze anders in het gareel ga houden. Dan roep ik waarschijnlijk hier ook heel hard HELP!!
Goedemorgen, vandaag spannend! Weeenremmers worden rond h11 gestopt. Hopelijk blijft het rustig!! Dan misschien woens of dond naar huis...
Ojeetje.......Dr staat ons nog heel wat te wachten dus....Jade is idd best makkelijk maar zoals jullie zeggen dat is er 1!!We hebben nooit wat voor haar weggezet en alleen op t kastje met schoonmaakmiddelen zit een beveiliging.... Maar dit zou idd wel anders worden als die 2 straks gaan kruipen lopen...Jax is nu de hele tijd aan het rollen en die pakt al van alles beet dat ik denk OW!En ook bv speelgoed van Jade de kleine dingetjes???Nog helemaal niet bij stil gestaan maar dat mag ik weleens gaan uitzoeken?! Bb Spannend meis laat je t ons weten hoe het gaat?Toi toi
Dames we van jullie heeft zo krabbelbox en waar hebben jullie die gekocht? Ben toch van plan om er een aan te schaffen.. dames gaan nu telkens al de trap op. Gister zaten ze al op de eerste tree:O!!!! terwijl ik even boven iets gaan halen.. wordt dus gevaarlijk! En zou het heerlijk vinden als ik aan het koken ben ze niet bij mij kunnen komen...
fingers crossed dat de weeenremmers hebben geholpen!!! Ik ga zo naar controle gyn en kom strakjes ff weer kijken hoe het met je gaat! toi toi toi!!
BB mijn duimen draaien heeeeeeel hard voor jou en je beebs!!! blijf nog maar lekker bij mama hoor,daar is het veeeeeeeeeeel warmer!
Spannend bb... Hopelijk blijft het rustig! Lin, hier begint het nu ook.. Geen idee hoe dat gaat als ze echt los lopen.. Maar het lijkt me idd erg vermoeiend!
mm7, had je mijn berichtje nog gezien op facebook over je babyschalen voor de bakfiets...? BBtje ook hier draaien de duimen, hopen dat je het zonder de remmers vol kan houden! Succes
Candijtje, ik had het gelezen. Ben mn fb aan het updaten, wil je me via hier even pben wat je er voor wilt geven? Dan overkeg ik vanavond even met mn vriend. Wil je ook de 2 verkleiners erbij?
hey sannie met mij gaat t goed. had wat last van vermoeidheid,weinig energie. maar drink nu 2x pd floradix en dat helpt als een trein. met de kids gaat t super! N woog gister alweer 2375gram. D zou vandaag in bad gaan en gewogen worden,net gebeld,maar ze hadden het even druk. over half uurtje nog een x bellen. ben benieuwd. ze houden zich goed op temp,met een kruik.ze drinken ALLE flesjes netjes zelf op. eeeen ze hadden vanochtend toen ik belde....de afgelopen 24 uur geen dipje DUIMDUIMDUIM dat t zo blijft waaaaaaaaant dat zou dan betekenen dat ze waarschijnlijk vrijdag naar huis mogen. lief dat je vraagt!!
Bb hoe is het nu. Misunshine hopelijk mogen ze vrijdag met jullie mee mij duimen draaien voor beiden. Groetjes sandra
Mysunshine: wat een positief bericht!! Ik duim met je mee dat ze vrijdag naar huis mogen! BB: hopelijk houdt je buik zich rustig. Ook voor jou duim ik! Hier: heb bronchitis... bah bah bah. IJzergehalte ook laag, dus weer aan de ijzerpillen. Was vanmorgen bij de lactatiekundige. Zinvol gesprek geweest. Daarna nog even naar de verpleegkundige voor wat vragen over de bevalling etc. Eigenlijk heeft dat pas echt zin als je weet wat voor bevalling je krijgt. Ik geloof dat ik maar moet proberen mij niet zo druk te maken en nog een paar weken geduld te hebben...
Ik heb toen gekozen voor een opblaasbaar koopbad (zonder zitje. www.oerbron.nl Dat was goedkoper, kon ik vaker gebruiken en evt ook weer te verkopen als ik het niet meer zou gebruiken. Ik heb er best comfortabel in kunnen liggen/hangen. Voordeel is dat ook de bodem opblaasbaar is dus dat zit/ligt zacht. Ik weet niet meer hoe lang ik het vantevoren besteld heb, maar ik wilde het bad in huis hebben met 37wk. Ik heb er toen flink achteraan moeten bellen omdat de levering telkens werd uitgesteld.
@ BB, hopelijk zijn de harde buiken weggebleven! @ Mysun, wat een goed nieuws. Hopelijk blijven de kindjes het goed doen en mogen ze vrijdag mee naar huis! @ Belle, bah bronchitis , beterschap! Heb over een kleine maand een afspraak met de lactatiekundige, ben heel benieuwd. Morgen mag ik weer op controle in vl.weide . M'n eerste groeiecho. Ben zo benieuwd Vandaag bij fysio geweest, kreeg het advies mee om met krukken te gaan lopen ivm BI. Gelijk opgehaald. Lijkt idd alsof lopen iets makkelijker gaat dan. Moet wel nog even oefenen met de krukken op de beste manier . Hopelijk heeft het idd het effect dat ik het dan langer kan volhouden en met minder pijn .
Afrola: succes morgen bij de groeiecho! Ik hoop dat er geen gekke dingen achter weg komen. Ze hebben wel een duidelijk bv beleid in het zh. Heel fijn om daar nu iets meer van te weten. Dus ik denk dat jij het ook wel fijn zal vinden. Maar heb je zo'n last van jouw bekken dat je met krukken moet gaan lopen? Hoe gaat het dan met de zorg voor jouw oudste? Lijkt mij heel vervelend en zwaar zo. Vooral omdat je nog wel even hebt te gaan. BB: hopelijk is geen nieuws goed nieuws!!