Tweeling Mama's IIII

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Jane, wat een scheetje van een hond!

@ Mysun, gefeliciteerd dat de kleintjes thuis zijn.

@ BB, fijn dat je weer thuis bent, ik kan me wel voorstellen dat je je toch ongerust blijft maken. Tips heb ik alleen niet voor je.

@ san, mooi kamertje hoor :)

@ all, van de week de eerste groeiecho gehad. Volgens gyn mooi op schema, 1 op p0 met 940 en 1 er net iets onder met 870 gram (26wk2d). Hier inmiddels ook soms onzeker over de zachte bewegingen van de kleintjes en harde buiken. De ene dag bewegen ze heel veel en de andere dag maar heel weinig, of ik voel ze dan weinig ;). 't voelt ieg anders dan bij mijn dochters zw.schap!

2. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Sportmama; en heb je het aangekaart??

Gewichten; in het zh zeiden ze dat 1100 gram echt niet kon met dat termijn voor 2ling. Maar bij de uitgebreide groei echo met 28weken waren ze zelfs al 1185 en 1205 gram! Lijkt me niet dat ze dat 2x verkeerd meten toch (ook al is het een schatting..;))

3. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Bb: het blijft een schatting.. Bij mij zeiden ze ook steeds dat ze ver boven gemiddeld zaten en groeide als een eenling.. Toch kwamen ze bij 36 weken en 5 dagen eruit met gewichten van 2675 en 2745 gram

San: mooi kamertje!! Leuk commode!!

Yippie: bij deze nog van harte met je meiden!!!

Afrola: netjes hoor de gewichten!! Ligt je placenta aan de voirkant? Was bij mij ook het geval.. En voelde ze ook een stuk mindr.. Maar als je het nit vertrouwd altijd bellen he!

4. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Wat betreft de gewichten... Bij mij zeiden ze dat ze allebei rond de 6 pond zouden zijn... Mooi niet Lieke was een kleine 2450 gram Gijs was 3100 gram... Dus trek je maar niet zo veel aan van de gezegde gewichten, valt het ook niet zo tegen ;)

5. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Afrola: goed dat je dat nog even aanhaalt, die richtlijnen. Onze gyn heeft dat heel duidelijk aangegeven hè? Dat het er niet zozeer om gaat hoe goed je je voelt, maar dat het bijdraagt aan een beter geboortegewicht om niet tot het uiterste te gaan. Bescherming voor de kleintjes dus! Daarmee maak je het ook meteen minder persoonlijk (zij zei letterlijk tegen mij: je moet het niet persoonlijk maken, dat eerder afbouwen/stoppen met werken) Het heeft niets te maken met je eigen doorzettingsvermogen.
    Met 26+0 (en hetzelfde echo apparaat!) wogen jongetje 977 g en meisje 774 g. Naar aanleiding van haar gewicht ben ik in het traject gekomen van frequentere controles/groeiecho's.
    Uiteindelijk zijn het idd schattingen, maar rondom die termijn kunnen ze nog behoorlijk nauwkeurig meten.

6. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Sportmama: idd denk om jezelf en de kleintjes. Mijn gyn gaf aan stoppen met 26 weken... Heb ik dus ook gedaan... En gelukkig, want 4 weken later waren de kleintjes er al!
    En ik voelde me ook heel goed, en dacht nog wel door te kunnen gaan... Met aangepast werk, dat wel, maar ben blij dat m'n gyn daar zo stellig in was...

Hier: het lijkt erop dat we een plekje voor onze hond gevonden hebben... We gaan volgend weekend daar kijken.. Is het wat dan blijft ze meteen. Die vrouw woont in België, op een heuvel, aan de rand van het bos! Heeft nog een witte herder en is heel enthousiast. Dus als het klikt tussen die andere hond en Noa dan hebben we een super plekje voor dr! Ben benieuwd!

Hier weer gewerkt, morgenavond, maandagavond en woensdag overdag nog en dan heb ik weer 5 dagen vrij!

7. mama van 3.. thx

na een leuke maar drukke dag is hier de rust weer gekeerd..
    meiden moe maar verwend liggen de meiden weer in bed..
    effe foto

8. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Yippi, leuke dag gehad dus! fijn! Leuk setje hebben de meiden aan, schattig hoor! drukke dag gehad of kwam alles een beetje verspreid?

Nikki, drukke dagen nog voor de boeg met werken... daarna weer lekekr wat vrij... heerlijk! ik werk maandag en dinsdagavond een paar uurtjes....

Vakantie is hier weer voorbij helaas, was wel lekker sochtends wakker worden zonder wekker 9maar door een kind aan je bed ;) )

9. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Yippie, lieve foto!
    Candijtje, lekker gefietst?
    Bb, hoe gaat het met je?
    Mysun, genieten zeker van je kindjes thuis?
    Hier, niet zo veel te melden. Gister de kinderwagen gekocht bij Babydump, en de nuna leaf, die vond ik zo gaaf! Scheelt dit keer toch wel hoor het aanschaffen voor 1 kindje!
    Ben nog aan het wachten op mijn koeka bestelling voor het kamertje, en dan gaat het binnenkort toch echt gebeuren hier haha, een hoop getimmer gaat het worden. Ik kom het resultaat hier dan showen hoor! Ik voel de baby erg veel, en ook harder dan dat ik de tweeling voelde, misschien omdat ze meer ruimte heeft ofzo? Iemand advies welke autostoel ik nu kan aanschaffen voor isis en vinn? De maxi cosi is nu nog prima, maar daar gaan ze binnenkort wel uit, en ik weet dat de mama mazzeldagen in Maart zijn, dus vandaar dat ik dan 2 autostoelen wil kopen, hebben jullie tips/ervaringen?

10. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    De maxi cosi axiss leek mij zo fijn maar wij hadden nog een stoel van timo de maxi cosi priori en hebben dezelfde stoel overkunnen nemen van de buren...

Had ik ook met mn zwangerschap, t,imo heb ik heel goed gevoelt de tweeling veel minder.. Heb je nu geen dubbele knderwagen dan meer?

11. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Onze lieke heeft der eerste stapjes gezet!!! Wooow trots!!!

Lieke loopt!!!!! - YouTube

Bb: hoe gaat het bij jou??

En de andere zwangere hoe gaat het daar!! Rustig aan doen hoor dames:)

Myshunshine: hoe Ijn je eerste nachten thuis gegaan met je kids?

12. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Wij hebben ook de maxi-Cosi axiss in de "goede" auto. Ben er heel erg blij mee, echt handig dat je ze kunt draaien. In de 2e auto hebben we van die goedkope dingen (ik geloof dat ik bij pixmania) 2 stoeltjes had voor 75 euro. Omdat ze alleen maar in die auto zitten met halen en brengen naar het kdv vond ik dat duur genoeg. En als ze niet veilig genoeg zouden zijn, hadden ze echt niet verkocht mogen worden, vind ik..

13. wij hebben in de lange afstanden auto de maxi cosi priori

en voor mijn koekieblik haha de stoeltjes van nania waar ze tot 12 jaar in kunnen..

he meiden hier gisteren een leuke dag gehad helaas was e.va ziek.. en mama ook niet fit.. maar goed..
    V.anja kruipt lekker rond e en ik hangen in onze pyama.. Papa moest zingen in de kerk dus die is al weg..

de meiden zijn goed verwent
    duplo hello kitty
    fietjes
    bal
    puzzels
    en heel veel geld!!

we willen een speelhuisje gaan maken in onze achtertuin

14. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Wij hebben de maxicosi priori XP. Maar ik weet niet of je 3 kids op de achterbank wil want dan moet je echt even gaan passen of dat allemaal wel kan! Bij onze auto is dat dus niet mogelijk met de priori erin...

15. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16
    Hallo,

Ik zou ook graag willen meeschrijven in dit topic, volg jullie al een tijdje. Ik ben 26 weken zwanger van een 1 eeige tweeling het worden twee jongens. Ik heb een zoon van anderhalf jaar oud. Word straks dus lekker druk met drie jongens. Ik was benieuwd naar wat een beetje normaal is hoeveel je in totaal aankomt bij een tweeling bij mij zit er nu al 14 kilo aan.

Groetjes:)

16. welkom saarr..

gefelciteerd met je zwangerschap..
    verloopt het alllemaal beetje voorspoedig!

ik was maar 10 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap.. 9 dagen naar de bevalling was ik 29 kilo afgevallen.. is nu niet meer te zien hoor..

17. Saarr

Saarr Actief lid

29 jan 2011
    459
    0
    16

Dankjewel, zo zie je maar dat het enorm verschilt per zwangere. Ik las ergens dat iemand het had over de mama mazzel dagen weet iemand ook wanneer deze precies zijn en of ze dan ook de kinderwagens in de aanbieding hebben ( bugaboo donkey)

18. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Saarr, welkom! Ik ben nu 12 kg aangekomen ongeveer. Ben amper over de rest van mijn lichaam aangekomen, dus vindt het niet zo'n probleem.

Vraagje: ik ben net even ter controle in het zh geweest vanwege weer pijnlijke harde buiken. Nou was de CTG helemaal goed, maar mijn bloeddruk was 150/90 (normaal 120/70). Ze vonden het niet alarmerend, maar voor mijn doen vind ik het best een stijging. Ze hebben ook de urine niet gecheckt. Is dat gek?

19. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Belle: hmhm vreemd dat ze niet je urine hebben gecheckd.. Dat kunnen ze gewoon met zo dipstick ding.. Houd ht goed in de gaten.. Harde buiken kunnen voortekenen zijn he.. Heb je ook hoofdpijn??

Saar: welkom!! De tweelingjongens krijgen versterking hier!! Tja was ook niet veel aangekomen denk zo 14 kilo ofzo maar nu er bijna weer af.. Maar verschilt per vrouw/ zwangerschap..

20. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Lin, handig dat je dat zegt, daar moet ik dus wel rekening mee houden.
    Saar, welkom! Bugaboo donkey gaat niet in de aanbieding, er is een regel dat er op de donkey nog geen korting gegeven mag worden.
    Ik was meer dan 30 kilo aangekomen, woog voor mn zwangerschap ook maar 49 kilo, maar met 6 weken was alles eraf en paste ik weer in maat 34. Nu ben ik pas 4 kilo aangekomen, maar dit is dan ook 1 baby, en wie weet wat er nog aankomt!

Deel Deze Pagina