Belle, waarschijnlijk komt het omdat je lichaam nu echt keihard aan het werken is. Als je er niet gerust op bent, zou ik toch even bellen en vragen of ze voor de zekerheid je urine testen.
Mamavan3: ja, heb ook hoofdpijn, maar ben de afgelopen week ziek geweest (bronchitis & oorontsteking) dus daar kan de hoofdpijn ook makkelijk vandaan komen. Heb ook wel wat bewegende dingetjes als ik naar een witte muur kijk, maar allemaal niet heel alarmerend hoor. mm7: ja, precies, dat is ook wat mijn gyn zelf al eens tegen mij zei (maar toen was mijn bloeddruk bij 1 meting iets verhoogd). Maar ik heb afgelopen dinsdag mijn bloeddruk nog gemeten bij de huisarts omdat ik daar toch was en deze was toen 110/70 ofzo. Heel netjes. Omdat ik redelijk consequent ben in een mooie lage bloeddruk vind ik persoonlijk zo'n stijging (3x gemeten) best fors ineens. Donkey: echt, mogen ze daar geen korting op geven? Jammer, want is best een dure wagen! Wij hebben nu sinds vrijdag een 2e maxi cosi pebble en 2 familyfixen. Nu in totaal 3x family fix, 2x maxi cosi pebble en 1x maxi cosi pearl. Het past... net
Ik was vorige maand in de prenatal en de verkoopster zei tegen mij dat ik beter even kon wachten met de aanschaf van de wagen omdat ze mogelijk wel in de aanbieding zouden komen. De voorgaande keer zat hij er namelijk wel in volgens haar en die keer daarvoor weer niet. We wachten het af. Weet iemand de precieze datum misschien?
Belle: wil je niet bang maken maar verhoogde bloeddruk en hoofdpijn kan ook duiden op zwangerschapsvergiftiging... En dat wil je echt niet te ver laten oplopen.. Door deze kenmerken was ik opgenomen en zijn uiteindelijk de dag erna mn dames gehaald..
Mamavan3: ja, weet ik, dat speelt ook wel door mijn hoofd. Maar ik heb a.s. dinsdag weer controle. Als er echt wat speelt qua zwangerschapsvergiftiging zal het dan wel naar voren komen denk ik (qua bloeddruk enzo). Het is nu allemaal zo vaag en blijkbaar niet heftig genoeg. Ik heb thuis van die dipsticks die je in de urine moet dopen. Het lijkt erop dat er geen eiwitten in de urine zitten (voor zover ik dat natuurlijk goed kan beoordelen, heb deze sticks nog vanwege ketonen bij uitdroging) Ik maak mij dus niet zo heel erg veel zorgen, maar aan de andere kant vind ik het achteraf gezien wel een beetje gek dat ze niet net even verder kijken.
Hey meiden hier ben ik weer even. Het gaat goed al is het vaak ook pittig. Vooral omdat we spruw hebben, de meiden krampjes, ze hoesten en zijn snotterig. Ik vind het zo zielig en ze zijn zo kwetsbaar. Met mijn oudste had ik dit gevoel niet maar zij was ook 40 weken natuurlijk. Ik heb het er echt moeilijk mee. In de nacht gaat het daarintegen elk goed. Drinken aan de borst te bed en na 4 a 5 uur weer daarna meteen en bed en weer slapen tot de volgende ochtend. Wij hebben de donkey, wat een super ding zeg. Onwijs veel geld maar ook zo onwijs blij mee. Hallo nieuwe zwanger, allemaal jongens leuk hoor. Gefeliciteerd nog.
De mazzeldagen zijn eind Mrt heb ik me laten vertellen, hopelijk is er dan ook korting op de donkey. Ik heb besloten hem toch niet te kopen, met een extra stoeltje kwam ik uit op 1400 euro, vond het toch wat te veel voor dat halve jaar dat ik er misschien gebruik van maak, en dan nog past het niet met 3 kids erin! Hier de bugaboo cameleon aangeschaft afgelopen Vrijdag bij Babydump, wordt in Mei geleverd. Ik ga even goed nadenken over de autostoelen, en meten.... Nou hier verder weinig te melden, ik ga lekker zo uiteten... Sushi mmmmmmm! Belle, goed dat je Dinsdag weer moet, dan zou ik toch even vragen of ze er op willen controleren. Houdt het goed in de gaten he, sterretjes zien, en band gevoel om je buik/hoofd... Ik had toen ook ineens in 3 dagen een mega hoge bloeddruk, en uit mn urine kwam toen eiwitten, net 1 puntje te veel, maar omdat ik pas 35 weken zwanger was, wilde ze het nog even aankijken, ik mocht gewoon naar huis maar moest 2 dagen later terug komen, gelukkig was het eiwit toen gezakt, en net 1 punt onder wat het mocht zijn, dus met 2 puntjes gezakt uiteindelijk. Mn bloeddruk bleef wel erg hoog, had ook telkens een heel opgejaagd gevoel, en het gevoel alsof ik geen lucht kreeg. Met 36 weken was dat over, en 2 dagen later ben ik bevallen. Hopelijk is het niets, en kan je nog even lekker door hobbelen in je zwangerschap. Josuus, het is ook niet niks he.. Pak vooral je rust waar je kan, en stort hier maar lekker je hart uit!
Oh Belle, wel aan jezelf denken hoor... Als je het niet vertrouwt ziekenhuis bellen! Ben hier ook 1x naar t ziekenhuis geweest voor hoofdpijn.... aan het ctg, bloeddruk meten en bloed afnemen... ,maar daar kwam toen gelukkig niets uit dus urine hoefde niet... rust rust rust werd het advies mm7, veel plezier! JoSuus, ook jij aan jezelf denken hoor.... Mamas mogen ook moe zijn Vind het super van je dat je BV geeft en dat je kleintjes er allebei zo goed op groeien! Nog even en dan komen ook bij jou meisjes de spekrolletjes opzetten, als ik nu naar Lieke kijk... dat was zo minimeisje met haar 2450 gram... Komt goed!
Haha het viel mij ook al enorm op dat de jongensmama's in de minderheid waren. Ff een vraagje aan de tweeling mama's kleden jullie de kids hetzelfde of bewust apart van elkaar.
Saarr, wil je ook ff op mn twin stemmen bij baby van de maand hier op de site...? Ik heb een jongen en een meisje dus die gaan beide anders gekleed... Soms een shirtje wat hetzelfde is maar dan de een blauw en de ander rose o.i.d.
Wij hebben ze tot het 2e jaar hetzelfde gekleed, vond dat tot dat moment altijd wel schattig. Nu hebben ze meestal iets verschillends aan, of iets van hetzelfde maar dan een andere kleur. Het begon me namelijk op te vallen dat ik me begon te irriteren aan foto's van oudere tweelingen die hetzelfde aan hadden En ondanks dat mijn jongens 1 eiig zijn, merk ik duidelijk verschil in karakter. En daar probeer ik ze dan ook naar te kleden....
Hai ( ervaren) tweelingmamma's, Ik ben al een tijdje bezig met het maken van lijstjes van wat we allemaal nodig hebben. Vandaag heb ik de gekregen commode afgeschildert en manlief werkt hard aan de babykamer, nu staat hij weer verf af te branden..zondagavond ik bedoel maar Maar goed, ik krijg ook vragen ' wat wil je nog hebben voor de baby's.' nu zou ik graag mijn kindjes in een draagdoek willlen dragen maar vraag me af of dit wel kan. Op internet kan ik er niet zoveel over vinden behalve een doek waarbij je er eentje op je rug hebt en dat vindt ik niets....Hebben jullie hier misschien ervaring mee, het dragen van twee kleintjes op de buik en hoe en waarmee, welke doek is geschikt? Verder gaat met mij alles goed, ik word megadik en merk dat ik op met passen met mijn bekken. Ben ook al naar de fysio geweest hiervoor. Deze week ga ik minder werken, 6 uur per dag...eens kijken hoe dat bevalt ( vast goed haha) Groetjes!
Jeetje jullie kletsen ook al zoveel.... San ik ben vanavond voor jou de zolder opgegaan, had toch nog best een hoop in tweevoud of bijna hetzelfde. Sommige broekjes staan er meer op maat die heb ik in verschillende maten. Ik hoor wel van je of er wat bij zit. https://picasaweb.google.com/105487471639120665094/Kleertjes?authkey=Gv1sRgCJaQhumjwIf7UQ# Het lijkt misschien niet veel maar toch vier dozen vol
@Candijtje, mijn stem heb je! Lieve meiden, Met pijn in mijn hart ga ik afscheid van jullie nemen. 29 maart heb ik de eerst afspraak bij de fertiliteitspoli (zoals jullie wellicht al weten) en dan zien we wel hoe het allemaal gaat lopen. Ik vind het heel moeilijk, maar voor mezelf moet ik nu een schone lei gaan maken. Ik hoop me in de toekomst nog eens bij jullie te mogen voegen. Ik wil jullie onwijs bedanken voor alle steun die jullie mij in de afgelopen maanden hebben geboden. Na de geboorte en het overlijden van Tristan en Kyra.. Op zich gaat het nu best goed met me. Ik ben afgelopen week weer voor 2 ochtenden gaan werken en het beviel me heel erg goed om weer tussen mijn collega's te zijn! Ik ben afgelopen week ook 3 keer wezen fitnessen, 2 keer met mijn zusje en 1 keer alleen (met iPodje!!). Doet me goed, even weer een andere omgeving dan alleen mijn huis (die de laatste tijd ook veel beter voelt omdat mama mij erg geholpen heeft met schoonmaken en dingen opruimen!). Komende tijd wil ik moed gaan verzamelen om mijn condoleancekaarten van Tristan en Kyra in hun opbergmand op te gaan bergen. Ik ben daar nu nog niet aan toe, maar wil het eigenlijk wel heel graag voor 29 maart hebben gedaan. Nieuwe start, nieuwe kansen..... Ik heb een heel mooi tafeltje.. 20 x 30 cm waar ik hun plaatsje op wil gaan maken, urntje, kaarsje, knuffeltjes.... *zucht* het is allemaal zo dubbel... en dat zal het blijven. Nogmaals heel erg bedankt voor al jullie lieve woorden en steun, jullie zullen altijd een hele mooie plaats in mijn hart hebben!!!! xxxx MissQ.
oh oke, ik vond die gestreepte boxpakjes wel leuk voor de zomer en die kunnen ook wel voor j-m tweeling Maar dat is waarschijnlijk een klein maatje...?
Krijg er een brok van in mijn keel.....jij ook bedankt voor je lieve medeleven. Zelfs toen je het zo zwaar had! Heb echt respect voor jou meid en ik hoop echt dat jullie een gezond kindje of kindjes krijgen. Dikke knuffel en sterkte nog met het verwerken van het verlies van jullie mooie kindjes