Tweeling Mama's IIII

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Hahaha, erg he ;)

Zo de 2ling net lekkere verse mango fruithap op.. Zelfs gijs begint het principe van een lepeltje happen aardig door te hebben ;)

Lieke die eet al vanaf het begin heerlijk der fruithap op en schreeuwt om meer, haha!

Net bij de huisarts geweest, heb exceem rondom mn ogen en in mn knieholtes, hoe ik daar nou aan kom, in iedergeval weer een zalfje rijker.... Hopen dat het snel aanslaat want ik zie er niet uit!

2. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Weer terug van controle, meisje weegt 1600 g en jongetje 2095 g. Beiden groeien mooi door op hun eigen lijn. Dopplers prima, vruchtwater voldoende en bloeddruk was 110/80. Toch voor de zekerheid op eiwitten gecheckt maar die waren er gelukkig niet.
    Ben dus weer helemaal goedgekeurd!
    Jongetje ligt nog in stuit, maar daarnaast ook aangegeven dat ik een geplande keizersnede misschien wel liever heb ivm eerdere bevalling. Dat wordt dan waarschijnlijk 37/38 weken. Nog even volhouden dus!

3. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Zo wat een gewichten zeg!!! Hoop dat ze zo nog even lekker doorgroeien!!

@mm7 hoe is het met jou meid?

4. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Candijtje San neemt alle kleertjes van me over...

5. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Is goed hoor Jane!

6. friesje1978

friesje1978 Actief lid

7 jun 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi
    moeders heeft een afspraak en wat denken die donders van meiden laten we de boel (echt alles) nog even nat plassen/poepen
    Ik denk wel herkenbaar haha

7. friesje1978

friesje1978 Actief lid

7 jun 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    wie van jullie deed ook alweer het cambridge dieet?
    werkt het en is het volgens dietiste of internet?
    waar haal je de richtlijnen?

8. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ik volgde t :( ben afgehaakt kan het echt niet op dit moment....ik geloof bietje als k t goed zegt die doet het ook en dat gaat super goed!
    Ik ging elke week naar iemand toe....

X

9. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    de 29 weken gehaald vandaag.... nog 3 tot de 32 weken!!

Ik probeer echt te genieten van zwanger zijn en de 2 wonders in mijn buik, maar vind het erg moeilijk...:(:)

elke dag die stomme harde buiken, je blijft de tijd maar bij houden. Als het goed gaat komen ze om het uur... maar vooral de avonden komen ze vaak om de 15minuten alweer.

Daarbij dan sinds gister regelmatig erg gemene steken down under, volgens mij thv mijn baarmoedermond. Alsof die even gemeen samentrekt... hopelijk is dat geen werking van een korter wordende bmm... Daarom vind ik morgen de controle erg spannend.

Vanaf nu moet ik elke week...

ook heb ik het idee dat er minder leven in mijn buiik is sinds gister (maar gister drukke dag gehad) vandaag let ik er extra op, heb nog maar weinig gevoeld. We twijfelen of we hiermee tot morgen kunnen wachten....

over afvallen he, ik ben erg te spreken over herbalife, word je ook begeleid (net die stok achter de deur door wegen en meten) maar het is echt niet zwaar en vies.... (2x per dag een shake in melk, optimel,chocomelk,goedemorgen net wat je wilt, verder gewoon 2 tussendoortjes en avondeten wat je wilt...)

ik ben in 3mnd 7kilo afgevallen en 12cm bij mijn buik.... na de bevalling begin ik daar weer mee, gewoon omdat ik het lekker vind vooral....

10. JoSuus

JoSuus Actief lid

13 mei 2011
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    BB, die steken had ik ook, dat is het indalen van het eerste kindje( wat het dichts bij de uitgang ligt). Is behoorlijk pijnlijk.

Meiden, hoe deden of doen jullie dat met boeren van twee kindjes. Helemaal als ik de meiden gelijk aan de borst heb weet ik niet wat ik moet. Vooral met A. die spugt nogal en die wil ik goed laten boeren maar I. wil graag na de borst bij iemand zijn. Ahh, tips, ideeen?

Het is hectisch hier. Vooral I. huilt veel. Van de kramp en niet meer van de spruw gelukkig dat is nu echt goed aan het wegzakken (na 3 dikke weken, ben er goed zat van dus)
    En als de I gehuild heeft dan begin A. Dat zal jullie bekend zijn denk.

Vanmorgen een boodschap doen, alle drie de meiden ingepakt en ik doe de deur op en begin het net te regenen!! NEEEE, ja dus.

Morgen ga ik even naar de stad met de tweeling, J. is naar het KDV. Voor het eerst een groot uitstapje. Ik wil wel binnen de drie uur blijven anders zit ik met voeden. Ga alleen dus moet wel. Buitens huis gelijk aan de tiet, nou nee!!

11. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Lin, hier gaat het redelijk. De ene dag super goed, en bijna geen harde buiken, de andere dag heb ik ze de hele dag door. Kortom vervelend.. Het tillen van Isis en Vinn begint me nu ook wel zwaar te vallen, maar goed.. ik heb nu eenmaal geen andere keuze, hopelijk lopen ze snel goed zelfstandig!
    Morgen naar het werk toe, gesprek met arbo + leidinggevende. Ik ga denk ik toch aangegeven dat hoe er in het begin is gereageerd op mijn zwangerschap dat ik daar erg mee zit, en dat ik dat eigenlijk niet acceptabel vind, en hoe dat nu in de toekomst moet. Ik bedoel, ik weet heus wel hoe de mensen/collega's daar nu over mij denken. Ik ben met de zwangerschap van de twins natuurlijk ook uitgevallen vanaf dag 1 ivm alle complicaties, en nu weer.. Ik snap dat dat voor hun erg frustrerend is, en ik voel me daar erg schuldig over, alleen als ik er goed over na denk komt dat schuldige gevoel, voort uit het onbegrip wat ik heb gevoeld en gemerkt van de andere collega's. Ik snap echt wel dat het voor hun erg vervelend is, en het ook best een schok was dat ik na 6 weken werken weer zwanger bleek, maar goed dit was ook niet mijn ideale situatie voor een 3e kindje. pff... zie er erg tegen op, heb er vannacht al wakker van gelegen. Ik wil namelijk echt wel heel graag werken op het moment, maar de vk raadt dit ten zeerste af ivm de harde buiken.

Wel heb ik besloten een schoonmaakster te nemen, ik weet het klinkt heel decadent, helemaal in mijn inimini appartement, maar ik krijg zoveel harde buiken als ik alleen al stofzuig of wat dan ook. Wel houdt ik enorm van een fris huis, dus nu ben ik de hele dag een beetje aan het poesten, omdat ik mijn lichaam het niet in een paar uur aan kan. Kortom dat moet veranderen, zodra de nieuwe babykamer af is, komt er hier een schoonmaakster, en dan het liefst 1x per week een uur of 3, voor alle grote dingen, de rest kan ik dan simpel zelf wel bijhouden of mijn vriend. Maar vindt het ook vervelend als mijn vriend uit zn werk komt, dan de zorg voor de twins overneemt zodat ik even een uurtje kan liggen, om dan vervolgens ook nog eens het hele huis hier door te werken. Dus dat is alvast 1 oplossing in de goede richting.

Pfff... heel verhaal, maar wel fijn om het even kwijt te zijn. Verder geniet ik wel van de zwangerschap, alleen lijkt het meer op de achtergrond te staan omdat ik zo druk ben met de kinderen, hadden jullie dat een 2e zwangerschap ook? Heb ook nog niet echt veel gekocht ofzo...

BB, snap dat je er af en toe niet van kan genieten. Ik had dat ook bij de twins, die harde buiken de hele dag zijn echt frustrerend. Ik heb gelukkig er ook goede dag zonder al te veel harde buiken tussen zitten, maar kan me voorstellen dat als je het de hele dag hebt dat je lichtelijk gek wordt. Rustig aan, en super dat je de 29 weken gehaald hebt. Ik kreeg toen in het zkh te horen, zolang je de 28 weken maar voorbij bent, dan zijn de vooruitzichten al zo veel beter. Dus helemaal goed, maar nog niet goed genoeg haha, het is veel beter als ze nog wat langer zouden blijven zitten.. Zul je zien, wordt je net als ik uiteindelijk ingeleid met 36/37 weken.

Josuus, herkenbaar hoor, als de 1 niet huilt was het de ander wel. Geloof me dat gaat over, althans het wordt veel minder. Ik had toen een schommelstoel aangeschaft, als ik daar 1 kindje in neer legde wist ik in iedergeval dat deze niet zou gaan huilen, ze vonden hier dat schommelen zo heerlijk. Het was dan ook de beste koop die ik gedaan heb!

Friesje, ook bij jou herkenbaar, ik moest vaak voordat ik de deur uit ging even op mn schouder kijken, want dan zat er vaak nog spuug of wat dan ook. Of ze hadden net alle 2 hun jasje aan, en zaten in de maxi cosi, dan rook ik weer wat haha... zo blijf je dus lekker bezig!

12. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Oh bb, nog een tip.. ik ging op gegeven moment magnesium slikken, en dat hielp echt tegen de harde buiken ze werden er minder van, en mijn buik werd ook minder hard. Af en toe denk ik best dat dat mijn redding of die van de kindjes dan, is geweest. Ik had een witte pot, met blauwe letters, volgens mij gekocht bij de DA. Ik ben er mee begonnen vanaf 32 weken, de laatste 4 weken van mn zwangerschap heb ik dan ook alles toen kunnen doen wat ik wilde doen. Keuken schoonmaken, winkelen, schilderen in huis, kortom alles wat ik eigenlijk niet mocht omdat ik harde buiken zou krijgen, maar dat viel dus echt super mee. Duurde wel een week of 2 voordat het echt goed werkte. Maar misschien heb je er iets aan, ik ga er zelf ook weer mee beginnen vanaf 26 weken, vind het nu nog niet nodig genoeg, wacht liever tot het moment dat het echt weer erg wordt, dan heb ik zeg maar voor mn gevoel nog een stok achter de deur.

Volgens mij was het ortiflor ofzoiets.

13. JoSuus

JoSuus Actief lid

13 mei 2011
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    mm7, bedankt voor de tip van de schommelstoel ga ik achteraan. of eventueel de maxicosi eventjes maar dan moet ik schommelen.

ik ga denken..

14. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    mm7, een schoonmaakster is heel fijn hoor! Ik heb er eentje gehad in de laatste weken van mijn zwangerschap... en tot voor kort nog... Maar nu wilde ze een vriendin van haar bij ons in huis laten schoon maken omdat zij ergens anders dichter bij huis kon.... Maar toen ben ik aan het denken gegaan, ik liet de laatste tijd idngen voor haar liggen en ging op het moment dat zij er was met Renske spelen.... Dus we hadden het er over en besloten haar op te zeggen.... We zitten nu in een rustiger vaarwater dan toen de twin er net was enzo en we kunnen het nu weer zelf aan. Wel heel fijn hoor dat ze er was.

Weet niet meer wie het schreef maar over afvallen.... ik ben nu 5 kilo kwijt met gewoon gezond eten / drinken en minder snoepen... Zo af en toe kan je best wat lekker pakken maar echt met mate.... dat was ik in de zw ook wel een beetje kwijt geraakt... Op naar de volgende 5 :) ben niet zo van de shakes enzo.... chrashdieten... vind het knap van diegene die het wel volhouden en blijvend gewicht verliezen :)

Jo Suus, zolang ze hier allebei maar een fles kregen was het goed... en de een is vaker eerder klaar dan de ander dus om en om boeren.... Zo ook nu met de fruithap, Lieke die kan niet wachten, geef ik dus als 1e en Gijs vind alles wel best, krijgt daarna. Tsja dat Lieke dan ff piept kan ik ook niets aan doen, haar schaalt is al leeg ;)

BBtje, logisch hoor dat het genieten ver weg is aangezien alles niet vlekkeloos verloopt..... Maar probeer wel te genieten wanneer je je lekker voelt!

Wat betreft melkvlekken en fruithapvlekken in je kleding... word er wel makkelijker mee, mensen weten ook dat we 4 kids hebben... zou me soms wel 3x op een dag kunnen verkleden, haha! Ach als we echt ergens heen gaan dan word er wel omgekleed hoor :-D

Blegh die regen vanmiddag! Hoop dat het morgen wat droger is wil er nog ff op uit met de 2ling en Renske aangezien Vera overblijft op school.... Afwachten maar :)

15. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    mm7: dankje voor de tip, ik zal het morgen eens informeren bij de gyn! fijn dat je ook betere dagen ertussen hebt...!

hier is een betere dag om de 2uur... (vandaag) ook al lig ik de hele dag....

16. friesje1978

friesje1978 Actief lid

7 jun 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    mm7> schoonmaakster in huis is een goede zet van je denk. Als je het financieel kunt redden scheelt dat alweer zoveel. Schoonheid is ook wel reinheid en dat is ook belangrijk. Voor de moeders zijn de drie R's ook belangrijk.

magnesium wordt ook wel aanbevolen voor mensen die onrustige benen hebben tijdense de zwangerschap.

Candijtje> ik vroeg over afvallen
    ik merk nu ik thuis zit en best wel iets te doen heb overdag toch meer neig naar de zoete dingen. Ik doe dit voornamelijk uit verveling. Begrijp me goed, ik verveel me niet thuis, maar een hele dag thuis zitten met of zonder kids is gewoon niets voor mij. Laat mij maar lekker op stap zijn met de kids of zonder of onder de mensen met of zonder de kids.
    mijn man komt zo weer thuis....heerlijk weer even een ander gezicht dan de hele tijd lala of bumba gepraat. Ook al geniet ik daar ontzettend van. Tja hoe moet ik dat nu uitleggen, waarschijnlijk weten jullie wel wat ik bedoel. Het is ook meer een gevoel.
    Ik snak soms naar de supermarkt, naar de bakker of drogist om even een uitje te hebben haahah. Als mijn man thuis komt.

17. friesje1978

friesje1978 Actief lid

7 jun 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    spuugplekken uit tapijt??? hoe haal ik dat eruit iemand een idee
    het zijn echt overgeefplekken en niet van melk.
    ik heb al gedept met azijn en ik weet niet wrijven, maar mijn instinct zei toch dat ik dat moest doen ivm de bende opruimen

18. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Spuugvlekken... Lekker! Ik heb toevallig gisteren mn hele bank staan schrobben, zo'n nep suede bank die er echt niet meer uit zag en had ineens de drang om die schoon te maken! en nu... Bijna als nieuw!!! Met een zachte microvezeldoek, lauw water en babyshampoo!!! Mss dat het ook helpt op tapijt!!! En er zit weinig in dus schade geven kan het ook niet echt...

19. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Oja mn bank ruikt nu heerlijk naar Zwitsal haha

20. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    misschien een tip voor onrustige baby's boertjes en krampjes:

Marktplaats.nl > Fantastische babyschommel voor maxi-cosi - Kinderen en Baby's - Tweelingen en Meerlingen

Mm7: balen dat het zo allemaal moet lopen:( Snap wel dat je dit wilt uitpraten of tenminste erover wilt hebben. Succes!! Wat fijn dat jullie een schoonmaakster krijgen! En geeft jou denk ik ook wel weer rust! En wat betreft minder genieten van je zwangerschap helemaal waar! Ik had dan maar 1 peutertje maar merkte dat ik niet echt de tijd nam om rustig stil bij te staan dat ik zwanger was!

Boertjes: ik had niet echt 2 meisjes die moesten boeren, dus kon het makkelijk omstebeurt laten boeren. Anders een wipstoeltje iets meer overeind zetten?

Schoonmaak: idd babyolie gebruiken wij hier ook:)

uhm verderharde buiken... heb ik geen tips voor!

Las wel ergens goede gewichten! Fijn en idd goed op gewicht zeg!

Deel Deze Pagina