wat leuk zo,n friesisme nikkijane heb er zelf na al bijna 15 jaar uit friesland nog regelmatig last van. Vooral als ik weer even met vrienden of familie in het fries heb gesproken haha
uhmm bb er zit geen verschil in spoed of gewoon hoor qua keizersnede... allleen met spoed is het zo dat je binnen een half uur op de ok ligt... fijn dat alles goed is met jou en de kids!
Nope... je gaat volgens mij alleen onder algehele narcose als het echt niet goed gaat met jou of je kindje... Met t.imo ook een ''spoed'' ks gehad, omdat meneer is stuit bleek te liggen en ik allang 10 cm ontsluiting had.. Maar was gewoon onder een ruggenprik..
er zijn 2 soorten ruggenprikken: epiduraal en spinaal. De eerste wordt gegeven (pin mij er trouwens niet op vast of ik de juiste termen gebruik) als pijnstilling, de tweede als verdoving bij operaties. Bij de spinale ruggenprik voel je je hele onderlichaam niet meer, bij epiduraal nog wel. Bij een spoedkeizersnede, bij echte spoed, wordt er nog wel eens voor een algehele narcose gekozen omdat er simpelweg onvoldoende tijd is om een ruggenprik te geven. In mijn geval had ik al een epidurale ruggenprik gehad en hebben ze deze dusdanig opgehoogd dat ze mij konden opereren. Dit ging allemaal snel-snel. Als dat niet was gelukt hadden zij mij onder volledige narcose gebracht. Daarnaast heb je spoedkeizersnede waarbij de spoed minder groot is, maar omdat het kindje er bijvoorbeeld niet vanzelf uitkomt (er is dan wel haast geboden) en de spoedkeizersnede waarbij het kindje en/of de moeder daadwerkelijk in gevaar komen. In mijn geval was er dreigend zuurstoftekort van mijn dochter. Behoorlijke spoed dus. Ze was ook helemaal slap toen ze uit de buik kwam. Gelukkig herstelde zij heel snel hoor en waren ze er echt op tijd bij. Maar het is wel heel heftig om mee te maken.
Wie is er goed in organiseren en inventariseren wat betreft de meeting....? ik vind een uur rijden ook eigenlijk wel het maximale met 2 kids...... Nikki jij kan dan eventueel wel met mij mee rijden als we niet verder dan een uur gaan rijden Maar goed dat is van later zorg...
Haha jeetje zeg... sta ik bij de apotheek moet ff nieuwe ac pil halen... moet ik ze gewoon betalen.... en ik had geen portomonee mee, dus mag ik straks nog een keer.... Moet je na gaan hoelang het geleden is dat ik die dingen gehaald heb Dacht dat ze nog vergoed werden... toch maar eens ff nakijken :S
ik wil mijn huis ook wel ter beschikking stellen voor een meeting. maar ik woon vlakbij alkmaar en dat is voor de gelderlandclub ook niet echt naast de deur. zeeland ook niet. Dus waarschijnlijk ook geen optie
BB, goed om van je te horen en zulk positief nieuws allemaal, super! Hier ook bed al op klossen en ik dacht al dat ik er vroeg mee was... Heerlijk dat je vriend en familie bijspringen in het huishouden, is niet te doen anders hè? Nieuwschierigheid komt me bekend voor... jij weet tenminste al dat je kindje (veel) haar heeft!! Dames, hier bij de bevalling van mijn oudste ook een spoedkeizersnee gehad met ruggenprik, dus geen algehele narcose.
Candijtje: ik moest idd de nuvaring ook zelf betalen! Helemaaaaal zelf, dus bijna 50euro lichter! Was voor mij ook de eerste keer dat ik ze haalde, en schrok er dus wel ff van!
Hier wegzakken van de hartslag van Noah, binnen 5 min lag ik op de ok met algehele narcose... En heb er altijd vrede mee gehad! Moet er niet aan denken om een ruggeprik gehad te hebben! Ging helemaal niet goed met Noah en dan had ik daar gelegen met alle stress en zorgen.... Nee hoor ik ben blij hoe het gegaan is!!!
Wat een verhalen allemaal over bevallen, ik zou dr bijna bang van worden . Gelukkig is het nog een eindje weg. Ik kon vandaag niet de hele dag werken ivm misselijkheid, om gek van te worden. Nu heb ik ook geen kantoorbaan, maar ben ik veel op weg, maar ik mag hopen dat dit na de 12e week wat afzakt, want hier is weinig lol aan. Nu gelukkig.... weekend! Ik weet nog niet of de pinda's in mn buik een of twee-eiig zijn. Ik gok zelf een beetje 1 eiig omdat ze a)allebei even oud zijn en b) voet aan voet en dus naast elkaar liggen. Ik ben niet zo'n echo expert dat ik op die eerste echo al meer kan zien dan dat. Wel weet ik dat ze elk een eigen vruchtzak (vlies?) hebben. Alvast een fijn weekend allemaal, ik ga het eens goed gebruiken om bij te komen!
Willen alle mama's of as mama's die een meeting willen mij even een pbtje sturen met de woonplaats? Ga ik zondag er eens even goed voor zitten en de meest centrale plek zoeken haha ook degene die twijfelen! En even aangeven wat je max reistijd gewenst zou zijn!
denk dat iedereen een uur max wil rijden en we wonen allemaal zo ver uit elkaar dat je dan nooit een plek kan vinden
Ik ga die uitdaging graag aan haha en ik zelf vind 2 uur rijden niet zo'n probleem haha als mijn jongens de auto al zien slapen ze bijna hahahahaha
hier 3 kids die dus echt genieten van het autorijden maar baken van het vastzitten in die autostoelen en dus gaan vervelen en knokken met elkaar.....en dan is drie op een rij niet zo heel erg leuk
hallo, net weer even een buikfoto gemaakt, zal m weer ns ff hier showen! Ben heeeel blij dat ik nog kan showen